Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

jaka temepratura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   menelki

menelki
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 wrzesień 2016 - 11:59

Ja mam co prawda Z14XEP, ale u mnie po ok 3km przy obecnej pogodzie , wskazówka pokazuje ponad 80 stopni.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   sebasp

sebasp
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2016 - 21:37

Wymieniłem termostat (Z16SE) dzięki podpowiedzi kolegi Adam1954 i jest lepiej. Silnik rozgrzewa się do około  87C po czym następuje otwarcie termostatu i temperatura spada poniżej 80C. Po kilku kilometrach wraca do 80 C i tak już pozostaje. Wydaje mi się że chyba trafiłem za uszkodzony termostat.


Użytkownik sebasp edytował ten post 01 grudzień 2016 - 21:44

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 grudzień 2016 - 21:59

Koledze trzyma ładnie temp.2-3mm poniżej 90 st.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   sebasp

sebasp
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 grudzień 2016 - 17:01

Wymieniłem termostat jeszcze raz na Wahlera i efekt jest taki sam. Silnik nagrzewa się ładnie do 89 stopni, termostat otwiera się i temperatura spada poniżej 80 po czym wraca w okolice 80 i tak już zostaje. Wydaje mi się ze taka jest jego charakterystyka pracy i tak ma być. Poczekam do wymiany rozrządu i wymienię wtedy ten główny. Adam1954 widocznie u Twojego kolegi stary termostat zatrzymał się w innej pozycji. Dodatkowo z nowym tym dołożonym układ cały pracuje tak jak piszesz wyżej.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 19:51

Sprawdzę u niego jak teraz pracuje.

 

Jest jeszcze jedna rzecz.Nasze wskaźniki przekłamują ok 5 st.C w dół . Sprawdziłem to na Opcomie. Na wskaźniku jest poniżej tej środkowej kreski  a Opcom pokazuje 90 st 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 13:28

Qurna, zebym wiedzial ze z16xe tak dlugo sie nagrzewa to nie kupilbym tego auta.

Mam swiezo zalozona instalacje LPG, przelaczanie ustawione na 15C trwa prawie dwa razy dluzej niz w drugim aucie z 1.8T i ustawieniu 25C.

Nowy rozrzad z pompa SKF, swiece, termostatat Gates.

 

Czy w waszych z16xe na biegu jalowym plyn leci  do zbiorniczka wyrown. rurkami przelewowymi?

 

Czy przy zwiekszaniu obrotow silnika czujecie cieplejsze powietrze z nawiewow, czy jest na tym samym poziomie?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 13:37

Każ sobie ustawić na 30 st.

Jak chcesz trochę poprawić nagrzewanie nagrzewnicy o sprawdź jak masz wpięty reduktor w układ chłodzenia.Jeżeli równolegle to przerób na szeregowe i reduktor na powrocie z nagrzewnicy.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9259 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 16:13

Ja skupiłbym się na tym termostacie - czy go sprawdzałeś przed założeniem do autka?

W Aśce syna też Z16XE dosyć szybko silnik ma temperaturę pracy i po chwili od odpalenia z nadmuchów leci ciepłe powietrze.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 17:02

Reduktor wpiety szeregowo pod nagrzewnice. Tylko nie wiem czy w zasilanie czy w powrot. - przewod blizej kierowcy, taki powyginany.

A czemu ma byc na powrocie? 

 

Nie widze celu ustawienia 30C. Przy 15C przelacza sie plynnie bez szarpniec.

 

Termostatu nie sprawdzalem w garnku, ale jadac na trasie i sprawdzajac go co jakis czas zanim wskazowke pokaze ponad 80C to nie czuje aby robil sie letni/cieply.

Na ori termostatcie mialem ok 86-87C. Na nowym mam teraz 87-89. Na postoju jak silnik pracuje na jalowym to po czasie przekracza 90C.

 

Po trasie ok 30km woda w zbiorniczku tez ledwo letnia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 22:01

Na powrocie po to aby szybciej nagrzewała się nagrzewnica a potem dopiero reduktor.

Wskaźniki przekłamują o ok 3-4 st.C Sprawdź programem diagnostycznym ile widzi sterownik.Było juz na forum to poruszane.

U  mnie też muszę przejechać ok 6 km aby było te 80>

Gaz też pobiera ciepło i jeszcze potęguje niedogrzanie.



Użytkownik adam1954 edytował ten post 24 grudzień 2016 - 22:01

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse