Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący objaw: przy włączonej klimatyzacji sprężarka klimy (prawdopodobnie to ona) pracuje dosyć głośno, słychać taki jakby metaliczny dźwięk przy niższych obrotach (chociaż ostatnio słyszę go również przy wyższych obrotach, natomiast przy wyższych prędkościach powiedzmy powyżej 80 km/h jest ok chyba), jest to delikatne i mój mechanik (pracuje w ASO już naście lat, naprawia też w domu, więc zakładam, że doświadczenie jakieś ma) powiedział, że to normalne i nie ma się czym przejmować póki co...? Kiedyś tego dźwięku nie było, Astra ma przejechane 140k km. Jednak mnie, taki nawet delikatny dźwięk trochę denerwuję i szukam kogoś kto profesjonalnie zregeneruje sprężarkę czy ogólnie zobaczy co tam jest przy niej do naprawy (bądź przy całym układzie klimy - podobno jest szczelny z tego co mi mechanik powiedział). Zastanawiam się jakie są koszta naprawy sprężarki i co ewentualnie się przy niej naprawia? Czy lepiej kupić nową i jaki to jest koszt? Z góry dzięki za każdą pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim: czy w układzie jest olej?

 

Ja na miejscu tego mechanika ściągnąłbym cały czynnik + olej i na nowo napełnił układ. Potem dopiero można wyrokować.

 

 

 

powiedział, że to normalne i nie ma się czym przejmować

Bzdura. Żaden metaliczny dźwięk ze sprężarki klimy nie jest normą. Metaliczne brzmienie może świadczyć o zacieraniu się kompresora. Uważam, że coś jest nie tak, skoro kiedyś tego nie było. Przyjeżdżają mi na serwis auta z przebiegiem 200 i więcej, i żaden kompresor nie rzęzi metalicznie, a jak rzęzi, to jego koniec żywota i wymiana/naprawa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest olej, może należałoby to sprawdzić. Dzisiaj będę z samochodem u niego to się dowiem, nakreślę mu sytuację, że chce to zlikwidować.

Ile kosztuje wymiana/naprawa kompresora, wraz z wymianą całego czynnika, oleju itd.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO: ok. 1500-2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za regenerowaną płaciłem w czerwcu 350 zł - gwarancja na 6 miesięcy. Za resztę t/z przełożenie i czynnik 150.


A gdzieś w łodzi za 650 można dorwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też czy to w ogóle sprężarka... Czy to nie jest tak, że ona się włącza dopiero jak temperatura przekracza ileś tam stopnii na plusie? Włączam AC i od razu zaczyna się trochę głośniejsza praca silnika, a ten dźwięk raz jest, raz go nie ma, raz jest cichszy, raz głośniejszy. Nie wiem czy dobrze opisałem barwę tego dźwięku, to nie jest tak do końca metaliczny dźwięk tylko przypomina mi on trochę jak za małolata miałem różne motocykle w stylu WSK itp., no i jak się odkręciło świecę i sprawdzało tzw. iskrę, to należało kopnąć w kopniaka, no i ten dźwięk który wydobywał się z komory cylindra przez dziurę od świecy przypomina trochę ten mój z silnika... :/ Przed paroma minutami jechałem to zauważyłem, że dźwięk się nasila jak się przyspiesza, ale nie zawsze. Nie wiem już co to może być...

Dzisiaj będę u mechanika i mu powiem co i jak, niech posprawdza bo nie daje mi to spokoju. Zwłaszcza, że wcześniej tego nie było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

gwarancja na 6 miesięcy.

ASO - 2 lata gwarancji na podzespół i usługę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też czy to w ogóle sprężarka... Czy to nie jest tak, że ona się włącza dopiero jak temperatura przekracza ileś tam stopnii na plusie? Włączam AC i od razu zaczyna się trochę głośniejsza praca silnika, a ten dźwięk raz jest, raz go nie ma, raz jest cichszy, raz głośniejszy. Nie wiem czy dobrze opisałem barwę tego dźwięku, to nie jest tak do końca metaliczny dźwięk tylko przypomina mi on trochę jak za małolata miałem różne motocykle w stylu WSK itp., no i jak się odkręciło świecę i sprawdzało tzw. iskrę, to należało kopnąć w kopniaka, no i ten dźwięk który wydobywał się z komory cylindra przez dziurę od świecy przypomina trochę ten mój z silnika... :/ Przed paroma minutami jechałem to zauważyłem, że dźwięk się nasila jak się przyspiesza, ale nie zawsze. Nie wiem już co to może być...

Dzisiaj będę u mechanika i mu powiem co i jak, niech posprawdza bo nie daje mi to spokoju. Zwłaszcza, że wcześniej tego nie było...

Daj znac co z tym Twoim problemem? mam taki sam silnik i u mnie tez cos tak dziwnie jakby klekota, moze moglbys nagrac jak ten Twoj silnik pracuje i wrzucic tutaj jako zalacznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że problem ustał, niestety tylko na kilka dni, teraz znowu powrócił. U mnie nie klekota nic, dźwięk jak już się pojawia, jest regularny, taki skrzypiący, jak wyłączę AC to od razu momentalnie znika. Jadę jutro na robienie rozrządu i będę gnębił mechanika żeby do tego zajrzał, a dźwięk mogę nagrać i wrzucić.

Nawet nie musiałem nagrywać, są w sieci nagrania z tym dźwiękiem: www.youtube.com/watch?v=8mHKxRbAi2A

Jak facet włącza klimę i dodaje gazu to słychać ten dźwięk. Na filmie jest zagłuszany przez silnik ale w tle go dobrze słychać, takie jakby piszczenie itp.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

Edytowane przez vBB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozrząd zrobiony, jedna rolka była trochę głośna, ale już nie jest. Dźwięk klimy nie ustał, diagnoza jest na 99% - kompresor. Nie wiadomo czy brak oleju, czy brak czynnika (w maju br. uzupełniany), czy kompresor do wymiany, jeszcze żadnych konkretów nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu i opisu, może komuś to pomoże albo nakieruje kogoś z forum do diagnozy (mimo braku odpowiedzi - jednakże zbieram się już żeby to naprawić tj. oddać do regeneracji i tyle):

 

Przy włączonej klimatyzacji sprężarka klimy pracuje dosyć głośno, słychać takie jakby "wycie" (coś jak cicha syrena strażacka) którego barwa zmienia się wraze ze wzrostem obrotów ("wycie" przechodzi na wyższe tony, ale nie pisk). Kiedyś tego dźwięku nie było, Astra ma przejechane obecnie 140k km. Czynnik i olej sprawdzony, wymieniony, układ szczelny - sprawdzone u mechanika. Dźwięk pochodzi na pewno od klimy bo pojawia się jak się załączy AC, ale co ciekawe - nie zawsze. Czasem zrobię ze 20 km i jest ok, włączam, wyłączam i go nie słychać, a czasem jest od razu. Zastanawiam się jakie są koszta naprawy (regeneracji) sprężarki i co ewentualnie się przy niej naprawia? Czy lepiej kupić nową i jaki to jest koszt? Gdzie w okolicach Piaseczna, Warszawy znajdę kogoś kto zrobi to porządnie (z racji tego, że czynnik i olej był wlany nowy kilka dni temu, to wymiana jest niepotrzeba - więc zakładam, że warsztat przyjmie to do wiadomości i odessie go, ale później użyje) i profesjonalnie? Z góry dzięki za każdą pomoc, pozdrawiam.
Na forum przeczytałem iż kompresor włącza się powyżej jakiejś temperatury na plusie, natomiast na 99% jestem pewny, że ten dźwięk był również jak temperatura była lekko poniżej zera i było włączone AC. To jak to z tym w końcu jest?

 

 

Cytuje specjalnie bo pytałem na innym forum również i skopiowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są rożne przyczyny głośnej pracy klimatyzacji. Weryfikacja usterki nie jest prosta, większość użytkowników nie dba o klimę i jej nie serwisuje a jeżeli robi cokolwiek ogranicza się to do wymiany samego czynnika. Pamiętać trzeba ze do układu klimatyzacji w niewielkich ilościach dostaje się wilgoć - woda. Olej w układzie klimatyzacji też się zużywa jak i zmiesza jego stan. W silniku wymienia prawie każdy w klimie prawie nikt, działa to po co dotykać myślenie w ten sposób jest błędne co gorsza w instrukcjach pojazdu wielu marek nie ma opisanej czynności eksploatacyjnej przy układzie klimatyzacji. Gaz w układzie, jego ilość jak i jakość oraz ciśnienie robocze ma duży wpływ na wydajność i pracę układu. Najlepszy numer jaki mi się przydarzył to propan butan w układzie, klima działała tylko nie miała swojej wydajności.Osuszacz - bardzo proszę aby osoby piszące w tym dziale napisały kiedy wymieniali takowe urządzenie nie wspominając o tym czy po rozszczelnieniu układu ile czasu nowy osuszacz ma swoją sprawność? Teraz coś się dzieje z klimą i np. głośno pracuje nam kompresor i pierwsze pytanie co robiliśmy i jak przy naszej klimie? Nie ma złotego środka na diagnozę, do diagnostyki służy miedzy innymi stacja obsługi, manometry i wiele innych urządzeń. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy jak i urządzeń nie naprawimy na długo klimatyzacji w swym aucie nie znając podstawowych zasad pracy takiego układu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że diagnoza to nie jest takie hop-siup i, że prawidłowa (mam nadzieję) zostanie wydana na profesjonalnym serwisie (tylko jakim, gdzie? jestem z Piaseczna, okolice Warszawy wchodzą w grę), ale próbuję oszacować ew. koszty. W różnych miejscach różnie mówią, a to, że może to być któraś z tzw. rolek w kompresorze, a to, że łożysko itp. itd. Nikt precyzyjnie nie powie, wiadomo, ale chyba doświadczenie w serwisowaniu Opla (w tym przypadku Astra H) ludzie mają i potrafią powiedzieć co to najczęściej jest (przy takich objawach jak moje) i ile kosztuje naprawy, co się z nią wiąże itd. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak standardowa usterka każdy przypadek jest inny i każdy wymaga weryfikacji głośna praca kompresora to przyczyna nie skutek usterki nie ma możliwości oceny układu bez minimum jakim jest pomiar i wyciągnięcie oleju z układu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośna praca kompresora to skutek usterki właśnie (coś się zepsuło -> przez to jest głośno podczas pracy, przyczyna -> skutek), więc nie bardzo wiem co chciałeś napisać w tej kwesti... Natomiast co do tego, że każdy przypadek jest inny, to zgadzam się w 100%, aczkolwiek tak jak mówię, ekspertem w tej dziedzinie nie jestem i dlatego pytam - co się MOGŁO zepsuć. Wiem, że sprężarka jak każde inne urządzenie ma jakieś słabe punkty i mogą się one objawiać w statystyce jako najczęściej występujące - i właśnie o te najczęściej występujące usterki pytam.

 

Ok, wiem na pewno, że serwis jest potrzebny, możesz jakiś polecić? Wlewany był nowy olej do całego układu, podobnie jak i czynnik, czy serwis to wyciągnie i skorzysta z tego ponownie czy trzeba za to też na nowo zapłacić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko jedną rzecz: jeśli zostaną stwierdzone opiłki w układzie, to cały układ do płukania + osuszacz do wymiany.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czynnik za każdym razem jest oczyszczany przez filtry tak zapłacisz za to, oleju nie nalewa się z powrotem. Głupio zrobiłeś że wymieniłeś czynnik i nie sprawdziłeś w jakim stanie był stary olej. Spuszczany olej przepuszcza się przez sitka lakiernicze i sprawdza co zostanie. Koszt diagnostyki i obsługi klimy jeśli da się to zrobić bez rozbierania układu to kwota od 50 do 150 zł . Na tym forum reklamuje się wiele serwisów proponuje zerknąć tu http://forum.opel24.com/forum/33-zareklamuj-swoje-uslugi-na-forum/

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kaslo, widzę, że jesteś z PM Serwis, pracuję niedaleko Was, pofatyguję się w tej sprawie w tym tygodniu do Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się dpod temat jak pozwolicie. Otóż padlła mi klima, ale do rzeczy. Sprężarka rzęzi i wyje bardzo głośno, ale na wyłączonej klimie. Na włączonej nic nie słychać tylko nie zmienia się temperatura z nawiewów. Po sciągnięciu paska wielorowkowego koło pasowe sprężarki obraca się lekko w obu kierunkach. tak samo sprzęgło nie ma żadnego oporu obraca się lekko w dwie strony. NATOMIASTprzy obracaniu śrubą mocującą sprzeglo sprężarka ewidentnie spręża. Wygląda na to, że coś cię urwało przy sprzęgle i przy tym bradzo głośno rzężi naprawdę głóśno. Co to może być ? Dodam tylko, że ok. rok temu dokręcałem tą śrubę przytrzymując za tarczkę sprzęgła . A teraz spewnością coś tam puściło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez besmusk
      Dzień dobry
       
      Astra H 1.3 cdti czyli z13dth 2007r po lifcie - rozładowuje akumulator, ale czy tylko? 
       
      Szybki opis:
      Po 4 dniach postoju auto nie odpala, widoczne objawy rozładowanego akumulatora. Napięcie na aku 7.8V, bateria ma niecałe 2 lata. Po krótkim doładowaniu, auto odpala na strzał. Ciekawostka - ubyło płynu chłodzącego. Diagnoza wskazuje na wyciek z jednego z przyłączy chłodnicy spalin egr. Dosunięcie i dokręcenie pomaga, ale... płyn ciekł na rozrusznik, idealnie na jego połączenia elektryczne. Po dwóch kolejnych dniach postoju auto nie odpala. Po włączeniu zapłonu kontrolki mrugnęły i elektryka padła martwa. Napięcie na aku...11.4V. Po doładowaniu odpala na strzał. Upływ prądu 0.1A. Wyciągnięcie bezpiecznika radia nie zmieniło nic. Dalej nie szukałem, sypnęło śniegiem i zawiewało na bezpieczniki, więc odpuściłem. Alternator po regeneracji rok temu, ładuje ładnie 14.2-14.4 w zależności od obciążenia, odczyt nie tylko z menu serwisowego ale też z miernika.
       
      Błędy "wypedałowane", podam wszystkie, choć niektóre już nieaktualne:
       
      P0108 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
      P0243 - Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka
      Te dwa błędy to pozostałość po uszkodzonym regulatorze ciśnienia doładowania (zawór sterujący podciśnieniem, który w z13dth znajduje się z prawej strony za zderzakiem, blisko klaksonu) - objawiało się przechodzeniem w tryb awaryjny po przekroczeniu ok. 2,5tys obrotów - przeładowywało turbinę. Wymiana prosta, zrobione...
       
      P0638 - błąd od przepustnicy
      Pozostałość po przegryzieniu przez kunę przewodów prowadzących do przepustnicy. Objawy: brak reakcji na pedał gazu lub jej czasowe niedomagania (w przypadku jedynie nadgryzienia przewodów). Zrobione...
       
      I nowe błędy:
      P2244 - O2 Sensor Reference Cell Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-028 - czy to będzie "Obieg komórki referenc. sondy lambda - za niskie napięcie (rząd 1, czujnik 1)"? - czy może mieć związek ze słabym akumulatorem?
      P1614 - Immobiliser wrong signal received immobiliser B-008 - ten błąd podobno może się zdarzyć przy próbie uruchomienia auta na rozładowanym akumulatorze? Kluczyki od 8 lat mam te same, używam obydwu.
       
      Pytania jakie mnie nurtują:
      1. Czy przy napięciu na aku 11.4V ASTRA może odciąć całkiem zapłon i nawet nie zachechłać rozrusznikiem?
      2. Przy zwarciu na rozruszniku powinno wywalić przekaźnik i już nie zakręcić?
      3. Dwa nowe błędy w wersji "B" oznaczają coś z drzwiami kierowcy i wycieraczką tylną - czy będzie ona na jednym bezpieczniku z wycieraczkami przednimi? (w spisie nie ma jej osobno).
       
      Dzięki za pomoc
    • Przez lukasqqq
      Pacjent to ASTRA H 2005r GTC silnik 1.9CDTI 120KM Z19DT
      -świece żarowe ok
      -moduł świec działa zasilania są
      -test przelewowy wykonany auto chodziło na wolnych obrotach dobre 3-4min
       
      Problem polega na tym że rano lub wieczór po cało nocnym lub całodziennym postoju auto ma problem z rozruchem długo kręci w porównaniu z tym co się dzieje na ciepło.
      2sec na ciepło i podobnie przy ok 20stC temperatury płynu.
       
      Dziś przy +8stC zajmuje już mu to ponad 4sec kręcenia jak by próbował łapać... po zapaleniu chodzi równo....
       
      Potem bez problemu można palić cały dzień.
      filmik z palenia rano na zimno: https://www.youtube.com/watch?v=fo6QyDY1tcs
      im chłodniej tym gorzej...
       
      filmik z palenia na ciepło temp płynu 20stC ostatni rozruch 2h wcześniej: https://www.youtube.com/watch?v=imbDnlSSWPs
       
       
      foto różnic przelewów... może to mieć wpływ?

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.