Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ordzewiały jest EGR.

 

A gdy ustawisz miernik na mierzenie oporu i przyłożysz do karoserii i do silnika to co masz?

Edytowane przez adam1954

 

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Przemek12

NA mierzeniu oporu między karoserią i silnikiem pokazuje że jest zwarcie. Natomiast ciężko złapać między karoserią a sterownikiem. Trzeba celować żeby natrafić. Wizualnie sterownik jest zaśniedziały. Nie wiem czy ma to sens ale może pasuje go wyjąć całego i przepolerować. Bo sam już nie wiem co to może być. Ale nic innego do głowy mi nie przychodzi

 

No i to jest dobry pomysł.A gdy go będziesz miał wyjętego to śrubkami zmasuj go dobrze z karoserią jako luźny i wtedy pomierz jeszcze raz

 

  • 5 tygodni później...

Witam po dłuższej przerwie. I dalej to samo. Wyjąłem i wyczyściłem sterownik. Poskręcałem i nadal 8v pokazuje. A objawy nadal takie same. Odpala i zaraz zgaśnie. Objawy pasują na uszkodzony czujnik położenia wału. Ale czujnik jest nowy. I na starym i nowym chodzi tak samo. Już sam nie wiem co to może być.


Dodam jeszcze że samochód ma zamontowany alarm. Chyba jest odłączony bo nie daje znaku życia. Ale czy jest możliwe żeby alarm sam z siebie odcinał zapłon?? Gdzie znajduje się centralka alarmu??

 

A kto ci wie jaki masz alarm?Czy fabryczny czy nie?

Co zrobiłeś z ordzewiałym EGR-em?

Czujnik wału nowy i te same objawy? To po dla czego wymieniałeś czujnik bez pomierzenia tak samego czujnika jak jego wtyczki i wiązki?

 

Alarm jest "Enigma". Szedłem po kablach od syreny i znalazłem. Chyba nie fabryczny bo nawet nie ma bezpiecznika w skrzynce. A co miałem robić z egr-em? Nie ruszałem go. Skoro komp nie wywala błędu to pewnie jest dobry. Czujnik kupiłem bo wydawało mi się że to będzie jego wina. Wtyczkę sprawdzałem jest ok. A kabel z czujnika położenia wału idzie bezpośrednio do sterownika?? Oglądałem przy samym czujniku niby jest ok.

 

Gdybyś poczytał to i inne fora to dowiedziałbyć sie że EGR potrafi namieszać bez wywalania błędu.

Tak ordzewiałego EGR już dawno bym roazebrał.

Alarm skoro masz nie fabryczny to jest forum które sie nazywa ,,elektroda,, i tam znajdziesz schematy i porady na tematy alarmów.

 

Piszesz że wtyczkę czujnika sprawdziłeś i jest ok.Jak ją sprawdziłeś?Przedzwoniłeś kable od sterownika do czujnika? Bo ja tak rozumiem sprawdzenie .

 

Wtyczkę sprawdziłem wizualnie czy nie jest uszkodzona. Nie przedzwoniłem kabli. Odpiąłem wtyczkę od zaworu egr i dalej nic. Napięcie w sterowniku dalej 8v. Samochód zachowuje się podobnie. No bo na zdrowy rozsądek egr nie ma wpływu na zapłon. Jedynie podpięty mógłby powodować jakieś zwarcie. Czytałem na forum o egr i jeśli jest coś nie tak sterownik wywala błąd. U mnie dopiero po odłączeniu wtyczki wyskoczyły błędy.


Dzisiaj już mi się nie chce wyjmować egr-a. Zimno w garażu a i egr zlany olejem. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności