Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

Cięgno zaciąga do gruszki zaraz po odpaleniu auta. Regulator - elektrozawór podciśnienia jest zamknięty na 75% (25% zasysa powietrza). Jak dodasz gazu to elektrozawór otwiera się stopniowo (cięgno wraca do turbo). Jeśli przejdzie w tryb serwisowy to elektrozawór leci na )0%. Weź vacumetr i pomierz sobie wartości przy turbo i z samej pompki. Ja zainwestowałem 65 zł na takie urządzenie. W zeszłym tygodniu miałem kumpla astrę z brakiem mocy (czasem miała lecz jego zdaniem nie do końca a czasem w ogóle). Co najdziwniejsze auto nie miało błędów. Okazało się że wężyk podciśnienia był przetarty o osłonę termiczną aku. Po odpaleniu auta zasysało tą osłonę zatykając dziurę i turbo działało prawie dobrze. Zacznij więc od wymontowania całkowicie tych przewodów i jeden koniec zatkaj drugi do pompki lub kompresora i do wody. Zobaczysz wtedy gdzie puszcza. Jeśli masz opcoma to podłącz na krótko (z pominięciem elektrozaworu) turbo i wykonaj livedate. Oczywiście będzie Ci przeładowywał. Jak cierpisz na brak mocy przy niskich obrotach to nie musisz go kręcić. Jeśli masz możliwość to wymontuj sobie egr i podłącz na krótko (kawałkiem starej dętki od roweru) do kompresora i zobacz czy jest szczelny. Często sterownik widzi jego zamkniecie lecz on mimo to przepuszcza i trwa kilka sekund zanim turbo dobije wymagane ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483763
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kolegę.

A mam takie pytanie na szybkie sprawdzenie wężyków podciśnienia. Jak bym zdjął wężyk podciśnienia a gruszki turbiny i nr. zatkał go symbolicznie palcem kros by dodawał gazu w tym czasie rozumiem że powinno mi "zasysać " palca ??

Man na myśli

http://img39.imageshack.us/img39/6969/00productgfxac1c2a0622d.jpg

Cięgno zaciąga do gruszki zaraz po odpaleniu auta. Regulator - elektrozawór podciśnienia jest zamknięty na 75% (25% zasysa powietrza). Jak dodasz gazu to elektrozawór otwiera się stopniowo (cięgno wraca do turbo). Jeśli przejdzie w tryb serwisowy to elektrozawór leci na )0%. Weź vacumetr i pomierz sobie wartości przy turbo i z samej pompki. Ja zainwestowałem 65 zł na takie urządzenie. W zeszłym tygodniu miałem kumpla astrę z brakiem mocy (czasem miała lecz jego zdaniem nie do końca a czasem w ogóle). Co najdziwniejsze auto nie miało błędów. Okazało się że wężyk podciśnienia był przetarty o osłonę termiczną aku. Po odpaleniu auta zasysało tą osłonę zatykając dziurę i turbo działało prawie dobrze. Zacznij więc od wymontowania całkowicie tych przewodów i jeden koniec zatkaj drugi do pompki lub kompresora i do wody. Zobaczysz wtedy gdzie puszcza. Jeśli masz opcoma to podłącz na krótko (z pominięciem elektrozaworu) turbo i wykonaj livedate. Oczywiście będzie Ci przeładowywał. Jak cierpisz na brak mocy przy niskich obrotach to nie musisz go kręcić. Jeśli masz możliwość to wymontuj sobie egr i podłącz na krótko (kawałkiem starej dętki od roweru) do kompresora i zobacz czy jest szczelny. Często sterownik widzi jego zamkniecie lecz on mimo to przepuszcza i trwa kilka sekund zanim turbo dobije wymagane ciśnienie.

Edytowane przez karlos019

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483769
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

zobacz dokładnie na tym zdjęciu jak cięgno wchodzi do turbiny to tam są takie dwie śrubki ograniczające wychylenie łopatek. Proces regulacji przeprowadza się przy pierwszym uruchomieniu turbiny na stole w fabryce lub po regeneracji turbiny. Tego bym nie ruszał ale na Twoim miejscu sprawdziłbym czy po uruchomieniu auta cięgno jest maksymalnie zaciągnięte tj. do śrubki (wg mnie tej bliżej gruszki). Jeśli tak nie jest to przyczyny są cztery:

1. słabe podciśnienie z pompy (uszkodzona pompa lub przetarte przewody podciśnienia),

2. uszkodzony elektrozawór (zasysa za dużo powietrza z zewnątrz),

3. uszkodzona gruszka (nieszczelna),

4. zacinające się łopatki w turbinie (blokowane np. przez nagar).

Powodzenia w szukaniu:)

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483785
Udostępnij na innych stronach

 

uszkodzony elektrozawór (zasysa za dużo powietrza z zewnątrz),

 

ten zawór nic nie zasysa .. po prostu sie nie domyka, czyli podciśnienie nie może ruszyć aktuatorem (czytaj gruszką)

połaczenie z atmosfera słuzy do rozładowania podciśnienia w aktuatorze, czyli pozwala na ruch powrotny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483810
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

zasysa zasysa:) włąsnie po to by podwyższyć wartość ciśnienia w układzie (podciśniania) sterowania turbiną.Dlatego też na tych elektrozaworach masz zainstalowane filterki. Zmienia się stosunek zasysania powietrza pompa vacum-turbina a pompa vacum-filterek. jak zapalisz auto to stosunek ten na sterowniku wynosi 3/4 czyli 75% zasysa gruszkę od turbiny a 25% idzie z filterka.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483812
Udostępnij na innych stronach

Poczekam na osobę która mi pomoże bo sam tego nie zobaczę. Po odpaleniu auta zobaczę czy w ogóle cięgno od gruszki porusza się. Robiłem podobny eksperyment tylko na odpalonym aucie nie widziałem jak to wyglądało przed odpaleniem. W każdym razie po do gazowaniu cięgno stało jak w ryte nie widziałem żeby się poruszyło a chyba powinno? w VW bynajmniej tak jest po odpaleniu auta cięgno się przestawia a prczas dodawania gazu porusza się. Za pare godzin napiszę wynik eksperymentu :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483846
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie więc tak. Po odpaleniu auta cięgno znajdujące się prze gruszce turbiny nie porusza się i podczas gazowania auta jest to samo poniżej link do filmiku. Nie mogłem ściągnąć na chwilę ubecją wężyka podciśnienia od gruszki żeby sprawdzić "metodą na palec" czy to podciśnienie w ogóle jest.

 

Edytowane przez karlos019

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483877
Udostępnij na innych stronach

zasysa zasysa:) włąsnie po to by podwyższyć wartość ciśnienia w układzie (podciśniania) sterowania turbiną.Dlatego też na tych elektrozaworach masz zainstalowane filterki. Zmienia się stosunek zasysania powietrza pompa vacum-turbina a pompa vacum-filterek. jak zapalisz auto to stosunek ten na sterowniku wynosi 3/4 czyli 75% zasysa gruszkę od turbiny a 25% idzie z filterka.

OK .. zwracam honor .. zasysa .. sterowanie jest częstotliwosciowe, więc potrzebuje skąs powietrze. Mój błąd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-483948
Udostępnij na innych stronach

Witam

Walczę dalej kolega z forum mi pomaga za to jestem bardzo wdzięczny. Pochodzimy po woli do setna sprawy wzięliśmy pod uwagę vacuum. Udało mi się cudem zdjąć wężyk podciśnienia od gruszki turbiny zatkałem palcem i totalnie nic nie wyczuwam o coś nie wydaje mi się, żebym nic nie czuł bo nie jest to podciśnienie nie wyczuwalne. Sprawdzałem węże na vacuum udało dojrzeć mi się 3 zdjęcie http://img560.imageshack.us/img560/4413/31165652971.jpg wszystkie niby są na miejscu. Jutro czysto teoretycznie kupię strzykawkę + wężyk podciśnienia i założę na gruszkę turbiny chociaż przy okazji sprawdzę czy chodzi bo wiem że i tak podsinienie nie mam. A może wiecie która a tych kocówek co odą od vacuum jest od turbiny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60117-p0234-17-cdti-z17dth/page/4/#findComment-484017
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności