Skocz do zawartości

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH


Rekomendowane odpowiedzi

Czy możecie mi napisać jakie skutki ( zarówno pozytywne, jak i negatywne ) niesie za sobą zaślepienie EGR w silniku Z13DTH ?

 

  • 2 tygodnie później...
Gość impress

A można zrobić tak że spowodować zamknięcie EGR , tylko jak żeby mieć pewność że jest napewno zamknięty ?

 

Wtedy odpiąć wtyczkę EGR i tak jeździć nie patrząc na błąd wyskakujący na desce ?  

 

Przecież wtedy będzie EGR zamknięty czyli tak jak gdyby byłby zaślepiony , tylko będzie wywalać błąd i tyle ?

 

Corsa c 1.3 CDTI 2004 r. 

Edytowane przez impress

 

41 minut temu, impress napisał:

Wtedy odpiąć wtyczkę EGR i tak jeździć nie patrząc na błąd wyskakujący na desce ?  

 

Przecież wtedy będzie EGR zamknięty czyli tak jak gdyby byłby zaślepiony , tylko będzie wywalać błąd i tyle ?

 

I uważasz że elektronika ( sterownik )się nie połapie że ma walnięty czujnik?

Wtedy sterownik przechodzi na podniesiony odczyt z przepływki i wali błędem.

 

 

Jedyne rozsądne rozwiązanie to wyprogramowanie.

 

To nie Maluch czy Polonez

 

Pamiętaj o zasadzie :,, podcierając szkłem du..ę można sie pokaleczyć.,,

 

Będzie tylko sypać błędem. Silnik będzie chodził poprawnie. 

 

I  oczywiście nie będzie koledze przeszkadzało że ciągle sie będzie świeciła kontrolka.

I oczywiście przejdzie przegląd ze świecącą kontrolką ( u mnie to nie możliwe)

 

 

  • 8 miesięcy temu...

EGR można wyłączyć na kilka sposobów. Wypłaszczyć mapę, zmienić warunki kiedy EGR się otwiera (na zimnym silniku on nie działa) lub tzw. switch (wyłącznik, wystarczy zmienić z 1 an 0). W zależności od oprogramowania EGR, musi być podłączony a elektronika sprawna choć i tak nigdy się on nie otworzy. Do tego wszystkiego dochodzi usunięcie błędu, jeżeli elektronika zaworu padła.

To samo tyczy się DPF, w niektórych rozwiązaniach czujniki muszą zostać podłączone choć wkład został już usunięty.

 

Tak to jest oczewiste. Jak dla mnie to te pytania są bezsensowne. Usunąć programowo u tunera profesjonalnego to jakieś 300 zł. Moim zdaniem to całkiem niedużo. Jeśli musielibyśmy wymienić egr i jeszcze komuś zapłacić za robotę tej wymiany to lekko będzie 500-1000 zł. Tak mamy temat zamknięty na zawsze i do tego już dolot nigdy nie będzie już syfiony sądzą. 

 

  • Like 1

Popieram.

Wydanie pewnej sumy łączy się z większą oszczędnością.

 

Trzy tourany mam i jeden jest 1.9 a dwa 1.6.  W 1.9 dojście do egr jest całkiem znośny więc mogę raz na 5 lat go wyciągnąć i wyczyścić. W 1.6 jest takie dojście że trzeba pół dnia rozbierać i drugie pół składać. Zbudowany z dwóch części i obie się psują. Koszt egr samego to 800 zł na allegro bo w sklepie od tysiąca. Za 700 zł wyłączyłem egr, wyłączyłem start stop, odblokowałeś parę innych rzeczy i jeszcze zwiększenie mocy.  Chyba zaoszczędziłem bo egr wieczny nie jest i przy przebiegu 200 tys km trzeba już myśleć o tym że zaraz się zepsuje. Zapobieglem tym sposobem większego wydatku bo i akumulator zamiast za 700 zł mogłem już kupić za 300 co też wykonałem. 

 

2 godziny temu, wesol napisał:

Trzy tourany mam i jeden jest 1.9 a dwa 1.6.  W 1.9 dojście do egr jest całkiem znośny więc mogę raz na 5 lat go wyciągnąć i wyczyścić. W 1.6 jest takie dojście że trzeba pół dnia rozbierać i drugie pół składać. Zbudowany z dwóch części i obie się psują. Koszt egr samego to 800 zł na allegro bo w sklepie od tysiąca. Za 700 zł wyłączyłem egr, wyłączyłem start stop, odblokowałeś parę innych rzeczy i jeszcze zwiększenie mocy.  Chyba zaoszczędziłem bo egr wieczny nie jest i przy przebiegu 200 tys km trzeba już myśleć o tym że zaraz się zepsuje. Zapobieglem tym sposobem większego wydatku bo i akumulator zamiast za 700 zł mogłem już kupić za 300 co też wykonałem. 

W 1.6 pada łożysko lub luty na płytce. Łozysko 2 złote, luty u elektronika 20 zł. Wymieniłem. Dostęp bajka... Ale taka z typu sąsiedzi.Półoś odkrecalem na skrzyni zeby dołem wyjąc. Po wymianie lozyska i po profilaktycznym poprawieniu lutów 2 lata bez problemy jest. Uszczelka

między egr a chłodniczka nie występuje jako część zamienna. 

 

 

Przypominam że jesteśmy na forum Opla .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności