Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 10.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Jeśli rozrząd słychać, to podkładka g*wno da. Takie kombinowanie po kosztach jest dokładnym odzwierciedlenie ubierania czystych skarpetek na brudne i śmierdzące nogi. Zrób to po bożemu. Takie oszczędzanie mści się mocno i generuje spore koszty. Ten silnik jest wredny jeśli chodzi o rozrząd.2 punkty
-
Jak kupisz dedykowane do Corsy_D, to właściwie nic nie musisz robić, masz w zestawie wszystkie kabelki, przejściówki (zwróć uwagę, żeby był dekoder CAN). Generalnie warto zadbać o jak najwięcej RAMu, na radyjka o 2-3GB RAMu nawet nie zerkaj. Ja mam 4GB i potrafi też nieraz zamulić. Z kilkuletniego użytkowania zalety: apki samochodowe (np. OPL_Monitor, Torque, itp.)fajnie działają, dźwięk lepszy niż radio ori, sterowanie z kiery multimedialnej działa, telewizja w samochodzie, przeglądanie zdjęć, filmów, połączenie głośnomówiące z telefonem (po BT), kilka USB (gniazda na przewodach), kamerka tylna. itp. Z minusów, słabsza czułość radia, dla wymagających kiepski mikrofon w zestawie, ale zawsze można dokupić. Generalnie, po latach użytkowania, nie wyobrażam sobie mojej "biedrony" bez radia na androidzie. Jeszcze jeden minus, bardzo dużo miejsca zajmują kabelki (wtyczki, przejściówki, CANdekoder) i ciężko upchać to wszystko. W sumie ja miałem radio CD30mp3, ale bez BC, jak kupowałem stację multimedialną, to niby do corsy do 2011 (pewnie do przedliflowych), ale zaryzykowałem (mam polifta 2012) i się sprawdziło, Jeżeli Twoje Chełmno, to te koło Bydzi, to mam zapasowe radio (stację multimedialną identyczną jak moja) i jak masz ochotę, to z ciekawości możemy podpiąć na próbę i sprawdzić, czy i jak u Ciebie będzie działało (choć na moich stacjach mam już dość leciwego andka, bodajże 9.0). A całość wygląda, jak poniżej (zdjęcia i screeny). Ja swoje radia kupiłem na allegro, te same modele taniej były u Chińczyków na aliexpress, ale się bałem, że przy tej cenie (ok.1100zł. u chinioli) doliczą cło i Vat więc wybrałem od Polaka.2 punkty
-
Może komuś się przyda.. oddałem auto do mechanika który stwierdził że trzeba zacząć od wymiany termostatu, chociaż dla mnie termostat był sprawny... skasował 130zl za termostat i 100zl za wymianę i dalej to samo 😀 zabrałem auto od mechanika... i po 10 minutach od wyjazdu z warsztatu olśnienie! (Szkoda że mnie nie olśniło dzień wcześniej bo w plecy mam 230zl) Sprawdziłem korek od zbiorniczka płynu i... pęknięty oring na korku 😀 wróciłem do gościa i pokazuję mu to, a on że na pewno to nie to, że to pewnie uszczelka pod głowicą... oringu nie miał takiego, ja znalazłem taki u siebie pewnie koszt 5zl. Wymieniłem oring i wszystko działa jak trzeba, słychać jak odkręca się korek charakterystyczne syczenie, płyn się nie wylewa, wentylator uruchamia się tak jak trzeba 😀 można kupić nowy korek przedział cenowy od 15 do 60zl... ale jak działa po wymianie oringu to po co 😉 oczywiście mechanik z doświadczeniem... i korek w ręku trzymał bo musiał dolać płyn, odpowietrzyć układ po wymianie termostatu. Pozdrawiam.2 punkty
-
Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfLinki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdfDzień dobry. Od tygodnia jestem właścicielem Merivy B 1,6 cdti i oczywiście pierwszą rzeczą po wymianie oleju itp. jest stała dezaktywacja Autostop. Poprzednio miałem Renault Megane 3 i tam dezaktywacja sprowadzała się do założenia jednej zworki na złączu (zajęło mi to ok. 2 minut), niestety w Oplu nie jest tak łatwo. W związku z tym postanowiłem zrobić układ który za mnie "wciśnie" przycisk na początku każdej jazdy. Kupiłem u chińczyka dwa układy czasowe, z których jeden odlicza ok. 30 sekund od włączenia stacyjki i po tym czasie drugi układ czasowy na ok. 1 sekundę zwiera styki przycisku Autostop. Zasilanie podpiąłem do gniazda zapalniczki i po przekręceniu kluczyka po ok. 30 sekundach system wyłącza się, oczywiście w razie potrzeby zawsze mogę przyciskiem włączyć lub ponownie wyłączyć system, te układy czasowe załatwiają mi tylko automatyczne pierwsze wyłączenie systemu bez jakiegokolwiek działania z mojej strony. Całość zamontowałem do plastikowej obudowy i zamocowałem w tunelu pod panelem z przyciskami. Linki do układów czasowych z których zrobiłem wyłącznik Autostopu i opis połaczenia.pdf2 punkty
-
Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.2 punkty
-
Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .2 punkty
-
2 punkty
-
Byłem w Rybniku moduł naprawiony, ale wszystko potwierdzę jak z miesiąc, 2 pojeżdżę i nic się nie wydarzy. Można do niego również wysłać sam moduł z kluczykami naprawa 1550zł bez paragonu lub 1850zł z paragonem lub fakturą. Jestem dobrej myśli bo gość ogarnięty zna się na rzeczy i ma pojęcie. Z ciekawostek dowiedziałem się że można u niego również przeprogramować załączanie się wentylatora po zmianie wkładu termostatu na ten z ampery na otwarcie 80 C koszt około 400zł. Sam jeździ Oplem i robił to u siebie mówił że temperature mu trzyma od 85-95 stopni. W mojej mery z ori termostatem jadąc autostradą stałe 140 km/h temperatura się wahała 100-101 C przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.2 punkty
-
Zaskakujące jest to, że nie posiadając podstaw wiedzy ktoś rzuca się na grube roboty... No ale kto bogatemu zabroni. Pierwsze primo: fizyczny brak ciśnienia oleju to bardzo głośna praca silnika Drugie primo panewki MAJĄ wpływ na cisnienie oleju, ale uszkodzona panewka = głośny i regularny stuk nawet jeśli ciśnienie jest Trzecie primo - ultimo zawsze zaczyna się od najprostszych rzeczy czyli DIAGNOSTYKI. Podpowiedziano: zmierz ciśnienie faktyczne, ale nie... panewki trza oglądać. Nie wiem po co pytać, skoro się wie lepiej.2 punkty
-
Nieprawda. Navi taka, jak T&C, CD70NAVI, DVD90NAVI owszem - mają mapy na płytach lub kartach SD. Ale chińczyki mają mapy google i do działania potrzebują internetu, żeby pobierać nowe mapy w miarę przemieszczania się. GPS potrzebny jest do określenia lokalizacji, ale mapy nie biorą się z pyłu kosmicznego i trzeba je pobrać.2 punkty
-
Tak więc kolejne cenne info mam . Wtyczka X79 parkpilota ma obwód zamknięty na pinach 12 i 26 ( kabel koloru szarego ) Ta opcja jest wtedy gdy nie mamy haka i jest otwarta gdy jest hak Drugie info to jak sprawdzić czy czujniki są sprawne . Po prostu multimetr w dłoń i przy podłączonym zasilaniu i masie na parkpilot mierzymy w X78 prąd miedzy masą a pinem sygnałowym każdego czujnika . Napiecie powinmo być około 7.5 V przy sprawnym czujniku . U mnie na jednym czujniku było 0.5 V więc mam walnięty i czekam aż mi nowe czujniki przyjdą z alie... Na koniec jak już rozwiąże wszelkie zagadki z parkpilotem to zrobię opis co i jak z wyjaśnieniem oznaczeń w tis i tym co wiem na temat monitorowania tego układu przez sterownik2 punkty
-
2 punkty
-
No cóż wg schematu 12 kabli wychodzi z drugiej wtyczki i u mnie jest owe 12 kabli . Jest R30 opisany jako coding resistor i wtyczka do ustawiania głośności x84 Czyli mój komplet jest kompletny. Jeśli nie koduje się go po can to musi podawać dźwiękowo kody usterek i jedno co jest zbędne w takim systemie to oddzielne kable sygnałowe na czujniki skoro nie ma wizualizacji. Znajdę natchnienie i czas to biore soeza zdedzak i otwory pod koszyczki2 punkty
-
1 punkt
-
Trochę czasu upłynęło więc mogę już oficjalnie zakończyć temat. Przepatrzyłem całą elektrykę od klimatronika w dół. Każdą masę, kabelek, nawet wtyczki kąpałem w wanience ultradźwiękowej - i dalej to samo. Problem stałego błędu B0196-01 rozwiązał zakup trzeciej oryginalnej dmuchawy z rezystorem. Wiarygodni sprzedawcy, niby oryginały ze zdrapanymi numerami a zadziała któraś z kolei. Został problem błędów (m.in. B0196-01 ale już dało się go skasować) które pojawiały się po samoczynnym wyłączeniu panelu klimatyzacji. Pewnego dnia już mnie tak to zirytowało, że z całej siły przyp... w wyświetlacz i wszystko się naprawiło. I za każdym razem kiedy wyłączała się klimatyzacja i jej ikony na GID-ie wystarczyło mocniej postukać. Szybka wymiana używanego wyświetlacza i upierdliwa usterka naprawiona. Jak ktoś będzie potrzebował to mogę poinstruować jak wymienić niewylogowanego GIDa bez OPCOMa. Wystarczy programator za kilka złoty i trochę chęci.1 punkt
-
Ja podejrzewam, nie wiem na pewno. Wstawiasz jakieś zdjęcia z neta, które nic nie mówią. Sprawdź, co masz, albo zrób realną fotę. Nie chcesz dać nic od siebie widzę, to czekaj na pomoc.1 punkt
-
Ile czasu byłeś w tym zakładzie co dobił czynnik? To nam powie, czy był test szczelności.1 punkt
-
Opel Insignia A to popularny model klasy średniej produkowany w latach 2008–2017, dostępny w wersjach sedan, liftback i kombi (Sports Tourer). Auto cenione jest za komfort jazdy, przestronność i szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Jak w większości nowoczesnych pojazdów, w Insignii zastosowano rozbudowaną instalację elektryczną zabezpieczoną systemem bezpieczników. W samochodach Opel Insignia A (2008–2017) bezpieczniki znajdują się w trzech lokalizacjach: komora silnika (pod maską, po lewej stronie), kabina pasażerska (za schowkiem po stronie kierowcy), bagażnik (po lewej stronie, za osłoną). Każda z tych skrzynek bezpieczników odpowiada za inne układy i komponenty pojazdu – od świateł, przez układ napędowy, po systemy komfortu i bezpieczeństwa. ⚠️UWAGA: Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac związanych z wymianą bezpieczników lub diagnostyką elektryki, koniecznie zweryfikuj zgodność poniższej tabeli z dokumentacją Twojego konkretnego egzemplarza (np. instrukcja obsługi, schematy serwisowe). W zależności od wersji silnikowej, wyposażenia i roku produkcji układ oraz wartości bezpieczników mogą się różnić. Numer Wartość (A) Funkcja / Odbiornik Lokalizacja 1 30A Moduł sterowania skrzynią biegów (TCM) Komora silnika 2 20A Moduł sterujący silnika (ECM) Komora silnika 5 15A Zapłon, TCM, ECM Komora silnika 6 30A Wycieraczka przednia Komora silnika 8 15A Wtryskiwacze paliwa Komora silnika 9 15A Układ zapłonowy Komora silnika 10 20A ECM Komora silnika 11 15A Czujnik tlenu (sonda lambda) Komora silnika 12 25A Rozrusznik Komora silnika 14 10A Oświetlenie zewnętrzne Komora silnika 15 10A Wycieraczka tylna Komora silnika 16 15A Przepływomierz, pompa podciśnienia Komora silnika 18 10A Światła adaptacyjne (lewa strona) Komora silnika 19 10A Światła adaptacyjne (prawa strona) Komora silnika 20 15A Pompa paliwa Komora silnika 21 25A Elektryczne szyby tylne Komora silnika 22 30A ABS/ESP Komora silnika 24 25A Elektryczne szyby przednie Komora silnika 25 20A Gniazda zasilania (zapalniczki) Komora silnika 27 30A Elektryczny hamulec postojowy Komora silnika 28 30A Ogrzewanie tylnej szyby Komora silnika 29 25A Elektryczny fotel kierowcy Komora silnika 30 25A Elektryczny fotel pasażera Komora silnika 31 10A Klimatyzacja Komora silnika 33 15A Ogrzewanie foteli Komora silnika 34 20A Szyberdach Komora silnika 35 15A System multimedialny / radio Komora silnika 37 15A Światło drogowe prawe Komora silnika 38 15A Światło drogowe lewe Komora silnika 48 10A Światła przeciwmgielne Komora silnika 49 15A Światło mijania prawe Komora silnika 50 15A Światło mijania lewe Komora silnika 51 15A Klakson Komora silnika 55 30A Sterowanie szybami, składanie lusterek Komora silnika 56 15A Spryskiwacz szyby Komora silnika 60 10A Ogrzewanie lusterek Komora silnika 1 15A System audio / wyświetlacz Panel przyrządów 2 10A Moduł nadwozia (BCM) Panel przyrządów 4 10A Moduł nadwozia Panel przyrządów 5 10A System radiowy Panel przyrządów 6 20A Zapalniczka Panel przyrządów 7 15A Gniazdo zasilania Panel przyrządów 11 30A Wentylator wnętrza Panel przyrządów 14 10A Gniazdo diagnostyczne OBD Panel przyrządów 15 10A Poduszki powietrzne (airbag) Panel przyrządów 16 15A Zamek centralny i klapa bagażnika Panel przyrządów 17 15A Klimatyzacja Panel przyrządów 21 10A Zegary, prędkościomierz Panel przyrządów 22 10A Obwód zapłonowy Panel przyrządów 26 15A Gniazdo zasilania w bagażniku Panel przyrządów 1 15A Centralny zamek klapy bagażnika Bagażnik 2 30A Gniazdo przyczepy Bagażnik 3 15A Oświetlenie bagażnika, czujniki cofania Bagażnik 6 10A Ogrzewanie kierownicy Bagażnik 10 20A Szyberdach (tylna obsługa) Bagażnik 16 15A Tylna klimatyzacja Bagażnik 21 20A Czujniki pasa ruchu, zawieszenie adaptacyjne Bagażnik 22 10A System alarmowy Bagażnik 23 15A Napęd AWD (jeśli występuje) Bagażnik 34 20A Obsługa szyberdachu Bagażnik1 punkt
-
Umówiłam się wstępnie na wymianę rozrządu po połowie lipca. Urlopy i niedopasowanie czasowe nie dają zrobić tego wcześniej.1 punkt
-
Navia ...tak jak peplunio pisał... nie będzie to łatwe ale nie jest nierealne . Bede miał trochę zabawy i tyle 😁1 punkt
-
Ja tak dodam od siebie że od lat używam osobnych ledów jako dzienne- tak samo w merivie i to raczej powyżej 100 zł choć i te są lipne A do włączania świateł mijania mam PROXIMA "KAWA Z" ale korzystam tylko jako pół automat bo mając dzienne mi mijania nie potrzebne, odpalam "PROXIMA "KAWA Z"" ręcznym przyciskiem dorobionym żeby odpalał za mnie oryginalny przełącznik czyli puszczał mase (pewnie z rezystancją - nie pamiętam ale po tis2000 się dojdzie czy sama masa czy też rezystor idzie) i mam świety spokój. Wszystko legalne i działa od 5 lat?? Tak tak proxima kawa z ma czujnik zmierzchu - nie używam a można by ale przez tunel jade raz dziennie i to krótki i jestem czujny żeby ręcznie zapalić swiatła mijania na chwile przełacznikiem oryginalnym. A oczywiście proxima puszcza tylko sygnał tak jak oryginalny włącznik - nie korzystam z niego jak w instrukcji idzie że cała moc świateł idzie przez niego. Póki co dobrze się trzyma a kupiłem bo trafiłem jakieś chińskie padło które pierwsze padło a drugie po czasie padło jak wymienili - wiec kupiłem kapke droższe Proximowy automat. A i ja dużo odpalam więc dzienne mus do tego wole je mieć jako osobne światła bo meriva ma dobre miejsca na montaż a mijania na automacie mi są potrzebne jak jest gorsza pogoda. Chodzi to już lata i już dawno na siebie zarobiło. Można oczywiście po taniości kupić przekaźnik z fotochromem - nie są to drogie moduły i naprawdę tanio sterować włączaniem oryginalnego przełącznika automatycznie, ba nawet takie moduły mam ale jak to zwykle bywa jak coś zamontowane i działa to się nie ma czasu tego zmieniać W astrze F miałem automat który załączał po 5-6 sekundach postojowe a potem mijania - tam moduł przepuszczał całą moc ale i oryginalny przełącznik puszczał cała moc a nie jak w merivie gdzie przełącznik steruje tylko BCM.1 punkt
-
Warte to jest przemyślenia . Poczekam jeszcze na odpowiedź Bartka z Barsoftu Niestety Moduł nie generuje dźwięku więc coś generującego trza poszukać i wpiąć1 punkt
-
1 punkt
-
Szukając panelu klimatronika do corsy d widzę że jedyna opcja w tym pojeździe to wyświetlanie danych z klimy na wyświetlaczu bo panel nie ma tak jak meriva a własnego wyświetlacza. Zatem temat dublowania info z panelu na wyświetlacz odpuszczam i nie będę się zagłębiał w ten temat a ramkę w gid dezaktywuję i tyle . Dzięki za wszelką pomoc i zostanie mi powalczyć z lusterkami oraz z UWA ale to już w innych tematach1 punkt
-
nie nie ja nic takiego nie mam, nawet nie wiedziałem że to komuś potrzebne - serio nie myślałem że to się przydaje Układ jak układ - dostaje sygnał to go powiela lub trzyma ileś X czasu udając wciśniętą manetke kierunkowskazu, jakieś takie układy czasowe na alledrogo po 15 zeta dostępne? kwestia dopasowania zasady działania.1 punkt
-
1 punkt
-
Wystarczy popatrzeć na cenę tarczy do astry j OPC . Tam jest tarcza pływająca. Pomijam że trzeba będzie i jarzmo jakieś rzucić, i zacisk no i klocuszki . Swapik koło 10 tysi. Na heble które dalej będą hamować 150 konny samochód .1 punkt
-
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że faktycznie przewód od czujnika ABS koło piasty był utleniony w środku pod izolacją. Połączyłem żyły prowizorycznie i błąd C0035 zniknął. U2101 został... Wykluczyłem więc, że były ze sobą związane. Test oporności szyny can w gnieździe OBD poprawny =60omów. Taki sam wynik na wtyczce przy sterowniku ABS. Zacząłem kombinować więc ponownie z programowaniem w OPCom. Ustawiłem w sterowniku ABS, że CID występuję i po ponownym uruchomieniu zapłonu... błąd przestał być ciągły i dał się usunąć. Co ciekawe kontrolka IDS też się nie zapala mimo oczywistych błędów w sterowniku CID związanych z przerwanym obwodem amortyzatorów (przypomnę, że tylne są wymienione na zwykłe). Posprawdzałem po kolei wszystkie sterowniki i wszędzie CID wyprogramowany oprócz sterownika ABS i sterownika od wspomagania - tutaj przy próbie zapisu programowania opcom pokazuje błąd. Dla pewności znów wyprogramowałem CID na nie występuje i błąd powrócił. Po kolejnej zmianie znów udało się go usunąć. Dla pewności odpaliłem silnik - żadnego błędu. Prędkościomierz lekko świruje, wskazówka się podnosi i przy dodawaniu gazu podnosi się mocniej (auto na luzie stoi dźwignięte bez kół). Sprawdziłem w Opcomie i przedni lewy czujnik podaje jakieś głupoty. Zobaczymy jutro jak przyjdzie nowa piasta czy się to uspokoi. PS: Nikogo nie oczerniam. Nie przeżywaj. Masz jakieś konkretne informacje to pisz ale głupoty i zgadywajki daruj proszę.1 punkt
-
https://allegro.pl/oferta/fiat-500-07-13-opel-meriva-b-corsa-e-modus-oprawka-adapter-zarowki-h7-16554094439 Serio kopałeś?1 punkt
-
Witam wszystkich użytkowników. Co prawda nie posiadam Opla, ale założyłem tu konto, bo tato niedawno kupił Antarę. I pewnie nie raz będę Was prosił o pomoc1 punkt
-
1 punkt
-
Kolektor wydechowy stanowi ważną część układu wydechowego pojazdu, której zadaniem jest zbieranie spalin z cylindrów silnika i kierowanie ich do układu wydechowego. Głównym zadaniem kolektora wydechowego jest zapewnienie skutecznego usuwania spalin, co przyczynia się do poprawy osiągów silnika i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Kolektor spełnia kilka funkcji. Najpierw zbiera gazy wydobywające się z cylindrów i kieruje je do układu wydechowego. Po drugie, kolektor wydechowy pomaga obniżyć ciśnienie w układzie wydechowym, co poprawia usuwanie spalin i zwiększa wydajność silnika. Może również zapewniać izolację cieplną, redukując utratę ciepła, co przyczynia się do lepszej pracy silnika. Dodatkowo niektóre kolektory mają konstrukcję pomagającą zredukować hałas wytwarzany podczas pracy silnika. Rodzaje i typy kolektorów wydechowych Kolektory żeliwne wykonane są z żeliwa, charakteryzują się dużą wytrzymałością i odpornością na wysokie temperatury, ale mogą być cięższe. Kolektory stalowe są lżejsze od żeliwnych, ale mogą być mniej odporne na korozję, dlatego są często stosowane w samochodach sportowych. Kolektory ze stali nierdzewnej są wykonane ze stali nierdzewnej, odpornej na korozję i charakteryzującej się długą żywotnością, co sprawia, że są popularne w pojazdach o wysokich wymaganiach dotyczących wydajności. Kolektory sportowe mają specjalną konstrukcję poprawiającą przepływ gazów, co zwiększa moc silnika. Mogą być wykonane z lekkich materiałów, takich jak aluminium lub materiały kompozytowe. Wybór kolektora zależy od typu pojazdu, jego przeznaczenia i wymagań dotyczących osiągów. Prawidłowy dobór kolektora i jego montaż mogą znacząco wpłynąć na wydajność silnika i ogólną wydajność pojazdu. Kolektory wydechowe sportowe to specjalistyczne elementy zaprojektowane w celu poprawy osiągów silnika w pojazdach wyścigowych lub przeznaczonych do jazdy wyczynowej. Posiadają one szereg cech, które odróżniają je od standardowych kolektorów i pomagają zwiększyć moc, moment obrotowy i ogólną wydajność silnika. Jedną z głównych cech kolektorów sportowych jest ich konstrukcja. Zazwyczaj mają gładsze powierzchnie wewnętrzne i zoptymalizowaną geometrię, co zmniejsza opór przepływu spalin. Dzięki temu gazy mogą szybciej wydostać się z cylindrów, co z kolei poprawia napełnianie cylindrów świeżym powietrzem i zwiększa efektywność spalania. Kolektory sportowe są często wykonane z lekkich materiałów, takich jak stal nierdzewna, aluminium lub materiały kompozytowe. Nie tylko zmniejsza to całkowitą masę pojazdu, ale także poprawia parametry termiczne, gdyż materiały te wytrzymują wysokie temperatury bez utraty wytrzymałości. Niektóre modele mogą być wyposażone w powłoki termoizolacyjne, które pomagają zatrzymać ciepło w kolektorze, co również przyczynia się do poprawy wydajności. Kolejną ważną cechą kolektorów sportowych jest ich regulacja. Wielu producentów oferuje różne opcje kolektorów, które można dostosować do wymagań konkretnego silnika lub stylu jazdy. Umożliwia to optymalną równowagę pomiędzy mocą i momentem obrotowym w zależności od warunków pracy. Kolektory sportowe posiadają dodatkowe funkcje, takie jak wbudowane konwertery katalityczne i układy redukcji hałasu, dzięki czemu są bardziej uniwersalne w użytkowaniu na ulicy. Należy jednak pamiętać, że montaż kolektora wydechowego może mieć wpływ na zgodność pojazdu z normami emisji spalin, dlatego przed montażem należy sprawdzić lokalne przepisy i regulacje. Kolektory wydechowe sportowe są ważnym elementem dla tych, którzy chcą poprawić osiągi swojego samochodu. Zapewniają lepszy przepływ spalin, redukują wagę i mogą być dostosowane do konkretnych potrzeb, dzięki czemu cieszą się popularnością wśród entuzjastów i kierowców wyścigowych. Czy można zamontować kolektory sportowe w samochodach osobowych? Tak, kolektory wydechowe sportowe można montować w zwykłych samochodach, ale przed ich montażem należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Po pierwsze, kolektory wyścigowe mogą znacząco poprawić osiągi silnika, zwiększając jego moc i moment obrotowy. Może to być szczególnie przydatne w przypadku pojazdów wykorzystywanych do jazdy sportowej lub w warunkach wymagających dodatkowej mocy. Po drugie, należy wziąć pod uwagę, że montaż kolektora sportowego może mieć wpływ na zgodność pojazdu z normami ochrony środowiska. Wiele kolektorów wydechowych nie ma wbudowanych konwerterów katalitycznych lub może mieć inne cechy konstrukcyjne, które nie spełniają wymogów dotyczących emisji. Może to skutkować problemami podczas kontroli technicznej lub karami finansowymi, jeśli samochód nie spełnia norm ochrony środowiska Należy również wziąć pod uwagę, że instalacja Kolektor sportowy może wymagać dodatkowych modyfikacji układu wydechowego, takich jak zmiana układu wydechowego lub dostrojenie elektroniki silnika. Może to zwiększyć ogólne koszty instalacji. Ponadto kolektory sportowe mogą zmieniać dźwięk silnika, co może być zarówno zaletą, jak i wadą, w zależności od osobistych preferencji kierowcy. Co można osiągnąć montując kolektor sportowy w zwykłych samochodach? Montaż kolektora wydechowego w zwykłym samochodzie może skutkować znaczną poprawą osiągów. Oto kilka przykładów tańszych marek samochodów, w których montaż kolektora sportowego przyniósł pozytywne rezultaty. Przykładowo w przypadku Toyoty Corolli montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc silnika o 10–15 KM. Można się również spodziewać zwiększenia momentu obrotowego o 10-20 Nm, co poprawi dynamikę pojazdu. Ponadto kolektor sportowy sprawia, że dźwięk silnika podczas pracy jest przyjemniejszy. W przypadku Mazdy 3 kolektor sportowy może zwiększyć moc do 15–20 KM. do standardowej mocy. Może również poprawić reakcję pedału przyspieszenia, dzięki czemu jazda samochodem stanie się przyjemniejsza. Lekkie materiały kolektora mogą obniżyć całkowitą masę pojazdu, co również pozytywnie wpłynie na jego osiągi. W przypadku Hyundaia Elantra montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc o 10-15 KM. i zwiększyć moment obrotowy o 15 Nm. Może to skutkować większą oszczędnością paliwa dzięki lepszemu jego spalaniu. W przypadku Kii Ceed sportowy kolektor może zwiększyć moc nawet o 20 KM. do mocy silnika. Może to również skrócić czas przyspieszania, dzięki czemu samochód będzie sprawiał wrażenie bardziej dynamicznego. Sportowy kolektor zapewnia bardziej agresywny dźwięk, co zwiększa emocje podczas jazdy. W przypadku Forda Focusa montaż sportowego kolektora może zwiększyć moc o 15–25 KM. i poprawić reakcję przepustnicy. Może to również obniżyć temperaturę pod maską, co będzie miało pozytywny wpływ na ogólną wydajność pojazdu. Te przykłady pokazują, jak montaż kolektora sportowego może znacząco poprawić osiągi zwykłych samochodów, zwiększając ich moc, moment obrotowy, dynamikę i ogólną wydajność. Wyniki mogą się różnić w zależności od modelu pojazdu i innych modyfikacji. Gdzie kupić wysokiej jakości zestawy naprawcze i części zamienne do kolektorów Zarówno kolektory wydechowe standardowe, jak i te o podwyższonej sprawności mogą z czasem wymagać napraw. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, np. korozją, uszkodzeniem mechanicznym lub zużyciem materiałów. Jeśli wystąpi problem z kolektorem, ważne jest, aby podjąć szybkie działania w celu jego usunięcia, ponieważ może on mieć wpływ na ogólną wydajność silnika i parametry środowiskowe pojazdu. Do naprawy kolektorów często wymagane są specjalistyczne części zamienne i zestawy naprawcze. Sklep internetowy Klifex https://klifex.com/repair-kits-for-intake-manifolds/ oferuje szeroką gamę wysokiej jakości zestawów naprawczych i części zamiennych do kolektorów do większości samochodów osobowych. W sklepie Klifex znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do napraw, w tym uszczelki, elementy złączne i inne elementy, które pomogą przywrócić funkcjonalność Twojego samochodu. Kupując części zamienne w firmie Klifex, możesz być pewien ich jakości i niezawodności. W sklepie oferowane są produkty pochodzące od sprawdzonych producentów, co gwarantuje trwałość i efektywność użytkowania. Dzięki przyjaznemu interfejsowi użytkownika strony, szybko znajdziesz potrzebne części i złożysz zamówienie, co znacznie ułatwi proces naprawy Twojego samochodu.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie , dojście z góry , wypniesz węże i będziesz już widział czy tam jest sam płyn czy olej . Po ściągnięciu węży możesz dmuchnąć zatykając jeden z nich i wstępnie będziesz wiedział czy trzyma ciśnienie1 punkt
-
hardkorr no ale można nie mieć nawet lapka może https://pl.kolhosniki.ru/tis20001 punkt
-
Samo ocieplenie guzik da . To musi się szybko nagrzać i trzymać temperaturę. Wpisz przewód grzewczy 12v i powinno wyskoczyć na necie. Ja ma 12v 20 W 8mm płaski z 15 zł za mb. Uważaj bo są podobne nawet na tej samej aukcji tylko na 230V1 punkt
-
Nie jest to winą zaworka. Bo "wymiana rozrządu" to tak jak "remont silnika". Ktoś majtnie łańcuch i napinacz i twierdzi "wymiana rozrządu". Ktoś zrobi uszczelkę pod głowicą i pisze "remont silnika". A ten silnik pod tym względem jest wymagającym i należy wymienić pełny zestaw: łańcuch, ślizgi, koła zębate, napinacz, popychacze hydrauliczne + komplet nowych uszczelek. I każdorazowo zweryfikować stan pompy oleju stosując w razie potrzeby zestaw naprawczy. CIŚNIENIE OLEJU UCIEKA PRZEZ POPYCHACZE HYDRAULICZNE i gotów jestem się założyc, że nie były wymieniane. Poprawiałem takich "wymian rozrządu" kilkadziesiąt.1 punkt
-
Cześć. Ja robiłem w ElektroGM. To im zajęło dobrych kilka godzin, chociaż chyba z góry mówią że to kilka dni zajmie. Poza tym musiałem też wymienić aku na AGM (to przez niewłaściwe napięcie pada ten moduł). Mam to auto półtora roku i poza tym modułem na samym początku to większych problemów nie miałem. Zawór par paliwa musiałem wymienić (błąd P0171) i pompę wody. Bardzo wygodne auto, świetnie się prowadzi, silnik całkiem żwawy (1.4T 120). Powodzenia z modułem!1 punkt
-
Od razu mówię: auto będzie mułowate, straci na mocy i wywali checka. Ze składem mieszanki i pewnie P0420 o katalizatorze.1 punkt
-
1 punkt
-
Czujniki ori meriva a opanowane . Kupilem 4 szt nowych u ryżowych przyjaciół i podłączyłem, wiązkę rozłożyłem na podłodze w miarę w jednej lini czujniki i zasilanie podpiąłem z zasilacza . Wpierw sygnał pojedynczy potem cisza była i za chwilkę już pikanie tak jak przy przeszkodzie . Jak się zbliżam do czujników to zmienia się częstotliwość pikania aż do ciągłego sygnału. Jeszcze jedna uwaga odnośnie ciągłego sygnału gdy układ jest sprawny to ton jest inny niż w przypadku awarii a druga uwaga to wpiąłem na zasilaniu żarówkę 21W tak jak w przypadku żarówki cofania . Wtyczka haka jest niepodłączona ale mam hak więc muszę to jeszcze przy montażu uwzględnić by wpięcie wtyczki przyczepki rozłączało włącznik S1_X38 (patrz schemat) i zmieniała się oporność. Teraz w wolnym czasie wezmę się za montaż, więc jeszcze mam pytanko czy tylny zderzak ma zaznaczone miejsca wiercenia otworów pod mocowania ? W razie pytań postaram się odpowiedzieć ale i tak czytając to co napisałem tu i okienko wyżej jest sporo wiedzy VID-20241201-WA0000.mp41 punkt
-
Miałem dokładnie taki sam problem, z dopuszczalnych 250tys cząstek stałych w spalinach miałem ponad milion na wydruku w dekrze, u mnie winna była sonda lambda1 punkt
-
1 punkt
-
Jak kupiłeś cały zestaw oryginalny ,to teraz tylko go zamontować. Tu masz opis kolorów,gdzie który kabelek do którego czujnika. Chyba,że masz zestaw kompletny,razem z okablowaniem,to zamontuj wg. schematu z Tisa. Zresztą parę postów wcześniej kolega zamieścił opis z Tisa. Jak nie masz wtyczki gotowej fabrycznie za prawym plastikowym bokiem w bagażniku,to po prostu ciągniesz masę(na schemacie brązowy kabel do pinu 10 wtyczki trzypinowej). A plus bierzesz z kabelka żarówki cofania(kabelek biało-czarny w wiązce lampy tylnej i wpinasz go po pinu 18 wtyczki tej 9-cio pionowej. Tak jak napisał Mery 11- to osobny moduł,nie ma nic wspólnego z BCM. Meriva A to proste auto...1 punkt
-
To ja tak.... Od VC nie pasuje do ZB ani do AH. Czemu? Oprogramowanie - nie wszystko działa. To, że u Was sie zmieści to nie znaczy, że bedzie wsio ok.1 punkt
-
Benzyna, czyli licznik musi być do 7k obrotów. W liczniku też jestr immmo, więc musisz znać carpass. Też jest w liczniku.1 punkt
-
1 punkt
-
To chyba trzeba targać plastiki z klapy i przeglądać wiązki do silniczka i reszty . Gdzieś musi być zwarcie , no i przelotkę bym jeszcze raz porządnie sprawdzil1 punkt
-
Tutaj się dzielimy wiedzą nie na PW lecz oficjalnie. Jeżeli ktoś chce się podzielić swoimi naprawami, wstawia zjęcia , robi opisy i cieszy się tym że ktoś z tego kiedyś skorzysta lub nie. Ludzie z innym podejściem szybko kończą karierę na tym forum1 punkt