Skocz do zawartości

Brak mocy, czarny dym przy wciśniętym pedale gazu, do 4000obr. wchodzi na obroty jakby źle przepalał paliwo...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marshallarea

Jeźeli nie zrobi się podciśnienie w układzie to wywali błąd źe egr i coś tam jeszcze. I tak właśnie robi komp, bo e.zaworki nie zamykają się(dołem e.zaworki ciągną powietrze).

Tylko tłumacze ze jak podłączam bezpośrednio plus i minus na taki elektrozaworek to dołem juź nie wpuści powietrza e.zaworek i podciśnienie sie nie traci

byłem w serwisie opla i powiedzieli mi że elektrozaworki są sterowane tylko plusem ;), więc napięcie dobre ma. pozostaje mi tylko przepływomierz chyba wymienić

ale ciągle się dziwie tym że na elektrozaworkach przy odpalonym silniku, na out jest jedna kreseczka poniżej zera, na vakumetrze (vakumetr wpinam bezpośrednio pod out)

 

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

co znaczy jedna kreseczka ponizej zera?? to znaczy ile .. przeciez tam jest skala i podziałka .. podaj wartość??

 

Gość marshallarea

3654008_DSC_0536.JPG

 

jedna fotka

 

 

3654010_DSC_0533.JPG

 

druga fotka

 

 

3654009_DSC_0534.JPG

 

i trzecia


przy drugiej fotce jest mierzony wężyk co dochodzi do egr


nie wiem czy nie miałem się wpiąć trójnikiem z wakumetrem np między egr a powrót wężyka do elektrozaworku?


bo może tak jak bezpośrednio łącze wakumetr w ez. w out to silnik dostaje jakiś tam sygnał o "przeciążeniu" i otwieraz zaworek tracąc podciśnienie?


tak jak na fotkach tych tu powyżej mogłem mierzyć czy nie? czy to było zafałszowane?

 

ok .. auto masz z silnikiem 2.0 ..

wiec masz turbinę upustową, która zadział dopiero pod obciązeniem przy około 3000 rpm; więc teraz nie działa

do tego masz EGRa .. który nie zawsze na wolnych obrotach jest załączany, a nie znam mapy działania jego .. wiec tez nie wiem czy powinien teraz być otwarty ..

trzeci zawór z tego co mi się wydaje steruje przepustnicą .. nie wiem do czego ta przepustnica służy .. czy tak jak w nowszych silnikach pomaga zaciągać spaliny z EGRa czy tylko służy do gaszenia silnika .. jezeli to pierwsze tylko .. to przy wygaszaniu powinno Ci się pojawić podciśnienie .. jeżeli nie .. to tez nie będzie ..

najlepiej będzie jak podepniesz program .. znajdziesz wartosci np. z zaworu EGR .. i w momencie jak on bedzie działał (na pewno podczas jazdy ze stałą prędkością i niewielkim obciążeniem) sprawdzisz jakie jest podcisnienie .. czy jest w ogóle (ale musisz mieć trójnik .. aby to miało sens) tzn. żeby zawór był podłączony. Podobnie mozesz sprawdzic turbinę ..

 

Gość marshallarea

to jest pomiar w czasie jazdy, (vakumetr wpięty na dodatkowym trójniku), wpięty pomiędzy ez. a turbo foto;

 

3655325_DSC_0569.JPG


i dodam że ta wartość się zmienia na wyższą jak depne po gazie


czyli ten ez. jest ok (turbo)


ale już na tych dwóch ez. koło aku wszczepiając się trójnikiem, dałem długi wężyk do wakumetru i jechałem, wartości na jednym i drugim, "zero"

czyli?!

MOIM ZDANIEM TE DWA ELEKTROZAWORKI SĄ USZKODZONE.


(MIMO ŻE zamykają na zasadzie + i -)


tak czy nie?


nie się ktoś wypowie ;)


halo


?

 

kurka

ja rozumiem ze jest problem

ale nie musisz co chwila pytac

ktos bedzie wiedzial to odpowie

ja tez czekam na info w tej sprawie na innym forum

cierpliwosci chlopie

 

Na turbinie podciśnienie powinno być po odpaleniu silnika i w czasie przyśpieszania (obciążenia silnika). Podczas jazdy ze stałą prędkością oraz puszczenia pedał gazu podciśnienie zanika, cięgno wraca a wtedy otwiera się zawór upustowy w turbo i część spalin omija łopatki wirnika turbiny .

W zaworze EGR podciśnienie występuje podczas jazdy ze stałą prędkością bez obciążenia silnika, na biegu jałowym oraz gdy puszczamy pedał gazu wówczas otwiera się zawór egr i część spalin wraca przez kolektor ssący do silnika.

W klapach wirowych podciśnienie występuje podczas przyspieszania, klapy zamykają się na chwilę na jednym z dwóch kanałów dolotowych na cylindrze w celu lepszego wymieszania mieszanki co zapobiega dymieniu z rury wydechowej. (tu praktycznie nie ma podciśnienia)

Z tego co pamiętam to zasilanie jest stałe na elektrozaworach, a sterowane są masą przez ECU. Rezystancja powinna być ok 7 ohm w każdym elektrozaworze.

Sprawdziłeś czy są szczelne membrany na gruszce od turbiny, przy kalpach wirowych i egr. Czy masz dobrze podłączone przewody podciśnieniowe na elektrozaworach.

 

http://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podcisnieniaastra-g-17-td/

 

Gość marshallarea

Hadzi123 to na jednym pinie co jest wtyczka od elektrozaworka jest plus a na drugim pinie minus? ( sprawdzając odpiety pin, na zapalonym silniku ma 14v a drugi pin ma 6v) to raczej masy tam nie ma

Dwa elektrozaworki nie pracują, wiem to napewno, i na wolnych obrotach i przy obciąźeniu, nie trzymią podciśnienia, zaworki są stale otwarte

Dziś robiłem próbe to wiem. Ale albo one te zaworki są uszkodzone albo napięcie je nie zamyka

 

No widzisz kolego chyba miałem rację.

Nie bardzo rozumiesz o czym pisze kol Hadzii - nie masz sprawdzać napięcia tylko rezystencje (oporność).

Przeczytaj jeszcze raz jego post.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności