Gość brzoza Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 kolektora dolotowego?? mam podobny problem też go czyściłem i wydawało mi się że układ został odpowietrzony ale mam teraz paljus, kol. jezeli go czyściles to uwage zwróć na zawór EGR CZy prawidlowo działa!! Bo z zaworem trzeba delikatnie!! jest tam membrana i można ją zniszczyć wląsnie środkami czyszczącymi!! Jeżeli dzała prawidlowo to odpowietrz jeszcze raz i po kłopocie!! Zapożyczyłem fotke z innego forum tej membrany!! http://img165.imageshack.us/img165/2538/egr007yz6.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 to jest rozebrany EGR z Astry G diesel Jak go się otwiera pytam bo u mnie grzybek chodzi bardzo cierzko i chciałbym go jakoś wyczyścić w środku   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 On jest sklejony - musisz go delikatnie ponadcinać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 A czym go później skleić ? Albo zo można do niego wlać żeby go przepłukać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 To jest hermetyczny podciśnieniowy siłownik ze sprężyną powrotną - nic tam do środka nie wlejesz. Ja nigdy tego nie robiłem (czyszczenie EGR i kolektora) - poszukaj na forum bo temat już był wałkowany. Co do klejenia to Loctite 4680 powinien się nadać - do połączeń elastycznych plastyk-metal-guma itp. Sprawdzony osobiście   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Temat wałkowany był, ale nie rozbieranie i czyszczenie EGR w środku... z zewnątrz ( trzpień i grzybek ) wyczyściłem ale to za mało.. .A możeby zanurzyć go lub wpsikać po trzpieniu butelkę WD40... da to coś A Loctite 4680 wytrzymuje wysokie temperatury ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 http://www.loctite.pl/int_henkel/loctite_pl/binarydata/pdf/SG04_PL_0304.pdf strona 19-ta a klej to 4850 Najpierw sprawdź czy siłownik pracuje jak tak to powinien w środku być czysty. Jak nie to (jak się uda) membrana do wymiany (trzeba będzie coś pokombinować bo jako osobna część nie występuje) oraz cały układ - 3 elektrozawory (2 od EGRa i jeden od klap) również do czyszczenia. EGR sprawdzisz poprzez zassanie powietrza i obserwowanie czy tłoczek się podnosi i zostaje na pozycji. P.S Po trzpieniu nic nie wlejesz bo jest na nim uszczelnienie. No ale odbiegamy od głównego tematu...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Najpierw czyscicmy EGRa ( a wlasciwie ten grzybek z prowadnica) szczotka druciana a potem zanuzamy w misce z ropą, benzyna ekstrakcyjna itp i naciskamy na ten grzybek. Ropa sie dostanie pod membrane z jednej i z drugiej strony, przemyje i wsio. Oczewiscie trzeba usunac z srodka egra rope przez naciskanie grzybka ale juz po wyciagnieciu go z kąpieli. Sporo tak juz zrobilem EGRów. Ja jeszcze troszke wciskalem ropy w te przewody podcisnienia zeby doszla do elektrozaworow ( one tez moga sie przycinac) i wtedy sa i przeczysczone i nasmarowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Nie drążyłem jeszcze tematu ale słyszałem, że ponoć zastosowane membrany nie są olejoodporne, więc z tą ropą to należałoby uważać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Sa olejoodporne. Robilem tak juz w kilku EGRach i jest okej nawet w swoim tak miale m juz robione 3 razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.