Gość laki7 Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Skrzynia f12 pasuje do silnika x16szr tak więc i wszystkich small blocków z x18xe ,z18xe i z18xer włącznie .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-706999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Skrzynia skrzynią, a zamach, rozrusznik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 22 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Zamach z 1,6 8v wchodzi na obudowę skrzyni f12 z agili , wieniec jest takich samych rozmiarów jak silnika 1,0 12v a same rozruszniki są identyczne , malutkie marki valeo . Podejrzewam że wejdą wszystkie zamachy z silników pracujących na skrzyni f13 oraz jednym typie f17 z mniejsza obudową sprzęgła . Sama tarcza z x16szr także ma pasujący wieloklin na wałek skrzyni f12 , z y17dt już nie . Ori zamach z agili ze skrzyni f12 ma łożysko na wałek , inne oplowskie z epoki już nie . Co chodzi o sam wybierak biegów w skrzyni f12 to napewno nie podejdzie do skrzyni f13 . Chcąc zamontować skrzynię f13 do agili trzeba zmienić wybierak biegów na współprtacujący z linkami i ewentualnie łożysko z hydro na linkę . Otwory w skrzyni na łapę tylną są , podobnie jak i na lewą z boku . Niestety nie wiem czy potrzeba łapy z silnika z10,12xe czy z 1,3 diesla , ponieważ są inne . Nie przymierzałem także które półosie podchodzą na skrzynie f13 . Jeśli grubsze z diesla to konieczna jest też piasta z diesla - wieloklin ma wiekszą średnicę . Jeśli chcieli byśmy zamontować do agili silnik z centralną łapą silnika , np z astry g , możemy wykorzystać ori poduszkę z budy agili - w pb i on są takie same . Mając silnik z łapą mocowaną z boku silnika np. astra f lub vectra b po wstępnych pomiarach powinna nam podejść łapa z poduszką astry f - z vectry b jest za długa . Miejsce mocowania silnika z łapą ze starej astry wypada od spodu prawej podłużnicy . I tu także wiercenie nowych otworów montażowych , spawanie nakrętek i ewentualnie tulejki dystansowe regulujące poziom silnika od strony rozrządu . Nie sprawdzałem bocznej łapy od corsy b .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Kolejne niespodzianki przy budowie 1,7 m-dti . Z racji mocno rozbudowanej a w szczególności wyższej pompy mechanicznej zawadza o wystający do tyłu kolektor dolotowy . Na sztywno wejdzie ale nie można regulować konta wtrysku . Tak więc ssący na zewnątrz w celu zobaczenia co z tym fantem zrobić . Tu kompletne zaskoczenie . Kolektor składa się z dwóch części . Pierwszej komorowej i drugiej wlotowej z ośmioma otworami z czego cztery są praktycznie w 90 procentach zaślepione . Ekologia i klapki dla ubogich . Na szczęście w 2004r opel wprowadził silnik 1,7 cdti z mniej wystającym dolotem z wlotami do głowicy o pełnym przekroju . Części zostały zamówione . Wlot egr w kolektorze wydechowym został zaślepiony a odma dostanie zewnętrzny separator i nic nie będzie już zanieczyszczać dolotu .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Zdjęcia jakies rób. Szczególnie przy takich historiach porównawczych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Zdięcia mam . Już nawet dwa razy przymierzałem się do umieszczenia ich tu . Niestety poległem . Lepiej jednak wychodzi mi grzebanie w smarach . Ostatnia nadzieja w siostrzenicach . Mocno je poproszę to pewnie uda się nam coś zmajstrować . Mi brak cierpliwości chyba .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Poślij mi je na maila to je wstawię   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707150 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Na weekendzie zapadła decyzja o kupnie następnej agili , tym razem dla bratowej . Brat , także zwolennik prostych konstrukcji , posiadacz bory z silnikiem 2,0 8v uznał że będzie to idealny pojazd dla swojej żony . Wymagania to silnik 1,2 , jak najładniejsza blacha i wnętrze , zawieszenie i silnik może być do roboty , a i jeszcze kolor -najlepiej srebrny - to już sugestia jego kobiety . Do mnie na półkę trafiły felgi aluminiowe o wyglądzie stalówek 15 6j et18 i najważniejsze wadze 5,0kg szt. Niestety o rozstawie 4x108 - trzeba wiercić otwory i zastosować podkładki stalowe pod śruby . Różnica w wadze w porównaniu do ori felgi 15 z astry to 4,2kg , czyli prawie 17kg nieresorowanej masy - dużo . Przy tym et napewno trzeba będzie rolować ranty błotników . Przyzwyczajony do krótkiego mechanizmu zmiany biegów w bmw kombinuje short shifter do agili - powinno się udać .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 5 godzin temu, laki7 napisał: wiercić otwory i zastosować podkładki stalowe pod śruby To nie jest dobry pomysł. Nie mam pewności, ale może pływające złapią ten wymiar.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Tyle raczej pływające nie dadzą radę. Wiercenie felg to raczej słaby pomysł. Opel ma centrowanie po otworach felg a otwór na piastę jest tylko ułatwiający montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.