Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 26.08.2024 w Odpowiedzi

  1. Jak kupisz dedykowane do Corsy_D, to właściwie nic nie musisz robić, masz w zestawie wszystkie kabelki, przejściówki (zwróć uwagę, żeby był dekoder CAN). Generalnie warto zadbać o jak najwięcej RAMu, na radyjka o 2-3GB RAMu nawet nie zerkaj. Ja mam 4GB i potrafi też nieraz zamulić. Z kilkuletniego użytkowania zalety: apki samochodowe (np. OPL_Monitor, Torque, itp.)fajnie działają, dźwięk lepszy niż radio ori, sterowanie z kiery multimedialnej działa, telewizja w samochodzie, przeglądanie zdjęć, filmów, połączenie głośnomówiące z telefonem (po BT), kilka USB (gniazda na przewodach), kamerka tylna. itp. Z minusów, słabsza czułość radia, dla wymagających kiepski mikrofon w zestawie, ale zawsze można dokupić. Generalnie, po latach użytkowania, nie wyobrażam sobie mojej "biedrony" bez radia na androidzie. Jeszcze jeden minus, bardzo dużo miejsca zajmują kabelki (wtyczki, przejściówki, CANdekoder) i ciężko upchać to wszystko. W sumie ja miałem radio CD30mp3, ale bez BC, jak kupowałem stację multimedialną, to niby do corsy do 2011 (pewnie do przedliflowych), ale zaryzykowałem (mam polifta 2012) i się sprawdziło, Jeżeli Twoje Chełmno, to te koło Bydzi, to mam zapasowe radio (stację multimedialną identyczną jak moja) i jak masz ochotę, to z ciekawości możemy podpiąć na próbę i sprawdzić, czy i jak u Ciebie będzie działało (choć na moich stacjach mam już dość leciwego andka, bodajże 9.0). A całość wygląda, jak poniżej (zdjęcia i screeny). Ja swoje radia kupiłem na allegro, te same modele taniej były u Chińczyków na aliexpress, ale się bałem, że przy tej cenie (ok.1100zł. u chinioli) doliczą cło i Vat więc wybrałem od Polaka.
    2 punkty
  2. Może komuś się przyda.. oddałem auto do mechanika który stwierdził że trzeba zacząć od wymiany termostatu, chociaż dla mnie termostat był sprawny... skasował 130zl za termostat i 100zl za wymianę i dalej to samo 😀 zabrałem auto od mechanika... i po 10 minutach od wyjazdu z warsztatu olśnienie! (Szkoda że mnie nie olśniło dzień wcześniej bo w plecy mam 230zl) Sprawdziłem korek od zbiorniczka płynu i... pęknięty oring na korku 😀 wróciłem do gościa i pokazuję mu to, a on że na pewno to nie to, że to pewnie uszczelka pod głowicą... oringu nie miał takiego, ja znalazłem taki u siebie pewnie koszt 5zl. Wymieniłem oring i wszystko działa jak trzeba, słychać jak odkręca się korek charakterystyczne syczenie, płyn się nie wylewa, wentylator uruchamia się tak jak trzeba 😀 można kupić nowy korek przedział cenowy od 15 do 60zl... ale jak działa po wymianie oringu to po co 😉 oczywiście mechanik z doświadczeniem... i korek w ręku trzymał bo musiał dolać płyn, odpowietrzyć układ po wymianie termostatu. Pozdrawiam.
    2 punkty
  3. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry. Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop. Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo. W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy. Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop. Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony. Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf
    2 punkty
  4. Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.
    2 punkty
  5. Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .
    2 punkty
  6. W dniu Bożego Narodzenia życzymy Wam marzeń spełnienia żeby konie pod maską nie padały żeby mandaty się nie sypały zero awarii opon nie do zdarcia baku pełnego za grosik i autka lepszego cosik życzy forumowicz Mery 11
    2 punkty
  7. Byłem w Rybniku moduł naprawiony, ale wszystko potwierdzę jak z miesiąc, 2 pojeżdżę i nic się nie wydarzy. Można do niego również wysłać sam moduł z kluczykami naprawa 1550zł bez paragonu lub 1850zł z paragonem lub fakturą. Jestem dobrej myśli bo gość ogarnięty zna się na rzeczy i ma pojęcie. Z ciekawostek dowiedziałem się że można u niego również przeprogramować załączanie się wentylatora po zmianie wkładu termostatu na ten z ampery na otwarcie 80 C koszt około 400zł. Sam jeździ Oplem i robił to u siebie mówił że temperature mu trzyma od 85-95 stopni. W mojej mery z ori termostatem jadąc autostradą stałe 140 km/h temperatura się wahała 100-101 C przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.
    2 punkty
  8. Zaskakujące jest to, że nie posiadając podstaw wiedzy ktoś rzuca się na grube roboty... No ale kto bogatemu zabroni. Pierwsze primo: fizyczny brak ciśnienia oleju to bardzo głośna praca silnika Drugie primo panewki MAJĄ wpływ na cisnienie oleju, ale uszkodzona panewka = głośny i regularny stuk nawet jeśli ciśnienie jest Trzecie primo - ultimo zawsze zaczyna się od najprostszych rzeczy czyli DIAGNOSTYKI. Podpowiedziano: zmierz ciśnienie faktyczne, ale nie... panewki trza oglądać. Nie wiem po co pytać, skoro się wie lepiej.
    2 punkty
  9. Nieprawda. Navi taka, jak T&C, CD70NAVI, DVD90NAVI owszem - mają mapy na płytach lub kartach SD. Ale chińczyki mają mapy google i do działania potrzebują internetu, żeby pobierać nowe mapy w miarę przemieszczania się. GPS potrzebny jest do określenia lokalizacji, ale mapy nie biorą się z pyłu kosmicznego i trzeba je pobrać.
    2 punkty
  10. Tak więc kolejne cenne info mam . Wtyczka X79 parkpilota ma obwód zamknięty na pinach 12 i 26 ( kabel koloru szarego ) Ta opcja jest wtedy gdy nie mamy haka i jest otwarta gdy jest hak Drugie info to jak sprawdzić czy czujniki są sprawne . Po prostu multimetr w dłoń i przy podłączonym zasilaniu i masie na parkpilot mierzymy w X78 prąd miedzy masą a pinem sygnałowym każdego czujnika . Napiecie powinmo być około 7.5 V przy sprawnym czujniku . U mnie na jednym czujniku było 0.5 V więc mam walnięty i czekam aż mi nowe czujniki przyjdą z alie... Na koniec jak już rozwiąże wszelkie zagadki z parkpilotem to zrobię opis co i jak z wyjaśnieniem oznaczeń w tis i tym co wiem na temat monitorowania tego układu przez sterownik
    2 punkty
  11. Pisałem o zderzaku wcześniej😀 Ale mio to gratulacie 😁
    2 punkty
  12. No cóż wg schematu 12 kabli wychodzi z drugiej wtyczki i u mnie jest owe 12 kabli . Jest R30 opisany jako coding resistor i wtyczka do ustawiania głośności x84 Czyli mój komplet jest kompletny. Jeśli nie koduje się go po can to musi podawać dźwiękowo kody usterek i jedno co jest zbędne w takim systemie to oddzielne kable sygnałowe na czujniki skoro nie ma wizualizacji. Znajdę natchnienie i czas to biore soeza zdedzak i otwory pod koszyczki
    2 punkty
  13. Witam Wszystkich. Ostatnio zmagałem się podobnym tematem i chcę się podzielić moimi informacjami co do trudnego rozruchu na rozgrzanym silniku. Powodem był wadliwy przewód elektryczny w wiązce pomiędzy czujnikiem temperatury zewnętrznej a komora silnika. Przy okazji okazało się jeszcze że dwa piny czujnika troszkę straciły kontakt elektryczny. Po operacji pacjent czuje się doskonale i pali od strzała. Pozdrawiam Mariusz
    2 punkty
  14. Pisałam do swojego mechanika który robił mi rozrząd. Załatwił mi używkę oryginalną za free. Anulowałam zamówienie bo jeszcze nie wysłali. Teraz przypięłam za wtyczkę od cewki trytytką. Myślę że teraz jej nie zgubię. Z przodu mam dwa zapięcia : Więc trytytka dociska do przodu. I jakoś tak ładniej się zrobiło
    1 punkt
  15. Witam, jestem tutaj nowy i dziękuje za przyjęcie do szanownego grona. Tydzień temu kupiłem zonie Corsę i przez weekend tak lało ze masakra. Chciałem w poniedziałek zmienić dywaniki welurowe na gumowe a z przodu pod dywanikami powódź na całego .Pościągałem progi i odchyliłem dywaniki, woda tam normalnie stała. Wyrwałem z dołu tą gruba wyściółkę z lewej i prawej strony, można bylo to wykręcać tak sie lało. Reszte powycierałem i podniosłem na tyle wykładzinę ze schnie do dziś,z tego co wyczytałem to mogło sie lac przez głośniki w drzwiach lub podszybie, wiec zabrałem się za to.Po rozkręceniu podszybia i wyciagnięciu silniczka wycieraczek okazało sie ze strona od kierowcy była całkowicie zapchana, po drugiej stronie częściowo zapchane, pod wlotem powietrza do środka kabiny jeszcze woda stała z dzieadostwem,na srodku podszybia ta duża dziura wszystko przepuszczała naścinane grodziowa i silnik, silnik był cały mokry i otulina na ścianie grodziowej tez, wyczyściłem całe podszybie, później dziury spływowe przepchane tez, dodatkowo kupiłem masze uszczelniajacą i poprawiłem wszystkie łączenia blach ,wiazke elektryczna co tam gdzie jest linka otwierania maski ,dodatkowo, jeszcze uszczelniłem dołem wlot powietrza. Potem ściągnąłem boczki w drzwiach przednich bo tylko tyle jest i popatrzyłem na głośniki i dobrze siedzą na uszczelkach były idealnie wklejone, ale poprawiłem masa uszczelniającą ,zdziwiło mnie tylko to ze plastikowy boczek lewy i prawy na samym dole miał oznaki piasku takiego klejącego ale tłumaczę sobie to tym ze jeżdżę ja Merivą A 2010 i na progu mam nakleja na dolną uszczelkę z ktora się stykają drzwi i próg i zawsze jest czysty, niestety u zony w corsie nie ma tego, progi zawsze po otwarciu drzwi są brudne. Jutro będę składał wszystko i czekał na porządny deszcz, ewentualnie myjnia 15min. Wiem ze rozpisałem sie bardzo duzo,ale moze dla innych bezie to jakiś poradnik w takim problemie jak my z zona mamy. Bardzo prosimy o podpowiedzi z waszej strony gdzie jeszcze może woda cieknąć, którędy może się przedostawać pod dywaniki z przodu, jesteśmy załamani bo pierwszy raz mamy taki problem, bardzo oczekujemy na pomoc z państwa strony, WIELKIE DZIEKI-Wojtek lat 77 ale lubię być aktywny przy aucie i to może trzyma mnie przy zyciu,serdecznie wszystkich pozdrawiam.
    1 punkt
  16. Tak działa na obydwu paliwach wychodzi na to że nie było styku na wtyczce od wtrysku benzyny, było mało paliwa na tym cylindrze i dlatego był błąd ubogi wydech p0 170. Właśnie wróciłem ze 100 km trasy przejechanej na benzynie jedzie bardzo dobrze.
    1 punkt
  17. Ciekawe.. Na siłę wpierdzielają start/stop? Nie wydaje mi się. Grzebane było.
    1 punkt
  18. Dla innych mających te same zapytanie co ja-zakupiłem oryginalny moduł haka, montowany bezpośrednio w REC. Wszystko działa bez problemu, wystarczy tylko wpiąć i działa. Bez żadnego programowania i wpinania się w przewody świateł.
    1 punkt
  19. U mnie winny był CIM w tym przypadku... Może u Ciebie też to będzie to, ale ciężko powiedzieć na 100%, warto sprawdzić
    1 punkt
  20. nie nie ja nic takiego nie mam, nawet nie wiedziałem że to komuś potrzebne - serio nie myślałem że to się przydaje Układ jak układ - dostaje sygnał to go powiela lub trzyma ileś X czasu udając wciśniętą manetke kierunkowskazu, jakieś takie układy czasowe na alledrogo po 15 zeta dostępne? kwestia dopasowania zasady działania.
    1 punkt
  21. Zobacz wtyczki do jeżyka czyli opornicy dmuchawy i do silnika nawiewu. Wygrzane mogą być czy nadtopione. Ewentualnie w kabinie zobacz bezpiecznik 11 40A czy nie ma tam zielono. Jeśli to Astra J. Bo uj wie czy Fox, czy Gulf, a może Peżota zwrócili 😄
    1 punkt
  22. Ciekawy sposób na zapasówkę.
    1 punkt
  23. A ja naprawiłam. Tam są guziki miedziane w gumie i wystarczyło tylko przemyć benzyna ekstrakcyjną i przełącznik wrócił do żywych i działa. A tak to wygląda:
    1 punkt
  24. Wystarczy popatrzeć na cenę tarczy do astry j OPC . Tam jest tarcza pływająca. Pomijam że trzeba będzie i jarzmo jakieś rzucić, i zacisk no i klocuszki . Swapik koło 10 tysi. Na heble które dalej będą hamować 150 konny samochód .
    1 punkt
  25. @ArKos pasują od J-ki? - tak z ciekawości pytam PS. nie prościej zaciski pomalować??? - Astra K w 1,4T /nawet 150KM/ to nie jest jakiś demon przyspieszenia i prędkości.... kupić tarcze nawet nacinane i nawiercane jak ktoś ma potrzebę i markowe klocki i tyle.... ale ja się nie znam, stary jestem
    1 punkt
  26. Witam wszystkich użytkowników. Co prawda nie posiadam Opla, ale założyłem tu konto, bo tato niedawno kupił Antarę. I pewnie nie raz będę Was prosił o pomoc
    1 punkt
  27. Tak zacząłem zaczepkowo, z myślą o tym, że ktoś coś podpowie, naprowadzi na jakiś trop. Poco się wadzić. Jak nikt nic nie wie to ok. Trzeba włączyć dedukcję i znaleźć samemu przyczynę.Pozdrawiam.
    1 punkt
  28. Wymiana mechanizmu wybieraka załatwiła sprawę tak że zamykam temat.
    1 punkt
  29. Nie jest to winą zaworka. Bo "wymiana rozrządu" to tak jak "remont silnika". Ktoś majtnie łańcuch i napinacz i twierdzi "wymiana rozrządu". Ktoś zrobi uszczelkę pod głowicą i pisze "remont silnika". A ten silnik pod tym względem jest wymagającym i należy wymienić pełny zestaw: łańcuch, ślizgi, koła zębate, napinacz, popychacze hydrauliczne + komplet nowych uszczelek. I każdorazowo zweryfikować stan pompy oleju stosując w razie potrzeby zestaw naprawczy. CIŚNIENIE OLEJU UCIEKA PRZEZ POPYCHACZE HYDRAULICZNE i gotów jestem się założyc, że nie były wymieniane. Poprawiałem takich "wymian rozrządu" kilkadziesiąt.
    1 punkt
  30. Hmmm, znaczy chcesz wyjąć i popatrzeć jak wyglądają. Bo nic więcej z nimi nie zrobisz. Wykręć świece. Kręć wałem, aż 1 tłok zacznie być ciągnięty w dół. Zatrzymaj się w połowie obrotu. Teraz czymś (śrubokręt, czy kawałek patyka) naciśnij na tłok. Przez otwór świecy. Jak tłok się podda, to masz tu uszkodzoną panewkę. To są małe zakresy - jak panewka ma luz 0,5mm, to na tłoku też będzie 0,5mm - więc rób to z wyczuciem i uwagą. Tak najlepiej sprawdzisz panewki metodą domową.
    1 punkt
  31. do ciśnienia paliwa zaworek na listwie wtryskowej jest https://allegro.pl/oferta/listwa-wtryskowa-opel-astra-h-1-6-16v-z16xer-15167295077 katalizator pusty ale i obie sondy odpięte rozumiem?
    1 punkt
  32. Ale nie była wykręcona Informuje sterownik
    1 punkt
  33. LPG jest ? EGR znaczy te sławne kanały nie zatkane? opcoma nie masz co by logi zrobić??
    1 punkt
  34. Cześć, Jestem po wymianie pompy wody - to ona u mnie była przyczyną tego metalicznego odgłosu z filmiku. Pozdrawiam
    1 punkt
  35. Miałem dokładnie taki sam problem, z dopuszczalnych 250tys cząstek stałych w spalinach miałem ponad milion na wydruku w dekrze, u mnie winna była sonda lambda
    1 punkt
  36. Radio nie będzie działało poprawnie, obojętnie gdzie będziesz. Navi będzie, bo idzie po sieci telefonu. Nie oryginalne radia dodawane w autach gubię częstotliwości, tak jest zawsze. Jeżdżąc wkoło komina, ustawisz jedną silna stacje i będzie grało. Sytuacja się zmieni, jak ruszysz gdziekolwiek w trasę po Polsce. Tak jak kolega ja 37. To jest porażka, ja jadąc z Bieszczad, do łodzi przestrajałem radio tyle razy, że wróciłem do słabiutkiego cd 30 mp3. Dlatego nie chcę innego niż oryginał, jakie by nie było. Toporne nieestetyczne kanciaste, ale gra I nic nie muszę dostrajać.
    1 punkt
  37. Oj Navia , Navia .... Pamiętam jak dziś gdy na mnie psy wieszałaś jak polecałem chinczyki zamiast oryginalnych
    1 punkt
  38. Może na benzynie pracuje na wszystkie 6 cylindrów, a na gazie tylko na cztery?
    1 punkt
  39. Ogarnięte. Jednak padła kamera. Zanim podłączone było najpierw sprawdzane czy to nie wina kabla. Ale łatwo nie było. Udało się zdjąć zderzak. Urwana śruba przy lewym nadkolu. Bez zdjęcia nie było by możliwe zwłaszcza że mam tam belkę od haka. Wyjęta guma z kablami i przeciągnięta nowa wiązka z paczki. Działa. Zapomniałam foli zdjąć z kamerki 😁
    1 punkt
  40. Są, Grundigi PY mają 3 linie. Minus, Nie podłączy się kamery, czyli Video. Wiem bo mam tak iw zapasie okazyjnie kupiony we Włoszech .
    1 punkt
  41. Dzień dobry, cześć! Jeżdżę Corsą F (rocznik 2021) 100KM benzyna. Nie było przy rejestracji do wyboru jeszcze wersji F więc zaznaczyłem E Samochód geneealnie OK, ale mam od pewnego czasu pewien problem nietypowy z nim, stąd założylem konto tutaj, ale problem opisuję w odpowiednim temacie. Raz jeszcze cześć!
    1 punkt
  42. Ten wyświetlacz jest normalny. Klimatronika można zlikwidować w opcjach programowania. Trzy linie będą wtedy, kiedy będzie radio większe niż cd 30, może byś cd 40,50, 60,70, Jeśli jest radio cd 30. Nigdy nie będzie Trzech linii. W opcji programowania idzie wszystko ustawić. Trzy linie są w kolorowych Grundingach KW, w simensach KW nie ma. Tak że z wyświetlaczem jest wszystko ok,wystarczy zmiana radia i dobra konfiguracja.
    1 punkt
  43. Udało się wykręcić śrubę po zablokowaniu wału. Sprzęgło kręciło się niezależnie od wszystkiego, bo wieloklin na sprzęgle był już totalnie wyrobiony. Po wymianie rolki i sprzęgła wszystko ładnie działa
    1 punkt
  44. Ja mam 2007r i domykanie szyb z pilota jak i z kluczyka działa bez zastrzeżenia. O jedyne co pytałam na forum to czy można zaprogramować w odwrotna stronę tak jak to jest dla przykładu w Signum. Tam można otworzyć szyby przed wejściem do auta z pilota jak i z kluczyka.
    1 punkt
  45. Też grzebałem w swojej Mery, aby była opcja domykania, Bawiłem się ostatnio, lecz nic z tego nie wyszło, Przetestowałem wszystkie indeksy kodów, i nic. Moja mery z 2005 roku, szyby domykają się tylko po włożeniu kluczyka w drzwi i przekręceniu go w pozycję zamykania i przytrzymaniu w pozycji zamykania. Są indeksy kodów, w ustawieniach Jest jeden, który tę opcję domykania z pilota posiada, lecz po zaryglowaniu zamków i zaczynaniu domykania szyb, otwiera zaryglowane zamki i zatrzymuje szyby. Zamek zostaje zablokowany, wyskakuje błąd w module i nie działa, Dałem sobie spokój i dołożyłem moduł uniwersalny domykania szyb i działa, W innej mery z 2007 roku. Którą naprawiałem, posiada tę opcję z tym samym modułem komfortu / YF111111/ i z tym samym modułem zamka. I w niej jest indeks kodo 031 opcja z domykaniem, u mnie działa tylko 021, ale nie ma tej opcji domykania. Dołożyłem moduł i jest ok.
    1 punkt
  46. Witam, Przeszukałem wiele stron zanim trafiłem tu, i zamieszczone treści pomogły mi rozwiązać problem. W moim aucie sprawa wyglądała identycznie, mianowicie po aktywacji komputera pokładowego prędkość wynosiła 511km/h znikły wskazania chwilowego zużycia w test mode itd. Sprzętowo to tak jak u kolegi który zakładał temat: Identyfikator: 0x1201, Numer sprzętu: 13127055, Numer części: 13156842, Opis systemu: SIEM 400, Kod alfa: KU Co zrobiłem i jak rozwiązał problem: 1. Zakup ryżowego kabla opcom wersja 1.7 2. Downgrade kabla za pomocą programu OCflash do wersji 1.39. 3. W wersji programu opcom 08.2010 nie było możliwości zmian. W wersji opcom 2012 już taka możliwość była, jednakże zanim to nastapi, po podłączeniu kabla i odpaleniu opcom 2012 program wykryje że kabel ma wersję oprogramowania 1.39 i sam go zaktualizuje. Podczas aktualizacji kabla nie radzę nic z nim robić (odłączać usb, wyciągać z gniazda obd itd) bo uwalicue kabel. 4. Wchodzimy w diagnostyka, mój rocznik to 2005, ale wybrałem 2006 bo ten działa, następnie model auta, potem wchodzimy w BCM - tam ustawiamy komputer pokładowy na występuje i programuj. 5. Wchodzimy w wyswietlacz, tam pokazują się jego parametry, dołączyłem zdjęcie. Następnie wchodzimy w programowanie i tam zmieniamy index. Tu chwilę się zatrzymam. Otóż na zdjęciu widoczny index to 004 03, jest on oczywiście błędny, stąd też prędkość 511km/h wcześniej próbowałem kilkanaście opcji i nic z tego nie wynikło index pochodził z Astry i nie działało. Żeby działał index od merivy musimy ustalić kilka faktów. Po pierwsze ustalamy jaki mamy rozmiar opon, następnie dobieramy właściwy index: Z komputerem pokładowym (BC): Index:026 205/50R16 205/45R17 Z komputerem pokładowym (BC) index: 027 175/70R14 185/60R15 205/40R17 Z komputerem pokładowym (BC) index: 028 205/50R16 205/45R17 Następnie musimy na komputerze przekopiować indeksy pomiędzy folderami w natepujacy sposób. Wchodzimy w folder opcom\LangData\GB\ProgrammingData\MSCAN_0x00000246. Tam szukamy folderu DID_0x1201, w tym folderze znajduje się kolejny folder AH, tam usuwamy wszystkie pliki, bądź kopiujemy do nowego folderu. Następnie cofamy się do góry i szukamy folderu z oznaczeniem DID_0x1301, tam znajdują się foldery AH, VC, MV, nas interesuje folder MV wchodzimy kopiujemy i wklejamy do folderu DID_0x1201\AH. Później łączymy się z naszym autem i wracamy do punktu 5. Czyli zmieniamy w wyświetlaczu index, na taki zgodny z rozmiarem opon założonym na aucie. I to tyle, powinno wszystko działać. Ja się z tym trochę męczyłem, ale udało się bez Tech2, a podobno w meriva A komputer pokładowy i indexy tylko Tech2 można ogarnąć. Zrobiłem również zdjęcia jak to wygląda w mojej Mery po przestawieniu wszystkiego. Mam nadzieje że się komuś taka wiedza przyda. Pozdrawiam
    1 punkt
  47. Polecam icar2 lub icar3 . program scan my opel.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności