Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Rekomendowane odpowiedzi

Tak szczerze mówiąc, to mój klon przestał gadać z HSCANem podczas pracy na zasilaniu sieciowym. Na początku jeszcze się udało wejść do Silnika i przeglądałem testy wykonawcze. Chciałem zobaczyć czy jest tam test sprężania jak w techu, który wyłącza chyba wtryski na czas testu sprzężania. A przy okazji skasować INSP po wymianie oleju i zmienić interwał. Podczas skanowania wszystkich błędów  w module Pojazd przestał się komunikować i później już do silnika nie wszedłem. Jedynie to co na innych CAN. Trzeba się będzie za professional obejrzeć. Przynajmniej może będzie szansa, że z Windows 10 zadziała.

Edytowane przez topiq

 

  • 2 tygodnie później...

Część, 

Korzystam z opcoma okresowo, co jakiś czas do weryfikowania parametrów i błędów. 

Mam zagwozdke, czy opcomem jestem w stanie zbadać

akumulator? 

 

W stanie spoczynku, na zapłonie + opcom pokazuje napięcie 11.8v.  Po odpaleniu 14.Mam wątpliwości do aku, trochę już czasu żyje. 

 

Nie mam obecnie w posiadaniu miernika, pewnie głupia zagwozdka, ale jestem ciekawy odczytu napięcia przez opcom. 

 Jakie jest Wasze zdanie? :)

Edytowane przez Kuba142

 

Godzinę temu, Kuba142 napisał:

Korzystam z opcoma okresowo, co jakiś czas do weryfikowania parametrów i błędów. 

Mam zagwozdke, czy opcomem jestem w stanie zbadać

akumulator? 

Kiepsko korzystasz.

Masz przecież podane w Opcomie jakie masz napięcie.

 

Miernik kosztuje 15-20 zł w każdym markecie.

 

 

O tym właśnie pisze, czy wartość opcoma jest prawidłowa (nie pokazuje danych z kosmosu) bo jak pisałem,  pokazało  11.8v przy włączonym zapłonie i wpietym opcomie. 

 

Tylko pewnie nie jest to właściwa wartośc, podczas, gdy zapłon pobiera prąd. 

 

 Tzn jak kiepsko korzystam? 

Dla mnie spełnia wszystkie oczekiwania co prawda, korzystam rzadko. 

Edytowane przez Kuba142

 

Akumulator i alternator się sprawdza specjalnymi testerami. Opcom to ci powie tylko tyle że albo napięcie jest mega niskie albo mega wysokie że wnioski i tak musisz sam wyciągnąć. Zresztą rennidczyt opcoma na czym miałby być tego napięcia? Na altki na akumulatorze na sterowniku ecm czy może jeszcze gdzieś indziej? 

 

Wiem, jak się sprawdza aku i alternator. Przepraszam, jeśli moje wypowiedzi wyglądają jako nie do końca "mądre". Po prostu, z czystej ciekawości chciałem poznać kogoś zdanie i tyle.

 

W mojej chińskiej wersji widać wartość w tabeli "Napięcie aku - 11.8V" i tyle. Ja elektrykiem nie jestem, nie pracuje na co dzień w tym temacie, stąd pytam, czy opcom troszkę może nam powiedzieć mniej więcej  o aku czy alternatorze.

 

Dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam :)

 

Wydaje mi się że opcom nie mierzy napięcia w pojeździe, a odczytuje dane z komputera pojazdu.


Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka

 

Poza tym, jak patrzysz na napięcie krótko po włączeniu zapłonu, to aku jest obciążone dość mocno (choćby kilkanaście amper na podgrzanie świec) i napięcie zawsze spada, ale po ok. pół minuty od włączenia zapłonu powinno ponownie powoli o ok. 0,3÷0,5V wzrosnąć.

 

Opcom mierzy napięcie na OBD2

A tutaj mogą być przekłamania lub upływy 

U mnie pokazuje 13.8V a na aku 14.1 V

Sterownik LPG widzi też 14.1 V

 

Zależy gdzie co sprawdzamy ale wynik może być z odczytu jakiegoś modułu. Moduły też sobie monitorują napięcie. Nawet taki zewnętrzny sprzęt jakim jest Webasto to też można w nim podglądnąć parametry. Wtedy jeśli na kablotece do Webasto będą spadki i piec będzie miał napięcie np11.9V nie oznacza to że to jest napięcie na alternatorze czy akumulatorze bo tam nadal może być 13.8V. poniżej pewnego progowego Webasto się nie włączy lub po chwili wyłączy. Jeśli mnie pamięć nie myli w standardzie jest chyba 10.8 V. Kilka razy obnizalem napięcie progowe by Webasto działało bo Aku był sprawny. 

Dlatego też słaby Aku potrafi spowodować kilka błędów np na elektrycznym wspomaganiu ABS czy poduszkach powietrznych bo też mają takie napięcie progowe ustalone. 

Dlatego najlepiej jest zmierzyć osobno napięcie na słupkach aku ( słupkach ołowianych) i napięcie na śrubce alternatora i jego obudowy. Wyniki mogą być czasami minimalnie różniące się a czasem nie. 

Edytowane przez wesol

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności