Skocz do zawartości

Wyciek oleju 1.6 X16XE


Gość pabo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam merivę z 2004 roku, silnik 1.6 X16XE

To że silnik bierze olej, nawet 0,7l/100km wiem, Mam jednak problem z wyciekiem oleju.

W sierpniu dolany był 1 litr oleju, we wrześniu wymieniłem olej na 5w30 (przebieg 135 tysięcy). W listopadzie podczas wymiany kół został zauważony wyciek z miski olejowej i czujnika położenia wału (przebieg 136 tysięcy). Wymieniono uszczelkę miski i uszczelkę czujnika. Nie trzeba było dolewać wtedy oleju.

Na koniec grudnia zapaliła się kontrolka oleju - dolewka 1 litr (przebieg 137 tysięcy). Wychodzi ok. 1 litr na ok. 2 tysiące km, czyli w miarę w normie.

W warsztacie stwierdzili wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Jak auto postoi to jest pod nim plamka oleju.

Kompresja jest ok, czujniki sprawne, komputer nie pokazuje błędów.

 

Mam w związku z tym dwa pytania:

1. Czy przy wymianie uszczelki miski olejowej i czujnika położenia wału w warsztacie mogli uszkodzić uszczelkę pomiędzy silnikiem a skrzynią? Teraz już po ptakach i nie udowodnię, ale chcę wiedzieć czy zmienić warsztat.

2. Czy po załataniu kolejnego wycieku może pojawić się coś więcej? W sensie co w tych silnikach się psuło i powodowało ubytek oleju?

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Czy przy wymianie uszczelki miski olejowej i czujnika położenia wału w warsztacie mogli uszkodzić uszczelkę pomiędzy silnikiem a skrzynią?

Nie. Z całą pewnością.

 

 

 

Czy po załataniu kolejnego wycieku może pojawić się coś więcej?

Tu nawet szklana kula nie pomoże.

 

 

 

W sensie co w tych silnikach się psuło i powodowało ubytek oleju?

Nie ma takiego schematu. Silniki same w sobie miały tendencje do spalania oleju, ale w kwestii wycieków jak na wstępie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Co do pytanie drugiego - domyślam się że każdy silnik ma swoje bolączki, ale jak nie ma czegoś takiego że np. przy 140 tysiącach przebiegu w 90% silników pada np. uszczelka pod głowicą to ok.

 

No nic, w tym tygodniu załatwię sprawę obecnego wycieku. Mam nadzieję że auto pojeździ dłużej, głupio mieć kartę stałego klienta w warsztacie :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Co ty się przejmujesz tym wyciekiem? Litr ci wylatuje tym oringiem na wale korbowym? Jeśli pod auto podłożysz karton to będziesz w stanie ocenić jaki to olej czy ze skrzyni czy silnika. Zachowaj kasę na grubsze sprawy, lub poczekaj z tym do wymiany sprzęgła. Bo za wymianę tego oringu zapłacisz ze 300 pln. Czy sprzęgło ci się ślizga?

Ps. 10 kropel to 1 ml. Ile ci może wyciec miesięcznie? Z 10 ml może. Mi też cieknie ale nie lecę z tym do mechanika. Popatrz se na parking przy każdym markecie - wszędzie plamy oleju. Takimi jeździmy autami. Nie pękaj nic się nie stanie jak pare kopel poleci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No litr to nie ;)

Sprzęgło się nie ślizga.

Chcę uszczelnić wyciek, bo mnie denerwuje. Widzę plamy oleju po innych autach.

Nie wiem po co się spinasz :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tym wyciekiem.Nie raz nie przejmując się ludzie niszczą sobie silniki a wręcz narażają na duże koszty przez swoje zaniedbania.Moim zdaniem to poobserwuj wyciek.Jeżeli cieknie na łączeniu skrzyni-silnik to raczej może ciec z uszczelnienia wału korbowego.Zaniedbanie tego wiąże się z późniejszym zaolejeniem sprzęgła(ślizganie=wymiana).To że innym cieknie i to olewają to jest ich problem.Ale ja piszę aby to dokładniej poobserwować aby się upewnić czy to nie jest spowodowane podciekaniem oleju z innego miejsca.Najlepiej zdejmij sobie osłonę górną silnika i przez kilka dni obserwuj rejon głowicy nad skrzynią.Sprawdź też poziom oleju.Przez za wysoki może takimi uszczelnieniami wywalić trochę oleju i on może też kapać ale po jakimś czasie ustąpi gdy poziom się zmniejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek775

U mnie też leciało z połączenia skrzyni i silnika, byłem u jednego dobrego mechanika i stwierdził ze zimering na wale. Wyjęcie skrzyni ponad 300zł plus ewentualnie sprzęgło do wymiany. Nie miał czasu robić, a mi zależało na czasie pojechałem do innego mechanika, troche gorszego i tańszego. Zostawiłem samochód rano za poł godziny dzwoni i mówi że zrobione. Pomyślałem, że jaja robi ale okazało się że to prawda- wmoim silniku Z16se wykręciła się zaślepka technologiczna w głowicy, korek wypadł i lezał na skrzyni a olej leciał prosto na łaczenie skrzyni z silnikiem. Wkręciłi na klej do gwinów i chodzi - koszt 30 zł bo silnik przy okazji umyli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności