Skocz do zawartości

Szarpanie poniżej 3 tysięcy obrotów


Gość pietrzyk99

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pietrzyk99

Cześć.

Posiadam astre h 1.6 105 KM, 2004, benz/lpg.

Problem:

Samochod szarpie podczas ruszania oraz podczas puszczania sprzęgła poniżej 3 tysięcy obrotów. Szarpanie polega na tym, ze gdy jadę na obrotach poniżej 3 tysiące i puszczę pedal gazu samochodem bujnie przód-tył. Nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie. Powyżej 3 tysiecy obrotów po puszczeniu pedalu gazu szarpania nie ma.

W samochodzie wymienione zostały swiece i filtr powietrze. Nie pomogło.

Zaslepilem rowniez egr.

Powodem zaślepienia był fakt, że po odpieciu wtyczki egr samochod raz jezdzil bez zarzutu a raz szarpal. Niestety zaslepienie nie pomoglo. Slyszalem, ze podobno moze byc dawana zla dawka paliwa jesli egr nie dziala a nie zostal wylaczony elektronicznie - bo nie zostal.

Mam zamiar wyjac ponownie egr i dokladnie wyczyscic i wymoczyc cześć mechaniczną w nitro.

Czytałem też, że może to być przednia i tylnia poduszka silnika.

Jednak nie wiem czy wymieniac skoro mialem chwilowo spokoj po odpieciu wtyczki egr.

Czy macie jakies doswiadczenia i pomysły?

Proszę o pomoc.

 

Edytowane przez pietrzyk99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak pracują klapki w kolektorze?

Jak pracuje EGR?

Jak pracuje przepustnica?

Jak pracują sondy?

Jak pracuje czujnik MAP?

Tego się dowiesz robiąc jazdę z podpiętym komputerem w tych okolicznościach.

Chyba że lubisz poruszać się po omacku a wtedy będziesz sobie tak wymieniał i czyścił pół silnika.

A jeszcze jakie są luzy zaworowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrzyk99
13 minut temu, adam1954 napisał:

Jak pracują klapki w kolektorze?

Jak pracuje EGR?

Jak pracuje przepustnica?

Jak pracują sondy?

Jak pracuje czujnik MAP?

Tego się dowiesz robiąc jazdę z podpiętym komputerem w tych okolicznościach.

Chyba że lubisz poruszać się po omacku a wtedy będziesz sobie tak wymieniał i czyścił pół silnika.

A jeszcze jakie są luzy zaworowe?

Czy możesz polecić kogos dobrego kto to sprawdzi w Toruniu?

Edytowane przez pietrzyk99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat podawałem na forum. Należy zdjąć kolektor ssący i sprawdzić kanały od EGR w kolektorze. Z16XEP ma kanały w kolektorze, Z16XE1 ma flanszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrzyk99

Czytalem gdzies juz to co Arkos napisal ze tak moze byc. Egr zaslepilem ale nie wylaczylem elektronicznie. W sensie w systemie. Kolektor ssacy to ten na ktorym jest przykrecona przepustnica czy egr?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adam1954 napisał:

Arku nawet przy zaślepionym EGR by to się działo?

Tak. Sterownik otwiera EGR doprowadzając nadmiarową ilość powietrza i nie będzie mu się to zgadzać. Przy pełnym bucie szarpania nie powinno być, bo EGR jest zamknięty i silnik dostaje powietrze tylko z dolotu.

 

Godzinę temu, pietrzyk99 napisał:

Kolektor ssacy to ten na ktorym jest przykrecona przepustnica czy egr?

Zobacz, jaka magiczna sztuczka:

https://www.google.com/search?q=kolektor+dolotowy+z16xe1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjxzvuIquvgAhWMwqYKHa_VB08Q_AUIDigB&biw=1920&bih=937#imgrc=oX7h_3UDYwZXhM:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrzyk99

Jestem amatorem a nie mechanikiem. A na mechanikow nie mam juz sily. Mam silnik Z16XEP. ArKos napisales ze kanaly sa w kolektorze. Rozumiem, ze kolektor to ten na ktorym przykrecona jest przepustnica a nie egr? Pytam bo przepustnica jest w sporej odleglosci od egr. Jesli jest tak jak mowie to czy odkrecenie gornej czesci kolektora wystarczy zeby wyczyscic te kanaly?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdemontować cały kolektor. Kanały są na styku kolektora z głowicą. Do tej pracy wymagany jest podnośnik lub kanał, bo kolektor od dołu jest przykręcony do bloku.

1 godzinę temu, pietrzyk99 napisał:

na mechanikow nie mam juz sily

Robiliśmy to dziesiątki razy.

https://www.facebook.com/serwisopelford/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrzyk99
W dniu 5.03.2019 o 20:10, ArKos napisał:

Trzeba zdemontować cały kolektor. Kanały są na styku kolektora z głowicą. Do tej pracy wymagany jest podnośnik lub kanał, bo kolektor od dołu jest przykręcony do bloku.

Robiliśmy to dziesiątki razy.

https://www.facebook.com/serwisopelford/

Za daleko mam do Was. Dzis bylem u mechanika i powiedzial ze kolektor benzyniakow nie zachodzi nagarem i ze sie go nie czysci. Tacy mechanicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności