Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu,  w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?

IMAG2103.jpg

IMAG2106.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic to nie wnosi do mojego problemu, nie mam problemu z poziomem płynu w zbiorniczku, tylko z błędnym odczytem z czujnika temperatury płynu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć zwarcie do masy kabelków od czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę dzisiaj lub jutro walczył z tematem. Miernik w łapę i do roboty, może coś uda się namierzyć. Dam znać jak wyniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i próba znalezienia przyczyny nieudana. Napięcie we wtyczce do czujnika temperatury 5V. Próba pomiaru przejścia do masy: jeden kabel- brak zwarcia do masy, na drugim jest przejście do masy, ale na tyle co dało się "odkopać" pod maską nic podejrzanego nie znalazłem. Jednak wydaje mi się, że jeśli jest w kostce 5V to musi być plus i minus, nie jest tak, że minus jest brany z masy i będzie na nim przejście, np. do bloku silnika. Nie chciałbym niepotrzebnie zbytnio pruć instalacji, bo jest ładnie w peszelkach i trochę mi szkoda. Na wyświetlaczu jest cały czas - 39 C, czy jest podpięty czujnik, czy go nie ma. Trochę dziwne, bo wydaje mi się, że po odpięciu czujnika oprócz kontrolki auta z kluczykiem, które się pojawia to na wyświetlaczu powinno być jakieś inne wskazanie, np "----" sygnalizujące brak czujnika. A może jest jeszcze jakiś inny czujnik, który za to odpowiada?????


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz pisz, który czujnik mierzysz, bo może nie ten co trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem na kostce od czujnika, który jest wkręcony pod termostatem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dla pewności opcomem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.

Będzie mniej więcej wiadomo, w której części wiązki kopać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brązowo-biały to masa czujnika 

Niebieski to sygnał czujnika 

Obydwa idą do sterownika silnika.

Pierwszy do pinu 17 we wtyczce X39

Drugi do pinu 30 w tej samej wtyczce.

A tutaj masz fajną lekturę

http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-gid-cid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skąd zegar ma prawidłową temperaturę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że ze sterownika dostaje wartość temp.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisałem o opcomie, bo licznik swoje, a wyświetlacz swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcom lub Nawet Torque też powinien pokazać.

Albo Scan My Opel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w warsztacie na diagnostyce komputerowej. Ciekawostka- w komputerze nie było zapisanych jakichkolwiek błędów, czy usterek. Czujnik temperatury sprawny, odczyty z komputera są prawidłowe. Coś się pochrzaniło na odcinku od komputera do wyświetlacza, ale zdecydowałem, że nie będę pruł instalacji. Zakupię sobie ELM327 do gniazda OBD i raz na jakiś czas posprawdzam sobie parametry silnika i czy nie pojawiają się jakieś błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Marian1977 napisał:

Zakupię sobie ELM327

 

Poczytaj tylko co kupić aby nie kupić zabawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszło na moje :)

 

Może to jakaś głupota, spróbuj wtyczkę z wyświetlacza wyjąć , popsikać kontaktem i włożyć.

Możliwe, że naprawisz :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przyczyn moze byc wiele czujnik wału, wałka rozrzadu, cos z układem wtryskowym.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Grzegorz 1973
      Witam. Gdzie jest umieszczony czujnik przyspieszenia poprzecznego /wzdłużnego w Oplu Merivie B benzyna 1.4 120KM. 
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
    • Przez Komandos789
      Witam od pewnego czasu moja astra 1.8 Z18XE gaśnie w najmniej oczekiwanych momentach. Po zgasnieciu silnika murga check oraz kontrolka od esp,  zalacza się wentylator i cyka zawór odpowietrzenia baku. Kiedy próbuje odpalić rozrusznik kręci ale bez reakcji silnika. 
      W takim momencie udaje mi się odpalić samochód na 2 sposoby:
      -czekam aż wentylator przestanie chodzić i zazwyczaj po około 10 minutach udaje sie odpalić auto
      -odlaczam aku dosłownie na sekundę po czym auto normalnie odpala jakgdyby nigdy nic
       
      Dodatkowo by ułatwić diagnostykę usunąłem bieżace i zaległe błędy A potem odczytałem zaraz po typowym zgasnieciu 
      Oto one :
      *P0141
      -obwód grzałki O2 (Bank 1, czujnik 2)
      -układ otwarty 
      -stałe
       
      *P0036
      -Ogrzewanie sondy lambda HO2S(Bank 1 sonda 2 
      -nieprawidłowe działanie
      -stałe
       
      *P1130
      -obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełączania 
      -nie ciągle
       
      *P0170
      -ubogi skład spalin 
      -nie ciągłe 
       
      Nie sądzę żeby przez sondy auto potrafiło dawać takie objawy a są to jedyne błędy które sa zapisane ewentualnie po wejściu w dalszą diagnostykę wyskoczyly mi 2 inne dotyczące wentylatora bodajże 
      -163 temperatura plynu chlodzacego brak sygnału
      -17 sygnał obrotów zanikl 
      Proszę o pomoc i z gory dziękuję za odpowiedzi 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.