Skocz do zawartości

Agila A swap


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zamach z 1,6 8v wchodzi na obudowę skrzyni f12 z agili , wieniec jest takich samych rozmiarów jak silnika 1,0 12v a same rozruszniki są identyczne , malutkie marki valeo . Podejrzewam że wejdą wszystkie zamachy z silników pracujących na skrzyni f13 oraz jednym typie f17 z mniejsza obudową sprzęgła . Sama tarcza z x16szr także ma pasujący wieloklin na wałek skrzyni f12 , z y17dt już nie . Ori zamach z agili ze skrzyni f12 ma łożysko na wałek , inne oplowskie z epoki już nie . Co chodzi o sam wybierak biegów w skrzyni f12 to napewno nie podejdzie do skrzyni f13 . Chcąc zamontować skrzynię f13 do agili trzeba zmienić wybierak biegów na współprtacujący z linkami i ewentualnie łożysko z hydro na linkę . Otwory w skrzyni na łapę tylną są , podobnie jak i na lewą z boku . Niestety nie wiem czy potrzeba łapy z silnika z10,12xe czy z 1,3 diesla , ponieważ są inne . Nie przymierzałem także które półosie podchodzą na skrzynie f13 . Jeśli grubsze z diesla to konieczna jest też piasta z diesla - wieloklin ma wiekszą średnicę . Jeśli chcieli byśmy zamontować do agili silnik z centralną łapą silnika , np z astry g , możemy wykorzystać ori poduszkę z budy agili - w pb i on są takie same . Mając silnik z łapą mocowaną z boku silnika np. astra f lub vectra b po wstępnych pomiarach powinna nam podejść łapa z poduszką astry f - z vectry b jest za długa . Miejsce mocowania silnika z łapą ze starej astry wypada od spodu prawej podłużnicy . I tu także wiercenie nowych otworów montażowych , spawanie nakrętek i ewentualnie tulejki dystansowe regulujące poziom silnika od strony rozrządu . Nie sprawdzałem bocznej łapy od corsy b .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707043
Udostępnij na innych stronach

Kolejne niespodzianki przy budowie 1,7 m-dti . Z racji mocno rozbudowanej a w szczególności wyższej pompy mechanicznej zawadza o wystający do tyłu kolektor dolotowy . Na sztywno wejdzie ale nie można regulować konta wtrysku . Tak więc ssący na zewnątrz w celu zobaczenia co z tym fantem zrobić . Tu kompletne zaskoczenie . Kolektor składa się z dwóch części . Pierwszej komorowej i drugiej wlotowej z ośmioma otworami z czego cztery są praktycznie w 90 procentach zaślepione . Ekologia i klapki dla ubogich . Na szczęście w 2004r opel wprowadził silnik 1,7 cdti z mniej wystającym dolotem z wlotami do głowicy o pełnym przekroju . Części zostały zamówione . Wlot egr w kolektorze wydechowym został zaślepiony a odma dostanie zewnętrzny separator i nic nie będzie już zanieczyszczać dolotu .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707146
Udostępnij na innych stronach

Zdięcia mam . Już nawet dwa razy przymierzałem się do umieszczenia ich tu . Niestety poległem . Lepiej jednak wychodzi mi grzebanie w smarach . Ostatnia nadzieja w siostrzenicach . Mocno je poproszę to pewnie uda się nam coś zmajstrować . Mi brak cierpliwości chyba .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707149
Udostępnij na innych stronach

Na weekendzie zapadła decyzja o kupnie następnej agili , tym razem dla bratowej . Brat , także zwolennik prostych konstrukcji , posiadacz bory z silnikiem 2,0 8v uznał że będzie to idealny pojazd dla swojej żony . Wymagania to silnik 1,2 , jak najładniejsza blacha i wnętrze , zawieszenie i silnik może być do roboty , a i jeszcze kolor -najlepiej srebrny - to już sugestia jego kobiety :) .  Do mnie na półkę trafiły felgi aluminiowe o wyglądzie stalówek 15 6j et18 i najważniejsze wadze 5,0kg szt. Niestety o rozstawie 4x108 - trzeba wiercić otwory i zastosować podkładki stalowe pod śruby . Różnica w wadze w porównaniu do ori felgi 15 z astry to 4,2kg , czyli prawie 17kg nieresorowanej masy - dużo . Przy tym et napewno trzeba będzie rolować ranty błotników . Przyzwyczajony do krótkiego mechanizmu zmiany biegów w bmw kombinuje short shifter do agili - powinno się udać .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707277
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, laki7 napisał:

wiercić otwory i zastosować podkładki stalowe pod śruby

To nie jest dobry pomysł.

Nie mam pewności, ale może pływające złapią ten wymiar.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707279
Udostępnij na innych stronach

Tyle raczej pływające nie dadzą radę. Wiercenie felg to raczej słaby pomysł.  Opel ma centrowanie po otworach felg a otwór na piastę jest tylko ułatwiający montaż. 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/6/#findComment-707280
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności