Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość corsiarz_one

Witam. Wczoraj pękł mi wąż-przewód prowadzący z tego co się domyślam do nagrzewnicy.

Foto:

54QmUbq.jpg

OE4ItN0.jpg

i chyba to nowy przewód:

Xw3mPTg.jpg

Pytanie, czy dam sam radę z wymianą? Jak zdjąć i założyć nowy wąż od strony nagrzewnicy?

Miał ktoś jaki przykry przypadek?

Pozdrawiam i dziękuję za odp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68735-p%C4%99kni%C4%99ty-w%C4%85%C5%BC-przew%C3%B3d-do-nagrzewnicy-corsa-c-dti/
Udostępnij na innych stronach

 

 

  W dniu 29.08.2014 o 05:48, corsiarz_one napisał:
Pytanie, czy dam sam radę z wymianą?

Uważam, że bez problemu. W porywach 15-20 minut. Spuścić płynu trochę, aby było poniżej poziomu króćca w silniku, na który wchodzi ten wąż i jazda.

 

 

 

  W dniu 29.08.2014 o 05:48, corsiarz_one napisał:
Jak zdjąć i założyć nowy wąż od strony nagrzewnicy?

Na silniku będzie opaska, jeśli oryginalna, to sprężynująca. Szczypce, zdjąć opaskę, zdjąć przewód.

Przy grodzi: cienki śrubokręcik i wyjąć nim zawleczkę sprężynującą w kształcie "U" z malutkimi wąsikami po bokach. Ona jest z elastycznego drutu. Bez problemu wyjdzie. Potem założyć ją na nowy wąż, wnętrze nowego leciutko wazeliną powlec, i wcisnąć aż kliknie ta zawleczka. Proste.

 

Gość corsiarz_one

Czyli potrzebny będzie śrubokręt szczypce do opaski i trochę smarowidła tak? Kolego. Jak dokładnie nazywa się ten wąż?

Dziękuję Ci za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

  W dniu 29.08.2014 o 10:36, corsiarz_one napisał:
Jak dokładnie nazywa się ten wąż?

Nie wiem bo nie widać na zdjęciu. Węże są dwa: wlotowy i wylotowy, zależnie od tego, gdzie wchodzi w silnik. Popatrz dokładnie i wytłumacz chłopu który trzeba.

Trochę własnej inicjatywy + google = wiedza co kupić.

 

big_6818475.jpg?lm=1374091456

 

Jak widać numer 29 jest wężem wlotowym, a 31 wylotowym.

Postaraj się na przyszłość, nie rób za leniucha.

Poza tym w sklepach mają katalogi więc palcem pokażesz.

Powyższy rysunek jest z Zafiry 1.8 benzyna i ma Ci pokazać, o co chodzi.

 

Gość corsiarz_one

cQf3ZXv.jpg

Chodzi o ten zaznaczony :) niestety ten przewód jest dostepny w serwisie, albo na allegro jako uzywany, i nie wiadomo ile jeszcze polata.

Rok dwa? Czeka mnie wymiana, a na razie prowizorycznie załatane i oszczedzane hehe,

dzieki Wam :)

 

Gość corsiarz_one
  W dniu 29.08.2014 o 19:33, BENY72 napisał:

Wąż w serwisie to kosz około 60,-. Więcej na płyn wydasz jak to warte.

Dowiadywałem się to dokładnie około 60-70 zł kosztuję ten wąż dla mnie - krótki

a z koleji ten drugi 160pln

trzeba poczekać 2 dni aż dojdzie do serwisu :)

 

Gość harnas1515

Lepiej nie jeździć na klejonym prowizorycznie.

Układzie jest ciśnienie ;)

 

Awaryjnie do domu dojechać... to tak...

Ale jak strzeli ponownie ? Można ugotowac silniczek.

 

Tawrija nie auto, 6 dych nie pieniądz. Kupujesz nowy w ASO, wymieniasz i masz spokój. A te 2 dni to choćby nie wiem co, to da się bez auta przeżyć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności