Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Co do drugiej pompy tego samego producenta to grubo się zastanawiam i raczej wybiorę coś innego, a na pewno tańszego bo jak se pomyśle, że drugi raz mogę trafić na pompę z podobnym problemem tego samego producenta w kwocie 140 zł to wolę kupić pompę troche tańszą i nie przepłacać tym razem za marke pompy.

 

Wcześniej miałem pompę innego producenta, na rozrządzie zrobione ok 15tkm zmieniałem uszczelniacze wałków i dałem nowy pasek (był ładny wyglądał jak nowy ale był zalany olejem) pompa została, ale tylko 1 dzień, po powrocie z warsztatu w garażu pojawiła się plama płynu, pompa zaczęła lać (n/b też wyglądała jak nowa), teraz SKF (110 zł brane na warsztat),

 

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-516532
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość harnas1515

Kawałek z prezerwatywą i prąciem Rudolfa jest niezły.

 

A sam temat pompy już nie bardzo mi się podoba.

Bo niedawno wymienialem. Wrzesień chyba.

I myślałem o latach błogiego spokoju.

 

Ps. Reklamacje muszą uznać.

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-516724
Udostępnij na innych stronach

Gość gumbi_piast

Witam ponownie.

Nowa pompa kupiona już zamontowana wraz z rozrządem tylko coś poszło nie tak i podejrzewam, że źle ustawiłem wał korbowy, bo wałki rozrządu są na cechach a nie mogę swobodnie obrócić całym rozrządem, więc wolę spytać by się upewnić.

By wał korbowy był dobrze ustawiony to pierwszy tłok patrząc od strony rozrządu powinien być w górnym granicznym punkcie prawda??

Jeżeli się mylę proszę o radę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-517351
Udostępnij na innych stronach

pierwszy tłok patrząc od strony rozrządu powinien być w górnym granicznym punkcie prawda??

Prawda. Dodać należy, że cecha na kole rozrządu wału korbowego powinna się zgadzać - o ile pamiętam centralnie w dół.

Najpierw wszystkie tłoki muszą być opuszczone aby dało się ustawić cechy na wałkach rozrządu. Wtedy ustawiasz wał i zakładasz pasek. Na wykręconych świecach łatwiej i można śrubokrętem wyczuć GMP pierwszego tłoka.

Tu masz http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-i-ustawianie-rozrzadu-opel-vt293.htm

Patrz jak x20xev bo to praktycznie te same silniki, jedynie wykorbienia wału większe i wyższy blok, a reszta identyczna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-517354
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale może go wprowadzić w błąd inne ułożenie kół rozrządu na wałkach. To jest mały blok i pewne rzeczy są inaczej - szczególiki ale jednak.

Lepiej bazować na danych z x20xev bo wszystko jest tak samo jak w x22xe.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-517357
Udostępnij na innych stronach

Ja bazowałem na Twoim poradniku i nie było problemu.

Na kołach są po dwa znaki więc trzeba uważać.

Może to jeszcze się przydać http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=93009

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-517362
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość gumbi_piast

Witam ponownie.

W końcu złożyłem swą sinterkę do kupy :D ale...

Nie chce odpalić, i nie wiem czy to brakiem paliwa, a taki może mieć miejsce czy wina leży gdzie indziej.

Rozrząd złożony na cechy, silnik kręci ładnie. Za pierwszym razem po złożeniu i próbie odpalenia to tak jakby chciała odpalić, ale nie i słychać tylko kręcenie.

Prosiłbym o pomoc jak sprawdzić czy pompa pompuje paliwo?

Tego jeszcze nie robiłe w mej sinterce więc wolę się wpierw spytać, a jakoś umyka mi ten temat na forum.

Acha powiedz mi jeszcze jedno bo nie wiem czy dobrze rozumuje. Czy jakby rozrząd był źle złożony, to nie obróciłbym go kręcąc za śrubę na wale korbowym, a obracałem z kilka razy i nie było kolizji, swobodnie się obracał.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-518869
Udostępnij na innych stronach

Część,

Gumbi_piast - pytanko czy: 1 sprawdziłeś że masz podpięte wszystkie kostki od czujników

2 czy dobrze masz na pewno ustawione wałki rozrządu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65246-diagnoza-usterki-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/page/4/#findComment-518875
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności