Flinston Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Pomyślałem, że wcale nie jest tak źle z silnikiem i jeszcze raz poszło auto do mechaniora, tym razem rozebrany kompletny silnik i już jest wszystko jasne. -lał się płyn chłodniczy do 3-go tłoka, co go podmyło i zapiekł się przy okazji pierścień. Stąd spalanie oleju -komuś było żal pieniędzy na nowe uszczelki, więc napchał grubą warstwę silikonu, który poszedł nie tylko do kanału olejowego, ale też dostał się pomiędzy jedną panewkę a czop wału. Stąd te stukania i pukania -na wale są wżery i prawdopodobnie nie nadaje się to już do szlifu -panewki nadają się do śmieci No to sobie ktoś zarobił 5000 na mnie :(   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 No to współczuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Podjęliśmy decyzję, że jednak naprawimy ten silnik, bo ma dopiero 110 000 przebiegu (potwierdzone, nie kręcone). Jednak na jednym z czopów już jest owal, a mimo to ojciec chce wrzucać nowe panewki bez szlifu wału. Czy taka operacja ma sens? Czytałem, że zaraz panewki się wytrą z powrotem. Ewentualnie czy wymiana wału w tych silnikach jest bardzo trudną operacją i kosztowną? Akurat jest blok na wierzchu, wystarczyłoby go wyjąć i wyciągnąć wał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Jeśli się da to zregenerować albo wymienić na inny. Tam cały czas będą obroty, kwestia czasu i powtórka z rozrywki. Ja tak kiedyś na korbie w motorze zrobiłem, wrzuciłem nowe łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka i pojeździło to z tydzień czasu i się rozpadło, z korbą czy wałem nie ma żartów. Miałem 3 zestawy to nie było mi żal, a zwykła ciekawość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Dzięki, a jeszcze pytanko jedno: czy da radę ewentualnie z Corsy D założyć wał? Z tego co widziałem to wyglądają tak samo, i to Z12XEP i to też Z12XEP   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Jeśli lata produkcji silnika i numery bloku są podobne to raczej będzie pasowało. Zazwyczaj blok jest kilka lat ten sam a modyfikacje są na osprzęcie silnika. Ale to też nie żadna reguła i lepiej popatrzeć i porównać po VIN i w katalogach hurtowni czy to jest ten sam wymiar.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Kup drugi silnik z dawcy i podmieniaj. Szkoda zabawy. Mi nawet by się nie chciało robić szlifu gdzie na uczelni na Klonowica by mi to zrobili w ramach zabawy.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Ciężko teraz o drugi silnik, zwłaszcza jak ta epidemia jest. Poza tym już głowica jest na sprawdzenie oddana. Pogadam jeszcze z mechanikiem o tym wale, ewentualnie poszukam używki. Może nada się z silnika Z12XE, w końcu wygląda na taki sam konstrukcyjnie jak Z12XEP   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-721803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flinston Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 (edytowane) Już drugi tydzień to wszystko trwa... Głowicę trzymali tydzień czasu, pierścienie są kupione i założone, uszczelki też... ale z panewkami do Z12XEP jest wielki problem. Już trzeci raz przyjechały nieodpowiednie. Sam próbowałem tego szukać, ale okazuje się, że znaleźć do Corsy C panewki korbowodowe jest mega ciężko, bo praktycznie nigdzie tego nie ma. Nie wiem jak to będzie wszystko Już mi wyszło 800 zł za same pierścienie (200 zł komplet na jeden tłok). Z robocizną, panewkami i uszczelkami to już będzie chyba 1500 zł... a 1000 już wydałem rok temu na naprawy. Już chyba lepiej będzie sprzedać auto jakiemuś naiwniakowi i niech on się martwi Edytowane 15 Maja 2020 przez Flinston   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-722363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 22 godziny temu, Flinston napisał: Już chyba lepiej będzie sprzedać auto jakiemuś naiwniakowi i niech on się martwi A ten naiwniak po zarejestrowaniu się na jakimś forum dostanie poradę oddaj to oszustowi. I co ? Chcesz być oszustem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87585-objawy-zu%C5%BCytych-popychaczy/page/3/#findComment-722381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.