Skocz do zawartości

Twardość węży chłodnicy A14NET


Gość ziomek1324

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ziomek1324

No właśnie tylko najciekawsze jest to że uszczelka wymieniona, głowica była planowana i sprawdzana na szczelność, więc albo blok pęknięty albo coś z chłodzeniem jest nie tak, w trakcie jazdy temperatura nie przekracza 105*C natomiast jak się zatrzymam to temperatura wzrasta do 115*C, zaczyna bulgotać, a wentylator się nie załącza :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja tylko wtrącę...

1. korek to nie "korek jak korek". Jak będzie niesprawny to auto może się gotować - Adam napisał i ma rację.

2. nie można wykluczyć gotowania się na skutek awarii termostatu - napisał

 

 

nie załącza się wentylator nawet przy temperaturze 113*C.

Wentylator ma swój czujnik temperatury w chłodnicy. Być może czujnik uwalony (powinien być błąd) albo termostat przycięty i się nie otwiera albo wentylatory nie do końca sprawne

3. po to w korku zaworki żeby podnieść ciśnienie w układzie chłodzenia. Im większe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. W tym silniku robocze ciśnienie ukł. chłodzenia to 1,4-1,5 bara więc nie jest małe

4. nie będę komentował sposobu naprawy głowicy bo to Twoje auto i Twoja robota, ale...

 

 

nie palnowalem glowicy ani bloku bo wszystko proste bylo bo sprawdzalem linialem.

 

5. jeśli układ chłodzenia jest ciśnieniowy (a ten jest - ok. 1,5 bara) to na gorącym silniku na pewno wywali płyn. Wesoł, miałem o tobie wysokie mniemanie, ale rozyebałeś mnie że nie może. Odpowiedz mi zatem tylko na jedno pytanie: po jaki uj na korku jest ostrzeżenie, aby nie odkręcać go na gorącym???

 

Reasumując:

kolega sprawdzi sobie termostat i sprawność opornicy wentylatora... niestety aby do niej się dostać trzeba wywalić stelaż z wentylatorami bo jest od spodu. OPCOMem powinno się dać zrobić testy wentylatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesoły temat korka już żeśmy nie raz przerabiali (też miałem nie jednego VAG-a benia i diesel - tam od razu widać upg) w opelkach jest troszkę inaczej.

Ziomek właśnie zrobił UPG i ma inny dylemat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziomek1324

Termostat również został wymieniony, został jeszcze wymieniony czujnik ten który jest nad skrzynią biegów (wchodzi do króćca wodnego), zostaje jeszcze sprawdzenie drugiego czujnika (w chłodnicy) i tej opornicy. podpowie ktoś w jaki sposób to zrobić? wystarczy pomiar rezystancji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar rezystancji może być złudny. Wielokrotnie miałem przypadki, że do ok. 85-90*C czujnik pokazywał poprawne wartości, a przy temp. 95*C nagle zaczął pokazywać 140*C - pojawiał się komunikat "silnik przegrzany - wyłącz silnik".

Podgląd parametrów udzieli odpowiedzi czy z nim ok.

Opornica wentylatorów jak pisałem - trzeba zwalić wentylatory z chłodnic. Przesrana robota. Tu wystarczy pomiar, bo po kolei powinny być coraz mniejsze wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienia nie sa jakies duze . I jest to robione tylko na nadcisnienie. Wystarczy zreszta rozebrac sobie taki korek by to stwierdzic.

 

 

 

No właśnie rozbierałem tak korek od AF jak i od Felicji.

I ja widziałem tam dwa zaworki.A rozdwojenia wzroku nie miałem.

I ja tak w AF jak i w Felicji po wyczyszczeniu korka nie musiałem robić wymiany UPG.

Tak dla przykładu na szybko co znalazłem to wrzucam jeden korek od forda drugi od AG.

Ile tam zaworków widzisz?

Bo ja dwa

 

No i twoja teoria tylko nadciśnienia.

A to dla czego spada ciśnienie w układzie gdy silnik zgasisz?

Według twojej teorii ciśnienie raz nadmuchane do układu powinno zostać gdyby nie było drugiego zaworka.

A co się dzieje gdy przychodzisz do zimnego auta.?

Masz ciśnienie czy węże są flaki?

No i zobacz jaki jest materiał nauczania na dziale eksploatacji pojazdów

 

 

post-37019-0-87138700-1518210525_thumb.jpg

post-37019-0-47988200-1518210530_thumb.jpg

post-37019-0-01724600-1518215418_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Odświerzam temat. MAM Opla Astrę 1,6 turbo 180km. Od jakiegoś czasu mam wysokie cisnienie w zbiorniku wyrownawczym węże  są twarde. Wymieniłem chlodnicę, wymieniłem termostat, wymienilem korek od zbiornika wyrownawczego, i nawet zdjałem pompę wody zeby sprawdzić czy na 100% Jest sprawna

Całe naprawy kosztowały mnie już grubo ponad 1000 zł. Robilem 3 razy testy na CO2 w układzie chłodzenia nic nie pokazuje, masła pod korkiem nie mam. Wiatrak zalacza się na postoju na chwilę i sie wyłącza. 

Proszę o mądrą odpowiedź bo chyba mi została juz tylko UPG 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Samok, czy coś robiłeś dalej w temacie?

Mam podobnie jak Ty twarde węże.  Ostatnio po jeździe jak chciałem upuścić ciśnienie ze zbiorniczka i lekko poluzowałem korek to wywaliło mi 1l płynu przez przelew zbiorniczka.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, opamiętajcie sie...

 

Godzinę temu, Mario92 napisał:

Mam podobnie jak Ty twarde węże. 

Zawsze będą twarde, bo układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Podczas normalnej pracy panuje tam ok. 1,4 bara więc węże muszą być twarde.

Kwestia doświadczenia przy diagnozowaniu pozwoli ocenić, czy są twarde jak należy czy jest coś nie halo.

 

Godzinę temu, Mario92 napisał:

po jeździe jak chciałem upuścić ciśnienie ze zbiorniczka i lekko poluzowałem korek to wywaliło mi 1l płynu przez przelew zbiorniczka.

Weź sobie zobacz ostrzeżenie na korku.

WARNING! Never open hot

UWAGA Nigdy nie otwierać na gorącym

Jest to normalne zjawisko w kazdym aucie. W układzie jest ciśnienie, rozszczelniasz, wywala.

 

22 minuty temu, wesol napisał:

Uszczelka pod głowicą. Pcha spaliny pod dużym obciążeniem silnika w układ wodny. Ciśnienie wzrasta i wywala zbiorniczkiem.

Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem...

Napisz mu jeszcze że ma silnik do wymiany.

 

Litości ludzie, przestańcie panikować. Jeśli nie wiecie czegoś, to poczytajcie albo sprawdźcie u kogoś a potem dopiero panikujcie.

Jakby w układzie nie było cisnienia żadnego czyli węże flaki, to silnik by sie ugotował jeszcze przed otwarciem termostatu - a14net, a16/18xer mają termostaty 106*C i MUSI być w układzie cisnienie.

Z lekcji fizyki sobie przypomnijcie, że temperatura wrzenia zależy od ciśnienia. Na Mount Everest woda wrze w temperaturze 72-73*C io dlatego tu podnosi się w układzie cisnienie, żeby wrzenie miało miejsce >110-115*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności