Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asterixoo

Witam,

sporo jest tematów o olejach do silników z/bez dpf na tym forum, ale mnie interesuje sprawa możliwości zmiany oleju półsyntetycznego na syntetyk, a dokładnie powrotu do oleju syntetycznego.

Moja Astra H (Z17DTH) jest z 2004 r., ma już przejechane 230 tys. km i od czterech lat jeździ na półsyntetyku Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40. W tym czasie trzy razy zmieniałem olej w silniku na ten sam.

W moim samochodzie nie ma filtru DPF. Wcześniej, zanim go kupiłem, silnik był zalewany syntetykiem Mobil 1 0w-30 lub 5W-30.

Stąd moje pytanie do Was, czy można wrócić do pełnego syntetyka czy też nie jest to już wskazane. Do chwili obecnej nie miałem problemów z półsyntetykiem 10W-40. Silnik nie bierze oleju. Wycieków nie widać.

Napiszcie jeżeli mieliście jakieś doświadczenia w tym temacie.

Co byście polecali na kolejną wymianę, nadal jakiś półsyntetyk czy wybrać jakiś dobry syntetyk, niekoniecznie 0W-30/5W-30, ale na przykład jakiś 5W-40 (typu Motul X-Clean/X-cess) ?

Edytowane przez asterixoo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59540-zmiana-oleju-silnikowego-z-p%C3%B3%C5%82syntetycznego-na-syntetyk/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

pierwsze acea c3 (google powie co to)

przebieg jesli rzeczywisty to bardzo wielki nie jest,syntetyk bedzie ok,niektore poradniki rekomenduja 5w-40 10w-40,zadziej spotykam w-30

ale to tylko sugestia

 

Ja bym na Twoim miejscu wrócił do oleju do DPF-a, najczęściej 5W-30 albo 5W-40. A producent to juz wg Twojego uznania GM, Motul ( jeśli już to x-clean a nie x-cess ), LM, Mobil

Edytowane przez radmax

 

generalnie olej obojętnie jaki byle spełniał normę do dpf-a czyli był niskopopiołowy, obency olej który lejesz nie jest kompletnie przeznaczony do silnika z dpf-em...

 

Swoją droga auto z 04roku i dpf w nim aż dziw że tak wczesnie pakowali....

 

Ważne by zmienić na tę samą markę, czyli jak mobil to na mobil. Gdzieś było o olejach na tym forum (motor-talk.de i tłumaczenie na pol). Dobrze przepłukać liqui moly wcześniej preparatem do czyszczenia. Z 10 w 40 to na 5 w 40. Ja kiedyś zmieniłem i zaczęła przeciekać uszczelka pod pokrywą zaworów, ale widać to było pisane trudno powiedzieć czy to z powodu oleju, bo po jakimś czasie poszła uszczelka pod głowicą (ale to wina poprzedniego właściciela przetarł się wąż płynu chłodzącego). Więc do końca nie powiem czy dobrze czy nie zmieniać. W sam naprawiam piszą, że można zmieniać ale właśnie na tej samej firmy.

 

Gość MarcusGG

Na temat olejów masz tutaj: http://forum.opel24.com/topic/59266-prawda-o-olejach-silnikowych/ .

Tak jak kolega wyżej napisał jeżeli masz zalany mobil to zmień na mobila, z preparatami do czyszczenia bym uważał mogą za dużo wyczyścić i może być problem.

Sam się przejechałem na takim płukaniu dwie renówki ten sam rocznik jedna jeździła żona drugą ja. Żona dała się namówićna płukanie silnika i skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą w mojej z przebiegiem ponad 400 tyś lałem tylko półsyntetyk i raz na kilka wymian syntetyk do umycia silnika i żadnych przecieków, przedmuchów i innych niespodzianek (renówka sprzedana i dalej śmiga). Teraz przesiadłem się na asterkę z przebiegiem ponad 250 tyś km i też z początku miałem dylemat czym była zalana i jak długo jeździła na tym oleju. zalałem półsyntetyk i jak na razie nic się nie dzieje po za dziwnie głośną pracą silnika (jak dla mnie głośną - wcześniej jeździłem na benzynce i chyba muszę się przyzwyczaić, że diesel tak ma). Wcześniej też głośno chodziła, ale z czasem i przejechanymi kilometrami zauważam, że kultura pracy silnika się jakby poprawia.

Edytowane przez MarcusGG

 

Gość asterixoo

Jeśli chodzi o oleje Mobil1, to jedynym olejem C3 z aprobatą GM Dexos2 jest "ESP 0W-40". Można go kupić, czy polecacie jakiś inny syntetyk 5W-40. W specyfikacji 5W-40 C3 to chyba tylko ten Motul X-Clean :-)

 

Gość asterixoo

Szczerze to bardzo wątpię, że Twoje auto posiada filtr DPF.

 

... i masz chyba rację. W moim samochodzie na naklejce w kwadracie jest liczba 1.40, a to oznacza brak dpf-u. To nawet lepiej, jak myślicie ;-)

 

Gość asterixoo

Dodatkowo rozkodowałem VIN w aplikacji EPC, i tak:

- brak na liście kodu K13 (filtr dpf)

- natomiast jest kod NT4 = emisja spalin, EEC 05

 

Zakładając, że nie ma DPF-u, najbezpieczniej będzie chyba jak zmienię obecny olej półsyntetyczny na olej syntetyczny Mobil Super 3000 X1 5W-40 - na polskiej stronie Mobila jest to olej polecany. Natomiast rekomendowanym jest Mobil1 New Life 0W-40. Ale już na stronie niemieckiej Mobila rekomendowany jest olej Mobil1 Turbo Diesel 0W-40.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności