Gość grzes08 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 normalna hamownia rolki na boxie jeździł ze 2-3lata potem po chiptunningu zaledwie pół roku się nacieszyłem bo auto zostało skasowane a na remont głowicy po boxie poszło 2tys potem zaraz chiptunning + sprzęt jakieś 4tys więc sporo kasy w plecy (powodem nie była prędkość czy szaleńcza jazda - tak dla rozwiania potencjalnych wątpliwości) ja jeszcze raz powtórzę .. jeżeli mysleć o podniesieniu mocy to tylko wykonać pełen chiptuning polegający na zmianie map wg. których pracuje silnik .. żaden box .. w silniach z common railem box zmienia tylko jeden parametr,oszukując moduł silnika w ilości dostarczanego paliwa .. kiedyś podobnie, jacyś magicy zmieniali temperaturę powietrza dolotowego w MAPach za pomocą jakieś dobieranego opornika, który powodował, że moduł traktował cały czas silnik jako zimny ... ale to było lata temu .. a teraz Ci sami idioci wmawiaja nam, że kolejny opornik spowoduje przyrost mocy o 30% .. mam nadzieję, że nikt z tego forum na to się da złapać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-480744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 mówimy oczywiście na podwoziowej .. ?? więc dokładnie nie wiemy ile silnik dostał po samym boxie .. a to ma jakieś znaczenie? pomiary były robione zapewne na tej samej hamowni więc i straty takie same... więc i w tym i w tym przypadku taki sam błąd... częstym problemem w pseudo tuningu czyli boxach jest zbyt duże zwiększenie jednego parametry bez kontroli emisji więc = szybsze zużycie + szybsze zużycie dpf'a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-480839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 a to ma jakieś znaczenie? pomiary były robione zapewne na tej samej hamowni więc i straty takie same... więc i w tym i w tym przypadku taki sam błąd... częstym problemem w pseudo tuningu czyli boxach jest zbyt duże zwiększenie jednego parametry bez kontroli emisji więc = szybsze zużycie + szybsze zużycie dpf'a znaczenie jest takie, że pomiary hamowni silnikowej są zgrubne .. ; oczywiście jeżeli są robione przed i po założeniu boxa na tej samej hamowni .. to różnica powinna wyjść .. oczywiście dopuszczam również, pomiar po z pewnym współczynnikiem .. bo w końcu trzeba pokazać Klientowi, że box działa. Chiptuning równa się posłanie wszystkich norm w diabły ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-480878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiero2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Jestem posiadaczem ANTARY 150ps i też w pewnym momencie wydało mi się MAŁO. Więc założyłem jak tu piszą koledzy ( dziadowskiego boxa za 300 zł ) Nie byłem na hamowni więc mogę opisać swoje odczucia i różnicę wskazań komp. pokładowego. - zmniejszyła się turbo dziura ( teraz bierze od 1500 wcześniej od 1900 -2000 obr ) więc bezpieczniej włącza się do ruchu - zwiększyła się prędkość maksymalna ( bez BOXA 180 a teraz 195- 200 ) - średnia spalania z autostrady( dystans 60 km) bez boxa 180 km/h- 11l , z boxem 195-200( ten sam dystans) 9,3l ( czary) - spalanie - codziennie dojeżdzam do pracy 25km w jedną stronę ( 5 osób na pokładzie) z prędkością 90-100 bez boxa średnia 8,8l , z boxem 7,2 i lepiej się zbiera ( uśmiech na tważy kolegów bezcenny ) - temp. płynu chłodzącego bez boxa 78 st. z max 80 - bardzo tego pilnuję ( sprawdzam w trybie serwisowym komputera ) - spalanie na postoju spadło z 0,9l/h do 0,6l/h - na gorącym silniku - wypalanie DPFu było co 600 km teraz jest co 1000 km - nie wierząc co pokazuje komp. spalanie sprawdzałem tankując do pełna ( różnica +/- 0,5l ) więc box działa - sprawdzałem jeszcze lejąc lepszego DIESLA z różnych stacji - niestety nie odczułem żadnych różnic w przyśpieszeniu i spalaniu więc po co przepłacać. Dlaczego go założyłem ( bo tak mam - chciałem sprawdzić ) jak coś będzie nie tak to go wywalę i będę stratny tylko 300zł. Przejechałem już z nim 5000 km i na razie nic się nie dzieje - oprócz lepszego kopa i mniejszego spalania. Są to moje prywatne odczucia dlatego nikogo nie namawiam do założenia tego shitu bo pewnie w skatowanym silniku może przyśpieszyć jego agonię. Ja na razie jestem zadowlony a przebieg mojego silnika to 156 tys.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-484448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Witam. Dla zainteresowanych. Po programie zrobiłem ok. 35 000 zł. Mam już do wymiany sprzęgło (ślizga się). Dziś wymieniłem przegub lewy. Oczywiście poleciały mi szybciej klocki hamulcowe i tarcze. Moc była po pierwszym hamowaniu 179KM. Teraz po dorbnych modyfikacjach jest nieco więcej (czuć jest różnicę na pedale gazu). Co do ilości KM to nie mogę Wam teraz napisać ile, bo ciągle coś mnie wstrzymuje żeby jechać na hamownię - wspomiane usterki, imprezy rodzinne . Ciekawe czy te uszkodzenia mają bezpośredni związek z podniesieniem mocy? Piszę tak dlatego, że moja Żona tak twierdzi . Mnie jednak ciekawi fakt, czy bez podnoszenia mocy takie usterki wystepują? Chodzi mi konkretnie o przebieg. Jak mam teraz ok. 160 000km. Jeśli ktoś z Was robił naprawy związane z przeniesieniem napędu to proszę podzielcie się informacją. Edytowane 27 Maja 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-488187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Ja miałem 240 kkm jak sprzedałem .. jeżeli chodzi o sprzęgło to była wymiana przy 130kkm wraz z kołem zamachowym, więc niewiele, ale nic sie nie działo zarówno z kołem jak i sprzegłę (poprzednio auto było slużbowe w mojej firmie) .. przeniesienie napędu .. nic nie robione i co najwazniejsze wszystko OK; Klocki i tarcze .. hmm zalezy ile kto i jak hamuje .. moim zdaniem nie ma nic wspólnego z mocą ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-488191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) No i mnie dopadł ten dylemat, ale po lekturze odpuszczam box za 58euro from Germany Zbieram więcej siana, wymieniam dwumasę i dopiero zrobię program. Nie ma niestety taniego i dobrego rozwiązania. EDIT: Dwumasa musi jeszcze wytrzymać, wirus już jest Edytowane 12 Marca 2014 przez GrzECHO   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-524297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marlad Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 pisał tu któryś z kolegów ,że spadek spalania po chipie to mit . A więc nie do końca, bo zmniejszyć spalanie mozna na 2 sposoby. albo podać mniej paliwa , albo zwiekszyc wydajność silnika - i o tym drugim efekcie jest tu mowa. Co do tanich boxów to miałem kiedyś możliwość porównania pomiędzy boxem a chipem i wyszło to mniej wiecej tak :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-616787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 mniej paliwa sie nie da podac jesli chesz zachowac ilosc energi wydzielanje z silnika by np utryzmac zadana predkosci pojazdu. Tylko w nielicznych autach mozna conieco liznac tu i ówdzie w sofcie by nieco mniej spalalo. nie sa to ilosci jakies duze w tych oszczednosciach. Mozna odrobine wyprzedzic kąt wtrysku i takie tam. Z tym ze ciezko odnotowac jakies zmniejszone spalanie z racji iz kto robi tuning auta by nadal jezdzic jak emeryt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-616797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A bo ludzie mylą pojęcia. Sam tam niewiele wiem z tuningu ale w szkole uczyli i silnikach spalinowych. Więc tak: chip tuning to nie tylko (zazwyczaj) zwiększenie mocy i momentu ale również optymalizacja jego przebiegu oraz lekka optymalizacja spalania. A zatem z tej samej dawki paliwa można trochę więcej energii wykrzesać na ruch oraz efektywniej wykorzystywać charakterystykę silnika. Oczywiście warto wspomnieć o efekcie psychicznym posiadania mocniejszego silnika który też powoduje w jakimś tam stopniu zmianę spalania auta na 100km. Na podanym wyżej wykresie pięknie widać różnicę pomiędzy chiptuningiem a boxem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59990-chip-tuning/page/3/#findComment-616890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.