Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Skrzynia w Z13DT i Z13DTJ są identyczne, co zresztą w tym wątku było wspomniane. W poprzednich postach masz moje filmiki przed i po wymianie oraz odczucia użytkowników. Moim zdaniem dużo zależy od tego, jak będzie auto używane, bo jeśli typowo w mieście, częste stanie w korkach i po wąskich uliczkach to sztywne koło ma sens (koło dwumasowe szybko padnie w takich warunkach), ale na trasy, bądź na dojazdy spoza miasta to koło dwumasowe daje trochę lepszy komfort jazdy. W cosie mam zestaw Valeo i do jazdy miejskiej się sprawdza.

 

Samochód służy mi jedynie do dojazdu do pracy i nic więcej (około 15km w jedną stronę) kawałek w mieście i reszta trasa. Niby mam "nową" dwumase ale mechanik wydymał mnie na 2 tysiące i zamiast nowej dał regenerowaną której nie chcą przyjąć na reklamacje a chodzi gorzej niż stara, myślę, że przeboleje z 2 miesiące i założę sztywne koło bo chyba i tak gorzej być nie może.

 

Zestaw zawiera:


- sztywne koło zamachowe zamiast awaryjnego dwumasowego koła zamachowego,


- kompletne sprzęgło: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, śruby



Czyli nie ma lozyska wyciskowego. JEst zamach, tarcza i docisk. Generlanei valeo niby nie robi zlych czesci. Wiekoszosc frncuzowatych aut ma to na pokladzie bo jest wspieranei wlasnych marek krajowych. Ja mam w obu tdi valeo i znosza duzo wiecej jak to co znosi sachs czy luk na dwumasie. Spokojnie ogarnia okolice 500 Nm bo widzialem na hamowni a jezdze tym autem codziennie.


 

Kilka dni temu wymieniłem dwumas na zestaw NATIONAL i Wysprzęglik Hydrauliczny Luk. Po złożeniu i odpowietrzeniu układu sprzęgło nie wysprzęgla,nie można wrzucić żadnego biegu.Auto to Combo 1,3 CDTI.Co może być przyczyną ?

Edytowane przez juran43

 

Trzeba mieć jakiś specjalny wysprzęglik do sztywnego zestawu Valeo czy można zostawić ten co jest z dwumasą? (Mam nowy więc fajnie by było go zostawić)

 

zestaw valeo to w wiekszosci przapdkow skladajacy sie z zamachu, tarczy i docisku. wysprzeglik zazwyczja nie jest w zestawie. Niekotre auta maja osobno wysprzeglik i osobno lozysko to wtedy dosc czesto valeo dorzuca samo lozysko. Wysprzeglik to osobny temat tak jak pompka sprzegla.

 

Co do tarczy to fakt nie wystepuje tez osobno ale regeneracja takiej tarczy to pikus dla kazdego fachowca od sprzegiel. regeneruje sie praktycznie wszystko od sprezynek po okladziny a taki zabieg kosztuje okolo 100 zl wiec tak czy siak taniej conajmnije dwa razy jak nowa tarcza gdyby byla dostepna.

 

@mati jak chcesz to w weekend mogę wrzucić zdjęcia starego sprzęgła i wysprzęglika, na wyjętych częściach było logo LUK i wysprzęglik FTE. Obyś tylko wybrał markowy wysprzęglik (niestety ponad 400zł) i będzie dobrze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności