Skocz do zawartości

po czym poznać problem z kołem dwumasowym opel meriva 17 cdti


Gość opel omega

Rekomendowane odpowiedzi

Gość opel omega

mam pytanie ,zakupiłem opla merive 1,7 cdti ,jakie problemy magom wystąpić przy dwu masie ,kiedy trzeba wymienić ,jak rozpoznać pierwsze objawy problemów z dwu masą

pozdrawiam opel omega

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem swierzo po wymianie tej nieszczesniej dwu masy. Powiem ze ze zanim doszedlem ze to ono robi problem wymienilem wtryski i duzo czesci. Typowy objaw to zarzucanie silnikiem przy odpalaniu.I problem szczegulnie wystepuje na goracym silniku na zimnym palil elegancko. Koszty wymiany nowego kola dwumasowego razem ze sprzeglem to 2500 zł samo kolo to jakies 1500 zł ale warto wymienic komplet ze sprzeglem. Ja wymienilem samo kolo a reszte cos tam mechanik po robil i jest git. Pozdrawiam i zycze cierpliwosci z tym autem nigdy wiecej bym juz nie kupil merivy w dieslu na osprzencie denso PORAZKA!!!!!!!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas moze padac na kilka sposobow niestety tak wiec nie mozna jednych objawow wrzucac do jednego worka. Tarcze sprzeglowa w razi co mozna zawsze dac do obicia nowymi okladzinami i bedzie jak nowa. Wysprzeglik hmm mozna owszem przesmarowac na nim lozysko i to powinno pomóc w jego dalszej eksploatacji ale na sam czesc wyciskowa nie da sie poradzic . Nigdy nie wiadomo ile posluzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chociaż ja mam auto jak w opisie to postaram się też odpowiedzieć. Zużywanie się koła dwumasowego jest normalną sprawą w każdym samochodzie z silnikiem diesla, co do wymiany to różne można spotkać opinie ale moim zdaniem nie później jak 150-200 tysięcy km, wszystko także zależne jest od stylu jazdy kierowcy oraz od użytkowania pojazdu(czy auto nie służy wyłącznie jako wół roboczy),nie należy dopóścić do tego aby bylo słychać niepokojące dźwięki z okolic silnika utwierdzające nas lub mechanika co do jego wymiany,jazda ze zbyt zużytym kołem dwumasowym powoduje uszkodzenie sprzęgła,oraz trwałe uszkodzenie skrzyni biegów, a także uszkodzenie mechaniczne obudowy koła dwumasowego od wewnątrz.

W razie konieczności już wymiany tego nieszczęsnego koła należy wymienić wszystko na nowe części z lepszej półki z firm wiodących i specjalizujących się w ich produkcji nie używki, jeżeli chcemy spokojnie jeżdzić i mieć spokój na następnych parę lat !( koło dwumasowe, tarcza, docisk sprzęgła-cały komplet,wysprzęglik-łożysko operowe) i nie bawić się w regenerację ponieważ chociaż są firmy specjalizujące się w tym i cena jest kusząca co do takiej operacji to nigdy nie jest się pewnym czy dostanie się swoją zregenerowaną dwumasę czy inną nie z naszego auta i nie pasującą i jak dlugo po wykonaniu takiej usługi ta część posłuży.

Piszę tak ponieważ w pracy jeden kolega dał zregenerować i zapłacił dość sporo za usługę oraz montaż a potem okazało się w późniejszym czasie że trzeba bylo robić jeszcze raz a najlepsze bylo to że część byla nie jego regenerowana tylko z innego auta używka nie pasująca do specyfikacji jego silnika,, a drugi zrobił całość w merivie na nowych firmowych częściach i ma spokój a cena to 2500 złotych jaką zapłacił za wszystko części + robocza kolegi z pracy( 400złotych), dlatego mam porównanie.

Dlatego moim zdaniem ja osobiście zrobiłbym wszystko na nowych częściach nie ma co oszczędzać na tej naprawie jeżeli chce się mieć spokój na lata i jeździć autem jeszcze przez długi czas .

Dożucę jeszcze filmik który może jeszcze pomódz w ewentualnym zobrazowaniu jak zachowóje się uszkodzona dwumasa w silniku diesla co prawda jest to inne auto vectra c ale można posłuchać jak pracuje silnik z uszkodzoną dwumasą.

 

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286855523

 

Pozdrawiam i życzę udanej naprawy.

Przepraszam popełniliśmy błąd moja wina dałem nie taki link jak potrzeba nie zauważyłem jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd kolegi w ostatnim moim poście znajduje się owy filmik.

 

http://forum.opel24.com/topic/67002-dziwne-stukanie-kolo-dwumasowe/

Może porada którą znalazłem na forum auto kącika kiedyś i przez pomyłkę wrzuciłem do mojego posta też się kiedyś przyda koledze w ewentualnej naprawie sprężarki której właśnie dotyczy.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności