Skocz do zawartości
Gość 90tomash

CORSA D kilka pytań o cewke i wyciek płynu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 90tomash

witam, moja corsa to 1.4 101KM z 2010 r.

byłem dziś na diagnostyce i komputer pokazał 2 błedy :

P0171 mieszanka za uboga (bank1)

P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu

 

mechanik sprawdził ciśnienie na cylindrach, jest wszystko ok, kłopot polega na tym, że w cewce jest uszkodzony opornik (durny elektromechanik uszkodził go, gdy "czyścił" tą sprężynke ), dał smaru dla poprawy styku (smar do klem do aku ), ale ta sprężynka i chyba fajka cała na 100 % jest do wymiany, jak mowie brak opornika w jednej... moje pytanie jest takie, czy można gdzieś na próbe zanim wydam 1000 zł na cewke, kupić te spreżynki (oporniki) i ewentualnie fajki... ?

 

jesli jednak trzeba kupić nową cewke, to jaka? obecnie jest chyba fabryczna DELPHI.

 

dodatkowo pojawił sie wyciek w okolicy paska, gdzies tam koło rozrządu,niewiem dokladnie co to za miejsce, jest jakby nad miską olejową mowa o uszczelce, wycieka płyn, pdobno to taka wada tych motorów, to też trzeba bedzie zrobic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie chodzi Ci o rezystor przez którego przepływa wysokie napięcie na świecę. Jeżeli tak, to jego rolą jest eliminowanie zakłóceń fal radiowych.

Możesz go zmostkować w celu diagnostyki. Jego brak nie powoduje żadnych negatywnych skutków dla pracy silnika. Ty lub inni odbiorcy blisko Ciebie mogą mieć zakłócenia korzystając np. z radia. Jest to karalne niezgodne z prawem dlatego napisałem - w celu diagnostyki.

Edytowane przez Andrzej.62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Nie do końca rozumiem Twoją wypowiedź, Ty mówisz o tych sprężynach w środku w fajce tzw opornikach ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnie konstrukcji Twoich cewek. Pisałeś że masz uszkodzony opornik -rezystor, sprężynki to sprężynki a nie opornik.Teraz to ja Ciebie nie rozumiem to co masz konkretnie uszkodzone?

Edytowane przez Andrzej.62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Jak masz cewke, to w pod spodem są te czarne fajki, w nich w 4 wszystkich są takie sprężynki,do tych fajek właża świece i o tych sprężynach mowa.taka sprężyna ma tzw opornik który u mnie odpadł, nie ma go i o takiej sprężynie mówię.

PS. Co do radia to akurat ostatnio coś mi zakłóca fale 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem i ściągałem u siebie gumki ale nie zauważyłem na sprężynkach oporników.

Ten opornik jest pomiędzy cewką a sprężynką czy sprężynką a świecą . Jaki duży jest ten opornik?

Najlepiej wklej zdjęcie.

Edytowane przez Andrzej.62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Mówię o tym . O tych sprężynach.u mnie jedna nie ma chyba tej końcówki, jest jakby ułamana.

Z serwisu Hornet Wrocław odpisali ze mają zestaw naprawczy za 46 zł ale mój Vin im mówi że nie dają gwarancji że to zadziała

post-53046-0-85669700-1475598594_thumb.png

Edytowane przez 90tomash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o ten metalowy trzpień na końcu sprężyny który łączy ją ze świecą, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj komuś ten metalową końcówkę ze sprężynki na której jest na wzór, niech Ci utoczą na tokarce żaden problem. A tym 1000zł podziel się ze mną podam numer konta.

Gdzie Ty tam widzisz opornik :szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Tak to gdzieś wyczytalem ze się nazywa ta sprężynka..czyli co myślisz że to nie jest problem ? Ze to jakieś takie zasniedziale i że ten brak tego końca nie ma znaczenia ?

To co jest powodem powyższych błędów jeśli ciśnienie na cylindrach jest ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to gdzieś wyczytalem ze się nazywa ta sprężynka..czyli co myślisz że to nie jest problem ? Ze to jakieś takie zasniedziale i że ten brak tego końca nie ma znaczenia ?

 

Czy ty nie czytasz co ja piszę, czy za dużo browarów zaliczyłeś.

Gdzie ja napisałem że brak tej metalowej końcówki nie na znaczenia ? wręcz przeciwnie. Pisałem żebyś dorobił, jak jest to dla Ciebie problem to kup nowy zestaw.

Edytowane przez Andrzej.62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byłem dziś na diagnostyce i komputer pokazał 2 błedy : P0171 mieszanka za uboga (bank1) P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu

 

Brak króćca to masz gorszy docisk (styk na świecy).

Szkoda że mechanik nie powiedział ci które błędy są istniejące a które nie.Powinien przynajmniej wykasować błędy i sprawdzić co wywala po tym.Ale domyślam się że wywali wypadanie.

Chcesz sprawdzić to przełóż fajkę z 1 cylindra do innego.I zobaczysz czy coś się zmieni.

Wypadanie zapłonów nie jest łatwe w zlokalizowaniu.Jest o tym mnóstwo tematów.

Ale pierwsze jest wymiana świec i przewodów(fajek u ciebie).

Najtańsze rozwiązanie następne to masz pomiar kompresji czy coś się z silnikiem nie dzieje.Ale to masz sprawdzone.

A potem jest sprawdzenie reszty układy zapł.(najlepiej podmienić cewkę z kimś kto ma sprawną)Albo kupienie nowej.Kilka Beru wymieniałem i nie było problemu.

Może tez być problem z układem paliwowym ,czujnikiem temp. i w końcu samym sterownikiem.

Ale moim zdaniem będziesz miał problem z cewką.Ale najpierw wyeliminuj brak tej końcówki.Pytanie gdzie i kto ją zgubił.

Pytanie ile świece mają wyjeżdżone km?

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam, wszystko się zgadza co piszesz tylko jeżeli na końcu sprężynki nie ma tej metalowej końcówki która zapewnia prawidłowe połączenie z świecą a średnica sprężynki na końcu bez tej metalowej końcówki jest większa niż rdzeń świecy to świeca nie ma połączenia bezpośredniego i iskra powstaje nie tylko w komorze spalania ale również pomiędzy luźną sprężynką a rdzeniem świecy. I błędy mogą się sypać.

Pierwsze co to trzeba zapewnić prawidłowy styk,połączenie świecy z cewką zapłonową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale pierwsze jest wymiana świec i przewodów(fajek u ciebie).

 

 

Właśnie to napisałem.Zapomniałem tylko dodać że nie zawsze można kupić fajki ze sprężynkami.A wtedy trzeba coś sztukować.Ja do mojej Mery musiałem przekładać ze starych falek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

W ASO można kupić zestaw za 46zl, są te sprężynki i fajki.

Ta końcówkę skopał wcześniej elektryk jak wykręcił to .

Świece mają miesiąc i może 1tys km.

W ASO twierdzą ze nie mają pewności czy zamiana fajek i sprężyny pomoże. Ale taniej to zrobić na początek niż od razu kupić cewek za 1tys.

Co do samej cewki, jedyny sens to oryginał ???

Na początek będę szukał jednak tego zestawu

post-53046-0-17156900-1475614201_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro błędy pokazały się ponownie te same to 0171 powinieneś sprawdzić szczelność dolotu,wydechu ,przepływka,wtryskiwacze i na końcu sonda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 90tomash

Błędy byly z przed sprawdzenia sprawy z cewka i ta sprężynka.
Zamówilem zestaw naprawczy z ASO za 46 zł plus wysyłka.

 

może ktoś mi wytłumaczyć, dokladnie kwestie z wymiana tego uszczelniacza, to jest tu koło tego koła z napinaczem.. facet z aso mówił, że przy tym przebiegu (154tys) to trzeba wymienic uszcelniacz plus jakas cała piaste chyba bo wymiana samej uszczelki nic nie da

Edytowane przez 90tomash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odkopię trochę temat.

Wczoraj chciałem sprawdzić w jakim stanie są świece (A14XER, 2013, 1.4 przebieg ok 42 tys), Odkręciłem listwę i przy próbie wyciągnięcia wyszła DIS wyszedł ale gumowe fajki zostały na świecach. Dwie sprężynki przykuły moją uwagę bo miały niebieski nalot na opornikach + dość dużo rdzy i ledwo stykały z cewkami. Wyczyściłem to wszystko papierem sciernym. nie mogę jednak ściągnąć tych gumek. Tak mocno siedzą , że gdy chciałem pociągnąć kombinerkami jedna mi się urwała. na rancie. Ktoś wie jaki nr ma ten zestaw naprawczy gumy + sprężynki ? Da się to jeszcze kupić ? Jakieś pomysły na ściągnięcie gumek ze świec również ile widziane.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te gumki zawsze ściągam rękami po wcześniejszym spryskaniu np.WD40 aby dostały poślizgu.

 

A aby je znaleźć 1 minuta.

http://allegro.pl/gumki-cewki-opel-astra-insignia-corsa-mokka-meriva-i7133127702.html

 

Trochę samodzielności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez domkaa
      Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
      Mam Opla Corsę D, 1,3 cdti, 2007r. Dzień przed kluczowym zdarzeniem, na komputerze zmienił mi się licznik km, które pozostały mi do przejechania, na 2 tys i w miarę jazdy ciągle rosły. Następnego dnia w trakcie jazdy silnik wyłączył się i już nie mogłam odpalić. Nie kręci rozrusznik, nie słychać pompki paliwa, na komputerze wyświetlił się błąd F. Po wielu próbach samochód odpalił na kilka minut po około godzinie. Postanowiliśmy odstawić go do elektryka, samochód jechał, dopóki nie najechałam na dziurę. Wtedy znów zgasł. Podejrzewaliśmy konieczność wymiany filtra paliwa, jednak po wymianie samochód już w ogóle nie odpala. Były sprawdzane bezpieczniki i przekaźniki i nie ma sterowania przekaźnikiem K34. Czy wiecie czym to może być spowodowane? Trzech mechaników nie chciało nawet podjąć próby sprawdzenia samochodu... 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.