Skocz do zawartości
Bedżamin

Popiskiwanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu coś popiskuje pod maską, gdy silnik złapie chociaż odrobinkę ciepła podczas dodawania gazu albo postoju słychać piszczenie. Tak jakby piszczał pasek ale tylko na ułamek sekundy gdy następuje zapłon w cylindrze. Proporcjonalnie do wzrostu obrotów, wzrasta częstotliwość tego piszczenia. ASO powiedziało że to pokrywa zaworów ale nie ma to jakiegokolwiek wpływu na pracę silnika. Jakie jest wasze zdanie na ten temat, warto coś z tym robić czy rzeczywiście nie ma czego się bać? Idzie to jakoś tanio naprawić bo nie ukrywam że trochę irytujące jest te piszczenie. W aso powiedziano mi że tylko wymiana pokrywy na nową czyli ponad 1000zl. Nigdy nie słyszałem o tym żeby gdziekolwiek piszczała pokrywa zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to pasek. Moze byc zatarta rolka od napinacza. Ona napina sie automatycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 stan paska i czy podczas włączania swiateł wzrasta pisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek ma nalatane 70kkm ale nie jest popękany jeszcze. Przy włączaniu świateł nie zauważyłem różnicy ale jak włączę już klimatyzację albo ogrzewanie tylnej szyby to pisk jest głośniejszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pasek osprzętu plus napinacz. Ale może to być też alternator.

Można to sprawdzić zdejmując pasek osprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) w tygodniu zamówię napinacz i pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) w tygodniu zamówię napinacz i pasek

Ale ja najpierw bym sprawdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób jak Rafał radzi bo to objawy 2-znaczne czasem altek stawia taki opór ze pasek sie slizga i nawet jak go wymienisz to nic nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zacznę od ściągnięcia paska i odpalenia silnika na chwilę bez niego. Z tego co widziałem silnik od strony paska jest zabudowany plastikami i chyba nadkolem. Jak wyciąga się te kołki z osłon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiedziałem troche przy tym samochodzie i okazało się że pasek i wszystkie rolki są w dobrym stanie. Winna okazała się membrana w pokrywie zaworów. Żeby było śmieszniej jest ona po drugiej stronie silnika, spod osłony piszczy w taki sposób że byłem cały czas pewny że to z okolic paska. Wiem że idzie kupić samą membranę i ją wymienić przez rozcięcie i potem posklejanie pokrywy z nową membraną, idzie ją dać też do regeneracji za około 300zł ew wymienić całą pokrywę na nową za około 1000zł.

 

10398438_20171227_192835.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.