Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

demontaż alternatora, problem ze śrubą 1.7 cdti, jak odkręcić plus

1.7 59kW 16V Z17DTL alternator wymiana demontaż śruba problem odkręcić diody

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   donmikson

donmikson
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • LokalizacjaKętrzyn
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 CDTI 80 KM Z17DTL
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 02 grudzień 2017 - 17:24

Panowie, siedzie w garażu i utknąłem, podjąłem się demontażu alternatora ponieważ wczoraj znikło ładowanie. Jak odkręcić zaznaczoną śrubę plusową ponieważ przy próbie odkręcenia kręci się ze wszystkim w środku plus z miedzianą blaszką przewodu +. Nie chce niczego w środku ukręcić lub urwać przewodu, już mi się ułamał kawałek plastiku przy kręceniu(strzałka na foto). Śruba na klucz 17.

123.jpg
robienie zdjęć online


Użytkownik donmikson edytował ten post 02 grudzień 2017 - 17:26

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8863 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 grudzień 2017 - 17:59

Psikaj WD i spróbuj podejść szczypcami Morse,a


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   donmikson

donmikson
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • LokalizacjaKętrzyn
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 CDTI 80 KM Z17DTL
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 02 grudzień 2017 - 18:12

Nie wiem czy szczypce mi coś pomogą bo dojście nasadką jest bardzo dobre. Czy ta śruba jest wkręcona w mostek diodowy ? Patrze na inne alternatory i widzę że większość ma długą śrubę na którą nakłada się przewód i nakrętkę a tutaj nie wiem co to jest ta duża śruba i jak podejść żeby nie pourywać czegoś w środku.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8863 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 grudzień 2017 - 18:19

Ale szczypcami myślałem o chwyceniu tej nakrętki zardzewiałej do skontrowania jej aby się nie kręciła .

Chyba ze podejdzie płaski klucz.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   donmikson

donmikson
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • LokalizacjaKętrzyn
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 CDTI 80 KM Z17DTL
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 02 grudzień 2017 - 18:25

Nie ma za bardzo jak podejść z czymś żeby kontrę właśnie zrobić. Tam jest ten plastikowy dystans, który już mi częściowo pękł a jak domniemam to izolator bolca plusowego z mostka diodowego, żeby nie było nigdy kontaktu z obudową.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8863 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 grudzień 2017 - 18:35

No to zostaje po prostu uciąć przewód jak najbliżej nakrętki i w elektrycznym sklepie kupić końcówkę oczkową i gdy będziesz miał wyjęty alternator ją założysz.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3094 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 grudzień 2017 - 19:14

Oryginalnej końcówki nie kupi( jest odpowiednio profilowana). Ogólnie mi było ciężko kupic końcówkę, udało mi się w sklepie z częściami ciągnikowymi/

Jeżeli zdjecie z Twojej astry moim zdaniem koncówka jest do wymiany(wygląda na zardzewiała i przegrzaną) 

Do wymiany masz uszczelnienie pompy vacum-koniecznie. Ta sruba o ile pamiętam jest z mostka-a ten zapewne do wymiany.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   donmikson

donmikson
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • LokalizacjaKętrzyn
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 CDTI 80 KM Z17DTL
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 03 grudzień 2017 - 11:37

Temat rozwiązany. Musiałem poświęcić ten plastikowy izolator. Połamałem go śrubokrętem, wówczas miałem dojście do śruby aby nałożyć klucz 12 na kontrę. Odkręcenie wówczas bez problemu. jak będę zakładał z powrotem to na pewno zrezygnuje z oryginalnej śruby na klucz 17 a nakręcę dodatkową śrubę aby w przyszłości bez problemu dało się nałożyć kontrę bez niszczenia plastikowego dystansu. Pytanie z ciekawości, wie ktoś od czego jest ta wtyczka ? U mnie mimo, że w alternatorze są dwa piny to z auta wychodzi wtyczka na 2 piny ale jest tylko 1 kabel na jednym pinie. Od czego te kabel ?

 

wtyczka.jpg


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3094 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 12:58

Do kontrolki ładowania, drugi do obrotomierza, ale u Ciebie nie potrzebny


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.7 59kW 16V Z17DTL, alternator, wymiana, demontaż, śruba, problem, odkręcić, diody