Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.

Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.

W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 -> 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?

Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 -> 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.

Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?

 

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.

Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.

W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 :arrow: 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?

Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 :arrow: 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.

Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?

 

Kolego udalo ci sie ustalic przyczyne tych zgrzytow bo mam dokladnie to samo przy wrzucaniu jedynki, przelaczaniu z 1 na 2 i czasem przy wrzucaniu 3. Wszystko sie dzieje po rozgrzaniu silnika? Samochod ma przejechane 7 tys. km a dzieje sie tak od mniej wiecej 2 tys.

Edytowane przez foro

 

Auto kupione na zamówienie czy stało na salonie ileś tam miesięcy? Jeśli stało to może po prostu linki od biegów zardzewiały co się zdarza tak w Vivaro jak i w Movano. Niech sprawdzą te linki i przesmarują bądź wymienią.

Edytowane przez koni2305

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość andrias

Witam podepnę się pod temat o skrzyni bo u mnie dzieją się też cuda a mianowicie po dłuższym postoju ruszam z 1 a 2 za chiny nie wchodzi gdy stanę ruszam z 2 nie ma problemu po przejechaniu kilku ok 1-2 km nie ta skrzynia wszystko chodzi "jednym palcem"i tak cały dzień do pierwszego dłuższego postoju.

 

A stan oleju w skrzyni?

 

U mnie też tak jest i było przed remontem. Ostatnio jeździłem trochę masterem znajomego i takie same objawy - po odstanej nocce dwójka wchodzi bardzo niechętnie, czasami ze zgrzytem. Trójka wchodzi palcem.

 

Gość andrias

"U mnie też tak jest i było przed remontem" to po co ten remont, jeśli chodzi o remont to gdzie najlepiej zaopatrzyć się w części najlepiej w GOP bo wykonawce to mam tylko gorzej z częściami bo on powiedział że za częściami to nie będzie chodził

 

Rozpędzajcie auto na pierwszym biegu do 2500 obrotów silnika (byle nie niższe obroty), i dopiero wtedy przełączajcie na drugi bieg. Odkąd stosuje tą metodę, od ponad pół roku ani razu nie miałem ani zgrzytu, ani problemu ze zmianą z 1 na 2 bieg

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności