Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Grześ zmieniłeś ciśnienie doładowania a DV został seryjny? Wyczytałem, że jest w stanie wytrzymać więcej niż 0.2 bara, czyli seria ciśnienia w układzie 0.5 bara to granica wytrzymałości i sprawności zaworu DV to max. 0.7 bara. 

 

Co do napięcia ładowania, gość reklamował alternator i jego niesprawność po regeneracji, a na końcu okazało się że napięcie ładowania jest sterowane na CANie, czyli altek chce a dławi go ECU? Bo teraz jak jest zimno na dworze to ładowanie jest w okolicach 14.1-14.2V.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729549
Udostępnij na innych stronach

Seryjny utrzyma więcej, przecież mu pomaga ciśnienie.

Mam tłoczkowy teraz.

Jak we wtorek będę miał wolny kanał, to zajrzę do turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729561
Udostępnij na innych stronach

A jak zostawisz podpięty DV i zrobisz zaślepkę? Może podczas butowania nie zamyka się. Stąd spadek ciśnienia i mało wiatru na tłoki i zasmolone świeczki? Mapa jest inna i może turbo nie gra w rytm, albo coś na rzeczy paliwo/powietrze (dawki/masy(przepływ))? Tak jak czytałem i sprawdzałem twój wątek i inne tematy to mało jest z tym 1106-12 informacji. 

 

Na forum Sabba pisali, że nie wyłapuje sterownik i z opóźnieniem lekkim działa ten zawór, sterowany poprzez ciśnienie w kolektorze dolotowy. Sugerowana modyfikacja w programie co do odchylenia zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729562
Udostępnij na innych stronach

Komputer zmieniałem na serię, nie pomogło.

Była zaślepka zamiast DV i wtedy pojawiło sie ciśnienie, dlatego cały czas szukałem w sterowaniu tego zaworu błędów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729567
Udostępnij na innych stronach

Tak wczoraj sobie pomyślałem. Masz u siebie zegary, kurcze podepnij się nim do zaworu DV a potem WG. Będziesz widział jak odbywa się sterowanie, kiedy jest podciśnienie, kiedy ciśnienia. Może tu pojawi się jakaś podpowiedź. W weekend zamierzam przetestować to u siebie. Sprawdzenie sterowania obu zaworków nie tak prosto ogarnąć, ale w ten sposób można zobaczyć jakie są ich efekty pracy. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729571
Udostępnij na innych stronach

Niestety dane doładowania/podciśnienia mam z OBD wyświetlane na CID.

To, co mi wyświetla to linia wężyków DV.

Gruszkę podejrzę kamerką, jak syn mi odda :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729572
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ja mam jakiś tam manometr, mało precyzyjny bo skalowany do 6 bar, ale na potrzeby tego eksperymentu powinien mi styknąć. Będę przynajmniej widział czy jest ciśnienie czy nie ma go. Będzie wiadomo jak to jest sterowane chociaż. Może rozświetli to jakoś tą mgłę.

 

Z tego co czytałem, nie wiem czy w tym wątku to elektrozawory sterowane są PVMem. Właśnie zastanawiałem się jakim sygnałem są sterowane. Jeśli właśnie PVMem to tak sobie myślę że właśnie jakieś problemy z masą w wiązce mogą tutaj krzaczyć. Bo jeśli dobrze rozumiem to taki elektrozawór nie ma pracować zero jedynkowo, tylko bardziej płynnie. Zresztą w przypadku mojego błędu jest nawet o tym info. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729573
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak mają pracować.

U mnie to raczej odpada - wymieniona wiązka i przedzwoniona.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729576
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak spróbował sprawdzić jakimś manometrem co się dzieje z ciśnieniem w wężyku dochodzącym do DV. W weekend sam sprawdzę to opiszę swoje obserwację. Przy okazji odświeżę sobie cały schemat tego układu, bo już kiedyś go rozmieniałem. Mam nadzieje że na drzwiach od garażu został jeszcze ślad po moich schematach babranych kredą. 

 

I jeszcze ciekawy tekst z innego forum: "Wynika to z tego, że ECU steruje oryginalną DVką tak, że otwiera i zamyka się ona także w czasie jazdy na półgazie. Działa to jakby druga przepustnica. Problem wynika z tego, że BOV wywala powietrze w kosmos co rozwala AFR, a w niektórych przypadkach prowadzi do ubogiej mieszanki. Co ciekawe sterowanie oryginalną DVką przez BCSa ma poprawiać właściwości jezdne, bo dzięki temu turbo ma się szybciej wkręcać."

 

A jeszcze dopytam, bo już nie pamiętam. Teraz masz ori połączony DV czy na obejściu? Jak na obejściu to fakt, nie ma co sprawdzać bo i tak będzie tam dokładnie takie ciśnienie jak za przepustnicą. 

Edytowane przez Labiel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91201-p1106-12-nie-daj%C4%99-rady/page/9/#findComment-729612
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności