Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W weekend zauważyłem że pasek wielorowkowy od alternatora,klimatyzacji,pompy wody,itp. jest lekko poszarpany z lewej strony na całej długości, patrząc od przodu.Zauważyłem też lekki pisk przy obrotach ok.1000 i 750 który po chwili zanika.Czy przyczyną może byc owy pasek?

 

Auto to Corsa C 1.0 z 2006r Z10XEP.

 

Czy któryś(aś) z kolegów/koleżanek spotkała sie z czymś takim.Czego to może być wina?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez fritasko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czego to może być wina?

Kiedy był wymieniany?

http://www.motofakty.pl/artykul/wymiana-paska-klinowego.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-612162
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jego jest stosunkowo prosta, więc nawet nie zastanawiaj się 2 razy tylko wymieniaj. Jak już będzie zdjęty, sprawdź, czy wszystkie rolki są sprawne. Pisk może wynikać ze zużytej rolki napinacza, zużytego sprzęgła alternatora lub zużytej pompy wody.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-612177
Udostępnij na innych stronach

Na początku dziękuję za podpowiedzi.

 

Pasek był wymienniany..., nawet nie wiem gdyż ja kupiłem moją Corsę z przebiegiem 91.000 a teraz w rok czasu jest dokładnie 98.571.

W książce serwisowej nie zauważyłem wpisu, a autko nabyłem od starszej Pani.Przeglądy i serwisy miała prowadzone regularnie

 

Dziś rano pisk utrzymywał się stale na wolnych obrotach, gdy wyjechałem z garażu.Myślę że to od temperatury i wiloci.

Po dojeżdzie do pracy, ok.10km, pisk pojawił sie tylko przy 1000 i 800 obrotach na chwilę.Najprawdopodobniej dlatego iz silnik troche się zagrzał.

 

Nie pozostaje mi nic innego jak wymiana, bo ta część to groszowe sprawy, a może narobić problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-612290
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witajcie, ostatnio zauważyłem, że pasek wielorowkowy wyrywa się od lewej strony. Wydaje mi się, że coś jest nie tak ponieważ pasek wymieniałem rok temu a autem zrobiłem ok. 15 tys km. Przy okazji wymieniania paska wymieniłem również napinacz paska, pompę wody wymieniałem wraz z rozrządem, więc ok. 100 tys km temu. Co Waszym zdaniem powinienem wymienić? Posiadam Opel Corsa C 1.2 16V 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-805603
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napinacz alternatora czy wszystko jest osiowo i nie jest skrzywione czy luźne 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-805604
Udostępnij na innych stronach

A wiadomo? Może któraś rolka jest wyszczerbiona lub zagięta i kaleczy pasek . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73941-poszarpany-pasek-wielorowkowy-corsa-c/#findComment-805606
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności