Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 12.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czy istnieją kanały samochodowe o długości 7, 8 czy 10 metrów długości? Czy tak długie kanały można zamówić wraz z transportem czy może trzeba je koniecznie wymurować lub wybetonować na miejscu? Poczytaj nasz artykuł - pisze ekspert od kanałów samochodowych Kierownik do spraw produkcyjnych w firmie ABC Szamba Betonowe Sp. z o.o. Gotowe kanały prefabrykowane Jeśli chcesz zamontować kanał samochodowy w swoim warsztacie a nie chesz wynajmować do tej czynności murarza który wymuruje taki kanał z bloczków wystarczy że skorzystasz z oferty firm zajmującej się odlewaniem takich kanałów z form samowibrujących. Na rynku znajdziesz gotowe kanały samochodowe o długości 300 centymetrów, 400 a nawet 600cm. Dłuższe kanały samochodowe raczej nie występują na rynku ponieważ transport takiego kanału przewyższa koszty samego kanału. Samochody ciężąrowe które posiadają dźwig HDS mają zazwyczaj paki o długości 620-650centymetrów. Zatem wyprodukowanie kanału o długości conajmniej 7 metrów wiążę się z utrudnieniem zarówno tonarzowym jak i gabarytowym. Taki kanał po pierwsze dużo waży po drugie nie mieści się na aucie. Murowanie kanału samochodowego z bloczka Murowanie takiego kanału samochodowego z bloczków to również solidne i trwałe rozwiązanie,ale trzeba pamiętać że nie wszędzie da się to zrobić. Przeszkodą może być teren podmokły i piaszczysty, na terenie podmokłym zanim zaczniemy murować, dół zostanie zalany wodą, w terenie piaszczystym ściany potrafią się dosyć szybko obsypywać co sprawia że niekiedy murowanie takiego kanału staje się niemożliwe. Prace należy rozpocząć od precyzyjnego wykopania wylewki, które zagwarantuje stabilność konstrukcji. Następnie układa się bloczki betonowe na zaprawie cementowej, dbając o zachowanie idealnego poziomu i pionu ścian. Ważne jest również zabezpieczenie kanału przed wilgocią – stosując izolację przeciwwodną, np. z papy lub folii. Dla bezpieczeństwa użytkowania można dodatkowo zamontować stalowe kątowniki na krawędziach oraz odpowiednio wykończyć wnętrze, np. płytkami ceramicznymi, które ułatwią utrzymanie czystości. Dobrze wykonany kanał to inwestycja na lata, która znacznie ułatwia prace serwisowe przy samochodach. Niestety budowa takiego kanału ma kilka wad: Długi czas budowy Problem ze szczelnością Wysokie koszty Jak wykonać długi kanał z gotowych prefabrykowanych kanałów Kanał o długości na przykład 12 metrów możemy wykonać zamawiając dwa kanały sześciometrowe i dostawiające je jeden obok drugiego, nasza firma specjalizuje się właśnie w tym. Kanały mogą mieć wycięte jedne ściany potoby zachować komunikację między jednym a drugim kanałem. Warto przy tym jednak zostawić chociaż jedną górną belkę rozpierającą ściany kanału. Przykład kanału samochodowego 12 metrowego. Belki rozpierające kanał samochodowy należy pozostawić do momentu wykonania wylewki dookoła kanału. Wylewka dookoła kanału powinna być wylana z betonu conajmniej c20 i zazbrojona drutem zbrojeniowym, ponieważ długa powierzchnia ściany po najechaniu przez ciężkie auto może przenosić naprężenia do środka kanału. Kanał samochodowy łączony jeden za drugim Kanały łączone ze sobą krótkimi ścianami to idealne rozwiązanie dla osób którym nie wystarczy standardowa długość do 6metrów, firmy które wykorzystują kanały do napraw samochodów ciężarowych wymagają długości powyżej 10 metrów. Co ze szczelnością zapyta nas każdy inwestor którego grunt pod warsztatem zawiera wysoki poziom wód gruntowych. Otóż w przypadku łączeń kanałów gwarancji szczelności nie będzie. Można jednak próbować uszczelnić łączenie. Na przykład stosując dodatkową wylewkę dookoła łączenia, środki Planiseal 88, Pronto od firmy Mapeii radzą sobie z niewielkimi przeciekami, natomiast środek MaxSeall jest stosowany do konserwacji tam, jest to "mercedes" wśród środków na szczelność.
    2 punkty
  2. Kolego , weź może przeczytaj najpierw swoje wpisy , wstydzie jazdy astra , o kobiecie co szuka laptopów , o paliwie obajtka . Nie jest to x ani Facebook abyś dodawał swoje złotej myśli nie mające nic wspólnego z tematem . Dodaj 10% tego co wniosła Navia tutaj w poradnikach to pogadamy .
    2 punkty
  3. W dniu Bożego Narodzenia życzymy Wam marzeń spełnienia żeby konie pod maską nie padały żeby mandaty się nie sypały zero awarii opon nie do zdarcia baku pełnego za grosik i autka lepszego cosik życzy forumowicz Mery 11
    2 punkty
  4. Byłem w Rybniku moduł naprawiony, ale wszystko potwierdzę jak z miesiąc, 2 pojeżdżę i nic się nie wydarzy. Można do niego również wysłać sam moduł z kluczykami naprawa 1550zł bez paragonu lub 1850zł z paragonem lub fakturą. Jestem dobrej myśli bo gość ogarnięty zna się na rzeczy i ma pojęcie. Z ciekawostek dowiedziałem się że można u niego również przeprogramować załączanie się wentylatora po zmianie wkładu termostatu na ten z ampery na otwarcie 80 C koszt około 400zł. Sam jeździ Oplem i robił to u siebie mówił że temperature mu trzyma od 85-95 stopni. W mojej mery z ori termostatem jadąc autostradą stałe 140 km/h temperatura się wahała 100-101 C przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.
    2 punkty
  5. Zaskakujące jest to, że nie posiadając podstaw wiedzy ktoś rzuca się na grube roboty... No ale kto bogatemu zabroni. Pierwsze primo: fizyczny brak ciśnienia oleju to bardzo głośna praca silnika Drugie primo panewki MAJĄ wpływ na cisnienie oleju, ale uszkodzona panewka = głośny i regularny stuk nawet jeśli ciśnienie jest Trzecie primo - ultimo zawsze zaczyna się od najprostszych rzeczy czyli DIAGNOSTYKI. Podpowiedziano: zmierz ciśnienie faktyczne, ale nie... panewki trza oglądać. Nie wiem po co pytać, skoro się wie lepiej.
    2 punkty
  6. Nieprawda. Navi taka, jak T&C, CD70NAVI, DVD90NAVI owszem - mają mapy na płytach lub kartach SD. Ale chińczyki mają mapy google i do działania potrzebują internetu, żeby pobierać nowe mapy w miarę przemieszczania się. GPS potrzebny jest do określenia lokalizacji, ale mapy nie biorą się z pyłu kosmicznego i trzeba je pobrać.
    2 punkty
  7. Tak więc kolejne cenne info mam . Wtyczka X79 parkpilota ma obwód zamknięty na pinach 12 i 26 ( kabel koloru szarego ) Ta opcja jest wtedy gdy nie mamy haka i jest otwarta gdy jest hak Drugie info to jak sprawdzić czy czujniki są sprawne . Po prostu multimetr w dłoń i przy podłączonym zasilaniu i masie na parkpilot mierzymy w X78 prąd miedzy masą a pinem sygnałowym każdego czujnika . Napiecie powinmo być około 7.5 V przy sprawnym czujniku . U mnie na jednym czujniku było 0.5 V więc mam walnięty i czekam aż mi nowe czujniki przyjdą z alie... Na koniec jak już rozwiąże wszelkie zagadki z parkpilotem to zrobię opis co i jak z wyjaśnieniem oznaczeń w tis i tym co wiem na temat monitorowania tego układu przez sterownik
    2 punkty
  8. Pisałem o zderzaku wcześniej😀 Ale mio to gratulacie 😁
    2 punkty
  9. No cóż wg schematu 12 kabli wychodzi z drugiej wtyczki i u mnie jest owe 12 kabli . Jest R30 opisany jako coding resistor i wtyczka do ustawiania głośności x84 Czyli mój komplet jest kompletny. Jeśli nie koduje się go po can to musi podawać dźwiękowo kody usterek i jedno co jest zbędne w takim systemie to oddzielne kable sygnałowe na czujniki skoro nie ma wizualizacji. Znajdę natchnienie i czas to biore soeza zdedzak i otwory pod koszyczki
    2 punkty
  10. Witam Wszystkich. Ostatnio zmagałem się podobnym tematem i chcę się podzielić moimi informacjami co do trudnego rozruchu na rozgrzanym silniku. Powodem był wadliwy przewód elektryczny w wiązce pomiędzy czujnikiem temperatury zewnętrznej a komora silnika. Przy okazji okazało się jeszcze że dwa piny czujnika troszkę straciły kontakt elektryczny. Po operacji pacjent czuje się doskonale i pali od strzała. Pozdrawiam Mariusz
    2 punkty
  11. Temat rozwiązany sprawcą całego zamieszania nie był regulator tylko oring na nim którego brakowało niemal połowę
    2 punkty
  12. C418 czyli krótka z przełożeniem głównym 4,18
    2 punkty
  13. Nie no dziś jeszcze tylko rozkręciłem reduktor/parownik od lpg stag200 gofast (listwę wtryskową też), wyczyściłem i już też po temacie (za niskie ciśnienie gazu- nie było na drugim wtrysku ciśnienia). Za to myślę, że to przez ten tak zwany lubryfikator (albo jakość gazu) się tak dzieje (wrócił też bezpiecznik 15A) ale za to w drugiej Zafirze (ten sam rocznik i model) mam małą zagwostkę (dostałem ją w spadku ), ale o tym może na innym temacie. Jeszcze raz pozdrawiam (dziś dłuższa jazda testowa, bez żadnego problemu).
    2 punkty
  14. Witam, temat można zamknąć, gdyż metodą prób i błędów doszedłem sam. To piszczenie tz. metaliczny dźwięk, okazało się, że świece były luźne. Także zostały dokręcone kluczem dynamo metrycznym i po temacie. Auto chodzi tak jak powinno, bez żadnych pisków. Pozdrawiam Robert.
    1 punkt
  15. A ja naprawiłam. Tam są guziki miedziane w gumie i wystarczyło tylko przemyć benzyna ekstrakcyjną i przełącznik wrócił do żywych i działa. A tak to wygląda:
    1 punkt
  16. Ja akurat mam uprzedzenie do brembo i do ebc. To tarox, to pewnie miał być textar? Fajne, ale muszą mieć dobrze dobrane tarcze, bo inaczej się szklą. Zaciski jak wyżej szukaj z OPC. Też mam z OPC i nieźle ładziają. Tylko mój zestaw nie kosztuje 10k.
    1 punkt
  17. @ArKos pasują od J-ki? - tak z ciekawości pytam PS. nie prościej zaciski pomalować??? - Astra K w 1,4T /nawet 150KM/ to nie jest jakiś demon przyspieszenia i prędkości.... kupić tarcze nawet nacinane i nawiercane jak ktoś ma potrzebę i markowe klocki i tyle.... ale ja się nie znam, stary jestem
    1 punkt
  18. https://allegro.pl/oferta/fiat-500-07-13-opel-meriva-b-corsa-e-modus-oprawka-adapter-zarowki-h7-16554094439 Serio kopałeś?
    1 punkt
  19. Poczytaj opinie https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-tester-obd2-usb-skaner-bledow-check-engine-vag-kb3a-7181430837?utm_source=coma_email&utm_medium=69ddc8b21cede60215cd69cbd62f49fb3a1a14fb&utm_content=7181430837&utm_campaign=cvm_pl_conversion_abandon_browse_no_mail Poczytaj, będziesz wiedział, co kupić.
    1 punkt
  20. Navia ,musiałbym nowe lusterka kupić. Szkoda kasy
    1 punkt
  21. Nie mogąc edytować poprzedniego postu pisze kolejny. Potwierdzam naprawę modułu BSI autko chodzi bez zarzutu więc polecam. Dariusz Idziak ul. Dąbrówki 1D 44-210 Rybnik tel: 503 497 664
    1 punkt
  22. Nie ma sprawy, przecież każdy tu jeździ mery. W astrze jest kalibracja.
    1 punkt
  23. Problem rozwiązany. Mam nadzieję, jeszcze nie jechałem, tylko na wolnych obrotach sprawdziłem. Wymieniłem BCM na inny o kodzie YF tylko nr o 10 oczek w górę. Jest na razie ok. Centralny działa, a nie działał, bo uszkodzony BCM uszkodził moduł centralny drzwi kierowcy. Wymieniony i hula. Jest tylko z klima tronikiem coś nie teges. Ustawienie tem działa kierunki nadmuchu działają, klapa mieszania powietrzem działa. Tylko przy zmianie kierunków czy powietrza ciepło zimne Samoczynnie się wyłącza. Niezależnie jaki bieg dmuchawy, po czym za moment się włącza. Nie wiem, czy tak powinno być. Nie miałem klimatronika, a w tym modelu jest. Czy tak ma być. Kodów błędów brak poza jednym, że za mały prąd na czujniku tem, zewnętrznej.
    1 punkt
  24. Piłeś? Ćpałeś? Okularów nie ubrałeś? Opublikowano 16 Grudnia 2008 Datę widziałeś? Osobiście uważam, że przez 17 lat udało mu się rozwiązać problem...
    1 punkt
  25. Trochę dziwne rzeczy piszesz (wersja androida), a możesz podać kod swojego silnika, bo 1.3cdti to cała gama różnych silników, ja np. mam też 1,3cdti, wersja A13DTC. I może jeszcze pokaż, jaki masz interfejs, bo może masz kiepskiej jakości interfejs. A może nie masz DPFa, skoro nie zapala się dioda i nie pokazują Ci apki. Mi DPF pokazuje wiele aplikacji, choć niektóre wymagają dodania ręcznie PIDów (np. TorquePro), niektóre wyboru prawidłowego protokołu połączenia z samochodem (Car Scanner)... inne to OPL_Monitor, DPF Info, Piston... @Marcin83, to jest bardzo stara i już dawno przez autora nie rozwijana apka, ma stosunkowo małą bazę pasujących silników (choć u mnie działa), obecnie od tego autora jest OPL_Monitor, po połączeniu z samochodem trzeba zdekodować VIN i ściągnąć gotowy zestaw wskaźników dostosowany do silnika samochodu, który można sobie edytować i dodawać kolejne wskazania. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor
    1 punkt
  26. Radio udało się z sukcesem zainstalować. Nic nie trzeba przeprogramować. Kwestia była w instalacji. Do radia trzeba doprowadzić przewód z sygnałem prędkości auta (podlutowalem się przewodem pod przewód niebiesko-czerwony od wyswietlacza) na PIN 5. Dodatkowo trzeba przepiąć zielony i biały przewód (CAN do komunikacji z wyświetlaczem). W wyświetlaczu jest to PIN 10 i 11, a w radiu PIN 32 i 33. Reszta pozostaje bez zmian. Teraz można uaktywnić BC w aucie.
    1 punkt
  27. Nie , dojście z góry , wypniesz węże i będziesz już widział czy tam jest sam płyn czy olej . Po ściągnięciu węży możesz dmuchnąć zatykając jeden z nich i wstępnie będziesz wiedział czy trzyma ciśnienie
    1 punkt
  28. Proszę, choć VINdekoderów do opli jest sporo i łatwo poszukać.
    1 punkt
  29. Temat rozwiązany. Uszkodzony był silniczek szyberdachu, a konkretnie utleniły się dwa luty na mikroprocesorze. Można to podlutowac. Ja zakupiłem drugi używany silniczek bo w moim brakowało jeszcze blaszki, ślizgu i przy próbie otworzenia/ zamykania terkotało (przeskakiwał) tryb.
    1 punkt
  30. Sterownik można sprawdzić na stole. Sporo magików naprawia, np zimne luty. W domowych warunkach: ZIMNE auto nie uruchamiać, tylko opalarką czy wydajną suszarką zagrzać sterownik silnika i zobaczyc, czy od razu zacznie błędami walić.
    1 punkt
  31. Bardziej przyjaźnie się nie da........
    1 punkt
  32. Od razu mówię: auto będzie mułowate, straci na mocy i wywali checka. Ze składem mieszanki i pewnie P0420 o katalizatorze.
    1 punkt
  33. Oj Navia , Navia .... Pamiętam jak dziś gdy na mnie psy wieszałaś jak polecałem chinczyki zamiast oryginalnych
    1 punkt
  34. Wykręć sondę z kata, będzie głośniej, ale zobaczysz czy autko jedzie żwawiej.
    1 punkt
  35. Witam. Mechanik dodał zawór zwrotny . I wymianie 2 I 3 wtrysk. I problem znikną. Co ciekawe wtryski były sprawdzane w zakładzie i mają jeszcze gwarancję ale coś z nimi nie tak widocznie.
    1 punkt
  36. No moim zdaniem to niestety za mało. Łatwo jest popełnić błąd, a sterownik po regeneracji to 1000+, więc doświadczenia słono mogą kosztować. Przede wszystkim najpierw należy to zdiagnozować, bo w wielu wypadkach problemem jest okablowanie komory silnika a nie sam sterownik. Moim zdaniem powinien pojechać do kogoś, kto to ogarnia, bo ten układ jest wredny, debilnie skonstruowany i bardzo wrażliwy na popełnione błędy.
    1 punkt
  37. 1 punkt
  38. Ano serio. Mi nie chciało się wcześniej pisać. Nie cierpię leni. Podejrzewam, że tu już nie zajrzy - 1 post, to jakiś czubek.
    1 punkt
  39. Udało się wykręcić śrubę po zablokowaniu wału. Sprzęgło kręciło się niezależnie od wszystkiego, bo wieloklin na sprzęgle był już totalnie wyrobiony. Po wymianie rolki i sprzęgła wszystko ładnie działa
    1 punkt
  40. Jeśli chłodnica jest z górnej półki to może ta kwota być realna. Dolicz do tego obsługę klimy, kasę za czynnik, robociznę i obracamy się w tych okolicach. Gówniana chłodnica ze 3 stówy. Serwis klimy 200. Czynnik za 600g mniej więcej 200. Robocizna 400-500. I na gównianym zamienniku masz 1200.
    1 punkt
  41. Urwał mi się pin + i drutować musiałam. Ale działa. Diody przyszły z odwrotną polaryzacją. Dobrze że ich kilka zamówiłam bo kilka uszkodziłam przy lutowaniu. Że też nie mogli tam normalnej diody wstawić tylko SMD.
    1 punkt
  42. Ale do bocznego napisu jest dostęp nawet bez ściagania koła się powinno udać.
    1 punkt
  43. Dajcie spokój. Jak ktoś jest zegarmistrzem, to to zrobi https://allegro.pl/oferta/90197545-przelacznik-wycieraczek-opel-kadett-e-15494887593?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqre1BhAqEiwA7g9QhnnvH3SpRdHjtZxeAMs1CwnybIIqlkMTJpQcmY10AVToNFZhweAwahoC0N0QAvD_BwE Chyba nie spowoduje śmierci głodowej i ruiny portfela?
    1 punkt
  44. ja do corsy E kupowalem za 50-60zl na aledrogo oximo i smigaja wiec polecam
    1 punkt
  45. Ad 1. Czasem komentarze wygłoszone "z wyższością w głosie", ale to marginalna sprawa. Do tego powtórzę to, co pisali poprzednicy: więcej wyrozumiałości dla "świeżaków". To nie Elektroda, za przeproszeniem. I to, że 99% wbija tylko po to, żeby zadać pytanie - trudno, od tego jest forum, żeby pomóc. Lepiej pomóc takiemu jedno-postowcowi, niż później czytać o kolejnym spalonym samochodzie, bo się użytkownik wziął za robotę sam, z pomocą szwagra po kilku głębszych. Ad 2. Brakuje giełdy. Na obecnie używanym silniku można (na 99% jestem pewny) skonfigurować pod-forum tak, by posty z działu giełda się nie liczyły do statystyk użytkownika. Dodatkowo - można ustawić silnik tak, by posty były automagicznie kasowane po np. 30 dniach od ostatniego komentarza (albo można całkiem wyłączyć komentarze pod ogłoszeniami i ustawić autokasowanie po X dniach). Dodatkowo - brakuje mi też miejsca na przedstawienie/zaprezentowanie swojego wozidła. Zdjęcia mogą być wyłączone (upload) tak, by nie zajmować przestrzeni na hostingu, a dołączanie tylko przez zewnętrzny hosting. Ad 3. Jakie reklamy? Tak serio to w domu mam serwer proxy, który wycina wszystkie reklamy z całego Internetu Ale poza domem - niektóre reklamy (te, które wyświetlają się na całej stronie zasłaniając treść) są irytujące. Ad 4. Zazwyczaj nie odczuwam dyskomfortu w prędkości działania, a jeśli spowalnia to raczej z racji zamulenia komputera. Ad 5. A ile jest wymagane godzin minimum w miesiącu? Moderowałem kilka forów w przeszłości (nigdy na takim silniku), aktualnie jestem właścicielem lub moderatorem kilku grup na FB, więc mogę spróbować swoich sił, ale uprzedzam, że czas u mnie jest płynny (czasem pracuję 1h dziennie, a czasem 20h). P.S. Odnośnie punktu 5 to mogę się zająć moderacją działów zasugerowanych w pkt. 2.
    1 punkt
  46. Może ktoś z kolegów podpowie gdzie szukać ? Hello, I translated your post, if there is an answer, we will make a new one Swoją drogą chłop z Algierii potrafi wpisać post w odpowiednim dziale i odpowiednio go zatytułować .
    1 punkt
  47. Witam, Przeszukałem wiele stron zanim trafiłem tu, i zamieszczone treści pomogły mi rozwiązać problem. W moim aucie sprawa wyglądała identycznie, mianowicie po aktywacji komputera pokładowego prędkość wynosiła 511km/h znikły wskazania chwilowego zużycia w test mode itd. Sprzętowo to tak jak u kolegi który zakładał temat: Identyfikator: 0x1201, Numer sprzętu: 13127055, Numer części: 13156842, Opis systemu: SIEM 400, Kod alfa: KU Co zrobiłem i jak rozwiązał problem: 1. Zakup ryżowego kabla opcom wersja 1.7 2. Downgrade kabla za pomocą programu OCflash do wersji 1.39. 3. W wersji programu opcom 08.2010 nie było możliwości zmian. W wersji opcom 2012 już taka możliwość była, jednakże zanim to nastapi, po podłączeniu kabla i odpaleniu opcom 2012 program wykryje że kabel ma wersję oprogramowania 1.39 i sam go zaktualizuje. Podczas aktualizacji kabla nie radzę nic z nim robić (odłączać usb, wyciągać z gniazda obd itd) bo uwalicue kabel. 4. Wchodzimy w diagnostyka, mój rocznik to 2005, ale wybrałem 2006 bo ten działa, następnie model auta, potem wchodzimy w BCM - tam ustawiamy komputer pokładowy na występuje i programuj. 5. Wchodzimy w wyswietlacz, tam pokazują się jego parametry, dołączyłem zdjęcie. Następnie wchodzimy w programowanie i tam zmieniamy index. Tu chwilę się zatrzymam. Otóż na zdjęciu widoczny index to 004 03, jest on oczywiście błędny, stąd też prędkość 511km/h wcześniej próbowałem kilkanaście opcji i nic z tego nie wynikło index pochodził z Astry i nie działało. Żeby działał index od merivy musimy ustalić kilka faktów. Po pierwsze ustalamy jaki mamy rozmiar opon, następnie dobieramy właściwy index: Z komputerem pokładowym (BC): Index:026 205/50R16 205/45R17 Z komputerem pokładowym (BC) index: 027 175/70R14 185/60R15 205/40R17 Z komputerem pokładowym (BC) index: 028 205/50R16 205/45R17 Następnie musimy na komputerze przekopiować indeksy pomiędzy folderami w natepujacy sposób. Wchodzimy w folder opcom\LangData\GB\ProgrammingData\MSCAN_0x00000246. Tam szukamy folderu DID_0x1201, w tym folderze znajduje się kolejny folder AH, tam usuwamy wszystkie pliki, bądź kopiujemy do nowego folderu. Następnie cofamy się do góry i szukamy folderu z oznaczeniem DID_0x1301, tam znajdują się foldery AH, VC, MV, nas interesuje folder MV wchodzimy kopiujemy i wklejamy do folderu DID_0x1201\AH. Później łączymy się z naszym autem i wracamy do punktu 5. Czyli zmieniamy w wyświetlaczu index, na taki zgodny z rozmiarem opon założonym na aucie. I to tyle, powinno wszystko działać. Ja się z tym trochę męczyłem, ale udało się bez Tech2, a podobno w meriva A komputer pokładowy i indexy tylko Tech2 można ogarnąć. Zrobiłem również zdjęcia jak to wygląda w mojej Mery po przestawieniu wszystkiego. Mam nadzieje że się komuś taka wiedza przyda. Pozdrawiam
    1 punkt
  48. Polecam icar2 lub icar3 . program scan my opel.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności