Skocz do zawartości

Y17DT (1.7DTI) dawkowanie paliwa


Gość rbtoo86

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, próba zrobiona, coś dziwnie mi się nagrało, ale ogólnie widać co się dzieje.

Wykres pokazuje parametry po odpięciu przepływki, ogólnie b/z, dziwi mnie fakt że nie odczułem żadnej różnicy podczas jazdy... 

 

Z powrotem podpiąłem przepływkę i zrobiłem świeże logi podczas gazowania na 2000/2500/3000 obr/min

7.png

2.pdf 3.pdf 4.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja tam tych wykresów nie kumam. Skale nałożone na siebie. Trzeba sobie wyliczać ilebtamnhest co i jak. Słabe to. Nie można w postaci tabelki. Już pomijam ten błąd opla że przeplywka ma wyniki w kg na godzinę. No szkoda że nie w tonach na rok. Pomiar jest chwilowy czyli przez kilka sekund to co to za wyniki. Przeplywka nie ma nic do zawyżonych ilości podawanego paliwa. Ona nie podwyższa dawki tylko ja może ograniczać. Czyli jeśli wyjściowa dawka jest przy pewnych obrotach itd powiedzmy 30 mg na suw to przeplywka może tylko raz dawkę ograniczyć np na 27 czy 21 mg czy nawet na 12 mg na suw. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki program, nie moja wina.

Wykresy normalnie nie są na siebie nałożone, tylko ilość wytrysku, obstawiam że twórca nie przewidział takiego przypadku, a wykres nie jest skalowalny, więc z tąd to wrażenie.

Zgadzam się, kg/h to niezbyt trafna jednostka do pomiaru.

No ale mniejsza większość, wróćmy do meritum.

Edytowane przez rbtoo86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcomie możesz zrobić logi z odczytów wielu naprawdę czujnikow. Najlepiej  żeby to było jak jedziesz na np 4 biegu z obrotami powiedzmy 1500 i zaraz wciskasz pedał gazu do podłogi bez redukcji. Auto będzie przyspieszać  mozolnie wpierw bo zanim się turbo obudzi  to musi tak pomylić do gdzieś 2000 obr. Dalej trzymasz pedał gazu w podłodze aż dociagniesz do 3500 a nawet 3700 obr. Tylko nie wciskaj mi pedału gazu na połowę czy 3/4 czy żebyś nie popuszczał gazu podczas tego zapisu. Wtedy wkleisz wyniki w pliku exela i będziemy myśleć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nikogo kto by maił op-com'a, a z tego co wiem (bo i sam próbowałem) op-com nie działa z interfejsem opel-scannera więc pozostaje mi walczyć na tym co mam.

Jakie dane bym miał zapisać, które czujniki? Nagram pulpit i spiszę to co trzeba u odniesieniu do obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesol napisał:

Ona nie podwyższa dawki tylko ja może ograniczać.

 

Co więc może mieć wpływ na podniesienie dawki podczas hamowania silnikiem i to aż o tyle?

Może EGR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr też nie.  Zresztą wynik w postaci 250 mg/się to wynik mega duży. Przy 60 mg robi się z auta lekko 170 koni. Przy 70-80 mg już dwieście koni. Przy 250 mg i to nie na gar a na całość to chyba z 500 koni by wyszło gdzie połowa poszła w komin. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest ciekawe skąd takie wartości się mogą brać.

Bo u kolegi gdy czytam to tylko z tym jest problem.

 

Pisałeś aby zrobił logi dynamiczne .

Ale kolega ma problem z drugiej strony.

Nie przy przyspieszaniu lech przy hamowaniu silnikiem.

 

I teraz trzeba wymiślić co jeszcze ma wpływ na takie podbicie dawki podczas hamowania.

Wtedy te wartości chyba powinny dochodzić do 0?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności