Skocz do zawartości

kontrolka ciśnienia oleju i klekotanie silnika Astra G


Gość wwadrums

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jest to mój pierwszy post na forum, dlatego witam wszystkich serdecznie :-) Nie znam się niestety na mechanice, ale zanim oddam samochód do warsztatu, chciałbym przedstawić swój problem na forum. Otóż podczas odpalania silnika słychać klekotanie (charakterystyką przypominające pracę silnika diesla) oraz pojawia się kontrolka ciśnienia oleju. Z uwagi na fakt, że ostatnio miałem problem z wyciekiem oleju, wymieniony został czujnik ciśnienia oleju oraz uzupelniono olej (1l) GM 5w30. Od tej pory nie mam żadnych problemów z wyciekiem, natomiast klekotanie i świecąca kontrolka występuje cały czas, do momentu aż się nie doda gazu. Później silnik pracuje tak jak powinien - cicho :-).

Chciałbym zaznaczyć, że dzieje się to dosyć często, ale nie przy każdym odpaleniu silnika. Zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku. Podczas jazdy kontrolka się nie pojawia. Podpinałem ze znajomym komputer w celu sprawdzenia ewentualnych błędów, ale nic nie wykazało. Przebieg 96 tys km, autko z 2008r., serwisowany w ASO. Żadnych problemów do tej pory nie było z Asterką.

Tak jak zaznaczyłem na wstępie - nie znam się na mechanice, ale wyczytałem, że może być to kwestia przetartych panewek, ewentualnie zapchanej pompy oleju, ale chciałbym się upewnić. Ile może wynieść koszt naprawy takiej usterki? Proszę o pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz coś podobnego jak na tym filmiku?, chociaż to trochę inny silnik,

Mogą być popychacze; problemy z utrzymaniem ciśnienia oleju, stąd ta świecąca się kontrolka. W momencie jak dodasz gazu ciśnienie oleju zwiększa się i kontrolka gaśnie.

 

Ja mam ten sam silnik (domyślam się, że Z14EXP?) i u mnie po odpaleniu po nocy też przez chwilę słychać jakby coś stukało, po chwili to ustępuje, zasada jest taka, że im zimniej tym głośniej i dłużej to słychać.

 

Odnośnik do komentarza