Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 26.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jak kupisz dedykowane do Corsy_D, to właściwie nic nie musisz robić, masz w zestawie wszystkie kabelki, przejściówki (zwróć uwagę, żeby był dekoder CAN). Generalnie warto zadbać o jak najwięcej RAMu, na radyjka o 2-3GB RAMu nawet nie zerkaj. Ja mam 4GB i potrafi też nieraz zamulić. Z kilkuletniego użytkowania zalety: apki samochodowe (np. OPL_Monitor, Torque, itp.)fajnie działają, dźwięk lepszy niż radio ori, sterowanie z kiery multimedialnej działa, telewizja w samochodzie, przeglądanie zdjęć, filmów, połączenie głośnomówiące z telefonem (po BT), kilka USB (gniazda na przewodach), kamerka tylna. itp. Z minusów, słabsza czułość radia, dla wymagających kiepski mikrofon w zestawie, ale zawsze można dokupić. Generalnie, po latach użytkowania, nie wyobrażam sobie mojej "biedrony" bez radia na androidzie. Jeszcze jeden minus, bardzo dużo miejsca zajmują kabelki (wtyczki, przejściówki, CANdekoder) i ciężko upchać to wszystko. W sumie ja miałem radio CD30mp3, ale bez BC, jak kupowałem stację multimedialną, to niby do corsy do 2011 (pewnie do przedliflowych), ale zaryzykowałem (mam polifta 2012) i się sprawdziło, Jeżeli Twoje Chełmno, to te koło Bydzi, to mam zapasowe radio (stację multimedialną identyczną jak moja) i jak masz ochotę, to z ciekawości możemy podpiąć na próbę i sprawdzić, czy i jak u Ciebie będzie działało (choć na moich stacjach mam już dość leciwego andka, bodajże 9.0). A całość wygląda, jak poniżej (zdjęcia i screeny). Ja swoje radia kupiłem na allegro, te same modele taniej były u Chińczyków na aliexpress, ale się bałem, że przy tej cenie (ok.1100zł. u chinioli) doliczą cło i Vat więc wybrałem od Polaka.
    2 punkty
  2. Może komuś się przyda.. oddałem auto do mechanika który stwierdził że trzeba zacząć od wymiany termostatu, chociaż dla mnie termostat był sprawny... skasował 130zl za termostat i 100zl za wymianę i dalej to samo 😀 zabrałem auto od mechanika... i po 10 minutach od wyjazdu z warsztatu olśnienie! (Szkoda że mnie nie olśniło dzień wcześniej bo w plecy mam 230zl) Sprawdziłem korek od zbiorniczka płynu i... pęknięty oring na korku 😀 wróciłem do gościa i pokazuję mu to, a on że na pewno to nie to, że to pewnie uszczelka pod głowicą... oringu nie miał takiego, ja znalazłem taki u siebie pewnie koszt 5zl. Wymieniłem oring i wszystko działa jak trzeba, słychać jak odkręca się korek charakterystyczne syczenie, płyn się nie wylewa, wentylator uruchamia się tak jak trzeba 😀 można kupić nowy korek przedział cenowy od 15 do 60zl... ale jak działa po wymianie oringu to po co 😉 oczywiście mechanik z doświadczeniem... i korek w ręku trzymał bo musiał dolać płyn, odpowietrzyć układ po wymianie termostatu. Pozdrawiam.
    2 punkty
  3. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry. Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop. Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo. W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy. Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop. Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony. Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf
    2 punkty
  4. Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.
    2 punkty
  5. Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .
    2 punkty
  6. W dniu Bożego Narodzenia życzymy Wam marzeń spełnienia żeby konie pod maską nie padały żeby mandaty się nie sypały zero awarii opon nie do zdarcia baku pełnego za grosik i autka lepszego cosik życzy forumowicz Mery 11
    2 punkty
  7. Byłem w Rybniku moduł naprawiony, ale wszystko potwierdzę jak z miesiąc, 2 pojeżdżę i nic się nie wydarzy. Można do niego również wysłać sam moduł z kluczykami naprawa 1550zł bez paragonu lub 1850zł z paragonem lub fakturą. Jestem dobrej myśli bo gość ogarnięty zna się na rzeczy i ma pojęcie. Z ciekawostek dowiedziałem się że można u niego również przeprogramować załączanie się wentylatora po zmianie wkładu termostatu na ten z ampery na otwarcie 80 C koszt około 400zł. Sam jeździ Oplem i robił to u siebie mówił że temperature mu trzyma od 85-95 stopni. W mojej mery z ori termostatem jadąc autostradą stałe 140 km/h temperatura się wahała 100-101 C przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.
    2 punkty
  8. Zaskakujące jest to, że nie posiadając podstaw wiedzy ktoś rzuca się na grube roboty... No ale kto bogatemu zabroni. Pierwsze primo: fizyczny brak ciśnienia oleju to bardzo głośna praca silnika Drugie primo panewki MAJĄ wpływ na cisnienie oleju, ale uszkodzona panewka = głośny i regularny stuk nawet jeśli ciśnienie jest Trzecie primo - ultimo zawsze zaczyna się od najprostszych rzeczy czyli DIAGNOSTYKI. Podpowiedziano: zmierz ciśnienie faktyczne, ale nie... panewki trza oglądać. Nie wiem po co pytać, skoro się wie lepiej.
    2 punkty
  9. Nieprawda. Navi taka, jak T&C, CD70NAVI, DVD90NAVI owszem - mają mapy na płytach lub kartach SD. Ale chińczyki mają mapy google i do działania potrzebują internetu, żeby pobierać nowe mapy w miarę przemieszczania się. GPS potrzebny jest do określenia lokalizacji, ale mapy nie biorą się z pyłu kosmicznego i trzeba je pobrać.
    2 punkty
  10. Tak więc kolejne cenne info mam . Wtyczka X79 parkpilota ma obwód zamknięty na pinach 12 i 26 ( kabel koloru szarego ) Ta opcja jest wtedy gdy nie mamy haka i jest otwarta gdy jest hak Drugie info to jak sprawdzić czy czujniki są sprawne . Po prostu multimetr w dłoń i przy podłączonym zasilaniu i masie na parkpilot mierzymy w X78 prąd miedzy masą a pinem sygnałowym każdego czujnika . Napiecie powinmo być około 7.5 V przy sprawnym czujniku . U mnie na jednym czujniku było 0.5 V więc mam walnięty i czekam aż mi nowe czujniki przyjdą z alie... Na koniec jak już rozwiąże wszelkie zagadki z parkpilotem to zrobię opis co i jak z wyjaśnieniem oznaczeń w tis i tym co wiem na temat monitorowania tego układu przez sterownik
    2 punkty
  11. Pisałem o zderzaku wcześniej😀 Ale mio to gratulacie 😁
    2 punkty
  12. No cóż wg schematu 12 kabli wychodzi z drugiej wtyczki i u mnie jest owe 12 kabli . Jest R30 opisany jako coding resistor i wtyczka do ustawiania głośności x84 Czyli mój komplet jest kompletny. Jeśli nie koduje się go po can to musi podawać dźwiękowo kody usterek i jedno co jest zbędne w takim systemie to oddzielne kable sygnałowe na czujniki skoro nie ma wizualizacji. Znajdę natchnienie i czas to biore soeza zdedzak i otwory pod koszyczki
    2 punkty
  13. Witam Wszystkich. Ostatnio zmagałem się podobnym tematem i chcę się podzielić moimi informacjami co do trudnego rozruchu na rozgrzanym silniku. Powodem był wadliwy przewód elektryczny w wiązce pomiędzy czujnikiem temperatury zewnętrznej a komora silnika. Przy okazji okazało się jeszcze że dwa piny czujnika troszkę straciły kontakt elektryczny. Po operacji pacjent czuje się doskonale i pali od strzała. Pozdrawiam Mariusz
    2 punkty
  14. Ile czasu byłeś w tym zakładzie co dobił czynnik? To nam powie, czy był test szczelności.
    1 punkt
  15. W EL jest gość, który takie rzeczy robi. https://panoramafirm.pl/łódzkie,,łódź,górna,brójecka,8/f.h.u._okladzina_mariusz_gaszak-sccnec_pad.html Zadryndaj, pewnie wysyłkowo też zrobi.
    1 punkt
  16. Ja tak dodam od siebie że od lat używam osobnych ledów jako dzienne- tak samo w merivie i to raczej powyżej 100 zł choć i te są lipne A do włączania świateł mijania mam PROXIMA "KAWA Z" ale korzystam tylko jako pół automat bo mając dzienne mi mijania nie potrzebne, odpalam "PROXIMA "KAWA Z"" ręcznym przyciskiem dorobionym żeby odpalał za mnie oryginalny przełącznik czyli puszczał mase (pewnie z rezystancją - nie pamiętam ale po tis2000 się dojdzie czy sama masa czy też rezystor idzie) i mam świety spokój. Wszystko legalne i działa od 5 lat?? Tak tak proxima kawa z ma czujnik zmierzchu - nie używam a można by ale przez tunel jade raz dziennie i to krótki i jestem czujny żeby ręcznie zapalić swiatła mijania na chwile przełacznikiem oryginalnym. A oczywiście proxima puszcza tylko sygnał tak jak oryginalny włącznik - nie korzystam z niego jak w instrukcji idzie że cała moc świateł idzie przez niego. Póki co dobrze się trzyma a kupiłem bo trafiłem jakieś chińskie padło które pierwsze padło a drugie po czasie padło jak wymienili - wiec kupiłem kapke droższe Proximowy automat. A i ja dużo odpalam więc dzienne mus do tego wole je mieć jako osobne światła bo meriva ma dobre miejsca na montaż a mijania na automacie mi są potrzebne jak jest gorsza pogoda. Chodzi to już lata i już dawno na siebie zarobiło. Można oczywiście po taniości kupić przekaźnik z fotochromem - nie są to drogie moduły i naprawdę tanio sterować włączaniem oryginalnego przełącznika automatycznie, ba nawet takie moduły mam ale jak to zwykle bywa jak coś zamontowane i działa to się nie ma czasu tego zmieniać W astrze F miałem automat który załączał po 5-6 sekundach postojowe a potem mijania - tam moduł przepuszczał całą moc ale i oryginalny przełącznik puszczał cała moc a nie jak w merivie gdzie przełącznik steruje tylko BCM.
    1 punkt
  17. Brzmi jak guma na stabilizatorze
    1 punkt
  18. Współczesna motoryzacja coraz częściej łączy się z komfortem, estetyką i dbałością o zmysły. Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które doskonale wpisują się w ten trend, jest dyfuzor zapachowy do samochodu, czyli niewielkie urządzenie, ale o dużym potencjale, zarówno użytkowym, jak i sensorycznym. W przeciwieństwie do klasycznych zawieszek zapachowych, które uwalniają intensywną, często chemiczną woń, dyfuzory oferują subtelne, naturalne aromaty, a także nowy wymiar dbałości o atmosferę wewnątrz pojazdu. Co to jest dyfuzor do samochodu? Dyfuzor do samochodu to kompaktowe urządzenie zaprojektowane do rozpraszania zapachów we wnętrzu auta. Jego zadaniem jest uwolnienie aromatycznych cząsteczek z olejków eterycznych lub zapachowych i równomierne rozprowadzenie ich w powietrzu. To rozwiązanie nie tylko przyjemne, ale również funkcjonalne, a odpowiednio dobrany zapach może poprawiać koncentrację, zmniejszać stres, łagodzić mdłości czy maskować niepożądane zapachy. Warto zaznaczyć, że nowoczesne dyfuzory zapachowe nie pełnią jedynie roli „odświeżacza”, ale stanowią element świadomego stylu życia, zarówno pod względem estetycznym, jak i zdrowotnym. Zastosowanie dyfuzora w samochodzie Dyfuzor to nie tylko gadżet zapachowy, ale przede wszystkim narzędzie, które może znacząco wpłynąć na samopoczucie kierowcy i pasażerów. Jego zastosowanie ma charakter zarówno praktyczny, jak i sensoryczny: Poprawa jakości powietrza – naturalne olejki eteryczne, takie jak drzewo herbaciane czy lemongrass, wykazują działanie antybakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze, wspomagając czystość mikroklimatu wewnątrz auta. To szczególnie ważne w sezonie jesienno-zimowym oraz przy częstej jeździe z innymi osobami. Redukcja stresu i napięcia – olejek lawendowy, dzięki swoim właściwościom uspokajającym i wyciszającym, skutecznie pomaga zrelaksować się w korku czy po trudnym dniu. Delikatna, kwiatowa woń koi nerwy i wprowadza przyjemną atmosferę, niezależnie od warunków na drodze. Wspomaganie koncentracji – olejki cytrynowy, grejpfrutowy i pomarańczowy pobudzają umysł, dodają energii i poprawiają zdolność skupienia. Ich świeże, cytrusowe nuty są doskonałym wyborem na długie trasy lub wczesne poranki, gdy organizm potrzebuje szybkiego zastrzyku świeżości i czujności. Neutralizacja zapachów – olejek z trawy cytrynowej (lemongrass) oraz drzewo herbaciane skutecznie eliminują nieprzyjemne aromaty, takie jak dym papierosowy, zapach zwierząt czy pozostałości po jedzeniu. Zamiast maskowania – działają oczyszczająco i neutralizująco. Podkreślenie stylu i estetyki wnętrza – wiele modeli dyfuzorów to eleganckie, niewielkie urządzenia, które dzięki nowoczesnemu stylowi stanowią spójną część wystroju wnętrza pojazdu. Dobrze dobrany zapach w pięknym dyfuzorze to nie tylko funkcjonalność, ale i element dekoracyjny. Rodzaje dyfuzorów samochodowych Na rynku dostępne są różne typy dyfuzorów, jednak warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dwa najczęściej wybierane rozwiązania technologiczne: dyfuzory ultradźwiękowe oraz dyfuzory nebulizujące. Dyfuzor ultradźwiękowy To urządzenie wykorzystuje technologię ultradźwięków do rozbijania mieszaniny wody i olejku eterycznego na mikroskopijne cząsteczki, które są następnie łagodnie uwalniane w postaci chłodnej, niemal niewidocznej mgiełki. Takie rozwiązanie jest całkowicie nieinwazyjne, pracuje niemal bezgłośnie i zużywa minimalną ilość energii, co czyni je idealnym wyborem do samochodu, zwłaszcza jeśli urządzenie posiada zasilanie USB. Ultradźwiękowy dyfuzor zapewnia równomierne, subtelne rozprzestrzenianie zapachu i umożliwia stosowanie zarówno naturalnych olejków eterycznych, jak i gotowych kompozycji zapachowych, dzięki czemu użytkownik może dostosować aromat do swoich indywidualnych preferencji. Dyfuzor nebulizujący (nebulizator) Nebulizator działa na zasadzie mechanicznego rozpylania czystego olejku eterycznego, bez potrzeby użycia wody ani ciepła. Dzięki temu procesowi możliwe jest zachowanie pełnego spektrum właściwości terapeutycznych olejku, co czyni to rozwiązanie szczególnie atrakcyjnym dla entuzjastów aromaterapii oraz osób poszukujących maksymalnej skuteczności działania. Dyfuzja w tym przypadku jest intensywna i skoncentrowana, a zapach uwalniany szybko i w czystej postaci, bez rozcieńczania. Brak konieczności dodawania wody upraszcza użytkowanie i podkreśla wysoki standard działania urządzenia. Wybór pomiędzy technologią nebulizacji a dyfuzją ultradźwiękową zależy głównie od indywidualnych preferencji. Osoby ceniące subtelność i nawilżające właściwości mgiełki wybiorą model ultradźwiękowy, natomiast ci, którzy oczekują pełnej głębi zapachu i najwyższej jakości aromaterapeutycznej, sięgną po nebulizator. Dyfuzor i olejek Dyfuzor samochodowy nie działa sam. Jego prawdziwa moc ujawnia się dopiero w połączeniu z wysokiej jakości olejkami eterycznymi lub zapachowymi. To właśnie one nadają wnętrzu auta unikalny klimat, wpływają na nastrój kierowcy i pasażerów oraz wzmacniają poczucie komfortu. Naturalne olejki eteryczne (np. eukaliptusowy, cytrynowy, drzewo herbaciane) doskonale sprawdzają się zimą i jesienią, wzmacniając odporność oraz odświeżając przestrzeń. Z kolei kompozycje zapachowe tworzą wyjątkową atmosferę dopasowaną do osobowości kierowcy. Wybór olejku nie powinien być przypadkowy. Każdy zapach działa na organizm w inny sposób. Jedne pomagają się wyciszyć, inne dodają energii, a są też takie, które łagodzą bóle głowy czy zmęczenie. Dlatego tak ważne jest, aby dobrać aromat do własnych potrzeb i stylu jazdy. Każdy powinien znaleźć coś, co najlepiej współgra z jego samopoczuciem i codziennymi rytuałami. Poznaj naturalne olejki, które współgrają z każdym stylem jazdy – sprawdź zapachy idealne do dyfuzora na stronie AROMADRIVE.PL. Dyfuzor do samochodu to nowoczesne rozwiązanie, które łączy estetykę z funkcjonalnością. W połączeniu z odpowiednio dobranym olejkiem zapachowym lub naturalnym, staje się nie tylko dekoracją wnętrza auta, ale także realnym wsparciem dla dobrego samopoczucia i higieny powietrza. W dobie, gdy samochód często staje się drugim domem, warto zadbać o to, by był nie tylko czysty, ale i pachniał tak, jak lubimy. A dyfuzor to prosty i stylowy sposób, by każdy kilometr był przyjemnością.
    1 punkt
  19. https://www.auto100.ro/auto-senzori-parcare_16_buton-de-activare-la-senzori-fata-meta_13033.html ??
    1 punkt
  20. Witajcie. Niedawno wymienilem radio oryginalne na androida. Poczytalem kilka tematow, troche mnie odstraszaly informacje ze radio za mocno swieci, ze obsluga odrywa wzrok od drogi, ze menu jest nie przejrzyste. Postanowilem sprawdzic jak to wyglada. Wymiany dokonalem gdyz w cd400 brak mi było usb, bluetooth, oraz navi.( co prawda mozna uzywac z telefonu , ale nie ma w jotce przyzwoitego miejsca gdzie by go mozna umiescic) Po miesiacu uzytkowania moje spostrzezenia. Plusy: -mam usb -mam czytelne navi - mam zestaw glosnomowiacy - radio elegancko pasuje, nic nie odstaje, zadnych szpar czy skrzypienia - pełna obsługa z kierownicy -duzy wyswietlacz i prosta obsluga, wyswietlacz mozna przyciemnic lub wygasic calkowicie - choc zaden ze mnie audiofill to radio jak na moj słuch gra zdecydowanie lepiej - linie nanoszone na kamere cofania są skretne, biorą sygnał z czujnika skretu - w czasie włączenia sie procesu wypalania DPF ikona ogrzewania szyby zaczyna sie swiecic - wszystkie ustwienia samochodu ktore ustwialo sie z poziomu oryginalnego radia nadal mozna zmieniać Minusy: - zmienia sie dzwiek kierunkowskazow, ostrzezenia o pasach i swiatłach,(juz nie pamietam jaki był oryginalny i mi nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia) - podswietlenie blokady drzwi , czujnikow cofania, otwierania bagaznika kontroli trakcji ma zmieniony kolor - nie znalazlem mozliwosci wylaczenia kontroli trakcji - nie potrafie usunac aplikacji car status, która mnie irytuje i jest zbędna. - radio włącza sie okolo 15-20 sek. -brak rds - radio srednio zbiera fale Reasumujac jestem zadowolony z radia. Za cześć kwoty która bym musiał zainwestowac w zmiane cd400 na cd400 plus lub wyzszy model mam radio z wszystkim co potrzebuje, a nawet sporo wiecej
    1 punkt
  21. Problem rozwiązany. w ustawieniach zmieniły się pomiary z l/100km, na km/l
    1 punkt
  22. Witam, temat można zamknąć, gdyż metodą prób i błędów doszedłem sam. To piszczenie tz. metaliczny dźwięk, okazało się, że świece były luźne. Także zostały dokręcone kluczem dynamo metrycznym i po temacie. Auto chodzi tak jak powinno, bez żadnych pisków. Pozdrawiam Robert.
    1 punkt
  23. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że faktycznie przewód od czujnika ABS koło piasty był utleniony w środku pod izolacją. Połączyłem żyły prowizorycznie i błąd C0035 zniknął. U2101 został... Wykluczyłem więc, że były ze sobą związane. Test oporności szyny can w gnieździe OBD poprawny =60omów. Taki sam wynik na wtyczce przy sterowniku ABS. Zacząłem kombinować więc ponownie z programowaniem w OPCom. Ustawiłem w sterowniku ABS, że CID występuję i po ponownym uruchomieniu zapłonu... błąd przestał być ciągły i dał się usunąć. Co ciekawe kontrolka IDS też się nie zapala mimo oczywistych błędów w sterowniku CID związanych z przerwanym obwodem amortyzatorów (przypomnę, że tylne są wymienione na zwykłe). Posprawdzałem po kolei wszystkie sterowniki i wszędzie CID wyprogramowany oprócz sterownika ABS i sterownika od wspomagania - tutaj przy próbie zapisu programowania opcom pokazuje błąd. Dla pewności znów wyprogramowałem CID na nie występuje i błąd powrócił. Po kolejnej zmianie znów udało się go usunąć. Dla pewności odpaliłem silnik - żadnego błędu. Prędkościomierz lekko świruje, wskazówka się podnosi i przy dodawaniu gazu podnosi się mocniej (auto na luzie stoi dźwignięte bez kół). Sprawdziłem w Opcomie i przedni lewy czujnik podaje jakieś głupoty. Zobaczymy jutro jak przyjdzie nowa piasta czy się to uspokoi. PS: Nikogo nie oczerniam. Nie przeżywaj. Masz jakieś konkretne informacje to pisz ale głupoty i zgadywajki daruj proszę.
    1 punkt
  24. https://allegro.pl/oferta/fiat-500-07-13-opel-meriva-b-corsa-e-modus-oprawka-adapter-zarowki-h7-16554094439 Serio kopałeś?
    1 punkt
  25. Poczytaj opinie https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-tester-obd2-usb-skaner-bledow-check-engine-vag-kb3a-7181430837?utm_source=coma_email&utm_medium=69ddc8b21cede60215cd69cbd62f49fb3a1a14fb&utm_content=7181430837&utm_campaign=cvm_pl_conversion_abandon_browse_no_mail Poczytaj, będziesz wiedział, co kupić.
    1 punkt
  26. Nie mogąc edytować poprzedniego postu pisze kolejny. Potwierdzam naprawę modułu BSI autko chodzi bez zarzutu więc polecam. Dariusz Idziak ul. Dąbrówki 1D 44-210 Rybnik tel: 503 497 664
    1 punkt
  27. Co chcesz wiedzieć?
    1 punkt
  28. Witam, jestem nowym użytkownikiem auta marki OPEL dokładnie modelu Corsa C oraz nowym członkiem tego forum. Jestem ze śląska a motoryzacja to moja pasja. Pozdrawiam Arek
    1 punkt
  29. Radio udało się z sukcesem zainstalować. Nic nie trzeba przeprogramować. Kwestia była w instalacji. Do radia trzeba doprowadzić przewód z sygnałem prędkości auta (podlutowalem się przewodem pod przewód niebiesko-czerwony od wyswietlacza) na PIN 5. Dodatkowo trzeba przepiąć zielony i biały przewód (CAN do komunikacji z wyświetlaczem). W wyświetlaczu jest to PIN 10 i 11, a w radiu PIN 32 i 33. Reszta pozostaje bez zmian. Teraz można uaktywnić BC w aucie.
    1 punkt
  30. Złącze X1 znajduje się na dole słupka A od strony kierowcy i posiada 36pinow. Złącze X57 znajduje się na ECU, na silniku od strony kierowcy. Jest to dolne złącze mające 64piny. Złącze x19 znajduje się przed akumulatorem. Złącze x5 znajduje się na dole słupka A od strony kierowcy i ma 52 piny.
    1 punkt
  31. Nie , dojście z góry , wypniesz węże i będziesz już widział czy tam jest sam płyn czy olej . Po ściągnięciu węży możesz dmuchnąć zatykając jeden z nich i wstępnie będziesz wiedział czy trzyma ciśnienie
    1 punkt
  32. Witam wszystkich i pozdrawiam jako nowicjusz forum. Witam wszystkich i pozdrawiam jako nowicjusz forum.
    1 punkt
  33. Jutro Sylwester. Dla wielu z nas jest to czas oczekiwany, pełen nadziei i planów na Nowy Rok. Niektórych czeka szampańska zabawa do rana, innych czeka noc pełna strachu i bólu. Każdego roku tysiące zwierząt cierpi z powodu hałasu spowodowanego fajerwerkami - cierpią zarówno zwierzęta domowe, jak i dzikie. Najbardziej dramatyczne skutki fajerwerków dotykają ptaki. Huk i błyski powodują u nich panikę, w wyniku której podejmują desperackie próby ucieczki. Wiele zdezorientowanych ptaków ginie w zderzeniach z budynkami, liniami energetycznymi czy innymi przeszkodami. Szczególnie cierpią populacje miejskie - wróble, kawki, sierpówki, szpaki czy gołębie. Cierpią jednak nie tylko ptaki. Dzikie zwierzęta w panice opuszczają swoje schronienia, niekiedy porzucając młode, które bez opieki nie mają szans na przetrwanie. Huk i błyski dezorientują je, zmuszając do chaotycznych ucieczek, które często kończą się kolizjami z pojazdami lub przeszkodami terenowymi. Huk eksplozji, słyszalny na odległość kilkunastu kilometrów, zaburza naturalne rytmy życia wielu gatunków, wpływając na ich przetrwanie i reprodukcję. Zwierzęta domowe, choć znajdują się pod naszą opieką, również doświadczają ogromnego stresu podczas sylwestrowej nocy. Psy i koty, których słuch jest wielokrotnie bardziej czuły niż ludzki, odbierają huk fajerwerków jako bezpośrednie zagrożenie. Reagują drżeniem, chowaniem się w ciemne miejsca, a często uciekają w panice. Tak właśnie Sylwestra odbierają nasi bracia mniejsi - ogromna mieszanka strachu, paniki i niekiedy nawet fizycznego bólu. Stąd apel, by w ostatnim dniu roku zrezygnować z fajerwerków i petard: nie strzelaj w Sywestra!
    1 punkt
  34. Proszę, choć VINdekoderów do opli jest sporo i łatwo poszukać.
    1 punkt
  35. Samo ocieplenie guzik da . To musi się szybko nagrzać i trzymać temperaturę. Wpisz przewód grzewczy 12v i powinno wyskoczyć na necie. Ja ma 12v 20 W 8mm płaski z 15 zł za mb. Uważaj bo są podobne nawet na tej samej aukcji tylko na 230V
    1 punkt
  36. Sterownik można sprawdzić na stole. Sporo magików naprawia, np zimne luty. W domowych warunkach: ZIMNE auto nie uruchamiać, tylko opalarką czy wydajną suszarką zagrzać sterownik silnika i zobaczyc, czy od razu zacznie błędami walić.
    1 punkt
  37. Wykręć lambdę przed katem, tą co z góry widać i odepnij ją. Będzie głośniej, ale wtedy wykluczysz przytkany wydech przez katalizator. Może być tak, że wewnątrz się nadtopił i blokuje przepływ spalin. Będzie pewnie błąd sondy, ale nie powinno być wypadania zapłonu. Sterownik przyjmie sobie wartość 475mV z pierwszej sondy i skład mieszanki będzie "awaryjny", czyli auto powinno normalnie móc jechać. Wtedy powinno się lepiej wkręcać (zakładając, że kat jest przytkany) i problem wypadania powinien ustąpić. Potem będziemy myśleć dalej jeśli to nic nie da. Widzę, że druga sonda leży na dole. Opcja 1: zjebana sonda, opcja 2: ma nieprawidłowe warunki pracy (katalizator?)
    1 punkt
  38. Ale za to masz pewnie szczęście w miłości.
    1 punkt
  39. Fakt, to na bank wina reflektora. Powodzenia życzę.
    1 punkt
  40. Wiem, do czego jest przycisk, RDS AF. W Radiach, które miałem niededykowane do samochodu, nigdy to poprawnie nie działało.Ale jest to moja osobista opinia do niededykowanych radyjek do danych autek. Nie to, że krytykuję, że jest do bani radyjko. Jestem zwolennikiem oryginałów. Niech dobrze ci się sprawuje.
    1 punkt
  41. No i te 275zł.... na pewno bedzie działać........ U Kasi za 700 tez nie działało, jak trzeba...... Porządny chińczyk zaczyna się od 1k PLN.
    1 punkt
  42. Niedostępna gdziekolwiek. Jest to tzw. backorder. Popyt jest większy niż podaż, czas oczekiwania może wynieść nawet 6 miesięcy. Taka sama sytuacja jest z innymi popularnymi częściami - pompa oleju do 2,0 turbo benzyna w Insignii, pokrywa zaworów w 1,7cdti... Problem polega na tym, że ZANIM żabojady kupiły GM, problem był tylko z ciulaniem ludzi, czyli oszukiwaniem na każdym możliwym kroku w wypadku gwarancji. Odkąd PSA kupiło Opla, powstał ogromny problem z dostępnością części do modeli, które wyszły z produkcji 3, 4 czy 5 lat wstecz. Rola dealera jest taka, że olewa klienta. Jeśli części są niedostępne a auto ma gwarancję (flexcare obowiązuje 4 lata) to klientowi powinno się wydać samochód zastępczy, bo z winy producenta samochód nie może być naprawiony. Tymczasem klienta zostawia się samemu sobie i ma się go w dupie. Gdyby każde ASO wydawało auta zastępcze, a potem nawet sądownie domagało się zwrotu kosztów (bo w prostej linii jest to zgodne z zasadami napraw gwarancyjnych) to sytuacja by się zmieniła. Dealerzy boją się upominać o swoje i nawet nie próbują zmienić tego stanu rzeczy choć mają taki obowiązek. Co zamożniejsi lub mądrzejsi klienci wynajmują samochody i kładą faktury do zapłaty za wynajem, oczywiście nic nie dostają. Potem sprawa trafia do sądu i tu już sąd klepie korzystny dla klienta wyrok, ale niestety trwa to nawet 2 lata. To kutas, który z ramienia centrali GM rozlicza gwarancje regionalnie. Czyli raz na jakiś czas przyjeżdża do ASO i sprawdza zlecenia gwarancyjne, części wyjęte w ramach naprawy, ocenia i akceptuje. W wypadku grubszych robót dealer nie ma prawa samodzielnie podjąć się naprawy pomimo, że nawet w ramach akcji serwisowej jest ona na bieżąco robiona. Musi być zgoda. Każda grubsza robota czyli droższa, musi przejść przez ręce kutasa i wymaga jego akceptacji. Nie jest ważne, czy to auto dzień po gwarancji się rozleci czy pojeździ. Ma być tak jak chce kutas a nie tak, jak powinno się to zrobić zgodnie z procedurą naprawczą wynikającą z instrukcji serwisowej. Kutas jest drugi po bogu. Kutas podważa decyzje i zgody wydane przez centralę GM. Kutas nie jest zainteresowany faktami wynikającymi z dokumentacji technicznej, zaleceń producenta, stanem prawnym - on zawsze ma swoje zdanie. Jest po prostu kutasem.
    1 punkt
  43. Pisze sam do siebie wiem dziś chyba nastąpił przełom Sondy ożyły 2 pracuja w zakresie 0.1v do 0.9 i mieszanka sie zmienia z ubogiej na bogata na wolnych obrotach(jałowym) Co zrobiłem ?. Wypiełem kompa od lpg i porobiłem zwory na wtryskach we wtyczce od kompa gazowego (czyli zasymulowałem prace silnika tak jak w orginale np pb) I skasowałem wartości przepustnicy w opcomie odpiełem kleme - na 20 min podpiełem auto odpaliłem wykasowałem błedy bo wyskoczyły od przepustnicy i od tego czasu sondy żyją wcześniej stały w miejscu nie wiem czy to wina przepustnicy czy sterownika lpg ... takie jaja miałem z nim może komuś sie przyda pojezdze na pb dam znać po 200 km
    1 punkt
  44. To ja tak.... Od VC nie pasuje do ZB ani do AH. Czemu? Oprogramowanie - nie wszystko działa. To, że u Was sie zmieści to nie znaczy, że bedzie wsio ok.
    1 punkt
  45. mały update - po przejrzeniu zdjęć na "konkurencyjnym forum" - w autach kupowanych w Polsce taka kierownica występowała już w pierwszej połowie 2018 roku...
    1 punkt
  46. Benzyna, czyli licznik musi być do 7k obrotów. W liczniku też jestr immmo, więc musisz znać carpass. Też jest w liczniku.
    1 punkt
  47. Cześć. Na początek proponuje Ci zdekodować sobie VIN (np. po wpisaniu w Google "dekoder vin opel" trzecia pozycja) i będziesz już wiedział jakie fabrycznie było tam wsadzone radio i wyświetlacz. U mnie w Oplu wygląda to tak: WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY GRAFICZNY MONOCHROMATYCZNY (GID), WARIANT 1 UCH RADIOODTWARZACZ CD30 MP3 Z ODTWARZACZEM CD I MP3 Z tego co pamiętam miałem identyczną sytuacje jak w jednym z samochodów zmieniałem wyświetlacz z TIDa na GIDa i nie było możliwości zmiany tych ustawień przycisków.
    1 punkt
  48. Jeśli chłodnica jest z górnej półki to może ta kwota być realna. Dolicz do tego obsługę klimy, kasę za czynnik, robociznę i obracamy się w tych okolicach. Gówniana chłodnica ze 3 stówy. Serwis klimy 200. Czynnik za 600g mniej więcej 200. Robocizna 400-500. I na gównianym zamienniku masz 1200.
    1 punkt
  49. Nie ma sensu, lepiej je ściagnij i potestuj czy chodzą. SKP ci nie pokaże wadliwości amortyzatorów.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności