Skocz do zawartości

zapowietrzony uklad paliwowy. potrzebna pomoc


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

kolektora dolotowego??

mam podobny problem też go czyściłem i wydawało mi się że układ został odpowietrzony ale mam teraz

paljus, kol. jezeli go czyściles to uwage zwróć na zawór EGR CZy prawidlowo działa!! Bo z zaworem trzeba delikatnie!! jest tam membrana i można ją zniszczyć wląsnie środkami czyszczącymi!! Jeżeli dzała prawidlowo to odpowietrz jeszcze raz i po kłopocie!!

Zapożyczyłem fotke z innego forum tej membrany!!

 

http://img165.imageshack.us/img165/2538/egr007yz6.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość gringoo_zg

to jest rozebrany EGR z Astry G diesel ;) Jak go się otwiera :? pytam bo u mnie grzybek chodzi bardzo cierzko i chciałbym go jakoś wyczyścić w środku :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

To jest hermetyczny podciśnieniowy siłownik ze sprężyną powrotną - nic tam do środka nie wlejesz. Ja nigdy tego nie robiłem (czyszczenie EGR i kolektora) - poszukaj na forum bo temat już był wałkowany.

 

Co do klejenia to Loctite 4680 powinien się nadać - do połączeń elastycznych plastyk-metal-guma itp. Sprawdzony osobiście ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gringoo_zg

Temat wałkowany był, ale nie rozbieranie i czyszczenie EGR w środku... z zewnątrz ( trzpień i grzybek ) wyczyściłem ale to za mało.. .A możeby zanurzyć go lub wpsikać po trzpieniu butelkę WD40... da to coś ;)

 

A Loctite 4680 wytrzymuje wysokie temperatury ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

http://www.loctite.pl/int_henkel/loctite_pl/binarydata/pdf/SG04_PL_0304.pdf

strona 19-ta a klej to 4850

 

Najpierw sprawdź czy siłownik pracuje jak tak to powinien w środku być czysty.

Jak nie to (jak się uda) membrana do wymiany (trzeba będzie coś pokombinować bo jako osobna część nie występuje) oraz cały układ - 3 elektrozawory (2 od EGRa i jeden od klap) również do czyszczenia.

 

EGR sprawdzisz poprzez zassanie powietrza i obserwowanie czy tłoczek się podnosi i zostaje na pozycji.

 

P.S Po trzpieniu nic nie wlejesz bo jest na nim uszczelnienie.

 

No ale odbiegamy od głównego tematu... ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw czyscicmy EGRa ( a wlasciwie ten grzybek z prowadnica) szczotka druciana a potem zanuzamy w misce z ropą, benzyna ekstrakcyjna itp i naciskamy na ten grzybek. Ropa sie dostanie pod membrane z jednej i z drugiej strony, przemyje i wsio. Oczewiscie trzeba usunac z srodka egra rope przez naciskanie grzybka ale juz po wyciagnieciu go z kąpieli. Sporo tak juz zrobilem EGRów. Ja jeszcze troszke wciskalem ropy w te przewody podcisnienia zeby doszla do elektrozaworow ( one tez moga sie przycinac) i wtedy sa i przeczysczone i nasmarowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Nie drążyłem jeszcze tematu ale słyszałem, że ponoć zastosowane membrany nie są olejoodporne, więc z tą ropą to należałoby uważać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności