Skocz do zawartości

Wtryskiwacze Denso


Gość Jonal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W naszej rodzinnej Corsie przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy. Auto miało problemy z rozruchem silnika, podjazdem pod górkę (zapalająca się kontrolka świec żarowych). Podpięcie pod komputer i jeszcze próba przelewowa wtryskiwaczy, potwierdziła przypuszczenia mechanika. W środę wymontowano komplet wtryskiwaczy, ale padła sugestia demontażu także pompy. Z tego co się już zorientowaliśmy, w moim silniku znajdują się wtryskiwacze Denso, co nieco mnie zaskoczyło. Zatem czy pompa też jest firmy Denso? Dzwoniłem do jednego serwisu i na wstępie poinformowali mnie że nie zajmują się tymi wtryskiwaczami..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Próba przelewowa na wtryskiwaczach Denso nie działa (inna budowa niż na Boschu)

 

Zatem czy pompa też jest firmy Denso?
oczywiscie, że tak .. cay układ jest układem Denso, razem z modułem i mapą silnika.

żaden zakład w Polsce nie sprawdzi ci wtryskiwaczy Denso prawidłowo (jedynie metoda porównawcza z nowym wtryskiwaczem i to nie do końca) a już tym bardziej nie zregeneruje Ci tego. Jedynie co moga spróbowac to przeczyscic Ci to ultradźwiękami i zobaczyć czy bedzie poprawa.

Pamietaj podczas wymiany wtryskiwaczy (lub wsadzaniu ich ponownie do auta) o tym, że w module sa zakodowane wartosci korekcyjne dla twyrskiwaczy i nalezy je włozyc na to samo miejsce lub przeprogramować wartości QRCodów wg nowego ułozenia wteryskiwaczy.

 

 

Auto miało problemy z rozruchem silnika, podjazdem pod górkę (zapalająca się kontrolka świec żarowych
zapalajaca się kontrolka świec żarowych (miganie) świadczy o zapychaniu sie filtra DPF i niekoniecznie mówi nam o problemie z wtryskiwaczami.

nienajlepszy ten Twój mechanik .. najpierw trzeba było zrobić nauke pompy i nauke tzw. małych dawek silnika, sprawdzic wartości korekcyjne dla wtryskiwaczy .. a nie wymontowywać wtryski.

Analiza żadna tylko działanie na wariata. Bo tak sie robi w innych oplach to tak też sie bedzie robiło i przy tym silniku. (no chyba, że było to wszystko robione a nic o tym nie napisałes)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Denso to bardzo trudne do regeneracji wtryski, i o ile pamiętam, to tylko jedna firma w Polsce ma mozliwość naprawy. Oczyścić da się, regenerować pewnie będą próbować, ale problem jest w kodowaniu wtryskiwacza. Jak juz chcesz naprawiać, to jedź do warsztatu, który zajmuje się profesjonalnie ukłądami wtryskowymi, bo mechanik ogólny to jak lekarz rodzinny - czasem się pozna, czasem szuka po omacku. Samo oczyszczenie ultraźwękami pomoże na krótko a do Denso nie ma praktycznie części poza oficjalną siecią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja o takiej nie słyszałem .. owszem wtryskiwacze Denso ale nie z modeli opla .. tylko z Toyoty .. to tak. Brak czesci zamiennych dla wtryskiwaczy Opla

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Denso od Toyoty - tu (niestety) masz racje Grześ. Nawet 4 warsztaty są w Polsce, szok prawdziwy. Dlatego właśnie wybrałem benzynę - więcej spala bo ok. 5 - 5 l/100 ale za to prosta budowa i serwis w miare tani. Całe oszczędności na paliwie idą po kilku latach na serwis współczesnego diesla - jedynie sprzedać takie auto bo naprawa samego wtrysku CR czasem kosztuje tyle, co ono całe warte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździć i może będzie .. ale może nie trzymac parametrów .. z uwagi na QRCodes, które są wgrywane do modułu silnika i w skrajnych przypadkach dawki korekcyjne będą powodowały rozrzut taki, że silnik bedzie albo niestabilnie pracował, albo bedzie sie ksztusił, albo podpalał uszczelkę pod głowicą z powodu niewłasciwej dawki .. bo moduł bedzie myslał o takiej dawce jaka zadał a bedzie sie lało mniej lub wiecej. Może okazać się, że wszystko będzie dobrze .. ale to loteria. Poza tym wartości korekcyjne nie sa tylko dla wolnych obrotów ale dla całego zakresu prędkosci obrotowej (różne ciśnienia i czasy otwarcia). Denso sprawdza 10 punktów pracy a zakłady regenerujace wtryskiwacze 2 lub 3 .. wiec tak się to ma do rzeczywistości.


 

 

Denso od Toyoty - tu (niestety) masz racje Grześ. Nawet 4 warsztaty są w Polsce, szok prawdziwy. Dlatego właśnie wybrałem benzynę - więcej spala bo ok. 5 - 5 l/100 ale za to prosta budowa i serwis w miare tani. Całe oszczędności na paliwie idą po kilku latach na serwis współczesnego diesla - jedynie sprzedać takie auto bo naprawa samego wtrysku CR czasem kosztuje tyle, co ono całe warte.

wiem, że mam rację, bo siedze w temacie od 16 lat .. no może już nie siedzę, bo obecnie zajmuje sie czym innym .. ale cały czas mam kontakt z tymi sprawami.


 

 

Dlatego właśnie wybrałem benzynę - więcej spala bo ok. 5 - 5 l/100 ale za to prosta budowa i serwis w miare tani. Całe oszczędności na paliwie idą po kilku latach na serwis współczesnego diesla - jedynie sprzedać takie auto bo naprawa samego wtrysku CR czasem kosztuje tyle, co ono całe warte.
wszystko zalezy od tego jak kto dba .. tak ma .. niestety układ wtryskowy diesla obecnie jest tak wysilony i narażony szczególnie na zabrudzenia w paliwie i jego złą jakość. I jeżeli chcesz jeździc długie lata .. to nie jest przesadą to, że trzeba tankowac na sprawdzonych stacjach, że regularnie wymieniac filtry paliwa, zadbac o to, żeby robił to mechanik z pojeciem a nie pierwszy lepszy (ASO powinno tu bic wszystkich na głowę a niestety nie zawsze tak jest) itd. Czasami uważam, że w tym temacie lepiej jest dmuchać na zimne .. niz raz sobie odpuścić.

Z własnego doświadczenia wiem, że jak dbałem o pierwszego diesla .. to przez 9 (160kkm) lat nie wiedziałem co to moze być problem z wtryskami i auto dalej jeździ po moim miescie .. drugie auto nie miało tylu lat .. ale przejechane 2 sumie 240 kkm i wtryski chodziły jak w zegarku .. a na trzecim sobie odpusciłem .. i okazało się, że jest problem .. choć na razie wynika z tego, że to tylko chwilowe problemy i chyba jeszcze odwracalne, ale wiem, że to i tak bedzie miało wpływ na żywotność. Trzeba pilnować i koniec. Wtedy auto się odpłaci tym samym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VanDerWoestijn

Witam! Tez mialem problem z wtryskami. Najlepiej kupic na allegro uzywane. Ja dogadalem sie ze sprzedawca tak: wtryski kosztowaly 450 zl sztuka, ja zaproponowalem cene 550 zl ale pod warunkiem uzyskania gwarancji 12 miesiecy bez limitu kilometrow. Jesli sprzedawca jest pewny produktu to nie bedzie problemu. Polecam tak zalatwic sprawe bo nowy wtrysk kosztuje 2800 szt. Mozesz tez skontaktowac sie z serwisem Denso w Bochnii. Oni na 90% sobie poradza, ale to kwestia ok. 1400 pln za sztuke, wiec czy warto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmienić końcówki na Firady i jeśli tylko one są przyczyną to będzie jeździć dalej.

ta firad robi wtryski do denso opla. Smiech na sali. Firad nie dyskutuje nawet jak zamowienie jest mniejsze jak 10 tys euro. Zreszta trzeba tez pamietac ze wlosi sa kaprysni i jak im si ebedzie chcialo to sie wezma za robote za 2 lub 3 tygodnie jak juz bedzie zlecenie. Ja nie moge zakupic do pompowtryskow HF+25% bo nikt nie ma i nie zamawia takich. Albo mniejsze albo wieksze. Poza tym wszystkim to nei wiem czy pryz denso to jakas firma poprawnie by zlozyla takiw tryskiwacz bo firad to ciezki temat do wyregulowania a druga sprawa to ze trzeba nadać nowy kod ima dla takiego wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności