Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem jakies 2 lata temu Astre G z silnikiem Z16SE Z 2002R .Auto miało wtedy 195 tys km i brało olej przy przebiegu 207 tys zrobiłem remont dołu zestaw pierscieni i nowych panewek i regeneracja góry docieranie zaworów i nowe uszczelnienia w całym silniku.Problem który wystepuje od czasu zakupu to minimalne falowanie obrotów przez ktore podejrzewam,ze auto czasami wariuje zwłaszcza gdy dojezdzam do skrzyżowania i redukuje pieg na nizszy lubi szarpna zadławić się,podskoczyc.Po remoncie silnik chodzi jak nowy oprócz osprzetu,który nawala.Wymienie rzeczy,które w pewnym stopniu poprawiły się po moich naprawach i króre,też były zbędne.

 

Nowa cewka zapłonowa Delphi-niepotrzebna wymiana na starej też chodzil,a teraz mam wrażęnie,że mnie prąd kopie,moze to wina tych dzisiejszych syntetycznych ubrań

Nowe świece 4 el.takie jak na 1 montaż oryginalne GM

Czyszczenie odmy,przepustnicy,Egr,wymiana uszczelek weży odmy,węży dolotowych,nowe opaski zaciskowe,lewego powietrza podczas plakowania brak

Nowa sonda lambda na 1 banku Delphi praca i parametry się poprawiły 

Nowe przewody zapłonowe Bosch 

Naprawa sterownika silnika 

Wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej GM

Te usterki zostały usunięte i auto trochę stabilniej zaczeło pracować,mocy dostał jak się dotarł po remoncie

Aktualnie jezdze na świecach NGK,Które maja 1 el. i zostały zamontowane podczas remontu przy 207 tys.km i nowej cewce.

Sprawdzałem stan świec wygladaja na zbyt bogata mieszankę są ciemne zakopcone silnik raczej się już dotarł,olej wymieniony na 5w30 dexos.Po wyczyszczeniu swiec lepiej sie zbiera.

 

Dzisiaj zacząłem diagnostyke Chinskim clonem op-com załączam wam informacje i stwierdzam chyba padła druga sonda,albo katalizator jest zapchany.Osprzęt ogólnie wydaje się byc ok.Częśći,które używam przy naprawach są tylko najwyższej klasy zamienniki albo części oryginalne.Na jedenym ze zdjec widać,że spalanie występuje spalanie stukowe,wczoraj odpalił jakby mial wypadanie zaplonów,ale po minucie sie ustabilizował.Przed remontem czasami rano zapalał jakby miał przerwę na obwodzie czujnika wału korbowego.Kiedys na diagnostyce pokazało mi,że czujnik wałka rozrzadu ma sporadyczne przerwy na obwodzie.Wyczyscilismy wszystkie czujniki i wtyczniki,gniazda i sie poprawiło.Myślałem też o przestawionym rozrzadzie wa wale i kazałem przy remoncie silnika to sprawdzić niby jest ok,ale nie widziałem zeby cos tam ktos odkrecał.Nie wiem ile te auto ma nalatanych km,ale silnik przede mna był już robiony pierscienie i regeneracja głowicy juz tu miala miejsce sam mechanik mi to powiedział.Temat juz chyba wyczerpałem sprawdzcie załączniki i podpowiedzcie cos,ale musicie miec na uwadze,ze wiecej jak podstawowe rzeczy zostały juz zrobione. Z racji braku laptopa meczylem sie stacjonarnym w garazu.Kolejna sprawa to taka,ze nie wszystkie błędy pokazuje sterownik silnika jak bylo te wypadanie zaplonów przez chwile wczoraj to tego nie zapisal w pamieci i z ta sonda jest cos nie tak na 2 banku,bo na desce nie ma checka a na kompie juz jest. 

 

Ogólnie z tego co tutaj widzimy to jest do ustawienia zapłon,wystepuje spalanie stukowe,falowanie obrotów,swiece maja za bogatą miesznke po 500 km z blyszczacych robia sie czarne a w komorze spalania czysto nie jest bo widzialem przez gniazdo swiec zapłonowych.Podczas rozruchu czuć benzyną,lekki dymek bialy  na zimnym silniku.Niech się wypowie jakiś spec od tych silników ,bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł.Ktoś wie jak ustawić zapłon w tym silniku? W starych astrach były jakies stopnie na kole zamachowych cos slyszalem a tutaj to chyba elektryka ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Proszę o pomoc

 

Link jest poniżej 

 

https://photos.app.goo.gl/gShLcrCwoqpbKw38A

 

2Akp3li8Xmwzt4sIqEGRv4tP1PxxfmOJ6D2tQq1AqhvDqlYJ6IyGlIro-gFdILKPq74zdY4YZXniP5ItMUPSXq-RgGLVcNTa0UBPEymVVwNxd6t5DUWFdDWd_UK9LctDFqBnOHQTTECjgaYvn_IgnV8yG1X_GXRZ0hm2pYcyTo1_cXwDzdfd93yDtHYXD7Jzml6frlafWudND3DCC05ul6tC3TEBKqFdg0K_-sSAveqzNdNtMpBJ7HpQFsf7KX0xqsfZPiJU3Svmzdjvu8O6u3-WyaD0PFPJNlN39w_oRBc3zs_9CKCvO3YKMzStJEKT09DuNEHeWiDq5M4kMJHSlw-sBaz1_I6cipqBHwcOv8VtprBkrs1cwmh6prTIk5WyYC2JMKOK9gQTxQuQ

Edytowane przez Bobicar

 

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 minut temu, adam1954 napisał:

Na razie nic nie widzimy.

Chcesz aby ktoś coś poradził to parametry wstaw tak aby były na forum.

A nie kazuj komuś szukać na różnych stronach

Przecież jest link do całej galeri z filmikami i zdjciami .Nie bardzo wiedziałem jak tu dodac bo jestem tu nowy a limit rozmiaru bardzo mały 

 

19 minut temu, adam1954 napisał:

Jeżeli tak uważasz to zobaczymy czy komuś się będzie chciało tam zaglądać.

To gdzie mam to dodac?Pliki zajmują prawie 2 GB 

 

 

 

 

Tak jak ja dodałem

Otworzyłem link i skopiowałem już dwa pliki .

Czyli otwórz na nowej karcie , kopiuj obraz i wklejaj do tematu

Każdy obraz osobno.

Ale wtedy masz większą pewność że ktoś to przeglądnie.

Ale w sumie jak na to patrzę to nie wiele to mówi w porównaniu z zapisem danych czyli Live data

 

2 minuty temu, adam1954 napisał:

Tak jak ja dodałem

Otworzyłem link i skopiowałem już dwa pliki .

Czyli otwórz na nowej karcie , kopiuj obraz i wklejaj do tematu

Każdy obraz osobno.

Ale wtedy masz większą pewność że ktoś to przeglądnie.

A FILMY?

 

A film np. pokazujacy pracę sond jest mało czytelny.

Filmy się wkleja na Yotube i wtedy wklejasz adres tego filmu

Ale odnośnie błędu sondy to sprawdź miernikiem grzałkę ,jaką ma oporność i czy dostaje prąd od sterownika.

Jest pisane na forum jak to zrobić .

Najlepiej zrób zapis danych i wklej na forum.

Wtedy będzie dokładniej widać wszystko.

https://forum.opel24.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=15722

Tak jak zrobił to Tadekfo

 

  1. 3 minuty temu, adam1954 napisał:

    A film np. pokazujacy pracę sond jest mało czytelny.

    Filmy się wkleja na Yotube i wtedy wklejasz adres tego filmu

    Ale odnośnie błędu sondy to sprawdź miernikiem grzałkę ,jaką ma oporność i czy dostaje prąd od sterownika.

    Jest pisane na forum jak to zrobić .

    Najlepiej zrób zapis danych i wklej na forum.

    Wtedy będzie dokładniej widać wszystko.

    Wszystkie pomiary danych na zimnym i cieplym silniku mam na filmach.Musi dostawać prad od sterownika skoro na interfejsie zczytalo mi ta sondę .Na właczonym silniku mam sprawdzic ta opornosc ?Na filmie wszystkie parametry sa pokazane nawet jakie napiecie idzie w danej chwili do tego czujnika. 

 

Masz błąd od grzałki.

A wtedy masz do sprawdzenia wiązkę , grzałkę i na końcu wymiana sondy lub usterka sterownika.

Dla tego pisałem abyś pomierzył.

Ale skoro wiesz lepiej.:D to co ja mogę.

 

 

9 minut temu, adam1954 napisał:

A film np. pokazujacy pracę sond jest mało czytelny.

Filmy się wkleja na Yotube i wtedy wklejasz adres tego filmu

Ale odnośnie błędu sondy to sprawdź miernikiem grzałkę ,jaką ma oporność i czy dostaje prąd od sterownika.

Jest pisane na forum jak to zrobić .

Najlepiej zrób zapis danych i wklej na forum.

Wtedy będzie dokładniej widać wszystko.

https://forum.opel24.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=15722

Tak jak zrobił to Tadekfo

Nie mam juz jak zrobic tego zapisu,bo do diagnostyki uzywałem nie swojego interfejsu i nie mam laptopa.Na potrzeby tego filmu wywleklem specjanie z domu stacjonarny komputer a interfejs podpinał znajomy,który mieszka daleko ode mnie.

 

Ale to było by dokładniejsze.

Jeżeli masz miernik to pomierz jak pisałem sondę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności