wesol Opublikowano 30 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 Pisałem wiele razy że nie bawimy się pedałem gazu podczas zapisywania danych. Masz na jedynce lub dwójce tylko sprawić by auto jechało powiedzmy 15-20 km/h i wtedy zapiąć 4 lub 5 biegu odrazu, puścić sprzęgło i wcisnąć pedał gazu w podłogę. Tak trzymać, zapisywać dane aż się auto rozpędzi. Pik doładowania nawet 3 barowy na ułamek sekundy nic nie znaczy. Przeplywki z zamiennika dość często mają wskazania podwyższone niż na ori sprawnej. Przez to przelewają paliwem w dolnym zakresie obrotowym dając oczewiscie wrażenie większego kopa ale zasyfiaja turbinę itd oraz dużego Batorego z wydechu. Jednym słowem nic dobrego. Ten sam efekt jest jak rozwiercisz przeplywke by powietrze przepływające miało większy flow na element pomiarowy. Są skróty klawiszowe na windowsa by ten nagrywał nawet filmik z pulpitu więc możesz nawet tak rejestrować dane. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Zrobiłem test tak jak pisałeś. 4bieg i but. Kąty wtrysku i masa paliwa pokryły się. Spadło natomiast doładowanie z 0.99bar a jak but to 0.96bat. . Dodam że jak robiłem ten test to brat jechał za mną drugim autem i powiedział że vectra w pewnym momencie mocno zaczęła kopcić na czarno . Sprawdziłem jeszcze raz dolot. Ale tym razem nie że zatykam dolot i silnik gaśnie-tylko na metalową rurę od turbo dałem dętkę i pompowałem...ciśnienie wzrastało . Psikałem dolot pianą brak bąbelków a i ciśnienie po ok.30min nie spadło(Napompowałem do 1.2bar i tak się trzymało). Czystym przypadkiem spostrzegłem że trzpień od EGR jest jakoś dziwnie usyfiony jak by kuż i piasek. Tulejka pod EGR też brudna. A dolot czysty. Wyczyściłem w środku tulejkę oraz trzpień EGR zrobiłem ok.120km kontrola i znowu jak by kurz i piasek osadził się na trzpieniu EGR i tulejce. Zdemontowałem kol.wydechowy razem z turbo i na kanale doprowadzającym spaliny do EGR też był kurz i w dotyku jak by piasek. Z kąt to się tam wzięło przecież tam nie powinno być żadnego syfu-nie licząc syfu ze spalin. Aha pozostałe 4 kanały wydechowe były całe tłuste od sadzy. Głowice remontowałem jakoś 2tyś.km temu turbo też było robione. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Cytat z VKP Cytat leniwe wkrecanie się na obroty -to brak powietrza przez usterke WG ,nieszczelność dolotu ,walnieta przepływka która zaniża objetość powietrza zasysanego przez Turbo lub prozaiczne zabrudzenie filtra paliwa skutecznie blokujące jego przepływ w wymaganej ilości. Rozwiń U mnie filtr paliwa i powietrza wymieniony. Szczelność dolotu sprawdzana zarówno zatykając dolot jak i wdmuchując powietrze.Dolot szczelny. Usterka WG,wykluczam,bo podpinałem podciśnienie pod gruszkę a dodatkowo dołożyłem spręzynę by było max.zamknięte. Wywala p1125 przy ok.3tyś rmp. Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709524 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 W dniu 4.08.2019 o 06:09, omega napisał: Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy. Rozwiń Chcesz jeszcze ze 3 do kolekcji? Nie ważne, ile ich masz, ważne co taki element pokazuje podczas pracy na swoim stanowisku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 W dniu 4.08.2019 o 06:31, ja37 napisał: Rozwiń Skoro puszcza kopciucha to przeplywka nie ogranicza podlania paliwem. Albo wtrysk paliwa jest w niewłaściwym momencie albo powietrza mało. Doładowanie na poziomie 1900-1960 mbara jest dla dth prawidłowe. Albo źle rozpyla paliwo, niskie ciśnienie otwarcia wtrysków abo niewłaściwy moment otwarcia mi to wygląda w tym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Wesol ... sumie co mi szkodzi wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia(25zł/szt.bosch servis to chyba nie majątek?). Myślę że max.godzina roboty i wtryski wyjęte. A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 W dniu 5.08.2019 o 17:30, omega napisał: A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę? Rozwiń Czytanie forum cię nie interesuje? https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 No w 2.0 raczej tak szybko wtrysków nie wyszarpiesz z głowicy. Przeplywke to zawsze można zmistkowac, podać napięcie na linie zwrotnej i nie będzie ciąć dawki paliwowej. Ale tak jak Grześ raczej nie tu jest problem. Niskie wartości będą na przepływie jak turbo nie pompują albo słaby przedmuch na głowicy bo tam żeby powietrze weszło do komory to muszą spaliny wpierw wyjść. Czyli jeśli zawory się nie otwierają za dobrze czy przypchany wydech to maf będzie mieć niskie wskazania. Tak samo jak jest dziurka na rurze za przeplywka. Dziurka taka jak kuna by pogryzła. Itd itd. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709589 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Takie wtryskiwacze mam. Jutro podeślę kartkę z protokołu wtryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Takie coś mam... Wtryski ponoć dobrze rozpylają nie leją. Oczywiście podkładki i uszczelniacze na wtryski dałem nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/13/#findComment-709662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.