Skocz do zawartości

0141 i 0400 Meriva 1.6 16v 2003 100KM - gaśnie podczas jazdy


Gość Matej44

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Matej44

Witam Panowie,

szukam pomocy w sprawie mojej Merivy (1.6 16v 100KM 2003), którą niedawno temu nabyłem.

 

Po podstawowych wymianach pozakupowych (filtry, oleje itp.) pojawił się taki oto problem, iż Meriva pod obciążeniem klimy, radia, i świateł przy redukcji z 3 na 2, bądź wciśniętym sprzęgle traci moc i gaśnie. Następnie albo kręcę i nie pali, albo zapali bez problemu, ale check engine się nie pokazuje. W momencie gdy Meriva gaśnie zapala się czerwona łódka, aku oraz check engine.

 

Kody jakie mi się udało uzyskać metodą gaz-hamulec-zapłon to 0141 oraz 0400.

 

Dodam, iż trochę przejechałem bez filtra powietrza, bo opaska jednej rury nie była zaciśnięta (ok. 100 km).

 

Przy jeździe bez włączonej klimy, radia wszystko OK.

 

Co może być przyczyną? EGR? Zapchany katalizator? Sonda lambda?

Dziękuję za każdą poradę :)

Edytowane przez Matej44

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czerwona łódka

:help:

Że co?

 

 

 

0141

Obwód sondy 2 - może być przerwa na przewodach, może sie kończyć sama sonda.

 

 

 

0400

EGR do wyczyszczenia, a jeśli się nie opamięta, to wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Matej44

Jeśli chodzi o "czerwoną łódką" to chodziło mi o ciśnienie oleju silnikowego ;)

 

Da rade samemu przy tym pogrzebać?

Obwód sondy 2 - chodzi o sondę lambda?

Do czyszczenia EGR potrzebuję czegoś specjalnego?

EDIT: już znalazłem tematy traktujące o EGR, proszę tylko odp na poprzednie pytania.

Edytowane przez Matej44

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli chodzi o "czerwoną łódką" to chodziło mi o ciśnienie oleju silnikowego

Gdybyś był kobietą, to pomyślałbym o blondynce... To nazwanie ciśnienia oleju mianem łódki przypomina mi blondi, która w serwisie chciała kupić część numer 710 do swojego auta...

a.aaa.jpg

 

 

 

Da rade samemu przy tym pogrzebać?

Zależy. Nie znam Twojego talentu technicznego.

 

 

 

chodzi o sondę lambda?

Jessssssss. Ofkoz.

 

 

 

Do czyszczenia EGR potrzebuję czegoś specjalnego?

Zbanowali Cię na google? Pierdylion tysięcy poradników o czyszczeniu EGRa jest...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Artu_Meriva

Mam ten sam problem (również rocznik 2003). Wywala mi błąd EGR. Chciałbym wyczyścić EGR, jednak jestem trochę laikiem i nie mogę go zlokalzować.

 

Czy któś mógłby opisać gdzie on się znajduję i ewentualnie wrzucić zdjęcie? Będę wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Artu_Meriva

http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-23-zaslepka-egr-oryg-uszczelka-opel-18

 

Ty jest opis - generalnie jak czyszczenie nie pomoże to pozostaje wymiana - zaślepienie może nie pomóc jak elektronika padnie

 

Dzięki wielkie!

 

Wykręciłem, próbowałem wyczyścić, ale niestety będzie konieczna wymiana na nowy. Siłownik się w ogóle nie rusza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Po podstawowych wymianach pozakupowych (filtry, oleje itp.) pojawił się taki oto problem, iż Meriva pod obciążeniem klimy, radia, i świateł przy redukcji z 3 na 2, bądź wciśniętym sprzęgle traci moc i gaśnie. Następnie albo kręcę i nie pali, albo zapali bez problemu, ale check engine się nie pokazuje. W momencie gdy Meriva gaśnie zapala się czerwona łódka, aku oraz check engine.

 

Moje auto to Meriva 1,6 105KM Z16XEP z roku 2007

 

Mam taki sam problem, z tym, że dodatkowo auto gaśnie nawet, gdy radio jest wyłączone i chodzi sam nawiew, bez klimy. Auto było podłączane do komputera i jedyny błąd, który wyskakiwał to związany z cewką zapłonową. Próba gaz-hamulec-zapłon nie wyświetliła żadnych błędów. Czy takie objawy mogą być związane z cewką zapłonową i alternatorem?

 

Ponadto meriva na biegu jałowym nie pracuje równo- mechanik powiedział, że na 95% problem stanowi przepustnica. Czy ktoś z Was, moi Drodzy, spotkał się z podobną sytuacją?

 

Czyli, co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną gaśnięcia w tym przypadku: cewka zapłonowa, alternator, przepustnica? A może macie jeszcze inne pomysły?

 

Dziękuję za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gazowany

Jak ci wywalila blad cewki to w tym jest problem, bo cewka sie rozgrzewa i odcina zaplon. Na zimnym silniku wszystko pewnie jest ok, co do nie rownych obrotow to przepustnica do wyczyszczenia i silnik krokowy. Samemu mozna to bez problemu zrobic

 

Edytowane przez Gazowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności