Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 16.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Jeśli rozrząd słychać, to podkładka g*wno da. Takie kombinowanie po kosztach jest dokładnym odzwierciedlenie ubierania czystych skarpetek na brudne i śmierdzące nogi. Zrób to po bożemu. Takie oszczędzanie mści się mocno i generuje spore koszty. Ten silnik jest wredny jeśli chodzi o rozrząd.2 punkty
-
Jak kupisz dedykowane do Corsy_D, to właściwie nic nie musisz robić, masz w zestawie wszystkie kabelki, przejściówki (zwróć uwagę, żeby był dekoder CAN). Generalnie warto zadbać o jak najwięcej RAMu, na radyjka o 2-3GB RAMu nawet nie zerkaj. Ja mam 4GB i potrafi też nieraz zamulić. Z kilkuletniego użytkowania zalety: apki samochodowe (np. OPL_Monitor, Torque, itp.)fajnie działają, dźwięk lepszy niż radio ori, sterowanie z kiery multimedialnej działa, telewizja w samochodzie, przeglądanie zdjęć, filmów, połączenie głośnomówiące z telefonem (po BT), kilka USB (gniazda na przewodach), kamerka tylna. itp. Z minusów, słabsza czułość radia, dla wymagających kiepski mikrofon w zestawie, ale zawsze można dokupić. Generalnie, po latach użytkowania, nie wyobrażam sobie mojej "biedrony" bez radia na androidzie. Jeszcze jeden minus, bardzo dużo miejsca zajmują kabelki (wtyczki, przejściówki, CANdekoder) i ciężko upchać to wszystko. W sumie ja miałem radio CD30mp3, ale bez BC, jak kupowałem stację multimedialną, to niby do corsy do 2011 (pewnie do przedliflowych), ale zaryzykowałem (mam polifta 2012) i się sprawdziło, Jeżeli Twoje Chełmno, to te koło Bydzi, to mam zapasowe radio (stację multimedialną identyczną jak moja) i jak masz ochotę, to z ciekawości możemy podpiąć na próbę i sprawdzić, czy i jak u Ciebie będzie działało (choć na moich stacjach mam już dość leciwego andka, bodajże 9.0). A całość wygląda, jak poniżej (zdjęcia i screeny). Ja swoje radia kupiłem na allegro, te same modele taniej były u Chińczyków na aliexpress, ale się bałem, że przy tej cenie (ok.1100zł. u chinioli) doliczą cło i Vat więc wybrałem od Polaka.2 punkty
-
Może komuś się przyda.. oddałem auto do mechanika który stwierdził że trzeba zacząć od wymiany termostatu, chociaż dla mnie termostat był sprawny... skasował 130zl za termostat i 100zl za wymianę i dalej to samo 😀 zabrałem auto od mechanika... i po 10 minutach od wyjazdu z warsztatu olśnienie! (Szkoda że mnie nie olśniło dzień wcześniej bo w plecy mam 230zl) Sprawdziłem korek od zbiorniczka płynu i... pęknięty oring na korku 😀 wróciłem do gościa i pokazuję mu to, a on że na pewno to nie to, że to pewnie uszczelka pod głowicą... oringu nie miał takiego, ja znalazłem taki u siebie pewnie koszt 5zl. Wymieniłem oring i wszystko działa jak trzeba, słychać jak odkręca się korek charakterystyczne syczenie, płyn się nie wylewa, wentylator uruchamia się tak jak trzeba 😀 można kupić nowy korek przedział cenowy od 15 do 60zl... ale jak działa po wymianie oringu to po co 😉 oczywiście mechanik z doświadczeniem... i korek w ręku trzymał bo musiał dolać płyn, odpowietrzyć układ po wymianie termostatu. Pozdrawiam.2 punkty
-
Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry. Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop. Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo. W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy. Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop. Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony. Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf2 punkty
-
Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.2 punkty
-
Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .2 punkty
-
2 punkty
-
Myślę, że wymiana starczy. Ja wymieniłem wszystkie 4 sztuki.....1 punkt
-
To jest przycisk ogrzewania postojowego Eberspacher. W mojej Meriva a jest taki sam. Za pomocą tego odpalasz ogrzewanie postojowe i masz możliwość dokodowania pilota zdalnego sterowania (o ile masz centralkę Rasystart R+).1 punkt
-
Jestem w stsnie wyciagnac kody z radia wydeietlacxza i BCM . ALE PO CO . JESLI OD RAFIA MASZ . Potszebnu kod do wyseietlscxa bo jedt od poczstku w aucie radio cd30 masz z kodem . . To nie problem zgrsc to eszystko . BCM zsdko pada . No chyba ze dostsla sie woda do niego .1 punkt
-
Dokładnie. Zmień elektryka bo to wymieniacz . Pamiętam jak robiliśmy GIDa i odwrotnie wpięłyśmy moduł BCM. Po podpięciu klemy tylko strzelało ale sam moduł nie uszkodził się .1 punkt
-
1 punkt
-
Kupiłem z allegro za 53 zł. Czujnik przełożę do zamontowanego termostatu, a termostat do starej obudowy w której czujnik jest sprawny. Będę miał 2 szt po 25 zł. Nie będę się narabiał ze zmianą termostatu bo jest zimno i w moim wieku już nie wypada się wysilać.1 punkt
-
1 punkt
-
Szukałem, szukałem i znalazłem . Problemem była antenka na dachu . Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem i będzie to dla niego pomocne. Pozdrawiam1 punkt
-
Witam. Problem rozwiązany. Winny był moduł ładowania akumulatora. Ten za plastikowa obudowa akumulatora. Dokładnie przepalony był bezpiecznik który znajduje się w nim pod gumowa osłoną. Pozdrawiam1 punkt
-
Chłopaku. Ujmę to bardzo dyplomatycznie. Sama nazwa DEXOS 1 gen.2 niesie w sobie normę oleju. Cytat z internetów (nie z ulubionego chata GPT tylko z internetów): "Specyfikacja dexos1 Gen2 (2.generacji) została opracowana przez General Motors i wprowadzona na globalny rynek w roku 2016. Dedykowana jest wyłącznie do silników benzynowych, a szczególnie do jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) i turbodoładowanymi GDI/TDI, które pracują przy dużym obciążeniu temperaturowym, co ma znaczny wpływ na parametry oleju w silniku. Oleje silnikowe z normą dexos1 Gen2 są formułowane dla spełnienia szeregu zaostrzonych standardów wydajności. Oleje z tą normą, dla uzyskania certyfikacji, muszą przejść m.innymi testy: Test LSPI (Lowspeed Pre-Ignition) / SPI (Stochastic Pre-Ignition), który określa bardzo rygorystyczne limity parametrów, które są istotne dla eliminowania zjawiska przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych. Nowy test zużycia paliwa (NEDC - New European Driving Cycle) - wykonywany przez fakt, że wymagania stawiane normie dexos1 gen.2 kładą szczególny nacisk na oszczędności paliwa. Test wykonywany jest w warunkach drogowych i na hamowni podwoziowej, sprawdzając wartości zużycia paliwa i emisji CO2. Test osadów w turbosprężarce - określający wpływ oleju na powstawanie osadów. Test utleniania GMOD - badający wydajność oleju w wysokich temperaturach pracy, sprawdzający wpływ utleniania na wydajność środka smarnego. Oleje dexos1 gen.2 posiadają najczęściej lepkość wg SAE 0W20 lub SAE 5W30. Formułowane są na bazach olejowych w.g. API - Grupa II, III lub IV. Norma dexos1 gen.2 współistnieje najczęściej razem z takimi normami jak API SN, API SN PLUS i ILSAC GF-5 WAŻNE: Obecnie specyfikacja dexos1 Gen2 jest już nieaktualna. Jeśli Twój samochód wymaga stosowania tej specyfikacji możesz stosować oleje ze specyfikacją dexos1 Gen3 lub odpowiednią wersję normy OPEL OV0401547 Oleje dexos1 Gen2 - zakres wymaganych parametrów: wartość lepkości wysokotemperaturowej HTHS w 150°C [cP] - ≥ 2,9 popiół siarczanowy [% wag] - ≤ 1,0 siarka [% wag] - ≤ 0,45 całkowita liczba zasadowa TBN [mgKOH/g] - ≥ 6,0 klasa lepkości SAE - 0W20 i 5W30 " Jak zatem ma się do tego Twoje stwierdzenie: Parametry oleju określa specyfikacja Dexos1 gen.2 a nie ładna czy brzydka naklejka. Powtórzę raz jeszcze: mowa jest srebrem, milczenie złotem. Nie masz merytorycznie nic do powiedzenia, nie mów. Niepotrzebnie się ośmieszasz i próbujesz udowodnić, że koń jest podobny do wielbłąda. Bardzo proszę, abyś nie wprowadzał zamieszania nieprzemyślanymi wypowiedziami pozbawionymi jakiejkolwiek wartości użytkowej. Gdzieś coś czytałeś, ale nie do końca dobrze zapamiętałeś, albo źródło było z dupy. Stan faktyczny został przedstawiony powyżej i nie widzę już żadnego powodu do dalszego forsowania swoich racji. Mam nadzieję wyraziłem się jasno i klarownie. P.S. Nie ma czegoś takiego. Tu też masz potworne luki w wiedzy na temat budowy i działania pompy oleju.1 punkt
-
Można wlać. Jest wstecz kompatybilny. Ma po prostu większą zdolność do zapobiegania LSPI, lepiej chroni przed osadami i nagarami, ma zapewniać nieco niższe zużycie paliwa itp. W chacie GPT wyczytałeś czy tak po prostu strzeliłeś babola? 1.4T nie posiada EGRa. Nawet jak będzie lane jakieś gówno typu Lotos czy coś, to przy regularnych jego wymianach i dbaniu, doleci do pół bańki. Błagam. Ogarnij się. Ja się cieszę, że jako użytkownik jesteś aktywny, ale jeśli merytorycznie nie masz za wiele do powiedzenia, to może lepiej przemilczeć?1 punkt
-
W jednym pinie masz "plus" , na dwóch pinach są masy , reszta to zaciski sygnałowe . Gniazdo wygląda jak by ktoś kiedyś z wykrzywionym pinem próbował wtyczkę wsadzić , albo drutem próbował błędy sprawdzać W jednym pinie masz "plus" , na dwóch pinach są masy , reszta to zaciski sygnałowe . Gniazdo wygląda jak by ktoś kiedyś z wykrzywionym pinem próbował wtyczkę wsadzić , albo drutem próbował błędy sprawdzać1 punkt
-
1 punkt
-
Sorki. Jestem nowy na forum. U mnie okazało się że styki w oprawce po lewej stronie były zaśniedziałe. Po wyczyszczeniu wróciło do normy. Pozdrawiam1 punkt
-
Ile czasu byłeś w tym zakładzie co dobił czynnik? To nam powie, czy był test szczelności.1 punkt
-
Tak działa na obydwu paliwach wychodzi na to że nie było styku na wtyczce od wtrysku benzyny, było mało paliwa na tym cylindrze i dlatego był błąd ubogi wydech p0 170. Właśnie wróciłem ze 100 km trasy przejechanej na benzynie jedzie bardzo dobrze.1 punkt
-
W EL jest gość, który takie rzeczy robi. https://panoramafirm.pl/łódzkie,,łódź,górna,brójecka,8/f.h.u._okladzina_mariusz_gaszak-sccnec_pad.html Zadryndaj, pewnie wysyłkowo też zrobi.1 punkt
-
Umówiłam się wstępnie na wymianę rozrządu po połowie lipca. Urlopy i niedopasowanie czasowe nie dają zrobić tego wcześniej.1 punkt
-
Ja tak dodam od siebie że od lat używam osobnych ledów jako dzienne- tak samo w merivie i to raczej powyżej 100 zł choć i te są lipne A do włączania świateł mijania mam PROXIMA "KAWA Z" ale korzystam tylko jako pół automat bo mając dzienne mi mijania nie potrzebne, odpalam "PROXIMA "KAWA Z"" ręcznym przyciskiem dorobionym żeby odpalał za mnie oryginalny przełącznik czyli puszczał mase (pewnie z rezystancją - nie pamiętam ale po tis2000 się dojdzie czy sama masa czy też rezystor idzie) i mam świety spokój. Wszystko legalne i działa od 5 lat?? Tak tak proxima kawa z ma czujnik zmierzchu - nie używam a można by ale przez tunel jade raz dziennie i to krótki i jestem czujny żeby ręcznie zapalić swiatła mijania na chwile przełacznikiem oryginalnym. A oczywiście proxima puszcza tylko sygnał tak jak oryginalny włącznik - nie korzystam z niego jak w instrukcji idzie że cała moc świateł idzie przez niego. Póki co dobrze się trzyma a kupiłem bo trafiłem jakieś chińskie padło które pierwsze padło a drugie po czasie padło jak wymienili - wiec kupiłem kapke droższe Proximowy automat. A i ja dużo odpalam więc dzienne mus do tego wole je mieć jako osobne światła bo meriva ma dobre miejsca na montaż a mijania na automacie mi są potrzebne jak jest gorsza pogoda. Chodzi to już lata i już dawno na siebie zarobiło. Można oczywiście po taniości kupić przekaźnik z fotochromem - nie są to drogie moduły i naprawdę tanio sterować włączaniem oryginalnego przełącznika automatycznie, ba nawet takie moduły mam ale jak to zwykle bywa jak coś zamontowane i działa to się nie ma czasu tego zmieniać W astrze F miałem automat który załączał po 5-6 sekundach postojowe a potem mijania - tam moduł przepuszczał całą moc ale i oryginalny przełącznik puszczał cała moc a nie jak w merivie gdzie przełącznik steruje tylko BCM.1 punkt
-
1 punkt
-
Szukając panelu klimatronika do corsy d widzę że jedyna opcja w tym pojeździe to wyświetlanie danych z klimy na wyświetlaczu bo panel nie ma tak jak meriva a własnego wyświetlacza. Zatem temat dublowania info z panelu na wyświetlacz odpuszczam i nie będę się zagłębiał w ten temat a ramkę w gid dezaktywuję i tyle . Dzięki za wszelką pomoc i zostanie mi powalczyć z lusterkami oraz z UWA ale to już w innych tematach1 punkt
-
Współczesna motoryzacja coraz częściej łączy się z komfortem, estetyką i dbałością o zmysły. Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które doskonale wpisują się w ten trend, jest dyfuzor zapachowy do samochodu, czyli niewielkie urządzenie, ale o dużym potencjale, zarówno użytkowym, jak i sensorycznym. W przeciwieństwie do klasycznych zawieszek zapachowych, które uwalniają intensywną, często chemiczną woń, dyfuzory oferują subtelne, naturalne aromaty, a także nowy wymiar dbałości o atmosferę wewnątrz pojazdu. Co to jest dyfuzor do samochodu? Dyfuzor do samochodu to kompaktowe urządzenie zaprojektowane do rozpraszania zapachów we wnętrzu auta. Jego zadaniem jest uwolnienie aromatycznych cząsteczek z olejków eterycznych lub zapachowych i równomierne rozprowadzenie ich w powietrzu. To rozwiązanie nie tylko przyjemne, ale również funkcjonalne, a odpowiednio dobrany zapach może poprawiać koncentrację, zmniejszać stres, łagodzić mdłości czy maskować niepożądane zapachy. Warto zaznaczyć, że nowoczesne dyfuzory zapachowe nie pełnią jedynie roli „odświeżacza”, ale stanowią element świadomego stylu życia, zarówno pod względem estetycznym, jak i zdrowotnym. Zastosowanie dyfuzora w samochodzie Dyfuzor to nie tylko gadżet zapachowy, ale przede wszystkim narzędzie, które może znacząco wpłynąć na samopoczucie kierowcy i pasażerów. Jego zastosowanie ma charakter zarówno praktyczny, jak i sensoryczny: Poprawa jakości powietrza – naturalne olejki eteryczne, takie jak drzewo herbaciane czy lemongrass, wykazują działanie antybakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze, wspomagając czystość mikroklimatu wewnątrz auta. To szczególnie ważne w sezonie jesienno-zimowym oraz przy częstej jeździe z innymi osobami. Redukcja stresu i napięcia – olejek lawendowy, dzięki swoim właściwościom uspokajającym i wyciszającym, skutecznie pomaga zrelaksować się w korku czy po trudnym dniu. Delikatna, kwiatowa woń koi nerwy i wprowadza przyjemną atmosferę, niezależnie od warunków na drodze. Wspomaganie koncentracji – olejki cytrynowy, grejpfrutowy i pomarańczowy pobudzają umysł, dodają energii i poprawiają zdolność skupienia. Ich świeże, cytrusowe nuty są doskonałym wyborem na długie trasy lub wczesne poranki, gdy organizm potrzebuje szybkiego zastrzyku świeżości i czujności. Neutralizacja zapachów – olejek z trawy cytrynowej (lemongrass) oraz drzewo herbaciane skutecznie eliminują nieprzyjemne aromaty, takie jak dym papierosowy, zapach zwierząt czy pozostałości po jedzeniu. Zamiast maskowania – działają oczyszczająco i neutralizująco. Podkreślenie stylu i estetyki wnętrza – wiele modeli dyfuzorów to eleganckie, niewielkie urządzenia, które dzięki nowoczesnemu stylowi stanowią spójną część wystroju wnętrza pojazdu. Dobrze dobrany zapach w pięknym dyfuzorze to nie tylko funkcjonalność, ale i element dekoracyjny. Rodzaje dyfuzorów samochodowych Na rynku dostępne są różne typy dyfuzorów, jednak warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dwa najczęściej wybierane rozwiązania technologiczne: dyfuzory ultradźwiękowe oraz dyfuzory nebulizujące. Dyfuzor ultradźwiękowy To urządzenie wykorzystuje technologię ultradźwięków do rozbijania mieszaniny wody i olejku eterycznego na mikroskopijne cząsteczki, które są następnie łagodnie uwalniane w postaci chłodnej, niemal niewidocznej mgiełki. Takie rozwiązanie jest całkowicie nieinwazyjne, pracuje niemal bezgłośnie i zużywa minimalną ilość energii, co czyni je idealnym wyborem do samochodu, zwłaszcza jeśli urządzenie posiada zasilanie USB. Ultradźwiękowy dyfuzor zapewnia równomierne, subtelne rozprzestrzenianie zapachu i umożliwia stosowanie zarówno naturalnych olejków eterycznych, jak i gotowych kompozycji zapachowych, dzięki czemu użytkownik może dostosować aromat do swoich indywidualnych preferencji. Dyfuzor nebulizujący (nebulizator) Nebulizator działa na zasadzie mechanicznego rozpylania czystego olejku eterycznego, bez potrzeby użycia wody ani ciepła. Dzięki temu procesowi możliwe jest zachowanie pełnego spektrum właściwości terapeutycznych olejku, co czyni to rozwiązanie szczególnie atrakcyjnym dla entuzjastów aromaterapii oraz osób poszukujących maksymalnej skuteczności działania. Dyfuzja w tym przypadku jest intensywna i skoncentrowana, a zapach uwalniany szybko i w czystej postaci, bez rozcieńczania. Brak konieczności dodawania wody upraszcza użytkowanie i podkreśla wysoki standard działania urządzenia. Wybór pomiędzy technologią nebulizacji a dyfuzją ultradźwiękową zależy głównie od indywidualnych preferencji. Osoby ceniące subtelność i nawilżające właściwości mgiełki wybiorą model ultradźwiękowy, natomiast ci, którzy oczekują pełnej głębi zapachu i najwyższej jakości aromaterapeutycznej, sięgną po nebulizator. Dyfuzor i olejek Dyfuzor samochodowy nie działa sam. Jego prawdziwa moc ujawnia się dopiero w połączeniu z wysokiej jakości olejkami eterycznymi lub zapachowymi. To właśnie one nadają wnętrzu auta unikalny klimat, wpływają na nastrój kierowcy i pasażerów oraz wzmacniają poczucie komfortu. Naturalne olejki eteryczne (np. eukaliptusowy, cytrynowy, drzewo herbaciane) doskonale sprawdzają się zimą i jesienią, wzmacniając odporność oraz odświeżając przestrzeń. Z kolei kompozycje zapachowe tworzą wyjątkową atmosferę dopasowaną do osobowości kierowcy. Wybór olejku nie powinien być przypadkowy. Każdy zapach działa na organizm w inny sposób. Jedne pomagają się wyciszyć, inne dodają energii, a są też takie, które łagodzą bóle głowy czy zmęczenie. Dlatego tak ważne jest, aby dobrać aromat do własnych potrzeb i stylu jazdy. Każdy powinien znaleźć coś, co najlepiej współgra z jego samopoczuciem i codziennymi rytuałami. Poznaj naturalne olejki, które współgrają z każdym stylem jazdy – sprawdź zapachy idealne do dyfuzora na stronie AROMADRIVE.PL. Dyfuzor do samochodu to nowoczesne rozwiązanie, które łączy estetykę z funkcjonalnością. W połączeniu z odpowiednio dobranym olejkiem zapachowym lub naturalnym, staje się nie tylko dekoracją wnętrza auta, ale także realnym wsparciem dla dobrego samopoczucia i higieny powietrza. W dobie, gdy samochód często staje się drugim domem, warto zadbać o to, by był nie tylko czysty, ale i pachniał tak, jak lubimy. A dyfuzor to prosty i stylowy sposób, by każdy kilometr był przyjemnością.1 punkt
-
Witajcie. Niedawno wymienilem radio oryginalne na androida. Poczytalem kilka tematow, troche mnie odstraszaly informacje ze radio za mocno swieci, ze obsluga odrywa wzrok od drogi, ze menu jest nie przejrzyste. Postanowilem sprawdzic jak to wyglada. Wymiany dokonalem gdyz w cd400 brak mi było usb, bluetooth, oraz navi.( co prawda mozna uzywac z telefonu , ale nie ma w jotce przyzwoitego miejsca gdzie by go mozna umiescic) Po miesiacu uzytkowania moje spostrzezenia. Plusy: -mam usb -mam czytelne navi - mam zestaw glosnomowiacy - radio elegancko pasuje, nic nie odstaje, zadnych szpar czy skrzypienia - pełna obsługa z kierownicy -duzy wyswietlacz i prosta obsluga, wyswietlacz mozna przyciemnic lub wygasic calkowicie - choc zaden ze mnie audiofill to radio jak na moj słuch gra zdecydowanie lepiej - linie nanoszone na kamere cofania są skretne, biorą sygnał z czujnika skretu - w czasie włączenia sie procesu wypalania DPF ikona ogrzewania szyby zaczyna sie swiecic - wszystkie ustwienia samochodu ktore ustwialo sie z poziomu oryginalnego radia nadal mozna zmieniać Minusy: - zmienia sie dzwiek kierunkowskazow, ostrzezenia o pasach i swiatłach,(juz nie pamietam jaki był oryginalny i mi nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia) - podswietlenie blokady drzwi , czujnikow cofania, otwierania bagaznika kontroli trakcji ma zmieniony kolor - nie znalazlem mozliwosci wylaczenia kontroli trakcji - nie potrafie usunac aplikacji car status, która mnie irytuje i jest zbędna. - radio włącza sie okolo 15-20 sek. -brak rds - radio srednio zbiera fale Reasumujac jestem zadowolony z radia. Za cześć kwoty która bym musiał zainwestowac w zmiane cd400 na cd400 plus lub wyzszy model mam radio z wszystkim co potrzebuje, a nawet sporo wiecej1 punkt
-
1 punkt
-
Zobacz wtyczki do jeżyka czyli opornicy dmuchawy i do silnika nawiewu. Wygrzane mogą być czy nadtopione. Ewentualnie w kabinie zobacz bezpiecznik 11 40A czy nie ma tam zielono. Jeśli to Astra J. Bo uj wie czy Fox, czy Gulf, a może Peżota zwrócili 😄1 punkt
-
Problem rozwiązany. w ustawieniach zmieniły się pomiary z l/100km, na km/l1 punkt
-
To powinno być tu: Jest wciśnięte ale wypaść mogło i nie zauważyłeś. Nie jest lutowane . Skoro wcześniej kluczyk działał a po upadku przestał więc masz rozwiązanie. U mnie jest w dodatkowej obudowie : Bez tego nie odpalisz auta. Jak będziesz kupował kup minimum 2-3 sztuki. A tu masz świetny filmik jak to zrobić : https://www.youtube.com/watch?v=0aSlOmd5Z0U&pp=ygUbcHJvZ3JhbW93YW5pZSBrbHVjenlrYSBvcGVs Ja programowałam chińskim opcomem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wystarczy popatrzeć na cenę tarczy do astry j OPC . Tam jest tarcza pływająca. Pomijam że trzeba będzie i jarzmo jakieś rzucić, i zacisk no i klocuszki . Swapik koło 10 tysi. Na heble które dalej będą hamować 150 konny samochód .1 punkt
-
Witam wszystkich użytkowników. Co prawda nie posiadam Opla, ale założyłem tu konto, bo tato niedawno kupił Antarę. I pewnie nie raz będę Was prosił o pomoc1 punkt
-
Wczoraj po 9,5 tyś (tak była ustawiona inspekcja) wymiana oleju i filtrów. Filtr powietrza porównanie nowy i stary : Filtr kabinowy : Taki trochę pogięty przyjechał. Filtry gazowe już czyściejsze : Ale jak zawsze w reduktorze syf: Teraz ustawiłam inspekcję za 9 tyś. Może pokaże w całości jak to zrobić. Odpalamy op com i wybieramy rocznik swojego auta : Następnie markę : Następnie wchodzimy w zakładkę Nadwozie Następnie wchodzimy w zegary : Teraz programowanie : I ukazuje się nam okienko z ustawianiami interwału : Wchodzimy i ustawiamy sobie interwał : Klikamy programowanie i gotowe.1 punkt
-
Widzę mocną wiarę w kunszt tego napędu . Oby wbrew wszelakim znakom wytrzymał tyle co zaleca producent1 punkt
-
1 punkt
-
No, A Pan Jaśniewicz jest coool. Zapierdalaj do mechanika, a nie mi nerwy psujesz. Panie niedojebany.1 punkt
-
Trochę dziwne rzeczy piszesz (wersja androida), a możesz podać kod swojego silnika, bo 1.3cdti to cała gama różnych silników, ja np. mam też 1,3cdti, wersja A13DTC. I może jeszcze pokaż, jaki masz interfejs, bo może masz kiepskiej jakości interfejs. A może nie masz DPFa, skoro nie zapala się dioda i nie pokazują Ci apki. Mi DPF pokazuje wiele aplikacji, choć niektóre wymagają dodania ręcznie PIDów (np. TorquePro), niektóre wyboru prawidłowego protokołu połączenia z samochodem (Car Scanner)... inne to OPL_Monitor, DPF Info, Piston... @Marcin83, to jest bardzo stara i już dawno przez autora nie rozwijana apka, ma stosunkowo małą bazę pasujących silników (choć u mnie działa), obecnie od tego autora jest OPL_Monitor, po połączeniu z samochodem trzeba zdekodować VIN i ściągnąć gotowy zestaw wskaźników dostosowany do silnika samochodu, który można sobie edytować i dodawać kolejne wskazania. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor1 punkt
-
Auto trafiło do elektronika i po odbiorze póki co po przejechaniu 100km wszystko ok. Mechanik nie wie lub nie chce powiedzieć co dokładnie było przyczyną problemów, stwierdził ze poprawił masy w samochodzie, zaprogramował na nowo sterownik silnika oraz jak to stwierdził poprawił kilka rzeczy z którymi te auta mają problemy. Auto teraz co jakiś czas wyrzuci błąd p0420 ale jest to spowodowane wyprutym katalizatorem, check engine nie pojawia się wraz z tym błędem.1 punkt
-
Radio udało się z sukcesem zainstalować. Nic nie trzeba przeprogramować. Kwestia była w instalacji. Do radia trzeba doprowadzić przewód z sygnałem prędkości auta (podlutowalem się przewodem pod przewód niebiesko-czerwony od wyswietlacza) na PIN 5. Dodatkowo trzeba przepiąć zielony i biały przewód (CAN do komunikacji z wyświetlaczem). W wyświetlaczu jest to PIN 10 i 11, a w radiu PIN 32 i 33. Reszta pozostaje bez zmian. Teraz można uaktywnić BC w aucie.1 punkt
-
Zdjąłem lewy i prawy plastik w bagażniku i żadnej dodatkowej kostki pod hak nie było. Zamontowałem hak Westfalia z odpinaną kulką, z wiązką podpinaną pod lewą i prawą lampę oraz z modułem. Moduł pominąłem bo nie jest w Merivie A potrzebny. Przewód od światła przeciwmgielnego trzeba było naciąć, aby dolutowac się z jednym przewodem. Dodatkowo trzeba było wiercić otwór w ściance wnęki koła aby przejść z wiązką do środka auta (w zestawie jest gumowa szczelna przelotka). Czas instalacji to około 2 godzin na gotowo.1 punkt
-
Witam wszystkich i pozdrawiam jako nowicjusz forum. Witam wszystkich i pozdrawiam jako nowicjusz forum.1 punkt
-
Samo ocieplenie guzik da . To musi się szybko nagrzać i trzymać temperaturę. Wpisz przewód grzewczy 12v i powinno wyskoczyć na necie. Ja ma 12v 20 W 8mm płaski z 15 zł za mb. Uważaj bo są podobne nawet na tej samej aukcji tylko na 230V1 punkt
-
To ja wrzucę swoje trzy grosze w temacie radia. Zaznaczam, że miałem Touch&Connect i wkurzało mnie, że na wyświetlaczu się nic nie pokazuje (w sensie, że info z radia), a mapy i tak są stare i dawno nieaktualizowane oraz fakt, że w T&C nie ma polskiego (a za wgrywkę u Czecha trzeba płacić słono w ojro). Postanowiłem wrócić do fabryki, ale w trochę zmienionej formie. Zakupiłem i zamontowałem radio CD40USB z Antary. Jedyny problem jest taki, że CD40USB nigdy nie występowało w takim kolorze wnętrza, jak mam ja, ale to sobie ogarnę szprajem i kalkomanią. Radio działa niemal idealnie, choć jest mały glitch (o tym później). Oczywiście - oprócz oczywistych zalet (działający wyświetlacz), radio ma dwie wady: brak wbudowanego BT do rozmów (można kupić moduł UWA, ale...) brak możliwości odtwarzania muzyki przez BT (tego mi najbardziej brakowało). Ponieważ mam gniazdo USB + AUX (najpierw pod T&C, a teraz pod CD40USB podpięte) - postanowiłem zainwestować fortunę (całe 36 zł + przesyłka ze znanego portalu aukcyjnego) w zestaw BT do rozmów, a obsługą A2DP. Zasilanie zestawu podpięte jest pod gniazdo USB z radia, a wyjście dźwięku pod AUX. Dzięki temu - straciłem możliwość słuchania muzyki z pendrive'a, ale za to zestaw nie wyłącza się, gdy stoję z wyłączonym silnikiem (działa razem z radiem). Co do minusów - po wejściu w menu ustawień - nie da się wejść w podmenu "dźwięk". Od tego jest osobny przycisk "Sound" w radiu, a wyświetlacz z Corsy tego nie ogarnia, pomimo ustawiania różnych opcji jednostki głównej. Niemniej - wygodniej mi jest w tym układzie i nikogo nie namawiam, ale mi odpowiada1 punkt
