Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu - czy konieczna? Corsa 1,5 TD 67KM


Gość kucharz.gotuje

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kucharz.gotuje

Witam serdecznie,

Od niedawna jestem posiadaczem pięknej Corsy B z 98', słyszałem jednak że w używanych Oplach naleleży zająć się na "Dzień dobry" wymianą rozrządu oraz sprawdzeniem amortyzatorów.
Z kolei jest problem - nie wiem czy to auto miało wymieniany rozrząd. Nie wiem jak zdiagnozować, czy wymiana jest potrzebna.
Silnik nie kopci, nie stuka, odpala jak marzenie. Stan licznika: 225 344.
Na przeglądzie facet mi powiedział, że amortyzatory mam po 60% każdy. Wiadomo, chciałbym je wymienić - jaka marka będzie najlepsza?
Jestem kapkę zielony w temacie Corsy - poprzedniego auta praktycznie nie musiałem naprawiać, a ta Corsinka została dwa lata stała na dworze pod jakimś daszkiem i kosztowała mnie na prawdę niewiele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jest zasada taka: kupując używane auto wymień płyny eksploatacyjne, rozrząd, filtry, zdarzyć się może że i opony. Nikt kto sprzedaje auto nie inwestuje w nie. Czasem bywa że ktoś mówi że coś z tych rzeczy wymienił ale bez faktury jakoś nie wieżę.

Z amorami jest tak, jak wszystkie są dobre, nie są wylane (zaolejone) i mają równe wartości parami (przód, tył), to bym sobie na razie odpuścił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kucharz.gotuje

Oleje, płyny itd musiałem wymienić tak czy siak bo auto długo stało, w starym filtrze powietrza zagnieździła się nawet wiewiórka ;)

Najważniejsze jest dla mnie pytanie o rozrząd: co tam się wymienia i czy warto wymieniać ew. jak go zdiagnozować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić nie ryzykować tym bardziej, że auto stało dwa lata jak pisałeś. Twój silnik nie jest bezkolizyjny. Jak chcesz zaoszczędzić to poszukaj kompletnego nie oryginalnego rozrządu zaoszczędzić możesz wtedy ze 40% kosztów części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach