Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mieszkam w Anglii, mam problem z Oplem astrą 97 r. 1,6 kombi. Byłam u kilku mechaników, żaden nie rozwiązał mojego problemu, wiec próbuje sama szukać przyczyn.

Zaczęło się od tego, że w aucie zaczęły rosnąć obroty na biegu jałowym (nawet do 4 tysięcy), mechanik powiedział, że to wina przepustnicy. Przeczyścił ją i zapieczony silniczek krokowy. Jakiś czas było okej, później problem wrócił. Sprowadziłam z Polski nowy silniczek krokowy i wymieniłam go sama. Na razie jest okej, poza tym, że obroty czasem nieznacznie wzrastają lub spadają. Niestety doszły dodatkowe problemy, takie jak to, że samochód przestał jeździć na gazie (po przełączeniu na gaz albo gaśnie albo wciskając pedał gazu nie przyspiesza), prędkościomierz i licznik przestały działać. Udałam się więc do innego mechanika, który powiedział, że samochodu się nie naprawia tak, że podejrzewamy, że jest to wina czegoś tam i to wymieniamy tylko będzie po kolei wymieniał to co widać. Ponaprawiał przewody od ciśnienia. Po odebraniu auta nic się nie poprawiło tylko doszedł kolejny problem. Przy zmianie biegów zauważyłam cichnięcie wiatraka od ogrzewania i przygasanie świateł. Chciałam sprawdzić kody błędów, ale nie wiem dokładnie jak je odczytać. Rozpoczęcie diagnostyki powinno zaczynać się kodem 12 (kontrolka migać powinna najpierw raz a po sekundzie 2 razy, u mnie miga 10 razy a po sekundzie 2 razy). Wiem, że są kody czterocyfrowe w niektórych samochodach, ale w wyjaśnieniach nie znalazłam kodu 1002, pewnie jest to jako kod 12. Tylko nie wiem jak w takim razie mam odczytywać pozostałe błędy. Proszę o pomoc ;)

Dodam link do filmiku z odczytywania błędów, za jakąś godzinę jak się wgra na youtube.

edit:

Edytowane przez Smoczyca
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozpoczecie diagnostyki kodem 12 dotyczy tylko kodów dwucyfrowych. Ty masz czterocyfrowe, wiec pierwszy kod to 0200 ...

Kazdy jest powtarzany trzy razy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0200

0120

0500

 

http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Pomierzyć by trzeba wtyczkę od wtryskiwacza a szczególnie przed wtyczką gaziarz mógł się wpiąć do wtryskiwacza aby podać sygnał emulowany.

Mogło się to rozłączyć.Jeżeli to jest w porządku o wtryskiwacz do sprawdzenia lub wymiany

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Konbad
      Witam, mam taki problem z Astrą. Silnik 1.4 16v z gazem. Przed wizytą u mechanika ubywało mi płynu chłodniczego, przy wymianie wtrysków lpg z tyłu silnika wąż był mokry i uciekało tamta stroną. Mechanik to naprawił wszystko suche. Ale problem nadal jest, silnik zdrowy, nie pali oleju nie dymi jest dynamiczny. Temperaturę trzyma dobrą. Płynu nie ubywa super szybko, raczej w normalnym tempie. Możecie podpowiedzieć co może być przyczyną?
    • Przez Aetheris
      Witajcie,
      Od pewnego czasu nie działał mi panel w radiu. Nie mogę zmienić stacji, wyciągnąć płyty itd. Jedyne co działa to wyłącznik radia (pokretlo), a radiem steruje na kierownicy. 
      Ostatnio padł akumulator no i teraz trzeba wpisać kod żeby uruchomić radio. Nie mogę jednak wpisać kodu, bo nie działa panel. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Kto może odblokować radio ? Czy mogę wymienić ten element radia jakim jest panel na nowy i będzie działać żeby wpisać kod ? Proszę o pomoc, nie mogę żyć bez muzyki w samochodzie. 
    • Przez Krex98
      Witam forumowiczów, w planach mam sprzedaż mojego signuma i myśle nad astra h opc, mam do Was pare pytań. Jak silnik 2.0t się sprawuje? Oczywiście szukam egzemplarza który nie miał założonej instalacji gazowej. Kolejne pytanie, dowiedziałem się ze opc posiada przycisk „sport”, do niej można zakładać zwykle amortyzatory gazowe czy są jakieś specjalne pod ten pakiet sport, jak to wyglada cenowo? Czy warto patrzeć na egzemplarze koło 200k przebiegu, słyszałem ze przy dużych przebiegach mogą mieć problem z brakiem szczelności silnika? Ostatnie pytanie na co zwrócić uwagę przy kupnie poza sprzęgłem, pracy turbiny i stanu nadwozia/podwozia? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.