Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość OpelAdama

Polecacie taką konwersję na sztywne koło? Sprawdza się to Wam - nie ma różnicy w hałasie, wibracjach, spalaniu - w porównaniu do zdrowej dwumasy? Sorry za offtop, ciekawość.

 

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość CrucialDamisss

A więc tak dostałem numer części ale nadal jestem w kropce ponieważ Pan podał mi 2 numery koła zamachowego jako pierwszy podał ten 55570196 natomiast po chwili powiedział że aktualny jest ten 55568171 czyli wychodzi na to że co można to stosować zamiennie czy jak?

Numer Tarczy sprzęgła to 93177813 natomiast docisku 93185942.

Nie wiem już teraz co o tym myśleć czy dobierać według numeru tego starego czy tego aktualnego...

 

Nie chcę reklamować sklepu ale swój komplet zamawiałem na stronie http://www.sprzeglo.com.pl/- przed zamówieniem wysłałem nr VIN żeby sprawdzili, czy wybrałem poprawny komplet. Bardzo dobry kontakt oraz szybka wysyłka - mogę polecić.

Nie potrafię Ci powiedzieć który nr części jest dobry, w moim aucie ze skrzynią F17 pasował komplet Valeo 835064, ale od któregoś nr silnika był ten rugi komplet.

 

Gość CrucialDamisss

Mixmich a jaki masz rocznik Corsy? Bo ja 2009.

Dobra chyba olewam temat jednomasy i wkładam dwumasę luka dostałem fajną cenę ale właśnie powiedzcie mi co oznacza ten parametr?

Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia)?

Bo wybierając na stronie wyskakują dwa zestawy i różnią się dwoma parametrami jeden zestaw ma tak

Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 17 °

Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 6

a drugi tak

Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 15 °

Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 5

i teraz czy da się to zamiennie zamontowac czy nie?

 

Ja już skrzynie wydarłem, nawet obyło się bez większych problemów (nie licząc tego, że z przodu mam połamane sprężyny...), zaczęliśmy z kolegą o 9 i o 13 już było wszystko na wierzchu, tak więc 4 godzinki bez pośpiechu. Teraz co mogę powiedzieć o nowej dwumasie którą założył mi paprak mechanik. Teoretycznie jest nowa firmy LUK, a przynajmniej wygląda jak nówka z pudełka ale jest tak rozpierdzielona, że giba się na wszystkie strony pionowo i poziomo, moja stara dwumasa po przebiegu 150 tysięcy to przy niej nówka z salonu, dlatego radze wam omijać szerokim łukiem tej firmy. No i przy okazji okazało się, że w dowodzie mam źle podaną moc bo silnik to Z13DTH 90KM a nie Z13DTJ 75KM, w poniedziałek zamawiam nową dwumasę Schas i zdam relacje.

 

  • 2 tygodnie później...

Trochę pojeździłem i niewiele to pomogło,jedynie sprzęgło chodzi elegancko i nie rzęzi na półsprzęgle. Drgania i wibracje na postoju jak były tak dalej są. Ten samochód to jedna wielka porażka, ostatni mój opel i diesel :D

 

To po co kolega kupował małego opelka w dieslu?

Trzeba było kupić VAG z 3 garnuszkami i trzepało by od nowości.

 

wcale nie trzepie bo kolega ma foxa z 1.4 tdi a te silniki maja w standardzie jednomas. Dzwiek pracy silnika na tych 3 garach jest troszke nurtujacy ale zeby mozna byo mowic ze telepie nim na boki to przesada. mocy tez troche brakuje. Dwumasy dzisiaj nie wiem z jakich powodow sa kiblowate. Czy to podróbki czy poprostu takie jakies dretwe regeneracje tych elementow. Tylko zastanawia mnie skad biora producenci te zuzyte dwumasy do regeneracji. Bo tak w oplu zesmy wywali na zlom te stare dwumasowki i moglem sobie brac je ile chcialem. W fordzie tez. Tylko czesci wymieniane na gwarancji byly do wgladu czy przekazania gwarantowi ale tez raczej nie brali ich. skad te tysiace tych DM po regeneracji??

 

Bylo sobie zalozyc jednak ten jednomas ewentualnie zakupic jednomas i dac do porawy bo niekiedy i valeo potrafi ten zestaw skiepszczyc i bys mial sprzeglo na wieki. Ja mam 3 auta w tdi i kazde z jednomasą. Zero narzekań, zero drgań wrecz przeciwnie tyle tego nawymienialem sie w zyciu ze powiem tak: Po pierwsze jest ciszej na jednomasie po drugie jest duzo mniej drgan i na jalowych i podczas jazdy. Ktos nie wierzy to zapraszam sobie posmigamy i sprawdzimy co i jak.

Edytowane przez wesol

 

Niestety nie miałem wyboru, auto dostałem a sprzedawać mi się go nie opłaca bo w ciągu roku władowałem w niego już 8 tysięcy a jest wart pewnie z 10. Nawet ciężko odłożyć na inny samochód bo zaraz jakaś awaria za kilka tysięcy w tym małym szmelcu.

 

Gość CrucialDamisss

Dobra ja już po wymianie dwumasy :D

I teraz dla potomnych występują 2 rodzaje dwumasy do Corsy D 1.3 CDTI 75KM i pasują zamiennie ale jako komplety tzn.

Koło zamachowe A Pasuje do tarczy i docisku A

Koło zamachowe B Pasuje do tarczy i docisku B

Nie można mieszać natomiast jako komplety można wkładać zamiennie

Ja założyłem koło Sachs o numerze 2294 501 170

i do tego tarcza i docisk z łożyskiem LUK

Rożnica między zestawami wynika z głębokości koła zamachowego i odległości między "tarczą" a gniazdami śrub montażowych w docisku.

7a705572f8993fe9m.jpg0087dc2ee29f50efm.jpg

 

Nie pamiętam dokładnego wymiaru docisku ale tak jak napisałem jeśli zamach jest ten głębszy to potrzeba docisku co jest wyższy (różnica między "tarczą" a gniazdami śrub montażowych) natomiast do płytszego koła zamachowego niższy docisk i będzie hulać.

 

U mnie zamontowany był ten głębszy właśnie razem z dociskiem a teraz mam zamontowany ten płytszy i wszystko hula tylko musiałem właśnie wymienić docisk bo nie pasował po skręceniu łopatki wywijały się aż na drugą stronę.

 

Całość za części wyszła mnie 2100 zł

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności