Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moją Corsa C 1,3 Cdti Z13DT dręczą błędy  P0108 - (7) oraz P0106 - (F). Przy żwawszej jeździe przy 2800-3000 obrotów zapala się żółty samochodzik ( i już tak świeci cały czas) auto odczuwalnie traci moc a komputer pokazuje wspomniane błędy. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyściłem. Dorwałem się do turbiny która ma luzy poprzeczna, w odnośnikach linki do filmu. Czy to kwalifikuje się do regeneracji? Druga sprawa, odnoszę wrażenie że gruszka daje za duże opory. Żeby ją ruszyć trzeba użyć dużej siły. Po odkręceniu gruszki jarzmo po drugiej stronie sztangi chodzi luźno. Gruszka można ruszyć ale trzeba używać znacznej siły.  Czy luzy turbiny są za duże? Czy gruszka do wymiany? Czy może całość turbiny oddać do  regeneracji to koszt pewnie z 700-800 zł. Na portalu aukcyjnym nowe turbo Nissens to koszt ok. 1050 zł.nie wiem na ile ta firma jest warta w porównaniu z poddaniem turbiny regeneracji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/
Udostępnij na innych stronach

No tam masz luz konkretny. Szkoda to wrzucać spowrotem. Poszukaj używki oryginału byle by nie była wywalona

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799905
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Marcin 83 napisał:

No tam masz luz konkretny. Szkoda to wrzucać spowrotem. Poszukaj używki oryginału byle by nie była wywalona

 

No właśnie używki to ryzyk fizyk jak wygląda ok to nie znaczy że tak samo będzie wyglądała za pół roku i znowu będę w punkcie wyjścia. W grę raczej wchodzi jeśli się da to regenerować to co zdjąłem albo zakładać nówkę. Fabrycznie montowana jest turbina 54359700006 BORGWARNER KKK znalazłem tej firmy nówkę za niecałe 1300 zł. Ale jeśli regenerowana będzie miała żywotność nówki to taniej było by, przecież to auto jest już pełnoletnie.

Edytowane przez pionek
edycja

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799906
Udostępnij na innych stronach

Regenerowana nie będzie miała żywotności nówki , i jeszcze zależy jak trafisz , bo są regeneracje i regeneracje. Jedna polata, kolejna po montażu będzie złomem.  Jak masz sprawdzona firmę która robi to dobrze to można regenerować 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799907
Udostępnij na innych stronach

Ten luz może skompensować ciśnienie oleju, ważniejszy jest luz wzdłużny.

Jeśli ruszy się nawet 0,2mm, to już może się zacinać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799908
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ja37 napisał:

Ten luz może skompensować ciśnienie oleju

Grzechu , w tym przypadku to wymiana zanim ją złapie jak u tatusia w Zafirze .

Popatrz jak wyglądają łopaty w pierwszej używce z netu , a jak u kolegi IMG_20231022_114828.jpgIMG_20231022_114816.jpg

Kolego wiadomo że autko ma swoje lata , nie każdy będzie inwestował połowę wartości samochodu w dmuchawę , ja bym poszukał używki w swojej okolicy , ale jeśli ktoś ma sentyment do auta lub wie że jest tego warte to jak najbardziej może włożyć i nową, i też nie będę tego negować .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799910
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ten luz od strony gorącej skompensuje olej, ale tu już nie.

Moja pomyłka.

Turbo szmelc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799912
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie opinie odnośnie wymiany całego "rdzenia" to jest turbina z stałą geometrią. Na internetach można zakupić cały środek za ok. 450 zł który to niby podobno jest już wyważony.

 

Screenshot 2023-10-22 at 12-34-16 KORAS TURBO 54359700006 OPEL AGILA A 1.3 CDTI 51KW.png

Edytowane przez pionek
korekta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799915
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy stara dasz radę porozkrecac i czy muszla w stanie do założenia będzie . Jeszcze  sztanga gruszka . W tym momencie bym sprawdził ile kosztuje już po regeneracji  , może różnica 100-200 zł będzie to się by trzeba zastanowić . 

https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/sklep/turbosprezarka-opel-corsa-c-1-3-cdti-70-km-54359700006

Jeśli oferta cenowa jest aktualna to nie bawił bym się sam w wymianę .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799916
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Marcin 83 napisał:

https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/sklep/turbosprezarka-opel-corsa-c-1-3-cdti-70-km-54359700006

Jeśli oferta cenowa jest aktualna to nie bawił bym się sam w wymianę

Mam do nich wyjątkowo blisko w sumie codziennie tamtędy przejeżdżam. Zlecając regenerację dokładnie w planach miałem zlecić im.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97548-turbospr%C4%99%C5%BCarka-od-13-cdti-cc/#findComment-799918
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności