Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam problem oddałem głowicę do planowania ,była mocno zwichrowana gość twierdzi że zostało zdjęte 0.20 mm po założeniu 4 cylinder delikatnie czepia o zawory wydechowe ,nie mam już pomysłu mam wrażenieże że głowica była już planowana wcześniej ,ale nie dam głowy wszystko wskazuje na to że została za mocno zebrana (łącznie), zasugerowano mi że nie problem nie tkwi w głowicy lecz w złym ustawieniu rozrządu ,proszę was o pomoc może jakiś schemat co jak ustawić próbowałem już na kilka sposobów ,wałki mają kropki ustawiam je pomiędzy siebie wał ma nacięcie i znak na obudowie GMP ,pompa oraz wałek śruba 6 i 8 mm i dale nic ,wałek wydechowy ma opcje regulacji przekręcałem nim we wzystkich pozycjach jakie są (3 zęby) i nic coraz gorzej,zostało mi tylko wasze wsparcie jeszcze raz proszę o pomoc ,dziękuję

Edytowane przez aquarel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/
Udostępnij na innych stronach

Nic nie poradzisz i wszystko raczej dobrze robisz.na tyle masz dwie kropki ktore jak sie schodza to jest git.Wał na dole na znak,w pompe śrubka w górny wałek śrubka.Najprawdopodobniej Twoje wałki pochodzą z auta w ktorym urwał się rozrząd ..niestety wałki ISUZU maja to do siebie ze krzywki na nich sa(UWAGA!!) wprasowane! a przez to przy strzale w tłoki sie przesuwają i nadają się na złom.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569401
Udostępnij na innych stronach

Czy uszczelka była dobierana po zmierzeniu wystawania tłoków?

 

http://forum.samnaprawiam.com/remont-silnika-momenty-dokrecania-korowod-astra-17-td-vt7356.htm

 

Nieco informacji...

 

 

 

wałki ISUZU maja to do siebie ze krzywki na nich sa(UWAGA!!) wprasowane! a przez to przy strzale w tłoki sie przesuwają i nadają się na złom.

Dokładnie tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569404
Udostępnij na innych stronach

rozrząd się nie wysypał,auto brało duże ilości płynu chłodniczego ,diagnoza uszczelka głowicy ,faktycznie po zdjęciu było widac uszkodzenie ,oddałem głowicę do splanowania i po tym zaczeły sie kłopoty uszczelkę włożyłem 3 karbową (1.55mm) 5 setek mm różnicy od tej którą wyjełem (1.50mm dukarbowa)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569407
Udostępnij na innych stronach

No to do sprawdzenia wałki, a jeśli będą ok, to głowica za mocno zjechana.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569408
Udostępnij na innych stronach

auto przyjechało na kołach ,kuźwa a wyjechać już nie może ,gość od głowic zrobił wielkie oczy i mówi że różne głowice juz wyprowadzał i ta wiele sie nie rózniła mam nadzieje że GMP to pierwszy tłok max w gorze chyba że jest tu jakaś zagwostka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569411
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie Tobie mogło sie to stac z wałkami.Rozrzad mógł się rozleciec wczesniej i wałki sa o tyle przestawione ze przy min wyzszej głowicy nie haczyły.Czesto jest tak ze one sie nie przesuną na tyle by haczyły o zawory ale jak sie auto odpali na takiej głowic to twardo pracuje i klekocze minimalnie.Jak kto przesłuchał tych silników juz kilka w zyciu to wyczai złą pracę inni mysla ze te typy tak maja.Szlifierz ma racje,uwierz mi ze w isuzu dwie dychy to nie jest wyczyn w zebranej głowicy:) zorganizuj drugie wałki i auto wyjedzie,nie kombinuj.

Edytowane przez Trebuh

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569412
Udostępnij na innych stronach

Znaki znakami,tylko jeśli w przypadku demontażu wałków nie została naprężona kasacja luzów między wałkami to taki efekt będzie (kolizja zaworu z tłokiem).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569436
Udostępnij na innych stronach

ilosc planowania glowicy w dieslu nei ma nzaczenia. No chyba z ektos jechal tak ze zjechal pare mm ale to juz poporstu zlom jest. Planowalem glowice pare razy osobiscie i nawet zawory sie jechalo jak wystawaly czasami. Niekotre marki tak maja ze zawory nei sa zaglebione w glowicy. Zle sa zlozone walki na kolach zebatych. Tyle z enie pamietma jak wyglada pricedura w z17dth ale pewnie jak w z19dth gdzie sie wkreca dwa piny w glowice by zablokowac walki. ile by nie planowal glowicy czy 0.2 czy 0.5 mm to uszczleka pod glowice ma isc taka smama jak byla firmowo zalozona. Tak jak tu kolega podawal uszczleke dobiera sie na podstawie wystawania tloków z bloku czyli glowicy w tym dobieraniu nie ma. Poza tym jaka ktos by zalozyl uszczlekek jak by chcial inna glowice zaladować??

 

JEst oczewiscie inna mozliwosc jak nieprawidowy luz zaworowy.

 

Na 99% stawiam na zle ustawione walki. Unas Gajdek skladal kiedys z19dth i niby okej a silnik zle chodzil. Dostal to auto potem Wiesław i sam mnie wołal ipokazywal ze jedne pin wkrecony w glowice a drugi nei pasowal z drugiej strony. Kazdy ma prawo sie pomylic.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569452
Udostępnij na innych stronach

kurcze te wałki nie daja mi spokoju ,jeden wałek jest tylko blokowany śrubką m6 na kole zębatym i tu wszytsko sie zgadza ,wałek wydechowy ma możliwość regulacji położenia to chodzi własnie i tą kasacje luzów między wałkami ? próbowałem to zrobić we wszystkich pozycjach a i tak tłok czepia o zawory wydechowe dodaje fotki

 

post-14278-0-39505600-1422095677_thumb.jpg

 

post-14278-0-75081400-1422095754_thumb.jpg

 

post-14278-0-89607400-1422095790_thumb.jpg

 

na tym ostatnim zdjęciu widac jak można przestawić zębatkę regulacja tylko na 3 zeby,zawory wystaja delikatnie poza gładź głowicy na wydechy 0,8mm,dzwoniłem do człowieka od głowic zmierzył na swojej głowicy i zawór wydechowy wystaje 0,9mm wiec moze byc ze to nie jest głowica .Macie może schemat jak prawidłowo ustawić wał korbowy tu może tkwi problem czy na pewno GMP to tłok w maxymalnym połozeniu ?

Edytowane przez aquarel
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70466-ustawienie-rozrz%C4%85du-i-wa%C5%82k%C3%B3w-z17dth/#findComment-569461
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności