Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 30.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry. Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop. Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo. W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy. Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop. Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony. Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf2 punkty
-
Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.2 punkty
-
Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .2 punkty
-
2 punkty
-
Byłem w Rybniku moduł naprawiony, ale wszystko potwierdzę jak z miesiąc, 2 pojeżdżę i nic się nie wydarzy. Można do niego również wysłać sam moduł z kluczykami naprawa 1550zł bez paragonu lub 1850zł z paragonem lub fakturą. Jestem dobrej myśli bo gość ogarnięty zna się na rzeczy i ma pojęcie. Z ciekawostek dowiedziałem się że można u niego również przeprogramować załączanie się wentylatora po zmianie wkładu termostatu na ten z ampery na otwarcie 80 C koszt około 400zł. Sam jeździ Oplem i robił to u siebie mówił że temperature mu trzyma od 85-95 stopni. W mojej mery z ori termostatem jadąc autostradą stałe 140 km/h temperatura się wahała 100-101 C przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.2 punkty
-
Zaskakujące jest to, że nie posiadając podstaw wiedzy ktoś rzuca się na grube roboty... No ale kto bogatemu zabroni. Pierwsze primo: fizyczny brak ciśnienia oleju to bardzo głośna praca silnika Drugie primo panewki MAJĄ wpływ na cisnienie oleju, ale uszkodzona panewka = głośny i regularny stuk nawet jeśli ciśnienie jest Trzecie primo - ultimo zawsze zaczyna się od najprostszych rzeczy czyli DIAGNOSTYKI. Podpowiedziano: zmierz ciśnienie faktyczne, ale nie... panewki trza oglądać. Nie wiem po co pytać, skoro się wie lepiej.2 punkty
-
Nieprawda. Navi taka, jak T&C, CD70NAVI, DVD90NAVI owszem - mają mapy na płytach lub kartach SD. Ale chińczyki mają mapy google i do działania potrzebują internetu, żeby pobierać nowe mapy w miarę przemieszczania się. GPS potrzebny jest do określenia lokalizacji, ale mapy nie biorą się z pyłu kosmicznego i trzeba je pobrać.2 punkty
-
Tak więc kolejne cenne info mam . Wtyczka X79 parkpilota ma obwód zamknięty na pinach 12 i 26 ( kabel koloru szarego ) Ta opcja jest wtedy gdy nie mamy haka i jest otwarta gdy jest hak Drugie info to jak sprawdzić czy czujniki są sprawne . Po prostu multimetr w dłoń i przy podłączonym zasilaniu i masie na parkpilot mierzymy w X78 prąd miedzy masą a pinem sygnałowym każdego czujnika . Napiecie powinmo być około 7.5 V przy sprawnym czujniku . U mnie na jednym czujniku było 0.5 V więc mam walnięty i czekam aż mi nowe czujniki przyjdą z alie... Na koniec jak już rozwiąże wszelkie zagadki z parkpilotem to zrobię opis co i jak z wyjaśnieniem oznaczeń w tis i tym co wiem na temat monitorowania tego układu przez sterownik2 punkty
-
2 punkty
-
No cóż wg schematu 12 kabli wychodzi z drugiej wtyczki i u mnie jest owe 12 kabli . Jest R30 opisany jako coding resistor i wtyczka do ustawiania głośności x84 Czyli mój komplet jest kompletny. Jeśli nie koduje się go po can to musi podawać dźwiękowo kody usterek i jedno co jest zbędne w takim systemie to oddzielne kable sygnałowe na czujniki skoro nie ma wizualizacji. Znajdę natchnienie i czas to biore soeza zdedzak i otwory pod koszyczki2 punkty
-
Witam Wszystkich. Ostatnio zmagałem się podobnym tematem i chcę się podzielić moimi informacjami co do trudnego rozruchu na rozgrzanym silniku. Powodem był wadliwy przewód elektryczny w wiązce pomiędzy czujnikiem temperatury zewnętrznej a komora silnika. Przy okazji okazało się jeszcze że dwa piny czujnika troszkę straciły kontakt elektryczny. Po operacji pacjent czuje się doskonale i pali od strzała. Pozdrawiam Mariusz2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nie no dziś jeszcze tylko rozkręciłem reduktor/parownik od lpg stag200 gofast (listwę wtryskową też), wyczyściłem i już też po temacie (za niskie ciśnienie gazu- nie było na drugim wtrysku ciśnienia). Za to myślę, że to przez ten tak zwany lubryfikator (albo jakość gazu) się tak dzieje (wrócił też bezpiecznik 15A) ale za to w drugiej Zafirze (ten sam rocznik i model) mam małą zagwostkę (dostałem ją w spadku ), ale o tym może na innym temacie. Jeszcze raz pozdrawiam (dziś dłuższa jazda testowa, bez żadnego problemu).2 punkty
-
1 punkt
-
Problem rozwiązany. w ustawieniach zmieniły się pomiary z l/100km, na km/l1 punkt
-
To powinno być tu: Jest wciśnięte ale wypaść mogło i nie zauważyłeś. Nie jest lutowane . Skoro wcześniej kluczyk działał a po upadku przestał więc masz rozwiązanie. U mnie jest w dodatkowej obudowie : Bez tego nie odpalisz auta. Jak będziesz kupował kup minimum 2-3 sztuki. A tu masz świetny filmik jak to zrobić : https://www.youtube.com/watch?v=0aSlOmd5Z0U&pp=ygUbcHJvZ3JhbW93YW5pZSBrbHVjenlrYSBvcGVs Ja programowałam chińskim opcomem.1 punkt
-
1 punkt
-
Wczoraj po 9,5 tyś (tak była ustawiona inspekcja) wymiana oleju i filtrów. Filtr powietrza porównanie nowy i stary : Filtr kabinowy : Taki trochę pogięty przyjechał. Filtry gazowe już czyściejsze : Ale jak zawsze w reduktorze syf: Teraz ustawiłam inspekcję za 9 tyś. Może pokaże w całości jak to zrobić. Odpalamy op com i wybieramy rocznik swojego auta : Następnie markę : Następnie wchodzimy w zakładkę Nadwozie Następnie wchodzimy w zegary : Teraz programowanie : I ukazuje się nam okienko z ustawianiami interwału : Wchodzimy i ustawiamy sobie interwał : Klikamy programowanie i gotowe.1 punkt
-
1 punkt
-
Kolektor wydechowy stanowi ważną część układu wydechowego pojazdu, której zadaniem jest zbieranie spalin z cylindrów silnika i kierowanie ich do układu wydechowego. Głównym zadaniem kolektora wydechowego jest zapewnienie skutecznego usuwania spalin, co przyczynia się do poprawy osiągów silnika i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Kolektor spełnia kilka funkcji. Najpierw zbiera gazy wydobywające się z cylindrów i kieruje je do układu wydechowego. Po drugie, kolektor wydechowy pomaga obniżyć ciśnienie w układzie wydechowym, co poprawia usuwanie spalin i zwiększa wydajność silnika. Może również zapewniać izolację cieplną, redukując utratę ciepła, co przyczynia się do lepszej pracy silnika. Dodatkowo niektóre kolektory mają konstrukcję pomagającą zredukować hałas wytwarzany podczas pracy silnika. Rodzaje i typy kolektorów wydechowych Kolektory żeliwne wykonane są z żeliwa, charakteryzują się dużą wytrzymałością i odpornością na wysokie temperatury, ale mogą być cięższe. Kolektory stalowe są lżejsze od żeliwnych, ale mogą być mniej odporne na korozję, dlatego są często stosowane w samochodach sportowych. Kolektory ze stali nierdzewnej są wykonane ze stali nierdzewnej, odpornej na korozję i charakteryzującej się długą żywotnością, co sprawia, że są popularne w pojazdach o wysokich wymaganiach dotyczących wydajności. Kolektory sportowe mają specjalną konstrukcję poprawiającą przepływ gazów, co zwiększa moc silnika. Mogą być wykonane z lekkich materiałów, takich jak aluminium lub materiały kompozytowe. Wybór kolektora zależy od typu pojazdu, jego przeznaczenia i wymagań dotyczących osiągów. Prawidłowy dobór kolektora i jego montaż mogą znacząco wpłynąć na wydajność silnika i ogólną wydajność pojazdu. Kolektory wydechowe sportowe to specjalistyczne elementy zaprojektowane w celu poprawy osiągów silnika w pojazdach wyścigowych lub przeznaczonych do jazdy wyczynowej. Posiadają one szereg cech, które odróżniają je od standardowych kolektorów i pomagają zwiększyć moc, moment obrotowy i ogólną wydajność silnika. Jedną z głównych cech kolektorów sportowych jest ich konstrukcja. Zazwyczaj mają gładsze powierzchnie wewnętrzne i zoptymalizowaną geometrię, co zmniejsza opór przepływu spalin. Dzięki temu gazy mogą szybciej wydostać się z cylindrów, co z kolei poprawia napełnianie cylindrów świeżym powietrzem i zwiększa efektywność spalania. Kolektory sportowe są często wykonane z lekkich materiałów, takich jak stal nierdzewna, aluminium lub materiały kompozytowe. Nie tylko zmniejsza to całkowitą masę pojazdu, ale także poprawia parametry termiczne, gdyż materiały te wytrzymują wysokie temperatury bez utraty wytrzymałości. Niektóre modele mogą być wyposażone w powłoki termoizolacyjne, które pomagają zatrzymać ciepło w kolektorze, co również przyczynia się do poprawy wydajności. Kolejną ważną cechą kolektorów sportowych jest ich regulacja. Wielu producentów oferuje różne opcje kolektorów, które można dostosować do wymagań konkretnego silnika lub stylu jazdy. Umożliwia to optymalną równowagę pomiędzy mocą i momentem obrotowym w zależności od warunków pracy. Kolektory sportowe posiadają dodatkowe funkcje, takie jak wbudowane konwertery katalityczne i układy redukcji hałasu, dzięki czemu są bardziej uniwersalne w użytkowaniu na ulicy. Należy jednak pamiętać, że montaż kolektora wydechowego może mieć wpływ na zgodność pojazdu z normami emisji spalin, dlatego przed montażem należy sprawdzić lokalne przepisy i regulacje. Kolektory wydechowe sportowe są ważnym elementem dla tych, którzy chcą poprawić osiągi swojego samochodu. Zapewniają lepszy przepływ spalin, redukują wagę i mogą być dostosowane do konkretnych potrzeb, dzięki czemu cieszą się popularnością wśród entuzjastów i kierowców wyścigowych. Czy można zamontować kolektory sportowe w samochodach osobowych? Tak, kolektory wydechowe sportowe można montować w zwykłych samochodach, ale przed ich montażem należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Po pierwsze, kolektory wyścigowe mogą znacząco poprawić osiągi silnika, zwiększając jego moc i moment obrotowy. Może to być szczególnie przydatne w przypadku pojazdów wykorzystywanych do jazdy sportowej lub w warunkach wymagających dodatkowej mocy. Po drugie, należy wziąć pod uwagę, że montaż kolektora sportowego może mieć wpływ na zgodność pojazdu z normami ochrony środowiska. Wiele kolektorów wydechowych nie ma wbudowanych konwerterów katalitycznych lub może mieć inne cechy konstrukcyjne, które nie spełniają wymogów dotyczących emisji. Może to skutkować problemami podczas kontroli technicznej lub karami finansowymi, jeśli samochód nie spełnia norm ochrony środowiska Należy również wziąć pod uwagę, że instalacja Kolektor sportowy może wymagać dodatkowych modyfikacji układu wydechowego, takich jak zmiana układu wydechowego lub dostrojenie elektroniki silnika. Może to zwiększyć ogólne koszty instalacji. Ponadto kolektory sportowe mogą zmieniać dźwięk silnika, co może być zarówno zaletą, jak i wadą, w zależności od osobistych preferencji kierowcy. Co można osiągnąć montując kolektor sportowy w zwykłych samochodach? Montaż kolektora wydechowego w zwykłym samochodzie może skutkować znaczną poprawą osiągów. Oto kilka przykładów tańszych marek samochodów, w których montaż kolektora sportowego przyniósł pozytywne rezultaty. Przykładowo w przypadku Toyoty Corolli montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc silnika o 10–15 KM. Można się również spodziewać zwiększenia momentu obrotowego o 10-20 Nm, co poprawi dynamikę pojazdu. Ponadto kolektor sportowy sprawia, że dźwięk silnika podczas pracy jest przyjemniejszy. W przypadku Mazdy 3 kolektor sportowy może zwiększyć moc do 15–20 KM. do standardowej mocy. Może również poprawić reakcję pedału przyspieszenia, dzięki czemu jazda samochodem stanie się przyjemniejsza. Lekkie materiały kolektora mogą obniżyć całkowitą masę pojazdu, co również pozytywnie wpłynie na jego osiągi. W przypadku Hyundaia Elantra montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc o 10-15 KM. i zwiększyć moment obrotowy o 15 Nm. Może to skutkować większą oszczędnością paliwa dzięki lepszemu jego spalaniu. W przypadku Kii Ceed sportowy kolektor może zwiększyć moc nawet o 20 KM. do mocy silnika. Może to również skrócić czas przyspieszania, dzięki czemu samochód będzie sprawiał wrażenie bardziej dynamicznego. Sportowy kolektor zapewnia bardziej agresywny dźwięk, co zwiększa emocje podczas jazdy. W przypadku Forda Focusa montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc o 15–25 KM. i poprawić reakcję przepustnicy. Może to również obniżyć temperaturę pod maską, co będzie miało pozytywny wpływ na ogólną wydajność pojazdu. Te przykłady pokazują, jak montaż kolektora sportowego może znacząco poprawić osiągi zwykłych samochodów, zwiększając ich moc, moment obrotowy, dynamikę i ogólną wydajność. Wyniki mogą się różnić w zależności od modelu pojazdu i innych modyfikacji. Gdzie kupić wysokiej jakości zestawy naprawcze i części zamienne do kolektorów Zarówno kolektory wydechowe standardowe, jak i te o podwyższonej sprawności mogą z czasem wymagać napraw. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, np. korozją, uszkodzeniem mechanicznym lub zużyciem materiałów. Jeśli wystąpi problem z kolektorem, ważne jest, aby podjąć szybkie działania w celu jego usunięcia, ponieważ może on mieć wpływ na ogólną wydajność silnika i parametry środowiskowe pojazdu. Do naprawy kolektorów często wymagane są specjalistyczne części zamienne i zestawy naprawcze. Sklep internetowy Klifex https://klifex.com/repair-kits-for-intake-manifolds/ oferuje szeroką gamę wysokiej jakości zestawów naprawczych i części zamiennych do kolektorów do większości samochodów osobowych. W sklepie Klifex znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do napraw, w tym uszczelki, elementy złączne i inne elementy, które pomogą przywrócić funkcjonalność Twojego samochodu. Kupując części zamienne w firmie Klifex, możesz być pewien ich jakości i niezawodności. W sklepie oferowane są produkty pochodzące od sprawdzonych producentów, co gwarantuje trwałość i efektywność użytkowania. Dzięki przyjaznemu interfejsowi użytkownika strony, szybko znajdziesz potrzebne części i złożysz zamówienie, co znacznie ułatwi proces naprawy Twojego samochodu.1 punkt
-
Witam, jestem nowym użytkownikiem auta marki OPEL dokładnie modelu Corsa C oraz nowym członkiem tego forum. Jestem ze śląska a motoryzacja to moja pasja. Pozdrawiam Arek1 punkt
-
Trochę dziwne rzeczy piszesz (wersja androida), a możesz podać kod swojego silnika, bo 1.3cdti to cała gama różnych silników, ja np. mam też 1,3cdti, wersja A13DTC. I może jeszcze pokaż, jaki masz interfejs, bo może masz kiepskiej jakości interfejs. A może nie masz DPFa, skoro nie zapala się dioda i nie pokazują Ci apki. Mi DPF pokazuje wiele aplikacji, choć niektóre wymagają dodania ręcznie PIDów (np. TorquePro), niektóre wyboru prawidłowego protokołu połączenia z samochodem (Car Scanner)... inne to OPL_Monitor, DPF Info, Piston... @Marcin83, to jest bardzo stara i już dawno przez autora nie rozwijana apka, ma stosunkowo małą bazę pasujących silników (choć u mnie działa), obecnie od tego autora jest OPL_Monitor, po połączeniu z samochodem trzeba zdekodować VIN i ściągnąć gotowy zestaw wskaźników dostosowany do silnika samochodu, który można sobie edytować i dodawać kolejne wskazania. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor1 punkt
-
Auto trafiło do elektronika i po odbiorze póki co po przejechaniu 100km wszystko ok. Mechanik nie wie lub nie chce powiedzieć co dokładnie było przyczyną problemów, stwierdził ze poprawił masy w samochodzie, zaprogramował na nowo sterownik silnika oraz jak to stwierdził poprawił kilka rzeczy z którymi te auta mają problemy. Auto teraz co jakiś czas wyrzuci błąd p0420 ale jest to spowodowane wyprutym katalizatorem, check engine nie pojawia się wraz z tym błędem.1 punkt
-
Radio udało się z sukcesem zainstalować. Nic nie trzeba przeprogramować. Kwestia była w instalacji. Do radia trzeba doprowadzić przewód z sygnałem prędkości auta (podlutowalem się przewodem pod przewód niebiesko-czerwony od wyswietlacza) na PIN 5. Dodatkowo trzeba przepiąć zielony i biały przewód (CAN do komunikacji z wyświetlaczem). W wyświetlaczu jest to PIN 10 i 11, a w radiu PIN 32 i 33. Reszta pozostaje bez zmian. Teraz można uaktywnić BC w aucie.1 punkt
-
1 punkt
-
Od razu mówię: auto będzie mułowate, straci na mocy i wywali checka. Ze składem mieszanki i pewnie P0420 o katalizatorze.1 punkt
-
Wykręć lambdę przed katem, tą co z góry widać i odepnij ją. Będzie głośniej, ale wtedy wykluczysz przytkany wydech przez katalizator. Może być tak, że wewnątrz się nadtopił i blokuje przepływ spalin. Będzie pewnie błąd sondy, ale nie powinno być wypadania zapłonu. Sterownik przyjmie sobie wartość 475mV z pierwszej sondy i skład mieszanki będzie "awaryjny", czyli auto powinno normalnie móc jechać. Wtedy powinno się lepiej wkręcać (zakładając, że kat jest przytkany) i problem wypadania powinien ustąpić. Potem będziemy myśleć dalej jeśli to nic nie da. Widzę, że druga sonda leży na dole. Opcja 1: zjebana sonda, opcja 2: ma nieprawidłowe warunki pracy (katalizator?)1 punkt
-
LPG jest ? EGR znaczy te sławne kanały nie zatkane? opcoma nie masz co by logi zrobić??1 punkt
-
Czujniki ori meriva a opanowane . Kupilem 4 szt nowych u ryżowych przyjaciół i podłączyłem, wiązkę rozłożyłem na podłodze w miarę w jednej lini czujniki i zasilanie podpiąłem z zasilacza . Wpierw sygnał pojedynczy potem cisza była i za chwilkę już pikanie tak jak przy przeszkodzie . Jak się zbliżam do czujników to zmienia się częstotliwość pikania aż do ciągłego sygnału. Jeszcze jedna uwaga odnośnie ciągłego sygnału gdy układ jest sprawny to ton jest inny niż w przypadku awarii a druga uwaga to wpiąłem na zasilaniu żarówkę 21W tak jak w przypadku żarówki cofania . Wtyczka haka jest niepodłączona ale mam hak więc muszę to jeszcze przy montażu uwzględnić by wpięcie wtyczki przyczepki rozłączało włącznik S1_X38 (patrz schemat) i zmieniała się oporność. Teraz w wolnym czasie wezmę się za montaż, więc jeszcze mam pytanko czy tylny zderzak ma zaznaczone miejsca wiercenia otworów pod mocowania ? W razie pytań postaram się odpowiedzieć ale i tak czytając to co napisałem tu i okienko wyżej jest sporo wiedzy VID-20241201-WA0000.mp41 punkt
-
Cześć, Jestem po wymianie pompy wody - to ona u mnie była przyczyną tego metalicznego odgłosu z filmiku. Pozdrawiam1 punkt
-
1 punkt
-
Radio nie będzie działało poprawnie, obojętnie gdzie będziesz. Navi będzie, bo idzie po sieci telefonu. Nie oryginalne radia dodawane w autach gubię częstotliwości, tak jest zawsze. Jeżdżąc wkoło komina, ustawisz jedną silna stacje i będzie grało. Sytuacja się zmieni, jak ruszysz gdziekolwiek w trasę po Polsce. Tak jak kolega ja 37. To jest porażka, ja jadąc z Bieszczad, do łodzi przestrajałem radio tyle razy, że wróciłem do słabiutkiego cd 30 mp3. Dlatego nie chcę innego niż oryginał, jakie by nie było. Toporne nieestetyczne kanciaste, ale gra I nic nie muszę dostrajać.1 punkt
-
No i te 275zł.... na pewno bedzie działać........ U Kasi za 700 tez nie działało, jak trzeba...... Porządny chińczyk zaczyna się od 1k PLN.1 punkt
-
Ogarnięte. Jednak padła kamera. Zanim podłączone było najpierw sprawdzane czy to nie wina kabla. Ale łatwo nie było. Udało się zdjąć zderzak. Urwana śruba przy lewym nadkolu. Bez zdjęcia nie było by możliwe zwłaszcza że mam tam belkę od haka. Wyjęta guma z kablami i przeciągnięta nowa wiązka z paczki. Działa. Zapomniałam foli zdjąć z kamerki 😁1 punkt
-
Może wtyczka z przycisków multifunkcji jest nie podłączona? Da się to sprawdzić opcomem podczas podglądu danych.1 punkt
-
1 punkt
-
Jprdl. Niedługo wpadną na forum zapytać o godzinę... szukanie zajęło mi jakieś 20-30 sekund.1 punkt
-
Udało się wykręcić śrubę po zablokowaniu wału. Sprzęgło kręciło się niezależnie od wszystkiego, bo wieloklin na sprzęgle był już totalnie wyrobiony. Po wymianie rolki i sprzęgła wszystko ładnie działa1 punkt
-
Ja mam 2007r i domykanie szyb z pilota jak i z kluczyka działa bez zastrzeżenia. O jedyne co pytałam na forum to czy można zaprogramować w odwrotna stronę tak jak to jest dla przykładu w Signum. Tam można otworzyć szyby przed wejściem do auta z pilota jak i z kluczyka.1 punkt
-
Jeśli to 2.0 let pokroju Zafira a to identyczny kolega zakuł w firmie gdzie robią węże do hydrauliki , co prawda nie był w jednym kawałku ale podejrzewam że przeżyje już auto1 punkt
-
Ale do bocznego napisu jest dostęp nawet bez ściagania koła się powinno udać.1 punkt
-
Sprawdź faktycznie czy tam jest sprężarka z cewka. Jeśli jest to ja bym stawiał na problem leżący w osuszaczu. Jeśli jest w tym aucie kompresor bez cewki tylko z zaworem wydajnosciowym to duża szansa że on się zacina. I na zawór wydajnościowy i na cewkę sprzęgła możesz na testy podawać napięcie 12v z jakiegoś akumulatora za pomocą kabli zewnętrznych. Wtedy też będziesz mógł usłyszeć czy cewka klika klei sprzęgło a zawór wydajnościowy też powinien cyknąć. Zawór pobiera prąd około 1 ampera a cewka znacznie więcej ale nie pamiętam czy czasem nie około 7 amper.1 punkt
-
Jednak nie dało mi to spokoju,przed kupnem rozebrałem i pomierzyłem. Dla potomności,tyły to 160mm czyli wchodzą standardowe 165mm bez problemu. Mała niedogodność,dystanse które są na rynku,są ciut za wysokie,około 5mm,tapicerka się nie domyka,należy dociąć je wcześniej. u-Dimension EL COMP 6 przód + u-Dimension EL Coax 6 tył + wygłuszenie wszystkich drzwi,brzmi naprawdę nieźle ,nawet bez wzmacniacza na cd400.1 punkt
-
Nie potrafisz ogarnąć cytowania - nie używaj. Połączenie z niskotonowym jest w wiązce drzwi.1 punkt
-
1 punkt
-
No to tak dzięki Wam znów łatwo i sprawnie poszło🙂 Jestem po jeździe testowej i było oki Teraz trochę dla żartów-niestety kuna przegryzła mi kabel, no jak się tam dostała to nie wiem (podkreślę żart) a wygladało to tak; Bardzo fajnie się do tego dostać, trzeba tylko dwie osłony sciągnąć ze słupka (odkręcić dwie śrubki torx od tego schowka/kieszeni z boku). Potem żeby łatwiej było trzeba okręcić fotel (cztery śrubki torx 40) po wstępnej zabawie tak to wygląda;1 punkt
-
1 punkt
-
No właśnie tak. Ten Kod jest już zczytany z OP-COM. Chodzi mi o lokalizację, czy to jest pod fotelem, w tunelu środkowym, pompie ABS (tam ostatnio grzebałem w innej Zafirze i nie widziałem). Bo nawt żadnych schematów nie mogę znaleść. Nie nic nie mam, zadnego zrzutu ekranu. no to się robi bardziej konkretnie🙂1 punkt
-
Cześć! Zgadzam się z tym co mówi Marcin, kupując astrę K z silnikiem 1.6 CDTI z przebiegiem powyżej 100 tys. km pierwsze co to obowiązkowa wymiana rozrządu razem z łanńuchem od pompy oleju. Mój tata jest nieszcześnikiem posiadania tego auta ~160 tys. przebiegu. HISTORIA KU PRZESTRZODZE Ostatnio podczas jazdy zerwał mu się łancuch od pompy oleju w efekcie czego przytarł się na korbowodzie i wałku rozrządu, jak się okazało winowajcą był pieruńsko rozciągnięty łancuch rozrządu który uszkodził ślizgi/napinacze. Mechanik u którego naprawiane było auto po rozebraniu silnika stwierdził, że naprawa tego silnika nie ma kompletnie sensu gdyż jest to konstrukcja aluminiowa i nie da się tego zrobić tak jak należy, koniec końców kupiliśmy używany silnik z przebiegiem okolo 120 tys. km za bagatela 13 tys. zł, do tego wymieniliśmy w nim rozrząd (wymaina łancucha rozrządu, łańcucha pompy oleju i montaż wzmocnionego napinacza plus jakieś inne rzeczy kosztowały ~3 tys.) do tego koszt przełożenia silnika przez mechanika itp. Morał z tego taki - kupując Astrę J/K z silnikiem B16xxx pierwsze co udajemy się na wymianę kompletnego rozrządu, żeby nie narobić sobie biedy, bo lepiej zapobiegać niż leczyć.1 punkt