Skocz do zawartości

Gwiżdżący silnik, kontrolka samochodu z kluczykiem + problem opel scanner


Gość paczek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Problem złożony, od tygodnia jestem posiadaczem Corsy C r.2004, 1,4 16V. Przy zakpie pewne mankamenty nie wyszły, dopiero z czasem, podczas użytkowania zaczęły się problemy, a mianowicie:

 

- od początku pali się kontrolka samochodu z kluczykiem, nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, po przekręceniu zapłonu nie gaśnie

 

- silnik na zimnym silniku podczas dodawania gazu zaczyna "gwizdać", po puszczeniu pedału gazu gwizd zanika, dzieje się tak do momentu rozgrzania silnika, później chodzi już normalnie. Poprzedni właściciel, zarzekał się, że auto jest świeżo (30km zrobione) po wymianie rozrządu -nie wiem czy w to wierzyć

 

- zakupiłem opel scanner od viakena by zdiagnozować błędy, m.in. silnika (kontrolka samochodu z kluczykiem), problem jest taki, że interfejs łączy się z poszczególnymi modułami a z silnikiem nie chce, próbowałem już wybierać różne roczniki, różne modele silnika i nic, Wyskakuje błąd o niepoprawnym module. Mam pytanie, czy może to być spowodowane przez bezpiecznik? (jakiś brak bezpiecznika, jego uszkodzenie lub przekaźnik?)

 

dhMjBWk.jpg Mam wrażenie, że kilku brakuje.

 

- Czasami, podczas jazdy odnoszę wrażenie, że samochód tak jakby się "zamulał", tzn, po wciśnięciu pedału w podłogę, dławi się, ale to tylko czasami, bynajmniej odnoszę takie wrażenie

 

Proszę o pomoc, z góry dziękuje

Edytowane przez paczek85

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Spróbuj ściągnąć z internetu AB Com.Nie pamiętam tylko czy AB Com łączy się przez USB.Może sprzętem od Viakena się z nim połączysz.

Odinstaluj opel scannera i zainstaluj go ponownie.Może to coś pomoże .Viaken o ile pamiętam oferuje pomoc telefoniczną.Może zadzwoń i ci pomogą.

Piszesz o gwizdaniu silnika.Może masz lewe powietrze? Musisz poszukać w jakim rejonie silnika masz to gwizdanie. Sprawdź EGR i uszczelkę pod przepustnicą.

 

Chcesz się dowiedzieć czy rozrząd był wymieniany to zdejmij osłonę i zobaczysz czy jest nowy pasek i rolki napinające.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Dzwoniłem, wysłałem Im jakieś logi, ale zanim odpowiedzą pewnie ładnych kilka dni poleci.

 

Egr domyślam się jak wyglada,ale jak się sprawdza ten zawór? Bo na mechanice to jak tak nie za bardzo się znam,ale z chęcią się czegoś nauczę. A co do uszczelki,hmm to jak ją sprawdzić ?rozkręcić przepustnicę czy jak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice odkręcasz,czyścisz sprayem do gaźników i turbin. EGR to samo.Poczytaj opisy .Jest tego dużo na forum.Nawet na Youtube

Uszczelkę ja kupuję w ASO. Koszt ok 20 zł. Po EGR też można dać nową.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki dojdziesz do ładu z opel scannerem , spróbuj metody " gaz -hamulec " . Wciskasz jednoczesnie pedał gazu i hamulca , przekręcasz kluczyk na zapłon i liczysz mrugnięcia lampki z kluczykiem . Metoda ta była wielokrotnie opisywana na forum .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki dojdziesz do ładu z opel scannerem , spróbuj metody " gaz -hamulec " . Wciskasz jednoczesnie pedał gazu i hamulca , przekręcasz kluczyk na zapłon i liczysz mrugnięcia lampki z kluczykiem . Metoda ta była wielokrotnie opisywana na forum .

Super sprawa. Nawet nie wiedziałem, że jest taka metoda. Jutro przetestuje i dam znać. Jedno mnie tylko martwi, bo ponoć błędy nieaktywne,które kiedyś były, ale już nie występują ,ta metoda też je pokaże. A jak jest kilka błędów to jak to będzie sygnalizowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wypróbowałem metodę gaz hamulec. Przy kontrolce samochodu z kluczykiem zanotowałem następującą sekwencję błyśnięć:

 

-1482 i 1614

co oznaczają, szczególnie ten drugi?

Edytowane przez paczek85

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi bład jest zwiazany z immo,ale nim bym sie przejmował jezeli auto pali normalnie,ten bład nam powstał gdy palismy auto na słabym akumulatorze(wyładowany,nie pamietam czy dokładnie ten ale wiem napewno ze z immo)

Pierwszy to cos z wentylatorem chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawy górny róg strony i masz wyszukiwarkę...

1482 wiatrak chłodnicy

1614 transponder w kluczyku, zły kod

np http://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-blad-ecn-161600/

 

na przyszłość radzę wpierw poszukać a potem pytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności