Skocz do zawartości

Astra C14SE silnik nagrzewa się podczas jazdy - chłodnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość karolek22

Witam, posiadam Astrę z roku 93r. z silnikiem C14SE zagazowaną ( 82 konie ), nie tak dawno wymieniałem w niej silnik w październiku 2015r, astra zaczęła mi się nagrzewać w tym roku ( ps. wcześniej też grzała ale nie robiłem nią powyżej 35 km ), ( max do jazda do szkoły i z powrotem 12 km ),

W tym roku astra zaczęła się grzać powyżej 90 stopni, temp spokojnie dochodzi do 100 stopni i czerwonego poziomu i to juz po 8km, wentylator nie wiem z jakiego powodu się nie włącza, czujnik raczej sprawny , więc zrobiłem wentylator na kabel i włączam go przy temp 95 stopni,

 

parę dni temu wymieniłem termostat jednak ( stary był sprawny ),

 

Proszę o pomoc, mam zamiar wymienić chłodnicę, podobno jeszcze pompa wody mogła się zepsuć ( ale z tego co wiem jak ona się zepsuje to podobno wodą leje,

 

Czy po wymianie chłodnicy temp powinna być na optymalnym poziomie 90 stopni? oraz czy mogę założyć chłodnicę z Astry 60 konnej, używaną czy lepiej po prostu kupić nowy zamiennik?

 

Czy może po prostu wyciągnąć termostat i jeździć tak do zimy?

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc, z góry Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77282-astra-c14se-silnik-nagrzewa-si%C4%99-podczas-jazdy-ch%C5%82odnica/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Silnik się przegrzewa

 

czujnik raczej sprawny

 

 

Co znaczy raczej sprawny?Albo sprawny albo nie.Przemierzyłeś czy włącza?

 

podobno jeszcze pompa wody mogła się zepsuć ( ale z tego co wiem jak ona się zepsuje to podobno wodą leje,

 

Jeżeli się rozszczelni to tak.Ale jeżeli spadnie wirnik plastikowy to nie pompuje.


 

 

Czy po wymianie chłodnicy temp powinna być na optymalnym poziomie 90 stopni? oraz czy mogę założyć chłodnicę z Astry 60 konnej, używaną czy lepiej po prostu kupić nowy zamiennik?

 

Po co wymiana chłodnicy?Najpierw ogarnij włącznik i pompę a potem myśl o chłodnicy.Nie daje ci do myślenia że gdy sam włączysz wentylator to płyn się schładza?

Czyli chłodnica by była dobra.Mylę się?

 

Gość karolek22
Co znaczy raczej sprawny?Albo sprawny albo nie.Przemierzyłeś czy włącza?
Przed zmianą silnika czujnik był sprawdzany we wrzącej wodzie, tzn przy gotowaniu wody na palniku się załączał, jednak to raz działało raz nie, 1 raz pamiętam że sam raz mi się sam włączył wentylator, więcej się to chyba nie zdarzyło, to było zaraz po wymianie silnika jakoś październik 2015r.

 

Jeżeli się rozszczelni to tak.Ale jeżeli spadnie wirnik plastikowy to nie pompuje.
Czyli może być zepsuta pompa wody?

 

Po co wymiana chłodnicy?Najpierw ogarnij włącznik i pompę a potem myśl o chłodnicy.Nie daje ci do myślenia że gdy sam włączysz wentylator to płyn się schładza?

Czyli chłodnica by była dobra.Mylę się?

 

Bo z temperaturą jest coś nie tak, gotuje się nawet wtedy gdy nie stoję w korku, jak skacze do 100 to żeby nie była czerwona włączam ogrzewanie do środka ( czasami to nic nie dawało ) , dlatego zrobiłem na kabel wentylator

Znajomy który zmienił silnik stwierdził, że wąż na środku nie jest ciepły, a reszta chłodnicy była wrząca, oraz poprzedni właściciel mówił ze chłodnica jest "zepsuta" albo zapchana, nie wiem po czym on to stwierdził,

 

więc ja stwierdziłem że warto było by zmienić chłodnicę i zobaczyć czy coś to da, bo termostatu niema co wyciągać, chciałbym wiedzieć co myślicie oraz czy chłodnica z astry 1.4 60 koni by współgrała ( ps. nie wiem czy są takie same )

czy padło coś innego ew. pompa wody, czy może parownik-reduktor LPG który ma ponad 10 lat ( ok 11 ) , zauważyłem że musiałem dolewać płyn chłodniczy bo nie wiem co się z nim działo, po jakichś 400 km dolewałem 1l płynu.

- jeśli chodzi o wymianę pompy wody to mam ją od starego silnika, z starym silnikiem też miałem problem z temperaturą, przegrzałem silnik i dziurę zrobiło jak pojechałem do znajomego żeby olej wymienić dlatego wymieniłem silnik.

wydaje mi się ze uszczelką pod głowią powinna być sprawna, ale nie sprawdzałem tego w żaden sposób, znajomy mówił że jakby była uszczelka, to powinno od razu po odpaleniu silnika gotować płyn.

 

Proszę o jakieś rady,

Pozdrawiam

 

 

po jakichś 400 km dolewałem 1l płynu.

 

To raczej świadczy o UPG do wymiany.

 

 

znajomy mówił że jakby była uszczelka, to powinno od razu po odpaleniu silnika gotować płyn.

 

Jest w błędzie.Poczytaj w internecie ile jest nieraz przypadków nietypowych objawów padniecia UPG.

 

Jak zachowują się węże do chłodnicy?Bardzo twardnieją?

Srób sobie test spalin w płynie albo pomiar kompresji.

Edytowane przez adam1954

 

Gość karolek22

A jeśli cała chłodnica nie jest jednakowo gorąca? jest to jakiś powód do obaw?

PS. z tego co mówił mi znajomy tak jest, sprawdzę jak zrobię dziś po 30km:

Edytowane przez karolek22

 

Jeżeli tak to jest powód sądzić że jest zatkana albo zapowietrzona.

 

Gość karolek22

Jak zachowują się węże do chłodnicy?Bardzo twardnieją?

Węże bardzo nie twardnieją:

 

Dzis zrobiłem astra 70km, 40km w jedną stronę i 30 km w drugą , jadąc w pierwszą stronę przy włączonym wentylatorze temp skoczyła 95 stopni + małe korki, jadąc z powrotem z miasta w korkach temp przy przyśpieszaniu do 100 skoczyła do 100 stopni :((( musiałem wtedy ogrzewanie do środka puścić i temp. spadła do 95 stopni po jakichś 5 minutach.

 

PS. sprawdziłem rękami chłodnice jakieś 50min po tym jak skończyłem jazdę , z tego co widzę to chłodnica po prawej stronie na dole, jest dużo mniej nagrzana niż u góry w innych miejscach, chociaż może być to zasługą wentylatora -,-

zobaczyłem tez że w zbiorniczku miałem jakieś 250 ml płynu, teraz niema nic :(

 

 

Co polecicie? jechać do jakiegoś lepszego mechanika, czy wyłożyć termostat,

ew. zmienić chłodnicę, albo zostawić tą astrę dokupić płynu pojeździć coś i upchać to gdzieś: >

jazda z temperaturą 95 stopni albo 100 stopni, + włączanie ogrzewania żeby się silnik nie przegrzał nie jest żadną przyjemnością :D

 

 

 

sprawdziłem rękami chłodnice jakieś 50min po tym jak skończyłem jazdę

 

Chłodnicę się sprawdza gdy silnik ma już ok 100 st.C.Wtedy gdy termostat już w pełni otwarty.

Jak dawno temu wymieniałeś ten silnik?Jeżeli węże bardzo nie twardnieją to może nie być tak źle.Jak pisze Kacper odpowietrz silnik do porządku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności