Skocz do zawartości

Objawy zużytych popychaczy


Flinston

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem, że wcale nie jest tak źle z silnikiem i jeszcze raz poszło auto do mechaniora, tym razem rozebrany kompletny silnik i już jest wszystko jasne.

 

-lał się płyn chłodniczy do 3-go tłoka, co go podmyło i zapiekł się przy okazji pierścień. Stąd spalanie oleju

-komuś było żal pieniędzy na nowe uszczelki, więc napchał grubą warstwę silikonu, który poszedł nie tylko do kanału olejowego, ale też dostał się pomiędzy jedną panewkę a czop wału. Stąd te stukania i pukania

-na wale są wżery i prawdopodobnie nie nadaje się to już do szlifu

-panewki nadają się do śmieci

 

No to sobie ktoś zarobił 5000 na mnie :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjęliśmy decyzję, że jednak naprawimy ten silnik, bo ma dopiero 110 000 przebiegu (potwierdzone, nie kręcone).

Jednak na jednym z czopów już jest owal, a mimo to ojciec chce wrzucać nowe panewki bez szlifu wału.

 

Czy taka operacja ma sens? Czytałem, że zaraz panewki się wytrą z powrotem.

Ewentualnie czy wymiana wału w tych silnikach jest bardzo trudną operacją i kosztowną?

Akurat jest blok na wierzchu, wystarczyłoby go wyjąć i wyciągnąć wał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się da to zregenerować albo wymienić na inny. Tam cały czas będą obroty, kwestia czasu i powtórka z rozrywki. Ja tak kiedyś na korbie w motorze zrobiłem, wrzuciłem nowe łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka i pojeździło to z tydzień czasu i się rozpadło, z korbą czy wałem nie ma żartów. Miałem 3 zestawy to nie było mi żal, a zwykła ciekawość ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jeszcze pytanko jedno: czy da radę ewentualnie z Corsy D założyć wał? Z tego co widziałem to wyglądają tak samo, i to Z12XEP i to też Z12XEP :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lata produkcji silnika i numery bloku są podobne to raczej będzie pasowało. Zazwyczaj blok jest kilka lat ten sam a modyfikacje są na osprzęcie silnika. Ale to też nie żadna reguła i lepiej popatrzeć i porównać po VIN i w katalogach hurtowni czy to jest ten sam wymiar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko teraz o drugi silnik, zwłaszcza jak ta epidemia jest. Poza tym już głowica jest na sprawdzenie oddana.

 

Pogadam jeszcze z mechanikiem o tym wale, ewentualnie poszukam używki. Może nada się z silnika Z12XE, w końcu wygląda na taki sam konstrukcyjnie jak Z12XEP :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już drugi tydzień to wszystko trwa... Głowicę trzymali tydzień czasu, pierścienie są kupione i założone, uszczelki też... ale z panewkami do Z12XEP jest wielki problem. Już trzeci raz przyjechały nieodpowiednie. Sam próbowałem tego szukać, ale okazuje się, że znaleźć do Corsy C panewki korbowodowe jest mega ciężko, bo praktycznie nigdzie tego nie ma.

 

Nie wiem jak to będzie wszystko :( Już mi wyszło 800 zł za same pierścienie (200 zł komplet na jeden tłok). Z robocizną, panewkami i uszczelkami to już będzie chyba 1500 zł... a 1000 już wydałem rok temu na naprawy. Już chyba lepiej będzie sprzedać auto jakiemuś naiwniakowi i niech on się martwi :/

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Flinston napisał:

Już chyba lepiej będzie sprzedać auto jakiemuś naiwniakowi i niech on się martwi

 

A ten naiwniak po zarejestrowaniu się na jakimś forum dostanie poradę oddaj to oszustowi.

I co ?

Chcesz być oszustem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności