Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Gość zdenek2007

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zadziałało i połączyłeś się to będzie dobrze.

Uważaj tylko bo przez nierozważne działania można coś namieszać w aucie np wylogować jakiś sterownik itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz szukać dobrego to po pierwsze szukaj sprzedawcy z jak najwiekszymi pozytywnymi komentarzami.

Po drugie szukaj takiej oferty abyś widział na zdjęciach opis płytki np. Opcom_New .

Ta oferta jest kiepska pod względem jakości zdjęcia.Nie widać co to za Opcom.

To tak dla ciebie zabezpieczenie gdyby trzeba było zwrócić bo np. towar niezgodny z opisem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem w tych sprawach. Czy taki tester diagnostyczny można kupić w Polsce. To prawda że ten Opcom ma problemy z Corsami D po 2010 roku? Taki by był dobry?

...

Nie wiem, czy to wina interfejsu, czy mojej Corsy (D 2012)... ale niestety nie czyta nic w blokach pomiarowych silnika (zamiast odczytów trzy poziome kreski), ani nic nie można testować w silniku, jedynie odczytuje błędy silnika... także może coś jest w tych corsinach po 2010roku... więcej o moim problemie pisałem w postach nr1327, 1332..., może ktoś ma pomysł na, bo ja już straciłem wiarę, nic nie pomogło (zmiany firmware, zakup 2-ego interfejsu)...

a wracając do Twojej oferty, to tak jak piszą poprzednicy, wybierz sklep z dużą ilością komentarzy, sklep działający od lat kilku (ten powstał stosunkowo niedawno) dobrymi zdjęciami i zgadzającym się z fotkami opisem....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... w zasadzie przy roczniku 2012r. jestem skazany tylko na VauxComa, w OpComie PL082010 nie ma mojego silnika, choć z innymi sterownikami się łączy (także ECU) i błędy szczytuje, tylko często podaje kod błędu i opis <nieznany kod błędu>... a w vauxcomie podaje opis kodu w każdym przypadku...

Edytowane przez bogoes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, choć przeleciałem w opcomie2010 Astry, Merive, Zafiry... i nie widzę grupy silników mojego wózka, nawet próbowałem łączyć z innym dieslem i dostawałem listę szczegółową do zatwierdzenia, ale trochę się bałem potwierdzać inny silnik, żeby jeszcze sobie czegoś nie uszkodzić, bo w vauxcomie, nawet jak zaznaczyłem inny silnik, to i tak łączył się z moim i wyświetlał mój silnik. Wstawiłem na zapodaj trochę screenów, na czerwono zaznaczyłem pola, które wg mnie są wyświetlane niepoprawnie (np są puste, czy zamiast daty lub n-ru softu są zera, itp):
https://zapodaj.net/e52f643676540.png.html
https://zapodaj.net/ea5a224cff8c6.png.html
https://zapodaj.net/9d7828bf1d0c7.png.html
https://zapodaj.net/a718b43ee908a.png.html
nie wiem, czy dobrze załadowałem grafikę (podałem bezpośrednie linki), bo jak użyłem obrazka z edytora, to dostałem info, że na forum nie można użyć grafiki o takim rozszerzeniu, czyli .PNG :wacko:
a jutro może spróbuję łączyć się z innym silnikiem, w vauxcomie jest to A13DTC, opis grupy EDC17C (takiej grupy nie widziałem przy żadnym silniku w opcomie2010), najbardziej zbliżona nazwowo grupa to EDC16 w ZafirzeB (silniki Z19DT, Z19DTH, Z19DTL)... przeszukuję teraz wątek, bo kiedyś, kiedy już (z pół roku temu) przeglądałem cały ten wątek, to ktoś miał identyczny problem, ale chyba nie był on rozwiązany, ale poszukam i jeszcze raz przeczytam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość czapeczka50

Zestawienie oprogramowania i korespondującej wersji FW:

 

100219a = FW1.39

100315a = FW1.41

100820b = FW1.43

110207a = FW1.44

110530a = FW1.44

120309a = FW1.45

120603e = FW1.45

121231i = FW1.47

131223b = FW1.58

131223c = FW1.59

131223d = FW1.60

131223e = FW1.61

150604b = FW1.64

 

Wgrywanie nowszego FW nie ma kompletnie żadnego sensu, ponieważ starszy soft go nie wykorzysta...

u mnie na naklejce od spodu op-coma jest napis RoHS 090820B i było FW1.39 podniosło się do 1.45 przy ściąganiu Vaux-coma.Wchodzi w bloki pomiarowe a tam żadnych wartości tylko czerwone kreski.Podniosłem do 1.59 i dalej to samo.Pacjent to Insignia 1.8 silnik A18XER 2009r.Czy jakiś OP-com ją ogarnie?Są jakieś bułgarskie,Ty wspominałeś o rumuńskich,nie chcę wydać kasy i później to wyrzucić.Dodam że sprzet którym sie posługuję w Vectrze C która też jest po CAN-ie robił wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czapeczka50

Próbowałeś się łączyć przez inne auto?Znaczy przez zaznaczenie innego auta przy wyborze?

Powiem tak.Jak próbuję z Op-coma to w ogóle nie moge wejść w bloki pomiarowe.Na Vaux-comie wchodzę ale jak pisałem są same czerwone kreski.Sugerujesz wejść np.Vectre C np.2008r i silnik Z18xer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności