Skocz do zawartości

Sterownik silnika 1.7DTI- problem (błąd P0400/P1125)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Posiadam Combo 1.7 DTI 75km (2004r) który ma problem najprawdopodobniej z komputerem silnika.
Auto kilka dni po drobnym serwisie (wymiana oleju + kilka elementów zawieszenia przedniego) zaczęło szarpać i przerywać- zaczęła świecić kontrolka check engine- po podłączeniu do komputera wyświetlił się błąd czujnika obrotów silnika. Sprawdziłem pod autem- czujnik był luźny i niedokręcony- dokręciłem go i błąd zniknął, jednak silnik "kręcił się" tylko do 4000rpm. W krótkim czasie problemy zaczęły się od nowa- auto ciągle jest w trybie awaryjnym i świeci się check engine- u diagnosty pokazały się takie błędy: P0400- błąd zaworu EGR oraz P1125
Mechanik zalecił mi wyczyszczenie zaworu EGR- podczas demontażu sterownika silnika zauważyłem że wyłamane są w nim piny, tak jak na zdjęciu: http://pics.tinypic.pl/i/00587/3hoozs9i7mw6.jpg Prawdopodobnie mechanik podczas montażu złącza pokrzywił je, a potem po prostu się urwały.
Czy wyłamane piny są powodem wyświetlania się tych błędów? Dodam jeszcze że przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu w ogóle nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Rozumiem że jedyną opcją jest regeneracja tego sterownika lub włożenie sprawnego, wyciągniętego z innego auta? Jak już czytałem w innym temacie wystarczy wymienić sterownik, pętle od immoblizera oraz pastylkę immo od kluczyka? Czy wymiana sterownika lub jego regeneracja da mi pewność że auto będzie sprawne? Bo szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się wydawanie kilkuset złotych jeśli ma się okazać że auto jest dalej zepsute i nie ma mocy.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam
Maciek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/
Udostępnij na innych stronach

Do sterownika,pętli i pestki z klucza,dołóż jeszcze licznik i moduł nadwozia,bo taki zestaw musisz mieć w twoim przypadku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/#findComment-557075
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Auto w czwartek idzie do warsztatu na podmianę sterownika, zobaczymy czy będzie wszystko ok. Jak dotąd żaden mechanik nie chciał się podjąć naprawy, na szczęście panowie z firmy która zajmuje się regeneracją komputerów od auto wyciągnęli do mnie pomocną dłoń i zaproponowali diagnozę w swoim warsztacie :)
Czy ta instalacja: http://allegro.pl/wiazka-instalacja-silnika-1-7dti-meriva-a-03r-i4729906337.html będzie pasowała do Combo z 2004r?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/#findComment-557901
Udostępnij na innych stronach

Zapewne piny nie zostaly uszkodzone mechanicznie przez mechanika. Piny skorodowaly we wtyczce i przy wyciaganiu zostaly w niej? Mam racje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/#findComment-558061
Udostępnij na innych stronach

Hej .. wyciągnij wtyczkę i sprawdź wtyczkę od dołu .. czy rzeczywiscie te piny zostały we wtyczce .. czy ich po prostu brakuje .. jak się przyjrzysz to mozesz zobaczyć, czy te piny maja gniazda we wtyczce .. może one sa po prostu nie uzywane .. tak też się zdarzało ..:), nie wszystkie piny do czegoś służą .. mogą być wolne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/#findComment-558079
Udostępnij na innych stronach

@BENY72 Instalacja- ponieważ leje zawór TCV na pompie wtryskowej i instalacja jest cała zapaprana- nie chciałbym zepsuć następnego sterownika, a piny uszkodziły się najprawdopodobniej przez to że gniazdo było wcześniej zalane olejem napędowym. Zawór wymienię od razu przy wymianie sterownika.
@grzes08 Jeśli chodzi o piny to jeden pogięty wypadł przy demontażu wtyczki, pozostałe pewnie zostały w środku... Zdjąłem pokrywkę z wtyczki i sprawdziłem- jeden czy dwa kable nie są podłączone, ale pozostałe raczej za coś odpowiadają ;) Jak podepnę sterownik z powrotem to check engine się nie świeci przez chwilę, jednak wystarczy żeby silnik popracował kilka minut i znowu wywala błąd. Zobaczymy co powiedzą w czwartek. Wybieram się do nich: http://autokomputery.pl/pl/profesjonalna-elektronika-pojazdowa/ czy naprawialiście coś z elektroniki u nich? Mi zaproponowali 500zł za sterownik razem z zaprogramowaniem pod moje Combo i 3 miesięczną gwarancją.

Pozdrawiam
Maciek

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69255-sterownik-silnika-17dti-problem-b%C5%82%C4%85d-p0400p1125/#findComment-558123
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności