Skocz do zawartości

Okresowe logi do diagnozy Z17DTL


Gość jihn

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Właśnie obstawiam 2 rzeczy albo luz na zaworach albo przestawiony rorząd i przedwczesna detonacja -spalanie stukowe, ew. może coś wali w osprzęcie ale co to by mogło być.

 

O zaplonie czy raczje o podaniu paliwa decyduje i tak elektornika wiec tu przestawienie rozrzadu nie ma nic do tego. To nie benzyniak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Rafał_79

Może poziom oleju za miski i dla tego warczy, jak kupiłem swoją AH to olej był poniżej minimum i też głośno warczał przy przyspieszaniu, wymieniłem na GM5w30 i został tylko warkot przy zwalnianiu(klepały zawory)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OP-com dawki korekcyjne luz - temp. silnika ok. 60 stopni (dane ze wczoraj).

 

- 1 cylinder -0,6 mg

- 2 cylinder 0,33 mg

- 3 cylinder +0,36 mg

- 4 cylinder -0,77 mg

 

Przebieg wg licznika 210 tys., według ECU 214 tys., nic nie sprawdzałem bo auto kupiłem niedawno. Po wymianie oleju na GM wydaje mi się że warczy głośniej przy przyspieszaniu..., warczy głośniej na cieplym niż na zimnym ... Właśnie obstawiam 2 rzeczy albo luz na zaworach albo przestawiony rorząd i przedwczesna detonacja -spalanie stukowe, ew. może coś wali w osprzęcie ale co to by mogło być. Jutro nagram jak warczy w trakcie jazdy i wstawię.

 

Po pierwsze tak na przyszłośc .. dane korekcyjne sprawdza się głównie na nagrzanym silniku czyli przy >85C

Wartości wygladają bardzo dobrze ale pytanie kiedy słyszysz warkot na zimnym czy na dobrze nagrzanym silniku? Nagraj i załacz plik .. opisz w jakiej sytuacji dźwiek sie pojawia, czy jest przez cały czas, czy tez tylko w jakimś zakresie obrotów, czy na zimno jest dokładnie taki sam czy zmiania się z temperaturą. Czym więcej danych .. tym łatwiejsza ocena.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

na wstępie powiem, że miałem 14 minut nagrania jazdy na zimnym i na ciepłym. Przychodzę przegrywam i co i nic nie słychać..., jakiś szajs ten telefon, na filmie buczy mi jakbym miał jakiś sportowy tłumik założony a nie mam.. Z 14 minut nagrania wyselekcjonowałem moze z 10sekund filmu, na którym jako tako słychać omawiany problem.

 

Moze dodam od siebie:

 

- zauważyłem ze warczy bardziej jak jest nagrzany.

- warczy podczas przyspieszania - dodawania gazu.

- nie warczy jak puszczam gaz/zwalaniam silnikem lub jak delikatnie nim operuję - wręcz go lekko przytrzymuje zeby obroty nie spadały - wtedy nie warczy - ale wystarczy mocniejsze depnięcie i już warczy.

- nie warczy na 5 biegu...

- nagłośniej daje o sobie znać na biegu 3.

- zakres obrotów w sumie różny najgłośniej w 1,5-2 tys. obrotów.

- po wymianie oleju wydaje mi się że warczy głośniej.

- rano auto odpala bez problemu.

 

Przejechałem niż już nim 1000 km od wymiany oleju musze iść zobaczyć czy czasami nie ma go za mało i moze temu warczy głośniej... Zalałem GM 10W40, bo nie wiem jaki był poprzedni olej.

 

Warczy tak jakby bardziej z prawej strony komory silnika niż z lewej.

 

Filmik - trzeba się wsuchać, na żywo jest bardziej słyszalne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na blad p1604 - wymienić ECU. Jeszcze się za to nie zabrałem ale podejrzewam jakiś zimny lut bądź przegnite styki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Witam,

 

na wstępie powiem, że miałem 14 minut nagrania jazdy na zimnym i na ciepłym. Przychodzę przegrywam i co i nic nie słychać..., jakiś szajs ten telefon, na filmie buczy mi jakbym miał jakiś sportowy tłumik założony a nie mam.. Z 14 minut nagrania wyselekcjonowałem moze z 10sekund filmu, na którym jako tako słychać omawiany problem.

 

Moze dodam od siebie:

 

- zauważyłem ze warczy bardziej jak jest nagrzany.

- warczy podczas przyspieszania - dodawania gazu.

- nie warczy jak puszczam gaz/zwalaniam silnikem lub jak delikatnie nim operuję - wręcz go lekko przytrzymuje zeby obroty nie spadały - wtedy nie warczy - ale wystarczy mocniejsze depnięcie i już warczy.

- nie warczy na 5 biegu...

- nagłośniej daje o sobie znać na biegu 3.

- zakres obrotów w sumie różny najgłośniej w 1,5-2 tys. obrotów.

- po wymianie oleju wydaje mi się że warczy głośniej.

- rano auto odpala bez problemu.

 

Przejechałem niż już nim 1000 km od wymiany oleju musze iść zobaczyć czy czasami nie ma go za mało i moze temu warczy głośniej... Zalałem GM 10W40, bo nie wiem jaki był poprzedni olej.

 

Warczy tak jakby bardziej z prawej strony komory silnika niż z lewej.

 

Filmik - trzeba się wsuchać, na żywo jest bardziej słyszalne.

 

Dzwięk faktycznie dosyć dziwny, nie brzmi to jak zawory.

Dla czego zalałeś silnik półsyntetykiem? Do tego silnika to raczej 5w30, zresztą do większości silników z turbiną taki się leje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim był zalany wcześniej więc zalałem 10W40, z resztą jeżdzę na takim samym w 2.0 HDI 150 tys. juz 6 rok i jest ok.

 

Powracając do "warczenia". Może wie ktoś coś więcej na ten temat?. Lub miał podobnie?. Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

tak przeglądałem internet i występujący u mnie warkot jest bardzo podobny do tego:

 

 

Miał ktoś taki przypadek?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności