Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Może kalibracja manometru? Pożyczyłem go od kolegi. Jak długo należy kręcić. W międzyczasie zrobiłem pomiar czujnika przepustnicy

Zaciski 2 i 3  1096 OHM

Zaciski 2 i 6  przep. zamknięta 701 Ohm

Zaciski 2 i 6 przep. otwarta 1 438 Ohm

Zacisk 3 i 5 przep zamknięta 617 Ohm

Zaciski 3 i 5 przep. otwarta 1 395 Ohm

Zaciski 3 i 6 przep. zamknięta 1 428 Ohm

Zaciski 3 i 6 przep. otwarta 523 Ohm.

Silnik przepustnicy zacisk 1 i 4 1,5 Ohm

27 minut temu, adam1954 napisał:

Powinno być 14-16 bar.

Spróbuję dłużej pokręcić. Jak nic nie do to o czym to świadczy? Może być kalibracja manometru czy UPG ? A może pierścienie , tłoki. Oleju nie bierze ni grama.

 

Kręcić aż przestanie rosnąć.

Poczytaj jak się mierzy kompresję z próbą olejową

 

No pokręciłem sobie . Wynik : wszystkie cylindry idealnie równo po 12 bar. 

Pomiar przy użyciu oleju (próba olejowa) wartości wzrastają o 0,3-0,4 bara

Edytowane przez tadekfo

 

A próba olejowa?

 

 

27 minut temu, adam1954 napisał:

A próba olejowa?

Piszę wyżej , ze wartości wzrastają o 0,3-0,4 bara.

 

Oj ja ślepy:D

Ale w sumie aby zakwalifikować silnik do remontu to musi być spadek kompresji o 15-20 %

U ciebie nie ma źle.

Kompresja równa , tylko silnik ogólnie lekko spracowany.

 

Co z pomiarami czujnika przepustnicy?

Odnośnie demontażu kolektora. Czy ściągam kolektor z listwą wtryskową i tymi wjazdami weżowymi od LPG ?

 

Mają małe odchyłki

Ale w danych też  pisze że ma być około tych wartości.

Ważne jest aby jak pisze w punkcie 15 zmiana wartości podczas pomiaru i otwieraniem i zamykaniem przepustnicy była płynna.

 

4 minuty temu, tadekfo napisał:

Czy ściągam kolektor z listwą wtryskową i tymi wjazdami weżowymi od LPG ?

Tak

 

Kolektor na wierzchu. Co prawda nie wyciągnąłem go na maxa ale tylko nad pokrywę zaworów. Co mogę sprawdzić. Wstępnie zauważyłem uszczelnienie trochę sfatygowane tzn. przy remoncie głowicy "psuje "nie raczyli oczyścić gniazd. Na uszczelnieniu ewidentnie widać odciski piasku., są takie małe kropeczki i jest ich dosyć dużo. Może tamtędy łapało minimalnie lewe powietrze. Klapki chodzą symetrycznie i równo. Luzów żadnych nie mają. Co mogę jeszcze zrobić?

 

Splanować powierzchnię i montować.

Jak kupisz nowe uszczelki to bym założył .

Stare mogą być już zgniecione i mogą nie doszczelnić

 

Ale piszesz że był remont głowicy.

I po remoncie on ma taką kompresję?

Była jeszcze montowana instalacja LPG więc wtedy powinni też zdejmować kolektor.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności