Gość marshallarea Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Jeźeli nie zrobi się podciśnienie w układzie to wywali błąd źe egr i coś tam jeszcze. I tak właśnie robi komp, bo e.zaworki nie zamykają się(dołem e.zaworki ciągną powietrze). Tylko tłumacze ze jak podłączam bezpośrednio plus i minus na taki elektrozaworek to dołem juź nie wpuści powietrza e.zaworek i podciśnienie sie nie traci byłem w serwisie opla i powiedzieli mi że elektrozaworki są sterowane tylko plusem , więc napięcie dobre ma. pozostaje mi tylko przepływomierz chyba wymienić ale ciągle się dziwie tym że na elektrozaworkach przy odpalonym silniku, na out jest jedna kreseczka poniżej zera, na vakumetrze (vakumetr wpinam bezpośrednio pod out)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 co znaczy jedna kreseczka ponizej zera?? to znaczy ile .. przeciez tam jest skala i podziałka .. podaj wartość??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marshallarea Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 jedna fotka druga fotka i trzecia przy drugiej fotce jest mierzony wężyk co dochodzi do egr nie wiem czy nie miałem się wpiąć trójnikiem z wakumetrem np między egr a powrót wężyka do elektrozaworku? bo może tak jak bezpośrednio łącze wakumetr w ez. w out to silnik dostaje jakiś tam sygnał o "przeciążeniu" i otwieraz zaworek tracąc podciśnienie? tak jak na fotkach tych tu powyżej mogłem mierzyć czy nie? czy to było zafałszowane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 ok .. auto masz z silnikiem 2.0 .. wiec masz turbinę upustową, która zadział dopiero pod obciązeniem przy około 3000 rpm; więc teraz nie działa do tego masz EGRa .. który nie zawsze na wolnych obrotach jest załączany, a nie znam mapy działania jego .. wiec tez nie wiem czy powinien teraz być otwarty .. trzeci zawór z tego co mi się wydaje steruje przepustnicą .. nie wiem do czego ta przepustnica służy .. czy tak jak w nowszych silnikach pomaga zaciągać spaliny z EGRa czy tylko służy do gaszenia silnika .. jezeli to pierwsze tylko .. to przy wygaszaniu powinno Ci się pojawić podciśnienie .. jeżeli nie .. to tez nie będzie .. najlepiej będzie jak podepniesz program .. znajdziesz wartosci np. z zaworu EGR .. i w momencie jak on bedzie działał (na pewno podczas jazdy ze stałą prędkością i niewielkim obciążeniem) sprawdzisz jakie jest podcisnienie .. czy jest w ogóle (ale musisz mieć trójnik .. aby to miało sens) tzn. żeby zawór był podłączony. Podobnie mozesz sprawdzic turbinę ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marshallarea Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 to jest pomiar w czasie jazdy, (vakumetr wpięty na dodatkowym trójniku), wpięty pomiędzy ez. a turbo foto; i dodam że ta wartość się zmienia na wyższą jak depne po gazie czyli ten ez. jest ok (turbo) ale już na tych dwóch ez. koło aku wszczepiając się trójnikiem, dałem długi wężyk do wakumetru i jechałem, wartości na jednym i drugim, "zero" czyli?! MOIM ZDANIEM TE DWA ELEKTROZAWORKI SĄ USZKODZONE. (MIMO ŻE zamykają na zasadzie + i -) tak czy nie? nie się ktoś wypowie halo ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 kurka ja rozumiem ze jest problem ale nie musisz co chwila pytac ktos bedzie wiedzial to odpowie ja tez czekam na info w tej sprawie na innym forum cierpliwosci chlopie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marshallarea Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Oki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Na turbinie podciśnienie powinno być po odpaleniu silnika i w czasie przyśpieszania (obciążenia silnika). Podczas jazdy ze stałą prędkością oraz puszczenia pedał gazu podciśnienie zanika, cięgno wraca a wtedy otwiera się zawór upustowy w turbo i część spalin omija łopatki wirnika turbiny . W zaworze EGR podciśnienie występuje podczas jazdy ze stałą prędkością bez obciążenia silnika, na biegu jałowym oraz gdy puszczamy pedał gazu wówczas otwiera się zawór egr i część spalin wraca przez kolektor ssący do silnika. W klapach wirowych podciśnienie występuje podczas przyspieszania, klapy zamykają się na chwilę na jednym z dwóch kanałów dolotowych na cylindrze w celu lepszego wymieszania mieszanki co zapobiega dymieniu z rury wydechowej. (tu praktycznie nie ma podciśnienia) Z tego co pamiętam to zasilanie jest stałe na elektrozaworach, a sterowane są masą przez ECU. Rezystancja powinna być ok 7 ohm w każdym elektrozaworze. Sprawdziłeś czy są szczelne membrany na gruszce od turbiny, przy kalpach wirowych i egr. Czy masz dobrze podłączone przewody podciśnieniowe na elektrozaworach. http://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podcisnieniaastra-g-17-td/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marshallarea Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Hadzi123 to na jednym pinie co jest wtyczka od elektrozaworka jest plus a na drugim pinie minus? ( sprawdzając odpiety pin, na zapalonym silniku ma 14v a drugi pin ma 6v) to raczej masy tam nie ma Dwa elektrozaworki nie pracują, wiem to napewno, i na wolnych obrotach i przy obciąźeniu, nie trzymią podciśnienia, zaworki są stale otwarte Dziś robiłem próbe to wiem. Ale albo one te zaworki są uszkodzone albo napięcie je nie zamyka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 No widzisz kolego chyba miałem rację. Nie bardzo rozumiesz o czym pisze kol Hadzii - nie masz sprawdzać napięcia tylko rezystencje (oporność). Przeczytaj jeszcze raz jego post. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73655-brak-mocy-czarny-dym-przy-wci%C5%9Bni%C4%99tym-pedale-gazu-do-4000obr-wchodzi-na-obroty-jakby-%C5%BAle-przepala%C5%82-paliwo/page/12/#findComment-610289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.