Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tam chyba z automatu jest.sporo tych danych. Ale wszystkie dawki paliwa jakie są obroty silnika, może być jeszcze doładowanie powietrza żądane i rzeczywiste. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717079
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dobra, ciężko było ale wszystko przepisałem, stwierdziłem że a nóż widelec coś zauważycie.

 

1500 obr. 4 bieg i but do podłogi do 3500 obr, tak jak pisałeś.

Bez tytułu 1.ods

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717080
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy komuś się będzie chciało takie coś odczytywać.

Poczytaj to i zrób jak tam pisane.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717081
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale nie będę się pakował w kolejne oprogramowanie. I tak nie wiem ile jeszcze pojeżdżę tym oplem.
Jeżeli chodzi o wykresy do analizy, to spokojnie można to zrobić z takiej postaci niż konwertować i warunkować kolumnami, ale te wykresy niewiele dają, za dużo tego, nadziabdziane to.
Ok, fakt że nikomu mądrzejszemu nie chciało się zerknąć w dane, szkoda no ale cóż, sam se to przeanalizowałem porównując jeszcze z innymi nagraniami i coś znalazłem, czego chyba na wykresach bym nie zauważył.

 

Co to jest "Sim Przełącznik Pozycji Full' ?

pewnie jakiś zawór, ale jaki i do czego? jedynie to działa jak się temu podoba, bez ładu i składu.
czasem jest non-stop włączony, później cały czas wyłączony.

Analizując te testy zauważyłem też, że czasem włącza się przy wrzucaniu 4, a wyłącza chwilę przed tym zwiększonym dawkowaniem paliwa.

 

Może mieć to ze sobą coś wspólnego? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717229
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rbtoo86 napisał:

Ok, fakt że nikomu mądrzejszemu nie chciało się zerknąć w dane

Bo nikomu nie chce się przerabiać plików aby odczytać.

Chcesz aby ktoś na szybkiego zaglądnął to musisz je zrobić czytelna jak podałem w linku.

Czyli w Excelu.

Linka ci podałem nie po to abyś kupował nowy interfejs ale po to abyś zrobił czytelną Live data i dla tych którzy na to mają zerknąć i dla potomnych którzy mogli by porównać kiedyś swoje dane.

 

 

2020-01-19_154345.png

 

 

To będzie od czujnika położenia pedalu

 

 

23.csv

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717237
Udostępnij na innych stronach

Ok, ma to sens, zrobiłem te wykresy (tylko dla drugiego pomiaru, wykresy poniżej) i dodatkowo udałem się wczoraj wieczorem, tak dla relaksu, na mały teścik.

 

Wychodzi na to że "Sim Przełącznik Pozycji Full" jest to czujnik (krańcówka) maksymalnego wdepnięcia gazu, notabene u mnie też szwankuje (jak widać na pomiarach, raz zaskakuje, raz nie), no ale to nie ma wpływu na sytuację.

 

Rzucił mi się w oczy parametr "ACC czujnik pozycji sygnał %", widzę że jest to ściśle powiązane z dodawaniem gazu.

Po wykresie widać że gdy "czujnik acc" uzyskuje wartość "0" na hamowaniu silnikiem (w osi X=16,29), to dawka paliwa skacze do 251 mg/suw, no więc laptop w dłoń i do auta.

I teraz tak, jadąc na jakimkolwiek biegu, ale mając mniej niż 1500 obr/min, to po puszczeniu gazu nic się nie dzieje, dawkowanie paliwa jest ok,
ale już jadąc powyżej 1500 obr/min, to po puszczeniu gazu dawkowanie wzrasta do wymienionych wcześniej 251 mg/suw, aż do momentu zejścia poniżej poziomu 1000 obr/min... !? jakaś magia


Kolejny test=> 3 bieg, powyżej 1500 obr/min i hamowanie silnikiem, okazało się że jeśli lekko musnę gaz i ACC wskoczy na min 5%, dawkowanie paliwa wraca do normy

Kolejny test=> 3 bieg, powyżej 2000 obr/min i hamowanie silnikiem, żeby dawkowanie wróciło do normy ACC musiało być powyżej 10%

Jednocześnie wartość ACC podczas jazdy na 'luzie' cały czas oscyluje w przedziale ~5-10%, i ma to sens, bo wtedy mam lekko podwyższone obroty, więc w teorii to działa jak należy.

Co to wogóle jest ten "czujnik ACC" skoro od pozycji pedału gazu są APP czujnik 1 & 2

 

P.S. Dzięki za cierpliwość

Bez tytułu 1.ods

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-717286
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, problem chyba zażegnany.

Ostatecznie kupiłem na ryzyk fizyk dedykowany katalizator jmj (wczesniej miałem używkę co dorwałem za stówkę), tak sobie myślę, czy ten katalizator nie był już zużyty i dla tego się przytkał, nie zachodziły może w nim już odpowiednie reakcje chemiczne. Sytuacja się polepszyła, ale to jeszcze nie było to. Więc znowu ryzyk fizyk i kupiłem Ori przewrotkę bosha... Noo i jest widoczna znaczna poprawa, nawet się trochę lepiej zbiera spod świateł:)

A z rury wydechowej w końcu leci trochę słodki zapach, prawie jak po zakupie. Nawet się zastanawiam czy egr'u nie odślepić;)

Co do dawkowania, przekopałem cały internet, ytuby itp. i zauważyłem że w zasadzie wszystkie 1.7 dti tak mają, przyjrzałem się jeszcze jak to wygląda przy odpaleniu i ku mojemu zdziwieniu dawka paliwa na wyłączonym silniku wynosi 253 mg/suw. Dla tego zdecydowałem się na te desperackie kroki j/w.

Tak że jak na razie temat do zamknięcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87348-y17dt-17dti-dawkowanie-paliwa/page/3/#findComment-718005
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności