Skocz do zawartości

Bład P0170


Gość Krzemien17

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, adison420 napisał:

W ogóle nie ustawione korekty po temperaturze ale z ich ustawienie jest problem bo jak gaz osiąga 30stopni to wtedy wchodzi na ten tryb awaryjny i nie można regulować.

Też nie mam po temperaturze i jakoś chodzi.

 

Podstawa to konkretna regulacja na drodze.

Potem ewentualna poprawka na wolnych po obrotach.

Po temperaturze to musialbyś robić co kwartał bo się zmienia wszystko.

 

Nie wiem jakiego masz Staga.

Poszukaj więc na stronie AC Stag schematów i tak popraw ja zaleca Stag.

Sondy nie muszą być podpięte do LPG , bo można je sprawdzać na Opcomie podczas regulacji programem LPG

9 godzin temu, adison420 napisał:

by ktoś miał się czymś w cewkę wpinać 

 

A skąd najprościej wziąć obroty silnika ?

Najprościej z cewki na 1 cylindrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

30 minut temu, adam1954 napisał:

Najprościej z cewki na 1 cylindrze

Tu się nie zgodzę.

Niektóre silniki maja tak cewki zrobione, że mino 4 wyjść na świece sygnały iskry są 2.

1-4 i 2-3

Iskra jest parami, jakby 2 cewki były, bo cylinder dostaje iskrę w pracy i na wydechu.

Chyba się zapędziłem tak miał Multec....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie, wybaczcie bo nie miałem czasu żeby przyjrzeć się autu.
Adam, schematy połączeń to nie miałem na myśli LPG tylko chodziło o cewke zapłonową i o sonde żeby właśnie porównać ze schematami LPG czy gazownicy dobrze powpinali. Chodzi podglądowo jaki kabel za co w cewce odpowiada (do sondy już znalazłem schemat). Z czego wiem to katalizator został usunięty jakiś czas po montażu LPG, więc możliwe że już poprzedni właściciel walczył z tym błędem, nie wiem i już się nie dowiem bo za dawno auto kupiłem (teraz już jest zamontowany żeby nie było wątpliwości).
Ogólnie dziwne bo przy pierwszej sondzie widać, że kiedyś był wpięty kabelek a teraz kikut wisi zaizolowany i ucięty (mimo to w programie od LPG pokazuje jej wskazania), a sonda 2 nadal podpięta. Muszę przejrzeć w wolnej chwili te kable jeszcze raz i poszukać gdzie sonda 1 jest podpięta bo w programie LPG wskazuje jej parametry w momencie działania. Wiem, że teoretycznie nie ma to wpływu czy sondy podpięte czy nie, ale tak z czystej ciekawości.
Co do instalacji LPG to mam STAG 300-4 ISA2 no i właśnie widzę, że podobno to ISA2 jak dobrze rozumiem oznacza samoregulację LPG, ale podobno czasami więcej szkodzi niż pomaga, muszę sprawdzić jak to dokładniej działa i czy u mnie włączone.

Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale właśnie pisałem drugi post, uzupełniający co mi się udało mimo nie sprawdzania jakoś dogłębnie zauważyć. Dzisiaj sprawdziłem (na benzynie), w zasadzie potwierdziłem to co zauważyłem wcześniej (wcześniej nie byłem pewien jak powinna działać sonda 2). W sensie ciągle myślałem, że obie powinny pracować w pełnym zakresie, a już teraz wiem, że pierwsza owszem tak powinna działać, a druga powinna przyjmować jedną wartość i nie skakać.  I w sumie do tego najpierw dociekam co jest nie tak, żeby mieć pewność, że z układem teoretycznie niezależnym od gazu jest wszystko okej. U mnie zanim auto wejdzie w tryb awaryjny (tak zwaną otwartą pętle) to obie sondy pracują w pełnym zakresie, przy czym ta druga jakby z opóźnieniem naśladuje zachowanie pierwszej. Ponadto (to jeszcze muszę poobserwować dokładnie) wydaje mi się, że auto z zamkniętej pętli przechodzi w otwartą dopiero po osiągnięciu pewnej temperatury. No i wtedy jak już pętla się otwiera to rzecz wiadoma, że obie sondy stoją. Dlaczego tak może się dziać? Myślałem, że może coś nie tak z którąś grzałką sondy? Jaka powinna być ich oporność (w sensie grzałki, bo widziałem że można to łatwo sprawdzić)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na początek ja bym wypiął te sondy od LPG i zablokował samouczenie.Autoadaptację

Ale co i jak masz powpinane to musisz dokładnie sprawdzić.

Kikut sterczy a sondę czyta , czyli gdzieś indziej jest podpięta jeszcze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co emulator do 4 gen .

Jak czytać to właściwą prace sond.

Emulator tak samo jak autadaptacja potrafią robić problemy.

Emulator nie zawsze poda taki wykres jak powinien i wtedy sterownik widzi błąd.

Przerabiałem to przez 1.5 roku walczyłem z gazownikkiem aby inaczej puścil sygnał .

Dopiero sam musialem to zrobić i sondy już mi nie wieszało.

Najlepsze jest wywalenie tych bajerów 

A widać że albo gazownik nie wiedział co robi ( bo kto się wpina do sondy zaraz przy niej) albo właściciel coś namieszał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności