Skocz do zawartości

Szarpanie poniżej 3 tysięcy obrotów


Gość pietrzyk99

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość pietrzyk99
2 godziny temu, ArKos napisał:

To pokaż cymbałowi to:

 

Albo zdjęcia sztuk dwie:

 

 

1.jpg

2.jpg

A ile u Was to kosztuje? W sensie czyszczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robocizna ok. 200zł + komplet uszczelek. Czas trwania ok. 3 godziny. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy jeśli zajdzie konieczność +50zł.

Może nie jesteśmy najtańsi (porównując do Staśków w stodole) ale jesteśmy najlepsi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrzyk99
1 godzinę temu, ArKos napisał:

Robocizna ok. 200zł + komplet uszczelek. Czas trwania ok. 3 godziny. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy jeśli zajdzie konieczność +50zł.

Może nie jesteśmy najtańsi (porównując do Staśków w stodole) ale jesteśmy najlepsi :)

Jutro zdejme egr, wyczyszcze bardzo dokładnie odslepie i zamontuje. Jeśli nic to nie da (a niestety zakladam, że nie da) to popytam w mojej okolicy. Jestem z Torunia. Jesli nie znajdę nikogo to przyjade do Was. Bo już mam dość tego auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 8.03.2019 o 17:56, ArKos napisał:

Robocizna ok. 200zł + komplet uszczelek. Czas trwania ok. 3 godziny. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy jeśli zajdzie konieczność +50zł.

Może nie jesteśmy najtańsi (porównując do Staśków w stodole) ale jesteśmy najlepsi :)

A ja mam pytanie czy przy zaślepionym egr albo odpiętej wtyczce szarpanie powinno ustąpić? bo już robię wszystko z tym samochodem a szarpie dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam taki zamiar tylko nie jestem pewny czy w silniku z16xep jest to możliwe? Bo po takim czyszczeniu kanały znowu się zasyfia i robota od nowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos ma wiedzę bo robi to na porządku dziennym, żeby samemu zabierać się za takie rzeczy trzeba rozumieć dokładnie zasadę działania danego osprzętu, EGR wprowadzili po to żeby spaliny z kolektora wydechowego zostały dokładniej przepalone, więc z kolektora wydechowego wracają poprzez EGR do kolektora ssącego i są dopalane, dalej czyszczone przez katalizator, czy inne filtry DPF/FAP, mówienie że benzyna nie zostawia jakiegoś osadu/nagaru jest błędne. Nie w każdym silniku zatkanie EGR-u rozwiąże problem, bo są przypadki w większości, że trzeba wyprogramować z ECU. Ale to już wyżej napisane, jest tak że jak jakaś sonda padnie, czy przepływomierz i już komputer zapodaje inną dawkę powietrza czy paliwa a spalanie takiej mieszanki na pewno służy szybszemu osadzaniu się nagaru.

 

Tak od siebie mogę polecić Ci zmniejszenie przepływu spalin przez EGR do kolektora ssącego, stosując w miejsce zwykłej uszczelki/podkładki podkładkę o zmniejszonym przepływie przykładowo zaślepić o jakieś 50%.Ja też przerabiałem temat u siebie w 1.9CDTI i dopiero taki zabieg uwolnił mnie od szarpania. Nie zaszkodzi samodzielnie wykonać i podmienić, jeśli masz warunki i dostęp, to nic nie kosztuje, tylko trochę czasu. 

 

Zaraz pewnie dostanie mi się za to, ale myślę że warto spróbować. 

 

Tu mój link z tematem:  

 

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, WariatPSM napisał:

EGR wprowadzili po to żeby spaliny z kolektora wydechowego zostały dokładniej przepalone

Tak naprawdę recyrkulacja gazów obniża ilość szkodliwych substancji wydalanych z tłumika, czyli ekologia.

 

51 minut temu, WariatPSM napisał:

Nie w każdym silniku zatkanie EGR-u rozwiąże problem, bo są przypadki w większości, że trzeba wyprogramować z ECU

Dokładnie tak. EGRy starszej generacji, sterowane podciśnieniowo, bez problemu się zaślepia i nic więcej nie trzeba robić. EGRy nowsze, elektryczne czyli z czujnikiem otwarcia, monitorują swój stan i sterownik silnika korelując ilość wpuszczonych gazów z ilością zassanego powietrza robi mieszankę. Zaślepiony EGR który jest otwarty spowoduje błędne wyliczenia przez ECU i zacznie walić błędami. Lambda poda info o zawartości tlenu w spalinach i nie będzie się zgadzać z zadanym algorytmem.

 

51 minut temu, WariatPSM napisał:

mogę polecić Ci zmniejszenie przepływu spalin przez EGR do kolektora ssącego, stosując w miejsce zwykłej uszczelki/podkładki podkładkę o zmniejszonym przepływie przykładowo zaślepić o jakieś 50%

Działa to w dieslu. W benzynie nie będzie działać poprawnie - tak uważam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie próbowałem już jeździć z odpiętą wtyczka- szarpanie występuje, egr zaślepiony podłączony- szarpanie występuje, egr zaślepiony wtyczka wypięta- szarpanie występuje, egr niezaślepiony podłączony- szarpanie jakby mniejsze ale po jakimś czasie wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.Także pozostaje mi tylko albo wyczyścić kanały egr albo wywalić go całkiem z ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności