Skocz do zawartości

Wzbudzenie alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Potrzebuję pomocy.  Padł mi altek, więc założyłem altek po regeneracji który na początki przez ok 20 minut ładował 13,80 po tym czasie juz 12 i z czasem coraz mniej, więc oddałem do pana który to robił i wymienił wirnik i regulator napięcia po czym na stole pokazywał ponad 14. Odebrałem alternator wsadziłem do auta i nadal mam ładowanie 12 lecz jak wzbudzę go kabelkiem to pokazuje prawidłowe ładowanie . Moje pytanie czy moze być to wina złego regulatora napięcia ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz napięcie bezpośrednio na altku czy na klemach aku? 

U mnie nie okazało się że alternator daje prawidłowe napięcie, ale jest duży spadek napiecia na przewodach. 

Dołożyłem bezpośrednio z altka do aku przewód i sprawa się rozwiązała. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730713
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć uszkodzony przekaźnik pracy silnika albo wiązkę. On daje informacje do alternatora, znaczy impuls dzięki któremu dalej komputer i inne czujniki regulują pracą alternatora. Nie jest już tak, że alternator pracuję wydajniej po zwiększeniu obrotów tak jak to w starszej motoryzacji, przykład im więcej gazu tym bardziej widoczne np. święcące światła. To były proste regulatory i co prawda działały w pewnym zakresie prądowo/napięciowym, teraz jest tak że nie ma różnicy przeważnie czy jest 800rpm czy 4500rpm, nie ma zapotrzebowania to napięcie jest bardziej stabilizowane i rzucane tak aby nie było strat i inne odbiorniki to wykorzystują. 

 

Zapożyczam link i zapraszam do lektury: https://www.autoexpert.pl/artykuly/elektroniczne-regulatory-napiecia-cz-2 

 

Jeszcze pytanie jakim go tam kabelkiem wzbudzasz? Nie powinien być podpięty na stałe? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730715
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem bezpośrednio na aku. na klemach i na wyjściu z altka. nie ma  różnicy . kable sprawdziłem od wtyczki w altku do kostki przy bezpiecznikach i od tej kostki do kompa. jest ciągłość . Dodawanie gazu nic nie wnosi . Gdzie znajduje się ten przekaznik ?

Teraz, WirLiebe napisał:

Mierzyłem bezpośrednio na aku. na klemach i na wyjściu z altka. nie ma  różnicy . kable sprawdziłem od wtyczki w altku do kostki przy bezpiecznikach i od tej kostki do kompa. jest ciągłość . Dodawanie gazu nic nie wnosi . Gdzie znajduje się ten przekaznik ?

Wzbudzałem go oryginalną kostka która wpinam w altka a z tej kostki jeden kabel jest obciety i zaizolowany a drugi podłączony przez żarówkę do plusa i w momencie uruchomienia silnika żarówka gasnie i jest ładowanie 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730720
Udostępnij na innych stronach

Jest to jedynie hipoteza co do przekaźnika. Jak przeczytałeś artykuł to wiesz, że jest sporo składowych na ten problem. Rozwiązanie to podpięcie pod komputer albo oddanie auta do dobrego elektryka. Niestety nie dysponuję schematem, może coś kolega Adam podpowie jak znajdzie takie połączenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730721
Udostępnij na innych stronach

To myślę, że raczej są od tego oznaczenia i numery. Rzadko się zdarza aby się pomylił ktoś na regeneracji. Bo wsadzają to samo po numerach katalogowych, części oryginalne/używane/zamienniki. Możesz na własną rękę rozkręcić i poszukać w internecie jakie są podzespoły, chociaż to może być utrudnione bo nie zawsze wszystko jest dobrze opisane. Może być tak, że altek wstaje po rozruchu z obrotów a później spada bo nie widzi zapotrzebowania. Ale tak stale to też powinien trzymać minimum w okolicy 13V.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730726
Udostępnij na innych stronach

Pan od regeneracji pytał jake jest wyjscie czy LF czy LW zapytałem czy nie można tego poznać to powiedział , że nie więc coś samo z siebie się nasuwa ... Astra rok 2005 poczatki produkcji na oryginalnym altku naklejka  z symbolem LW

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730729
Udostępnij na innych stronach

Można odkręcić obudowę i zobaczyć jakie są numery regulatora. Wpisać w wyszukiwarkę i pokaże pod jaki alternator pasuje. Jak wyjdzie LF to reklamacja, jak wyjdzie LW to trzeba szukać dalej. Też jakąś używkę ze szrotu czy od kogoś po taniości kupić tak do 50-100zł na sprawdzenie. Bo takie podjazdy i sprawdzanie na kompie i inne diagnozy też będą kosztowały jakieś pieniążki. Nie wiem skąd jesteś bo wpisałeś Zachodniopomorskie. Jest przy Szczecinie Stobno szrot, w Stargardzie, w Dobrzanach, coś tam w Wapnicy mają i kontakt z Dobrzanami, niedaleko Płotów, w Szczecinku też coś jest.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91704-wzbudzenie-alternatora/#findComment-730731
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności